Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

12/9, 2014 kl. 21:05, av ylvalisa

Sofias äventyr

Ett försök till historisk berättelse. Lite knuten till en existerande festival som bidragit med stämningen och miljön.

”Skit!” Sofia var störtförbannad. Hela festivalen var misslyckad. Vad var det nu för fel på henne då? Conny hade ju varit så angelägen att de skulle åka. Visserligen hade Sofia tänkt åka i vilket fall som helst, men Conny hade inte snackat om någonting annat den sista månaden. Och så släpar han med sig sin jävla kusin eller syssling eller vad fan hon nu är. Cecilia från Stockholm. En jävla mallgroda som inte nånting passar åt. Och Conny ägnar henne all sin uppmärksamhet! Man kunde nästan tro att det var dom som var ihop! Släktingar och allt, det luktade nästan incest!

 

Sofia hade verkligen förberett sig för en upplevelse, som hon skulle minnas hela livet. Hon hade tänkt att Conny äntligen skulle få ligga med henne, för första gången! Han skulle få ta hennes oskuld och hon hade förberett sig med p-piller och friserat sin lilla buske, så att han riktigt skulle kunna se vad han gjorde! Blygdläpparna var släta som en baby-fitta, precis som hon hade sett på pappas hemliga p-rullar att stjärnorna gör! Och så gick Conny bara och höll sin jävla kusin om midjan och snackade bara med henne hela kvällen! Den jävla mallhoppan från storstan, som inte fattar hur man uppför sig bland vanligt folk! Hon hade aldrig förut i hela sitt 16-åriga liv blivit så förolämpad.

 

Tre hela dar skulle festivalen pågå och hade det inte varit för den härliga musiken och alla andra människor, hade säkert Sofia dragit hem igen. Nu strosade hon runt själv och försökte njuta av folklivet. Vid tretiden på natten började allt mattas av och Sofia gick till tältet. Hon drog upp dragkedjan och skulle just kasta sig in, när hon upptäckte vad som pågick! Cecilia låg på rygg, spritt naken, med Conny, lika naken, mellan benen! Det första hon såg var Connys bleka rumpa som rytmiskt pumpade upp och ner. Stockholmshoran gnydde och skrek:

”Meer... hårdare... jaaaaaaa, knulla mig så hårt du kan!” Detta var bara för mycket! Sofia gav den bara rumpan en rejäl klatch med handflatan, så hårt hon kunde, drog sig ur tältet och sprang därifrån utan att bry sig om att stänga.

 

Gråtande irrade hon runt på festplatsen. En vakt fick syn på henne och frågade:

”Men lilla vän vad har hänt? Har du gjort illa dig, eller... ?”

”Jaa, jag har jätteont! I hjärtat, min kille ligger och knullar med sin kusin i vårat tält! Nu har jag ingenstans att sova!”

”Sovplats kan jag ordna, men killen får du hantera själv.” Så tog han Sofia i handen och drog ner mot älven nedanför festplatsen. Där stod ett stort militärtält. Sofia fick låna en filt och sov snart som en stock.

 

Framåt tiotiden vaknade hon upp. Ont i hela kroppen efter att ha sovit utan liggunderlag eller madrass. Ett långbord var dukat med frukost och Sofia slog sig ner bredvid en äldre man, med sitt kaffe och sina mackor. Han nickade åt henne och efter en stund började han prata med henne:

”Förekommer sånt här jämt, här ute i obygden?”

”Men vet du inte det?” svarade hon. ”Den här festivalen är ju varje år. Kommer du från månen eller... Det vet väl varenda människa!” Sofia ryckte på axlarna och skyfflade in ännu en macka.

 

När hon var färdig med frukosten, mådde hon lite bättre, men samtidigt blev hon ännu mer förbannad på Conny. Efter att ha lämnat igen filten och betalat den ”tjuga” som nattlogi och frukost kostade, klättrade hon uppför nipan till campingen igen. Utanför hennes tält satt Conny och Cecilia tätt omslingrade och pussades.

”Jävla skitstövel!” skrek Sofia. ”Du kan betrakta vårt förhållande som avslutat! Nu tar jag mitt tält och drar någon annanstans. Jag vill inte se er mer!”

Så började hon dra upp tältpinnarna i en rasande fart.

”Men snälla Sofia, var ska vi sova då?”

”Det skiter jag i. Det finns kollektivboende nere vid älven. Fast där kan ni väl inte knulla förstås, bland alla andra!”

 

På något sätt fick hon ihop sina grejor och marcherade iväg. Var skulle hon nu slå upp sitt tält, för hon tänkte inte åka hem! Hon lade sina grejor under en vagn vid entrén och gick för att försöka hitta en ny plats att slå upp sitt tält på. Så långt från Conny och hans Stockholmshora hon kunde komma. Musikframträdandena hade inte börjat ännu, så hon hade gott om tid att hitta en ny boplats. Lite längre nedströms älven hittade hon ett idealiskt ställe. Nedanför den branta skogklädda nipan var det en äng med kort gräs. Nästan helt plan och med en sandstrand sista biten mot älven. Det stod redan ett tält här men det fanns gott om plats för hennes också. Det andra tältet, var stort och såg ut som ett indiantält. Hon ville minnas att det kallas tipi. Det fanns ingen där, men Sofia ryckte på axlarna och lyckades få upp sitt tält i skogskanten en bit från tipin.

 

När hon inrättat sig, klättrade hon uppför nipan till festivalen igen och resten av dan och kvällen gick hon runt och njöt av att bara vara där. Hon skulle gärna velat ha en öl eller ett glas vin, men hon var ju inte 18 så det gick inte att köpa något i stånden. Dom var stenhårda på leg. Skit samma, musiken kunde ju få en hög, så det fick räcka. När konserterna var slut för kvällen och det började tunna ut på festplatsen klättrade hon nerför nipan till sitt tält. Den där jävla Conny och hans brutta hade hon inte sett till på hela kvällen.

 

I tipin pågick någonting, som gjorde Sofia nyfiken. En eld brann därinne och färgade tältduken orangegul och ur öppningen upptill steg en tunn, rak rökpelare mot natthimlen. Ett entonigt trummande drog Sofia närmare det stora tältet. Hon gläntade på öppningsfliken och tittade in. Runt elden satt några människor på renskinn. De såg alldeles borta ut och Sofia undrade om dom var påtända eller nåt. På en stubbe satt en kvinna i lappkläder. Hon höll en stor platt trumma i ena handen. Med en krokig pinne slog hon på det mönstrade trummskinnet. Det var ingen rytm som Sofia kände igen. Det var ju helknäppt! Sofia skulle just dra sig tillbaka när kvinnan tilltalade henne:

”Kom in min vän! Slå dig ner och följ med oss på en resa i tiden!”

 

Sofia tyckte inte hon kunde dra, nu när hon var upptäckt. Och vad fan... Det kanske fanns något drick- eller rökbart. Folket runt elden verkade ju klart påverkade av något. Hon klev in och slog sig ner på en av fällarna. Kvinnan räckte henne en kåsa med något att dricka i. Sofia smuttade försiktigt. Det smakade sött, som av honung och örter. Det verkade inte särskilt starkt, så hon tog en rejäl klunk. Det kändes som om nånting varmt spred sig från magen ut i hela kroppen och hon slappnade av.

 

Kvinnan tog en näve med någonting ur en påse och slängde på elden. Det gnistrade till och en märklig doft spred sig i hela tältet. Det luktade inte som något Sofia kände igen. Det var inte hasch, det visste hon hur det luktade, men det hjälpte till att få henne ännu mer avslappnad. Kvinnan fortsatte trumma och sjöng entonigt på ett språk, som inte Sofia kände igen. Det kändes lite knäppt men inte trist eller farligt så Sofia slöt ögonen och gungade med till trummans rytm. Alla tankar på Conny var borta och för sitt inre såg hon bara en massa färger som böljade fram och tillbaka. Lite som ett norrsken! Fast så värst mycket tidsresa kunde hon då inte känna av.

 

Sofia hade inte en aning om hur länge hon setat där i tipin och druckit av det goda söta och lyssnat till den entoniga musiken. Men nu var hon sömnig och kände mest för sitt eget tält och den varma sovsäcken. Hon reste sig upp, vinkade lite till kvinnan, som nickade tillbaka utan att avbryta sig och trasslade sig ut i det svala nattmörkret. Det var kolmörkt och det var knappt att hon hittade sitt tält. Till slut låg hon i sin sovsäck. Hon kände sig märkvärdigt lätt och varm. Hon hade bara trosorna på sig och hon smekte sig sakta över brösten. Vårtorna var styva och hon rullade dem försiktigt mellan fingrarna. Så lät hon ena handen vandra ner till skötet. Hon lät pekfingret smeka klittan lite. Hon visste precis att hon skulle komma på sekunden, om hon gnuggade den på ett visst sätt och det tog inte lång stund förrän hennes kropp skakade av en djup orgasm. När hon återhämtat sig kände hon sig totalt avslappnad. Och till shamantrummans rytm långt borta somnade hon.

