Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

13/12, 2013 kl. 00:19, av Huldran

Luciadagen, den 13:de december.

En skröna om vad en kvinna kan hitta på, för att ge seniorer och andra äldre personer en annorlunda upplevelse under en luciaafton. Att den då sjuttonåriga sonen finner på rackartyg, har hon däremot ingen aning om.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

Huldran

Hej! Tack själv för Du läste mina rader. Det uppskattas!

//Huldran.

21/7, 2021 kl. 08:04

#13

Ro70

Härlig novell, tack.

21/7, 2021 kl. 07:15

#12

Huldran

RuterEss. Tack för att Du läste och gav en kommentar.

Idén till historien började faktiskt på en skakig bussresa hem en vinter för många år sedan. Och trots att det var länge sedan den skrevs, är den fortfarande en av mina egna favoriter.

1/9, 2020 kl. 22:57

#11

RuterEss

Älskar en bra skröna - varje dag i veckan. Hett och busigt med glimten i ögat. Kanske ett tema för nästa julfest på jobbet, med lite heta lucior och änglar??? Knappast - men man kan ju få drömma lite. Och så har du gett begreppet "Secret Santa" en ny innebörd. (Ler från öra till öra)

1/9, 2020 kl. 06:11

#10

Huldran

Tack skall Du ha, Laka. Luciaaftonen kommer ju snart. Vem vet vad som kan hända då? ;)

16/11, 2015 kl. 05:47

#9

laka

En mysig luciadag. Den dagen är efterlängtad som ett ljust avbrott i höstmörkret. Att sen de sensuella hormonerna får ett skönt utlopp och som ger gubbarna på hemmet, sköna återblickar om fornstora dagar med dåtidens älvor. deltar gärna i ett sådant luciatåg

15/11, 2015 kl. 08:22

#8

Huldran

Tack EvaA och Deep för era vänliga ord!
Ja, berättelsen var rolig att skriva, inspirationen fanns så att säga bakom hörnet. JonB, jag tror du är lite av en detektiv...

18/4, 2014 kl. 20:51

#7

Deep

Hur har jag lyckat missa denna glada skapelse? Den var ju helt underbar ju!
Gladporr skrev Bess och jag håller med. Tok-rolig men betydligt mer pirrande än jag minns de filmerna. Tack för en mysig stund!

18/4, 2014 kl. 11:06

#6

Huldran

Jon, va kul att du gillade den. Precis som Bess skrivit, lite gladporr över den.

13/4, 2014 kl. 03:34

#5

JonB

Verkligen bra! En av mina absoluta favoriter.
Vi kanske ska dra ihop ett lussetåg i Uppsala...

12/4, 2014 kl. 22:15

Läs in fler