 

-------

 

Solen stod högt på himlen när Sofia vaknade. Hon sträckte på sig och kände sig ovanligt utvilad. Fåglarna kvittrade utanför tältet och hon drog ner dragkedjan i sovsäcken och sträckte på sig. Kvickt drog hon på sig en T-shirt och jeansen. Hon brydde sig inte om att byta trosor, fastän dom hon hade på sig fortfarande var blöta i grenen!

’Jag sticker upp till badhuset och duschar sen, så jag kan byta då,’ resonerade hon. Någon BH hade hon över huvud taget inte tagit med sig. Det var sällan hon använde någon. Hennes bröst var fortfarande bara en handfull var och tillräckligt fasta för att inte skvimpa omkring ens om hon sprang. Lite förargligt var det, i och för sig att hennes bröstvårtor så lätt styvnade vid beröring eller om hon såg en snygg kille!

 

Så drog hon upp dragkedjan i tältet och tittade ut. Solen sken och av tipin syntes inte ett spår.

’Dom måste ha dragit tidigt,’ tänkte hon och stoppade på sig det viktigaste: Ciggarna, tändaren och mobilen. Vattenfallet i älven hördes extra tydligt och det kändes nästan, som om hon var alldeles ensam i hela naturen. Hon stängde till tältet och gick bort till platsen där tipin stått. Inte ett spår! Gräset var inte ens nertrampat! Konstigt. Hon vände sig om för att gå upp till festplatsen.

”Vad i helvete!” skrek hon. Hennes tält var borta! Hon sprang bort till platsen där det hade stått. Inte ett spår! Gräset växte lika orört där, som ute i gläntan där tipin stått! Hon tittade upp mot skogen och blev plötsligt rädd. Vad betydde det här? Hade den där trollkäringen från igår något med det här att göra? Sofia skakade på huvudet, men inte hjälpte det. Tältet var och förblev borta! Hon kastade en blick upp mot den klarblå himlen, utan att bli ett dugg klokare.

 

Fundersamt klättrade hon uppför nipan mot spelplatsen. När hon kommit upp en bit, kände hon inte igen sig. Hon tittade ner mot kraftverket. Det var borta också! Nu blev hon riktigt orolig. Hade hon blivit knäpp? Hon strövade sakta ner mot älven. Hon stod vid stranden, ganska precis där bron över kraftverket hade legat. Nedanför hennes bara fötter spelade älven över klipporna, som den måste ha gjort för hundratals år sedan. Alla husen, järnvägen, stationen, vägarna, allt var borta! Det såg ut som rena vildmarken! Om det inte funnits vissa saker som hon kände igen, så hade hon trott att hon gått vilse. Hon beslutade sig för att klättra upp till byn och försöka hitta någon att snacka med om det här. När hon kom uppför nipan kände hon inte igen sig alls. Hon befann sig i en tät tallskog! Av byn syntes inte ett spår! Bara tät skog.

 

Nu var hon nästan grinfärdig. Hon bestämde sig för att klättra ner till tältplatsen igen. Kanske tältet hade dykt upp igen och det bara var en dröm. Snart stod hon i den lilla gläntan igen. Tältet var fortfarande borta! Hon nöp sig i armen, men det gjorde ont, så det var nog ingen dröm. Var hon alldeles ensam i skogen? Hon gick ner till älvstranden och satte sig på huk, för att skölja av ansiktet med det kalla, friska vattnet. Längre ner efter älvstranden såg hon något som rörde sig. Under festivalen brukade en del ungdomar klä ut sig till stenåldersmänniskor och försöka leva på stenåldersvis i enkla hyddor vid älvstranden. Hon reste sig upp och spanade nerför stranden. Jo där var hyddorna och det steg en smal rökpelare mot himlen!

’Äntligen nånting som är normalt!’ tänkte hon och slog vattnet från händerna. I vanliga fall ledde en trägång utefter berghällarna bort till stenåldersbyn. Den var också försvunnen, så hon fick klättra och krypa för att ta sig fram.

 

Snart såg hon byn och ungdomarna som rörde sig fram och tillbaka mellan de små eldarna och hyddorna. När hon var helt nära och nästan skulle till att ropa, såg hon att det var något som inte stämde. Det var fler hyddor än hon kom ihåg. Bland annat en lång, torvklädd hydda som inte fanns där förut. I vanliga fall var det bara ungdomar som lekte stenålder där, men nu såg hon både gamlingar och små barn.

’Det kanske har hänt någon slags katastrof, medan jag sov, så att hela festivalen har flyttat hitner,’ funderade hon, medan hon sakta avancerade framåt, försiktigt.

Nästan ända framme, tvärstannade hon och gömde sig bakom en buske. I ett träd hängde ett vildsvin! En man höll på och karvade i det, med vad som såg ut som en vass sten! Det här kan inte stämma. Stenåldersfolket var ju veggisar och var tusan fick man tag i ett vildsvin, så här långt norrut? Hon satt en lång stund och tittade fascinerat på mannen. Han skar ut stora köttstycken, som han lade i en hög på ett skinn. Om han inte varit så himla långhårig skulle han varit riktigt snygg, funderade hon. Han var inte särskilt lång, men muskulös. Kunde väl vara runt 20. Håret var blont och dreds-tovigt. Han hade bara en kort kjol av något hårigt skinn runt höfterna.

-Undrar om han har kallingar under?’ fnissade Sofia. En tanke som fick hennes bröstvårtor att styvna! Hon skulle just till att resa sig och gå fram till honom, när han fick syn på henne och stelnade till. Med ett rop släppte han köttbiten på marken och sprang iväg mot byn.

’Vafan nu då? Så jävla farlig ser jag väl inte ut?’ tänkte hon och reste sig upp. Den unge mannen hade nu samlat en mängd folk runt sig och stod mitt på planen mellan husen, vilt fäktande med armarna och pekade mot Sofia. Ur gruppen steg en äldre kvinna fram. I handen höll hon en lång stör eller ett spjut. I sakta mak rörde sig så hela gruppen mot Sofia.

 

”OK, är det nån slags rollspel ni håller på med, så får man väl hänga på,” mumlade Sofia och gick sakta emot gruppen. När bara en fyra-fem meter skilde dem åt, stannade gruppen och Sofia gjorde detsamma. Kvinnan tog ett par steg framåt och petade på henne med spjutet.

”Aj, lägg av! Vet ni vad som har hänt med byn och festivalen och kraftverket?” frågade hon, men möttes bara av ett mummel från gruppen. Kvinnan gav ifrån sig ett skarpt ljud och petade med spjutet så att hon tvingades vända sig runt.

”OK, titta då!” skrek hon och vände sig runt som en mannekäng. När hon återigen stod vänd mot gruppen frågade hon:

”Lägg av! Vad är det som har hänt?” Nu var det inte roligt längre och Sofia var nära att ta till lipen. Den äldre kvinnan klev fram till henne och sade någonting obegripligt.

”Nämen sluta nu. Jag menar allvar. Det har hänt nånting därborta, som är jättekonstigt!”

Kvinnan sa ytterligare något, som bara lät som konstiga ljud. Så sträckte hon ut handen och nöp i Sofias T-shirt. Hon gned tyget mellan fingrarna och mumlade för sig själv. Så gjorde hon samma sak med jeansen. Mera mummel. Alla såg avvaktande på kvinnan, som nu övergick till att stryka med sin sträva hand över Sofias bara arm.

 

När detta pågått en stund pekade kvinnan mot byn och manade Sofia att gå dit.

”Men kan ni inte snacka som folk?” skrek Sofia, som nu började bli desperat. Hade stenåldersbyn befolkats av dårar eller... Hon vågade inte tänka tanken till slut. Hade hon själv förflyttats till stenåldern? Sofia gick framför gruppen. Först nu upptäckte hon att det bara var kvinnor och flickor som kommit för att kolla henne. Männen och pojkarna stod och gömde sig bakom hyddorna och tittade förskrämda fram. Medan hon gick stigen mot byn, tänkte hon intensivt på vad hon skulle göra. Så kom hon på att hon ju hade mobilen!

’Jag ringer hem, så får farsan komma och hämta mig!’ hon tog upp telefonen och slog kortnumret hem. Två signaler gick fram och så svarade en röst, som hon inte kände igen:

”Hej Sofia, äntligen kom du på att använda telefonen!”

”Vem fan är du? Jag vill snacka med pappa!”

”Han är inte här, jag sitter i tipin nedanför festplatsen. Det var jag som trummade inatt.”

”Va!” skrek Sofia. ”Är tälten tillbaka igen?” Hon vände sig om och tittade bortåt gläntan. Inget tält, ingen tipi och inget kraftverk! ”Du ljuger! Jag är vid stenåldersbyn och jag ser tamejfan ingen tipi och inget kraftverk heller för den delen! Dessutom ringde jag hem och inte till dig! Vad är det som har hänt?”

”Aj fan, det lyckades!” svarade shamanen. ”Sofia, jag är hemskt ledsen men du har blivit tidsförflyttad till stenåldern! Jag trodde inte jag kunde! Du måste ha varit extra mottaglig. Jag har aldrig lyckats förut!”

”Jamen hur kan du svara på mobilen? Hur länge skall jag behöva vara kvar här? Jag vill ju höra Stefan Sundström ikväll!”

”Vi är på samma plats, bara i olika tid. Jag gissar att det bara är jag som kan svara på dina telefonsamtal. Bara jag som har kontakten med tiden, på något vis. Jag har ju inte ens telefon! Jag bara hör dig ändå.”

”Det här är ju helknäppt! Hur länge skall jag behöva vara här då?”

”Antagligen tills de magiska drogerna från röken gått ur din kropp! Det kan gå på några timmar eller ta flera dar, i värsta fall veckor. Har du tur hinner du till Stefan Sundström ikväll, har du otur så kommer du att få uppleva något som ingen före dig har upplevt! Ta i så fall vara på det! Nu måste vi spara på batterierna, så stäng av telefonen och ring bara i nödfall. Jag stannar här i Näsåker tills du dyker upp igen. Även om det tar ett par dar eller någon vecka. Jag har lite ansvar för att det här har hänt!”

”OK, men jag måste veta vad du heter?”

”Jag heter Tarja. Lycka till min vän. Det skall bli spännande att höra dig berätta när du kommer tillbaka!”

 

Sofia kopplade ner och stängde av mobilen. Hon smög ner den i fickan igen. Ingen hade sett den, eftersom den var så liten, att den doldes i handen. De hade väl bara trott att hon gick och höll sig för örat och snackade med sig själv! Nu var de framme i byn och kvinnan ropade något åt en av männen. Strax kom han rullande på en stubbe, som han reste upp. Kvinnan gjorde en åtbörd, som Sofia tolkade som att hon skulla sätta sig. Det var nu inte riktigt vad kvinnan hade tänkt sig. Hon tog Sofia i armen och visade att hon skulle kliva upp och ställa sig på stubben!

”OK, OK, vad skall det nu bli för spektakel?” muttrade Sofia och klättrade upp på stubben. En efter en kom byinvånarna fram och kände försiktigt på tyget i hennes kläder och luktade på henne.

’Skit, jag skulle såklart ha duschat och bytt trosor, om jag vetat om det här!’ tänkte hon och kände rodnaden stiga uppför kinderna. Först var det kvinnorna, så flickorna och till sist männen som kom fram. När de yngre männen började sniffa på henne, kände hon att det rann till i fittan igen!

’Helvete, vad skickar jag nu ut för signaler?’ tänkte hon desperat, i det att hon försökte knipa ihop allt vad hon orkade.

 

Nu kom den unge mannen från slaktplatsen fram. Han stod en lång stund och tittade upp på Sofias ansikte. Han tog försiktigt byxbenet mellan fingrarna och kände på tyget. Så lutade han sig framåt och drog in andan. Hans näsa befann sig precis mittför Sofias sköte och hon kände att hon rodnade ännu djupare, samtidigt som hennes bröstvårtor gjorde sig väl synliga genom det tunna tyget i T-shirten! Den unge mannen stod kvar längre än de andra och luktade. Till slut drog näste man i tur bort honom och upprepade proceduren, dock snabbare.

 

När granskningen var över tilläts hon sätta sig ner och kvinnan som tycktes vara ledare för byn kom fram med en lerskål med någonting som såg ut som köttsoppa. Sofia luktade försiktigt på den. Jodå det var köttsoppa med en markant doft av enbär och någon slags annan krydda som hon inte kände igen. Det vattnades i munnen och nu kände hon att hon var hungrig. Girigt sörplade hon i sig av soppan och köttbitarna fick hon fiska upp med fingrarna. Ingen sked här inte. Medan hon satt och åt kom en yngre kvinna fram och kände på hennes svarta, färgade hår. Alla byborna var blonda eller ljust cendréfärgade, ingen var mörkhårig, så Sofia förstod att hon var lite exotisk.

 

När hon ätit färdigt, tog den unga flickan henne i handen och ledde henne runt i byn. De tittade in i kojorna, där det såg ut ungefär som i stenåldersbyn, under festivalen. Till sist gick de in i det största huset. Sofia bedömde att kvinnan vid hennes sida nog inte var mer än ett år äldre än hon själv. Hon var nästan huvudet kortare än Sofia, som ändå inte var särskilt lång. Hennes hår var nästan vitt och hennes nyfikna ögon djupt blå. Hon kände hela tiden på Sofias kläder och hår och pratade på sitt obegripliga gutturala språk. Själv hade hon, liksom alla de andra kvinnorna, en kolt som såg ut att vara av tunt skinn. Hon hade hela tiden ett frågande uttryck i ansiktet och Sofia kunde gott förstå, att det var mycket hon undrade över.

 

I det långa huset låg det fällar överallt längs väggarna. En ring av stenar utgjorde eldstad mitt på jordgolvet. Sofia slog sig ner på en fäll och halade upp sitt cigarettpaket. Flickan vid hennes sida tittade storögt på paketet. Sofia räckte det till henne och försiktigt vände hon på det. Det som tycktes fascinera henne mest var folien som stack upp innanför omslaget. Sofia tog upp sin tändare och tände cigaretten. Detta blev för mycket. Flickan släppte cigaretterna och sprang skrikande ut!

’Ojsan,’ tänkte Sofia. ’Man kanske måste tänka sig för lite, så man inte blir kallad för trollkarl. Nu gäller det bara att bli accepterad som gäst, tills det här går över.’

 

När hon rökt ett par bloss till, fimpade hon och gick ut i solen. Utanför stod chefskvinnan och väntade på henne och bakom henne, stod hennes vägvisare och darrade. Med ena handen härmade hon Sofia, när hon tände tändaren och med den andra pekade hon på elden som brann mitt på tunet. Sofia tog upp tändaren och gav den till kvinnan. Hon vänd och vred på den och till och med luktade på den, så gav hon tillbaks den till Sofia. Sofia drog på flinthjulet och tände. Kvinnan ryggade tillbaka och en ström av upprörda ord kom över hennes läppar. Ögonen var stora som klot. Sofia ryckte på axlarna och stoppade ner tändaren i fickan igen. De båda kvinnorna drog sig tillbaka en bit, ivrigt överläggande med varandra. När de pratat färdigt, kom flickan fram till Sofia igen och tog henne i handen. De gick ner till älvstranden och satte sig på varsin sten.

 

***

 

”Hörrudu. Om vi ska kunna umgås så måste vi ju för fasen kunna snacka med varandra. Vad heter du? Jag heter Sofia.”

Flickan tittade undrande på Sofia. Hon förstod inte ett smack, men hon förstod ju att Sofia hade pratat till henne och brast ut i en harang som var lika obegriplig för Sofia.

”Nä, nu tar vi det här från början,” sa Sofia och drog en djup suck. Så pekade hon på sig själv och sa:

”So-fi-a.”

”Sosja?” sade flickan frågande och pekade på Sofia, som skakade på huvudet och förtyligade: ”So-fi-a.”

”Fia?” försökte hon igen. OK det fick duga och Sofia log och pekade på flickan.

Hon sa nånting som lät som om det började på ’Na’.

”Na?” frågade Sofia och pekade på sin nya vän, som skrattade och kramade hennes hand.

’OK då var den biten avklarad, puh. Nu är det bara resten kvar. Två jävla språk som skall klaras av på, förhoppningsvis, ett par timmar. Jag tror vi skiter i det och har lite kul i stället,’ funderade hon. I stället pekade hon ut mot älven.

”Bada?” frågade hon. Hon kände sig faktiskt lite klibbig mellan benen nu och hon kanske skulle kunna tvätta av sina trosor och med lite tur få dom torra innan kvällen.

 

Na såg först lite tveksam ut men när Sofia krängde T-shirten över huvudet och började knäppa upp jeansen, så drog hon resolut upp kolten över huvudet och stod där naken. Hon såg lite rolig ut. Helt vit utom på armarna och benen från knät och ner.

”Du har visst inte solat något vidare mycket i sommar du,” sade Sofia och tittade på sin egen bruna kropp, med den smala vita randen efter bikinitrosorna. Na var ganska smal och hade mycket små bröst, men med stora vårtor och vårtgårdar. På magen kunde Sofia se spåren av de bristningar man kan få efter att ha varit med barn.

”Jösse är du mamma?” frågade hon, men fick bara ett leende till svar.

Na granskade oblygt Sofias kropp och särskilt hennes blonda, välansade buske. Det syntes tydligt att hon var hårlös på fittläpparna och Na såg lite undrande ut. Sofia sköljde av sina trosor och slängde upp dem på en buske att torka, sedan rusade hon ut i det kalla älvvattnet där redan Na vadade långt ute. När de kommit ut dit de nästan inte bottnade, vågade de inte gå längre, för strömmen var stark. De plaskade runt en stund, men det kalla vattnet jagade snart upp dem på land igen och de lade sig på rygg i det mjuka gräset för att torka.

 

Sofia suckade. Visst kunde det vara skönt att stanna här ett tag, men det kändes lite farligt också. Man visste ju inte vad de här människorna hade för seder och bruk. Efter en timmes tid klädde de på sig och återvände till byn. Några av kvinnorna hade eldat på stora flata hällar och nu stekte de bitar av kött på de heta stenarna. De hade också fått till någon slags smet som de gjorde platta bröd av. Na gav Sofia en bit och det smakade riktigt gott. Lite som pitabröd faktiskt. De gick runt i byn en ny vända. Na pratade på och Sofia nickade fast hon inte förstod ett dugg. På håll såg de ut som två väninnor, som gick och samtalade om livets väsentligheter. Vad som slog Sofia var att hon inte såg till en enda karl! Var höll dom hus? Hon tittade in i flera hyddor, men ingenstans såg hon något som liknade en man. Inte ens gubbar eller småpojkar. Det här var underligt. Hon frågade såklart Na men fick bara ett leende till svar. Något annat var ju inte att vänta. Nu började det skymma och Sofia började längta efter festivalen och Stefan Sundströms konsert, men det verkade som om hon var fast här i forntiden.

 

Plötsligt hördes ett stort oväsen från eldplatsen framför den stora hyddan och de skyndade dit. Nu kom alla männen från skogen. Somliga bar på stora knippen torra grenar och andra på små bytesdjur. Harar och skogsfågel och knippor med vad som såg ut som råttor! En man hade till och med ett rådjur över axlarna! Alla beundrade bytet och jägaren såg mäkta stolt ut. Nu delades det ut bröd och köttstycken till alla och aptiten var det inget fel på, även om bordsskicket lämnade en del övrigt att önska. Kvinnan som först tagit hand om Sofia, drog henne närmare elden och gav henne ett rejält köttstycke och ett par bröd. Na följde henne med blicken, men vände sig sedan till en liten pojke i 5-årsåldern och gav honom att äta. Det var säkert hennes son. Alla satt på huk och nu kunde Sofia se att kalsonger och trosor inte var uppfunna ännu. Hon rodnade lite och försökte låta bli att titta, men ingen försökte dölja vad de hade under kjolarna!

 

När alla blivit mätta hade också solen gått ner och flera av kvinnorna drog sig in i den stora hyddan. Efter en stund kom en av dem ut och ropade något som fick alla att resa sig upp och gå in. Kvinnan tog Sofia i handen och ledde in henne också. Därinne brann en stor eld och alla skinnen var samlade i en stor hög intill eldstaden. Alla slog sig ner på huk i en ring, utom kvinnan som dragit med sig Sofia in i mitten. Hon lade ena armen om Sofias axlar och började berätta en lång historia. Då och då pekade hon på olika delar av Sofia. Än på hennes jeans, än på hennes T-shirt och än på hennes hår. Så vände hon sig till Sofia och sade någonting, samtidigt som hon med fingrarna imiterade Sofia, när hon tände tändaren. Sofia drog fram den ur fickan och gav den till kvinnan. Försiktigt höll hon upp den och visade den för alla. Så gav hon tillbaks den till Sofia och gjorde tändarrörelsen igen. Sofia förstod och tände. Ett sus gick genom församlingen och hon fick göra om det flera gånger.

 

Nu ropade Na någonting till kvinnan och tecknade samtidigt, som om hon rökte. Sofia fattade meddetsamma och tog fram en cigarett som hon tände. Nu gick det ännu ett sus genom publiken. Hon drog demonstrativt ett djupt halsbloss och räckte så ciggen till kvinnan. Försiktigt gjorde hon likadant och överväldigades naturligtvis av en massiv hostattack, något som förorsakade stor munterhet. Sofia tog tillbaka cigaretten och drog ett par bloss till. Nu ropade Na ännu någonting till kvinnan, som nickade eftertänksamt. Så började hon dra lite i Sofias T-shirt och jeans. Vad var det nu hon ville?

”Fia!” ropade Na och började gestikulera. Sofia fattade inte ett dugg.

 

Na trängde sig in i ringen och ställde sig bredvid Sofia. Så drog hon av sig särken och stod helt naken i skenet från brasan! Hon pekade ömsom på Sofia och ömsom på sig själv. Uppenbarligen ville hon att Sofia skulle klä av sig naken!

”Nä vet du vad! Nån måtta får det vara på trollerierna,” protesterade hon. ”Det är väl ingen stripp-klubb heller?” Na förstod att hon inte ville och såg väldigt ledsen ut.

”Jamen det förstår du väl, att jag inte vill visa upp mig som en annan jävla cirkusapa!”

En tår rann nerför Na’s kind och nu fattade Sofia. Na hade berättat om Sofias nakna kropp, kanske om hennes solbränna och nu trodde såklart alla att hon ljög! Hon kanske hade skämt ut sig för tid och evighet.

”Äh, vad fan, jag skall ju inte stanna så länge, så vad gör det om jag skämmer ut mig lite?” mumlade Sofia och kramade om den nakna flickan vid sin sida. Så rev hon med ett raskt grepp av sig T-shirten. Församlingen var knäpptyst. Så knäppte hon upp knappen och började dra ner dragkedjan i gylfen.

’Helvete!’ kom hon på. ’Trosorna ligger ju kvar på busken! Hoppas ingen snor dom.’

Hon vickade lite på höfterna och nu rasade jeansen ner till knäna. Så lirkade hon av sig dom och stod lika naken som Na i eldskenet. Nu var Na glad igen och tog henne i axlarna och vred henne runt. Samtidigt som hon pekade på det vita skinnet, där inte solen kommit åt att bränna. Publiken mumlade och pekade. Så tog Na till orda igen och pekade på Sofias fitta. Ville hon att Sofia skulle visa hur rakad hon var? Nä, nån måtta fick det det vara på strip-showen! När Na såg Sofias tvekan, fick hon det där lessna uttrycket i ansiktet igen. Hon ställde sig mittför Sofia och lade sina händer på Sofias bröst! Det gick som en skälvning genom Sofias kropp. Sådär hade ingen tjej gjort förut på henne. Nästan automatiskt ställde hon sig bredbent och Na gled runt henne utan att släppa brösten. Hon satte sig på skinnfällarna och böjde Sofia bakåt tills hon halvlåg i Nas knä med benen brett isär.

’Jag är tamejfan inte klok, som går med på detta!’ tänkte hon, men samtidigt njöt hon ändå lite av situationen. Det var lite syndigt och väldigt sexigt. Och hon hade ju tänk att festivalen skulle vara lite sexig, fast inte på det här viset förstås. Ett mummel utbröt i församlingen och några pekade på Sofias vidöppna sköte och kommenterade vad de såg. Till slut tyckte Sofia att det fick vara nog och slog ihop benen. Na släppte taget och de ställde sig bredvid skinnhögen.

 

Nu tog kvinnan till orda igen och tittade ut över församlingen. En ganska lång kvinna med lite rödaktigt hår reste sig upp. Sofia uppskattade hennes ålder till omkring 25. Hon kom fram till skinnhögen och vände sig ut mot publiken. Så pekade hon ut två män, som också reste sig och kom fram. Nu gjorde Sofia stora ögon! Kvinnan drog särken över huvudet och lade sig på mage över skinnhögen, med benen brett isär. Hennes fitta glänste under den runda stjärten. Den ene av de båda männen steg fram till Na och lyfte på höftskynket. Na tog tag i den halvstyva kuken och runkade honom kraftigt, tills pålen stod rakt ut! Nu styrde hon honom mot kvinnan som låg på fällarna och hjälpte honom att komma in i den blöta fittan. Han körde in kuken så långt det gick och började genast knulla med kraftiga tag! Na tecknade åt Sofia att ställa sig på andra sidan och lägga en hand på kvinnans ena axel. Själv gjorde hon likadant på den andra. Ganska snart gick det för mannen och han sprutade henne full med sperma.

 

Så fort han var klar, gick han och satte sig och den andra killen kom fram. Den gamla kvinnan tecknade åt Sofia att nu var det hennes tur att få upp ståndet på den här killen. Lite tveksamt tog Sofia tag i den slaka kuken och drog ett par tag. Sakta började den resa sig, men Sofia tyckte inte den blev något vidare styv. Då ställde hon sig på knä och satte toppen mot sina läppar. Den smakade lite salt, men inte sämre än Connys, som hon faktiskt sugit på ett par gånger, under deras ofullbordade lekar. Åskådarna drog samfällt andan och flera reste sig upp för att se. Så öppnade hon munnen och sög in så mycket hon kunde, samtidigt som hon fortsatte att runka honom. Nu var publiken nästan i uppror! Man pratade i munnen på varandra och pekade. I ett nafs hade hon fått den slaka kuken att bli stenhård och hon förde över den till den väntande fittan där fittsaft och sperma rann ut. Välsmort gled kuken in fint och efter bara några korta tag så gick det för mannen och han föll ihop över sin älskarinna. Den gamla kvinnan tog hans arm och reste honom upp och han gick och satte sig. Tjejen som blivit knullad reste sig också, tog sin särk och gick tillbaka till sin plats med sperman rinnande nerför benen.

 

Hon hade knappt satt sig förrän en ny kvinna kom fram och lade sig på mage på fällarna. Även hon hade pekat ut två män, som kom fram. Den här kvinnan var något äldre och mycket fylligare. Hennes bröst hängde nästan ner till midjan och hon fick skreva rejält för att man skulle se hennes öppning mellan de feta låren. Den första mannen var också äldre. Sofia gissade på runt 50, men man kunde ju aldrig veta så noga. Återigen skulle han runkas upp och han pekade på Sofia, men ceremonikvinnan skakade på huvudet och pekade på Na. Han vände sig mot Na och sade någonting och Na nickade och log. Så ställde även hon sig på knä och tog tag i den halvstyva kuken. Så kastade hon en hastig blick på Sofia och stoppade in den i munnen. Efter bara några tag bedömde Na den som användbar och dirigerade den på plats. Proceduren upprepades och snart dröp safter och sperma ur kvinnans fitta ner på fällarna. Nu var det näste mans tur och Sofia fick den äran. Han var ung, mycket yngre än kvinnan och redan styv. Sofia tog även hans snopp i munnen, men efter bara ett par tag så gick det för honom! Sperman rann nerför kinderna på Sofia och hon hostade, eftersom hon inte förmått svälja allt utan fick det i fel strupe.

 

Den gamla kvinnan lät lite arg och sjasade bort grabben och pekade själv ut en ny betäckare. Denne var densamme som hade kommit hem med rådjuret och även han hade redan ståfräs, när han kom fram. Sofia behövde bara ta ett par tag för att sedan kunna styra in honom i fittan på den väntande kvinnan. När han kommit och den mulliga damen gått tillbaka, vände sig ceremonimästaren mot en mycket ung flicka, som satt långt fram. Hon reste sig, kom fram och drog särken över huvudet. Hon var så ung! En liten smal kropp, med nästan inga bröst och praktiskt taget inget hår. Hon såg lite rädd ut, men log tappert åt de tre vid fällhögen. Hon sade något till den äldre kvinnan och lade sig ner på mage på skinnen. Kvinnan såg ut över folkhopen och ropade så till sig en mycket äldre man.

'Herregud!’ tänkte Sofia. ’Det här är ju rena barnarovet och med den där gamla gubben!’ Men hon vågade inte protestera, samtidigt som hon kände att hon själv var rejält kåt nu. Hon kunde nästan själv tänka sig att ställa upp, men inte bara på det mekaniska barnalstringsknull som man höll på med här, utan ett riktigt sexigt knull. Det kändes som om det var hon som hade introducerat kuksugning, så varför inte lite mer avancerat sex? Visserligen var hon novis själv, men hon hade ju sett porrfilm på Canal+ och lekt med Conny och ett par till så...

 

Gamlingen ville runka upp sig själv och medan han höll på med det så smorde Na in flickans sköte med en smörja som hon hade i en lerskål. Den lilla flickan darrade under Sofias hand, men gav henne ett litet leende, som för att försäkra henne att det var OK. Nu var gubben klar och hans smala gammelmanspitt stod ut som en grov blyertspenna under hans rynkiga mage. Ceremonikvinnan tog själv tag i den och styrde in den mellan flickans blygdläppar. Han stannade upp ett ögonblick och sade något så att alla hörde. Så tryckte han sakta in kuken en bit, tills flickan ryckte till. Hela tiden babblade han på. Han berättade säkert vad han gjorde och hur det kändes.

’Nu trycker han säkert kuken mot flickans mödomshinna,’ tänkte Sofia och i detsamma klatchade den äldre kvinnan till hans ena magra skinka med handflatan och han pressade in kuken hela vägen i den stackars flickan, som tjöt som en stucken gris! Tårarna sprutade och gubben drog ögonblickligen ut sin blodiga stake och vände sig mot publiken, som jublade! Sofia och Na hjälpte upp den stackars flickan på fötter och med blodiga lår, men lyckligt leende gick hon och satte sig igen.

 

Nu vände sig ceremonimästaren mot Sofia med ett frågande uttryck i ansiktet, samtidigt som hon sa något, som Sofia såklart inte förstod. Sofia gissade dock att hon undrade om Sofia också ville ha ett barn. Nu var det inte barn hon ville ha, men hon ville äntligen bli kvitt sin oskuld. Det kunde vara rätt kul att svara sina väninnor, när dom frågade om när det hänt: ”På stenåldern!” och det skulle vara sant! Sofia nickade sakta och sökte med blicken rätt på den unge mannen som luktat så länge på henne. Hon fann honom och höll blicken fäst i hans medan hon nickade igen. Han förstod och banade sig fram. Publiken jublade. Nu skulle den konstiga flickan med de underliga kläderna bli med barn med en av deras söner! Dom kunde ju inte känna till det där med p-piller.

 

Sofia vände sig mot sin utvalde och tog hans händer. Redan nu kunde hon skönja en bula på hans ländskynke. Så placerade hon hans händer på sina bröst och visade att hon ville bli kramad. Det gick ett sus av undran genom publiken. Så knöt hon upp remmen till hans korta kjol och den föll till marken. Kuken sprätte fram och Sofia tog den i sin hand och kramade den lätt. Den var het och hon kunde nästan känna hans hjärtslag genom det tunna skinnet. Tafatt fortsatte han att krama hennes bröst. Av en tillfällighet kom han åt ena bröstvårtan och Sofia rös till av välbehag. När han märkte det så började han leka med båda bröstvårtorna och Sofia kunde inte låta bli att sucka av välbehag. Så gick hon sakta ner på knä och började suga på hans styva påle. Nu var det han som suckade och Sofia kunde känna hans salta försats på tungan.

 

Så reste hon sig upp igen och drog honom med sig till fällarna. Hon lade sig ner på rygg med benen brett isär. Pojken stod mellan hennes knän och såg lite villrådig ut. Med fingrarna särade hon frestande på sina blygdläppar, men han förstod ändå inte vad hon ville. Då sträckte hon upp en hand bakom hans nacke och dirigerade ner ansiktet mot sin fitta.

”Du tyckte den luktade gott förut. Smaka på den, det är ännu godare!” manade hon fast hon visste att han ingenting begrep. Hon gjorde slickrörelser med sin egen tunga, för att visa och han sken upp lite. Som en hundvalp började han slicka. Hon särade ännu mer på sina fittläppar och han grävde sig in ännu djupare med tungan. Så kom han åt hennes klitta och hon ryckte till och pep:

”Jaaaa!”. Det gillade han tydligen för nu hittade han den igen och ägnade den all uppmärksamhet. Det dröjde inte mer än sekunder, så kom Sofia i sin första orgasm! Han tittade upp på hennes ansikte och log.

 

”Nu jävlar skall vi visa dom hur ett riktigt knull går till!” sa hon och sträckte sig efter hans kuk. Den var fortfarande kanonhård och Sofia förde in spetsen på den mellan sina blygdläppar.

”Tryck på nu, så jag också blir kvitt den där jävla mödisen!”

Sakta tryckte han in kuken mellan hennes läppar och snart var han framme vid den tunna hinnan. Sofia slog benen om hans bak och tryckte på. Så tog han lite sats och körde in den helt och hållet. Det sved till men gjorde inte alls så ont som Sofia hade befarat. Så började han pumpa. In och ut allt fortare. Först gjorde det lite ont, men så blev det varmare och varmare. En värme som spred sig i hela hennes kropp. Snart kom hon en andra gång och tjöt ut sin extas! Publiken var förundrad. Vad hände med den här främlingen? Gjorde det så ont? De som stod närmast kunde se blodet på pojkens kuk och vidarebefodrade uppgiften till dem som inte såg och alla förundrades. Snart kunde hon känna det första sprutet mot sin cervix. Det följdes snart av flera och nu rann det redan ur henne, ner på fällarna. Med ett stön sjönk han ner på henne och hon fattade hans huvud och gav honom en blöt kyss, mitt på munnen.

”Tack min Gulleplutt, jag tror jag skall kalla dig Kuk i fortsättningen.” Hon tittade upp i hans ögon och viskade: -”Kuk, kan du säga det? Kuk!”

”Ky,” försökte han.

”Nej, Kuk!” upprepade hon och pekade på honom.

”Kyk!” försökte han igen.

”OK, låt gå för det då. Men när jag skriker på Kuk, då kommer du rusande och kör in den i mig, va?” De skrattade båda och han drog ut sin slaka snopp. Nu rann det blodfärgad sperma nerför hennes lår när hon ställde sig upp, men det gjorde inget. Hon var lycklig!

 

Runt om henne samlades kvinnorna. Stora som små. Frågorna haglade, men tyvärr förstod hon ju ingenting. Nu ropade den gamla ceremonimästaren något och alla kvinnorna drog sig mot utgången och männen hämtade skinnen och lade ut dem längs väggarna. Na och Sofia drog på sig sina kläder och Na tog Sofia i handen och ledde henne,genom den mörka kvällen, till en liten hydda i utkanten av byn. I hyddan bodde Na och tre andra flickor i hennes ålder. Tydligen bodde männen i långhuset! Flickorna hade ordnat en sovplats till Sofia med ett tjockt lager mossa och granris. Ovanpå hade de lagt en massa skinn. Sofia var helt slut efter dagens alla upplevelser och somnade i samma stund som hon lade ner huvudet.

 

***

 

Solens första strålar sökte sig ner i nipan och fick Sofia att blinka och sakta vakna. Hon frös. Sakta slog hon upp ögonen. Hon låg i gräset i bara jeansen och sin T-tröja, fuktig av daggen.

-"Vad i helvete," mumlade hon, "Har dom dragit ut mig ur hyddan? Inte fasen snarkade jag väl mycket?"

Hon reste sig upp och såg sig omkring. Av byn syntes inte ett spår! Gräset växte högt och orört och inte långt därifrån brusade älven, som om ingenting hade hänt.

"Nä nu jävlar har jag blivit tidsförflyttad igen! Hoppas det är åt rätt håll åtminstone."

Hon sträckte på sig och började gå utefter älvstranden, uppströms för att komma till sin gamla tältplats. En blick bortåt vattenfallet bekräftade att det inte var nutid. Inget kraftverk. Hon kastade en blick uppåt nipan och fick syn på taket till ett hus!

"Finns det hus, finns det folk!" resonerade hon och började klättra uppför den branta älvbrinken. Det var brant och hon blev snart varm, samtidigt som hon kände att hon var hungrig. Det ömmade lite i underlivet och hon drog i de trånga jeansen. När hon kommit upp på plan mark igen, såg hon att det låg flera hus ovanför nipan. Alla var timrade och hade spåntak. Några höns gick och pickade men annars var det tomt och tyst.

'Undrar vad klockan är?' tänkte hon och fiskade upp mobilen och slog på den. 'Halv fyra. Då sover väl alla i byn. Jag får väl slå mig ner och vänta tills dom vaknar.'

Hon satte sig på en sten intill en husvägg och slöt ögonen. Solen värmde och snart hade hon slumrat till igen.

 

Med ett ryck vaknade hon någon timme senare. Hon kände på sig att någon tittade på henne! Ingen syntes till men känslan fanns kvar. Hon såg sig omkring och snart upptäckte hon en rufsig brun kalufs, som stack upp bakom en stor sten. Någon gömde sig bakom stenen och hade säkert tittat på henne en lång stund, innan hon vaknade.

"Hallå där, kom fram! Jag ser dig nog!" ropade hon mot stenen. Ett litet ansikte stack upp och flinade mot henne. Det tillhörde en unge, kanske i 7 - 8-årsåldern.

"Kom hit så får jag prata med dig," ropade hon.

Ungen klev fram från sitt gömställe och närmade sig sakta Sofia.

"Hej du, jag är inte farlig, vad heter du?"

Den lilla flickan, Sofia antog att det var en tjej, för hon hade en kort kolt i något slags tyg som såg ut som säckväv, kom sakta fram och stannade på ett par stegs avstånd. Nu såg hon allvarlig ut och tittade Sofia stint i ögonen. Efter ett tag öppnade hon munnen och sade någonting som inte Sofia förstod. Det lät nästan som danska!

 

"Helvete!" muttrade Sofia. "Ännu en tid när dom inte har lärt sig svenska!

 

De hörde en dörr öppnas och vips var jäntan försvunnen! Sofia hukade sig bakom en vedtrave. Det var en man, kanske i 20-årsåldern, som kom ut. Håret stod på ända och han såg nyvaken ut. Han hade en lång skjorta på sig och när han kommit helt nära vedstapeln, hissade han upp den framtill och blottade ett praktfullt morgonstånd. Han fattade den styva staken och började pissa! En lång gul stråle träffade vedhögen och några droppar skvätte till och med på Sofia.

"Nä nu jävlar!" utbrast hon, innan hon kom på sig och tvärt tystnade.

 

Försent, hon var upptäckt!

"Vad i hela fridens namn!" kraxade mannen, harklade sig och sade med klarare röst. "Vem är du och vad gör du bakom vedhögen?"

"Hej, jag heter Sofia och har kommit vilse i tiden. Vilket år är det?" Samtidigt reste hon sig upp och kunde inte låta bli att snegla på den kraftiga kuken, som mannen fortfarande höll i näven. Lite slakare men fortfarande ett vackert exemplar! Mannen följde hennes blick, skakade av den och släppte ner skjortfållen, samtidigt som han flinade.

"Du var en lustig människa. Vilka konstiga kläder du har. Var kommer du ifrån?" Sofia sträckte först på sig. Så blev hon medveten om att hennes kåtstyva bröstvårtor avtecknade sig genom T-shirten och rodnade.

"Jag sa ju att jag gått vilse i tiden," upprepade hon. "Vilket år är det och kan man förresten få frukost någonstans härikring?"

"Året är 1675 efter frälsarens födelse och "frust" vet jag icke vad det är. Jag kan tro att du menar morgonmål? Kom med mig så skall du få "frust".

 

Sofia följde efter mannen mot dörren. Hon kunde inte låta bli att beundra hans håriga muskulösa ben och fantisera om vad som fanns ovanför skjortlinningen!

"Vad heter du förresten?" frågade hon när han hukade sig och klev in genom dörren.

"Tord," muttrade han över axeln, "och du heter Fia?"

"Sofia egentligen, men det gör detsamma."

 

Inne i stugan var det mörkt och luktade instängt. Tord gick fram till eldstaden, lade på några pinnar och blåste liv i elden. På en krok hängde en gryta, som han slängde några nävar av någon slags grovt mjöl i och skopade lite vatten över. Så svängde han in grytan över elden och gick bort till ett skåp och tog fram ett par skålar och skedar.

"Vill du nu ha godheten att tala om var du kommer ifrån?" sade han i det att han vände sig mot Sofia.

"Jag sa ju att jag kommit vilse i tiden. Det är sant, faktiskt. Jag hamnade i ett tält på festivalen med en kvinna som trollade bort mej till stenåldern. När jag vaknade i morse var jag här och jag kan ju bara hoppas att jag är på väg tillbaka till min egen tid." Sofia satte sig på en bänk och kände hur tårarna steg i ögonen, när hon kom att tänka på att hon kanske skulle fastna här. Att hon kanske kommit så långt det gick på sin tidsresa.

Tord gick fram till henne och torkade hennes tårar med sin skjortlinning, utan att tänka på att han åter visade sin mandom för Sofia, som hickade till och nästan började fnittra istället.

 

"Du säger mycket som jag inte förstår och du har konstiga kläder. Vilket år kommer du i så fall ifrån?"

"Tjugohundraett," suckade hon och kastade ännu en blick på Tords kuk, som nu hängde slak, men fördenskull fortfarande frestande, under skjortan. Hon kunde knappt låta bli att sträcka fram en hand och smeka den.

"Du menar tvåtusen ett," rättade henne Tord och släppte ner skjortan igen. "Och kan du förklara vad "festival" och "stenåldern" betyder?"

"Festival är när man kommer tillsammans en massa människor och lyssnar på musik och stenåldern var för flera tusen år sedan. Men nu kokar gröten!"

 

Tord begrundade vad hon sagt och svängde grytan av elden. Med en stor träslev klickade han upp gröt i skålarna och hämtade en kanna med mjölk och en kruka honung. Sofia lät sig väl smaka. Gröt hade hon alltid hatat, men med honungen och den feta mjölken smakade det gudomligt!

 

"Vad arbetar du med och har du någon fru här i huset och en massa ungar kanske?"

"Jag är byns smed och jag har haft en fru, men hon är död nu," han vände bort huvudet och Sofia tyckte hon såg en tår i hans ögonvrå.

"Vad hände henne?"

"Hon hade lärt sig mycket om helande örter och kunde läka sår. Så kom en kyrkans man till byn och han anklagade henne för trolldom. Några golgossar påstod att de sett henne fara iväg på kvasten en natt och så blev hon halshuggen och bränd på bål, tillsammans med flera andra!" Tord skakade på huvudet och nu stod tårarna högt i hans ögon. Han satte sig på långbänken vid bordet. Sofia suckade och nu var det hennes tur att torka hans tårar. Hon drog upp T-skirten ur jeansen och torkade hans tårar. Hon var naturligtvis väl medveten om att hon visade brösten, där vårtorna återigen styvnat.

"Jag har faktiskt läst om det där i historien," mumlade hon mest för sig själv. "I Torsåker brände man 71 personer på en gång. Var inte det 1675? Jag undrar just om det redan har hänt eller…" Tanken var hisnande. Tänk om det inte hänt ännu! Kan man ändra historien? Fast vad kunde hon göra? Hon skulle säkert brinna med dom andra.

 

"Kan du läsa?" Tord fattade tag om henne med båda händerna, under T-shirten, och höll henne på armlängds avstånd, samtidigt som han tittade beundrande upp på henne.

"Kan väl alla människor!" svarade Sofia och ryckte på axlarna så att brösten guppade. En ilning av välbehag av hans beröring strömmade genom hennes kropp!

"Nej det kan bara prästerna och några till fina herrar. Sånt får inte vi vanligt folk lära oss." Samtidigt som han sa detta lät han händerna sakta söka sig uppåt mot hennes bröst! Sofia höll ofrivilligt ut armarna en aning för att bereda plats för hans stora, men mjuka händer. Snart kupade han dem om hennes små fasta bröst och smekte de hårda vårtorna med sina valkiga tummar.

 

Sofia drog handen genom hans rufsiga, men förvånansvärt mjuka hår och suckade djupt. Hon kände att det rann till i skrevet och började bli rejält kåt!

"Berätta om framtiden. Jag vill veta allt om hur det blir om hundra år och ännu längre fram!"

"Strax, men först skall vi ha ett riktigt härligt morgonknull!" Sofia knäppte upp knappen i jeansen och drog ner blixtlåset. Hon vickade lite på höfterna och snart kunde hon kliva ur sina byxor och sparkade bort dem efter golvet. Tord drog tröjan över hennes huvud och nu stod hon helt naken framför honom, där han satt på bänken. Skjortan förmådde inte längre dölja hans erigerade kuk som stolt tittade fram under linningen. Sofia klev upp i hans knä och styrde kuken mot sitt blöta sköte.

 

Hon drog ner förhuden och hans lila ollon var blött av försats. Sakta förde hon det fram och tillbaka över sin svullna klitta, för att till slut pressa in det mellan blygdläpparna. Med båda händerna fattade hon runt Tords nacke och sköt fram underlivet så att den grova kuken trängde in i hennes inre. Tord var stor och det tog emot rejält. Det var ju faktiskt igår hon förlorade oskulden och stenålderspojken hade inte varit tillnärmelsevis så välutrustad som medeltidssmeden! Med några kraftiga stötar och hjälpt av Tords händer på skinkorna, var han snart inne helt och bottnade med en suck. Så satt Sofia stilla ett tag och njöt av att vara så helt uppfylld.

 

Nu började Tord bli otålig och Sofia startade sin ritt. Den första lilla smärtan av den grova kuken gick snart över och ersattes med den ljuvliga varma friktionen mot fittväggarna. Snart kände hon den första orgasmen komma, som ett eldspjut från fittan ut i hela kroppen. Med ett vrål kastade hon sig mot Tord, som kramade om henne hårt medan orgasmen ebbade ut. Utan att dra sig ur, reste han sig upp och lade ner Sofia på bordet. Hon slog benen om hans bak för att inte halka ur, medan han drog av sig skjortan. Så var det hans tur att pumpa. Först sakta med djupa tag, som bottnade varje gång han körde in kuken. Så allt snabbare, men inte mindre hårt och djupt. Sofia gnydde och himlade med ögonen. Det här var något annat än stenåldersmannens tafatta barnalstring!

 

Inom kort skakades hon av ytterligare en orgasm och nu kände hon att även smeden var på gång. Med en grymtning kastade han sig in i henne och sprutade kaskader av livgivande sperma djupt in i hennes inre! Det var så varmt och ljuvligt att Sofia nästan tuppade av. Den här orgasmen var den längsta och intensivaste hon någonsin upplevt. Tord, som fallit ihop över henne, låg kvar en stund. Så reste han sig upp och fattade tag runt hennes midja, tryckte henne intill sig och fortfarande med den halvstyva kuken djup begravd i hennes fitta, bar han in henne i ett angränsande rum. Här fanns en säng, bäddad med fårskinnsfällar, där han försiktigt lade ner henne. Utan att glida ur en centimeter följde han efter. Så låg de stilla en lång stund. Tord stödde sig på armbågar och knän och Sofia låg skrevande alldeles utan att röra sig.

 

Nä, inte alldeles stilla ändå! Hon låg faktiskt och försökte krama hans kuk med fittan! Efter en stund kom hon på hur hon skulle göra och ju mer hon kramade desto hårdare blev kuken. När Tord kände sin stolthet anta brukbara proportioner började han röra sig och snart pumpade han in och ut med ännu större kraft än i köket. Sofia skrek och vred sig i den ena orgasmen efter den andra och efter ett bra tag kom så smeden i en andra, total uttömning. Nu fanns det inte plats för mer utan för varje tag så sprutade sperma och fittsafter mot hans mage och pung! Nu var Sofia totalt borta och innan hon somnade for en tanke genom hennes huvud:

'Helvete jag fick ju inte med mig p-pillrena tillbaka i tiden!'

 

Sofia klev sakta ur sängen. Tord var försvunnen. Sina kläder kunde hon inte hitta men Tords stora skjorta hängde över en stol så den drog hon på sig. Det grovt vävda tyget kändes förvånansvärt mjukt mot hennes nakna hud. Det måste vara linne konstaterade hon. Väl ute köket hörde hon ett taktfast ljud, som av en kyrkklocka. Det kom från en dörr bakom spisen som hon inte sett förut. Hon tassade dit och öppnade försiktigt. Det var smedjan, Tords arbetsplats. Hon såg honom genast, där han stod mitt på golvet och slog med en hammare på ett stycke glödande järn. Han hade bar överkropp och ett par skinnbyxor och träskor. Han hade också på sig ett stort skinnförkläde.

 

Tord var inte ensam i lokalen. I ett hörn stod en gubbe på knä och lagade ett vagnshjul och borta vid ässjan en liten pojke som trampade blåsbälgen. Det såg precis ut som på en teckning Sofia sett i någon bok, som handlade om medeltiden. Tord fick syn på henne och tecknade snabbt att hon skulle försvinna in i köket igen. Kvick stängde hon dörren igen. Efter en kort stund kom Tord in i köket. Han hade tagit av sig förklädet och musklerna spelade på hans överkropp. Sofia kände bröstvårtorna stelna och det pirrade i fittan! 'Gud vad han var sexig!'

"Det är nog inte så bra att du visar dig ute ännu," sa Tord. "Med ditt tal skulle du nog kunna råka illa ut. Om du nödvändigt måste ut så kan vi ta en fisketur på älven sent ikväll, när de flesta gått till sängs."

Sofia nickade samtycke, men var nu så kåt att hon knappt kunde stå still.

 

"Kan vi inte älska lite innan du går tillbaka?" undrade hon och lät ett finger smeka hans muskulösa överarm.

"Du är tokig! Jag tror aldrig jag träffat någon så villig som du," skrattade han och började snöra upp sina byxor. Sofia krängde snabbt av sig skjortan och lade sig framstupa över köksbordet.

"Ta mig bakifrån! Det har jag aldrig varit med om förut!" Med händerna särade hon på sina skinkor och frestade honom med en redan blöt fitta. Tord drog ett par tag i sin stora snopp och var strax redo. Han ställde sig mellan Sofias ben och placerade ollonet i skåran mellan hennes svullna blygdläppar. Försiktigt lirkade han in kuken en bit. Så höll han upp ett ögonblick.

"Gud så skönt!" skrek Sofia. "Kör in hela! Jag vill ha allt i mig!" Hon putade ännu mer med baken mot Tord, som inte var sen att trycka in hela sin, nu stenhårda, kuk i hennes varma grotta. Några pumptag och så kom Sofia i en ljudlig orgasm. Tord var långt ifrån redo och knullade på i allt höre tempo. Sofia kände nästa orgasm vara på väg och skrek:

"Jaaaa, meeera!"

 

Tord smekte hennes runda stjärthalvor och satte plötsligt tummen mot hennes anus. Det blev bara för mycket för Sofia som skrek sin orgasm rakt ut. Nu var hon helt slut och Tord hade likaväl kunnat runka i en trasa! Han tryckte på med tummen och plötsligt slank den in i Sofias rövhål. Detta blev som en nytändning för Sofia! Hennes slidmuskler drog ihop sig och kramade den grova staken med en frenesi som han aldrig varit med om och det tog inte många minuter förrän även han kom. Sperman sprutade i långa satser rakt in i Sofia, samtidigt som hon vrålade ut sin tredje utlösning. När den ebbat ut var hon totalt väck och Tord fick bära in henne i sängen igen.

"Mamma mia, det var det värsta jag varit med om!" gnydde hon. "Hade jag vetat om det här, så hade jag börjat mycket tidigare!" I det samma sov hon igen.

 

När hon vaknade nästa gång var det för att hon var hungrig. Från köket doftade det ljuvligt. Tord stod och rörde i den stora grytan, varifrån de ljuvliga dofterna kom.

"Kan du laga mat också?" frågade hon och Tord nickade. "Katten vet om jag inte börjar hoppas på att få stanna i den här tiden. Jag kanske kunde göra nytta med allt jag vet, om vad som skall hända. Dessutom hos en karl som både kan knulla och laga mat!" Tord gav henne bara en lång blick, som kunde betyda vad som helst.

 

"När vi ätit måste vi ro ut och fiska, annars blir det ingen mat i morgon."

"Va, har du ingenting i frysen?"

"Frysen ??? Vad är det?"

"Nävisst ja, det finns ju ingen ström ännu."

"Ström ???"

"Ja ja, du har mycket att lära, men knulla det kan du minsann."

"Jag hade en god lärarinna när jag var ung. Hon var kunnig i mycket men slutade på bålet…"

"Herregud!" Sofia stirrade upp i taket. "Hur jävla korkade kan dom vara egentligen?"

"Korkade ???"

 

Medan de satt och åt började det regna och det blev snabbt mörkare ute.

"Nu kan vi inte fiska," jublade Sofia som inte gillade fisk något vidare. "Nu får vi stanna inne och knulla i stället!"

"Det nappar bättre när det regnar och lite vatten skadar inte. Jag tror dessutom att du behöver kylas ner lite!"

 

De sköljde snabbt av sina bestick och skålar i en träbalja och började klä på sig. Sofia gillade Tords mjuka skjorta så hon behöll den på. En läderrem runt midjan och uppkavlade ärmar och den kändes som en klänning. Några regnkläder hade han inte men det var visst uppehåll nu. Tord tog en lina och några små fina krokar med blänken på. Innan de gick ut , stannade Tord upp och vände sig mot Sofia.

"Om något händer inatt så vill jag att du skall ha den här, som ett minne av mig." Han trevade i en liten läderpåse, som han hade i bältet och fiskade upp en liten blank sak i en tunn läderrem. Han hängde den runt Sofias hals. "Vem vet, den kanske ger fiskelycka också."

 

Sofia lyfte upp det lilla smycket i ljuset. Det var en mycket liten erigerad kuk i silver! Med pung och allt! Det var ett utsökt litet arbete och Sofia blev nästan stum.

"Den liknar din, faktiskt. Lite böjd åt höger! Tack skall du ha. Den är jättesöt, men vad skulle kunna hända inatt?"

"Det vet man aldrig. Du kanske återvänder till din egen tid. Det är mycket som kan hända på natten. Speciellt som det är åska i luften.

 

Tord tog henne i handen och de gick genom byn, som var märkligt tom på folk, ner mot älven ovanför vattenfallet. Efter en ganska lång promenad kom de ner till stranden och Tords lilla båt. Himlen hade mörknat ännu mer och på avstånd hördes åskan mullra. Tord rodde ut en bit och så kastade han i sin lina. Efter några kraftiga ryck, så nappade det! Det blev lite fajt, för det var en stor fisk. När den närmade sig relingen såg Sofia att det var en jättelax.

 

"Ta den stora kroken därborta och hjälp mig ombord med fisken!" Sofia hittade en kort trästång med en vass krok i änden. Hon räckte den till Tord i samma ögonblick som en blixt skar genom kvällen och slog ner i en hög tall vid stranden!

"Himmel! Det var nära. Vi kanske ska ro iland igen. Man skall inte vara på sjön när det åskar och nu är ju middan räddad." Sofia var riktigt skraj nu. Tord skrattade och menade att de gott kunde dra upp ett par till.

 

Nu hade strömmen fört dem helt nära vattenfallet och Tord fattade årorna för att ro dem uppströms en bit. Då kom nästa blixt! Ett eldsken som lyste upp båten och en smäll som fick det att slå lock för öronen. Den hade slagit ner alldeles intill båten! Tord sjönk ihop över årorna och stönade.

"Herregud vilken smäll! Nu måste vi iland fort som fan." Sofia ruskade i hans arm. Med en grimas tog han sig om huvudet och årorna åkte i sjön! Vattenfallet kom snabbt närmare och de kunde ingenting göra. Plötsligt slog båten i en sten och kapsejsade. Strömvirvlarna skilde dem åt och efter bara några sekunder kände Sofia hur hon sögs ner och all blev svart…

 

***

 

När Sofia vaknade till liv igen var det forsens brus som väckte henne. Sakta slog hon upp ögonen. Det var något välbekant hon fäste blicken på. Tälttaket! Vad i helvete, var hon tillbaks i sin egen tid? Men hur hade hon hamnat i sovsäcken i tältet?

 

Solen stod högt på himlen och när hon drog upp dragkedjan såg hon tipin ute på ängen. -'Då har hon väntat på mig!' tänkte hon och kröp ut på gräset. Så kom hon att tänka på trosorna hon glömt på en buske i stenåldersbyn. Hon tittade ner på sin underkropp. Konstigt, hon hade dom ju på sig igen. Hon förde ner en hand till skrevet. Rätt blöta faktiskt. Hon kanske skulle byta och ta på sig jeansen innan hon hälsade på i tipin. Men jeansen var ju kvar på 1600-talet och var är hans skjorta? I det samma kom Tarja utkrypande ur tipin. När hon reste sig upp fick hon syn på Sofia.

"God morgon lilla vän. Har du sovit gott? Ikväll är det Stefan Sundström och honom vill väl inte ni ungdomar missa?"

"Mmmen…" Sofia tappade helt målföret. En hemsk tanke slog henne: Hade hon drömt alltsammans? Hon mumlade något och kröp in i tältet igen. Så kom hon att tänka på en sak: -'Helvete då är jag ju fortfarande oskuld!' Det måste kollas. Hon drog ner trosorna och rotade fram sin hårborste, med det långa runda skaftet. Den hade hon använt som låtsaskuk ibland, men aldrig vågat köra in särskilt långt. Nu särade hon på fittläpparna och körde in den en rejäl bit. Ingenting. Till slut hade hon tryckt in hela skaftet och det började pirra i magtrakten. Mödisen var väck! Kunde man drömma bort den? Knappast. Jeansen, som hon glömt då? Nä, där låg dom i en hög! Nå, det måste finnas en naturlig förklaring, men det var en häftig dröm!

 

Hon krängde av sig T-tröjan för att byta. Hennes halssmycke trasslade in sig i håret. Halssmycke? Förskräckt tittade hon ner på den lilla silverkuken…

 

 

Slut.

10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Beer

Fantastiskkt,såg hela Urkultfestivalen framför mej undertiden när ja läste novellen,jösses,har varit där många ggr,men aldrig fått uppleva detta,måste bara dit o tälta vid niporna o söka en tipi,Tack för en fantastisk novell.

3/4, 2019 kl. 21:12

#2

Huldran

Vad kul! Nästan historiskt! Dessutom vet jag var just detta ligger. I modern tid, alltså. Näsåker, strax nedanför kraftverket ligger resterna av de gamla bosättningarna och målningarna på berget. Berömd på flera andra sätt också. Midsommarnätter t ex! 5p.

14/9, 2014 kl. 05:56

#1

Deep

Kul att få läsa en historia i lite annorlunda miljö. Sci-Fi eller snarare Fantasy i detta fall, är inte den vanligaste ramen för erotik. Denna text gav i alla fall mig en hel hög olika associationer till andra verk och författare. Tack!

13/9, 2014 kl. 11:59