Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

8/12, 2014 kl. 22:52, av LX

Bärnstensguden 2

Del 2 av 5 i serien Bärnstensguden

Fortsättning

~~Marlon och Jitinta satte sig på bänkar vid ett större långbord i borgmäster Satargs breda hallar. Hans timmerhus hade snidade pelare under taket och över de långa sprakande eldstäderna halstrades spädgris åt de krigare och tjänare som löd under Bärnestads härskare. Folket gav dom förstulna blickar medan dom passerade bordet för att förbereda inför kvällsmaten. En del såg skeptiska ut. Somliga lätt hotfulla. En del dumt förvånade med gapande munnar. Jitinta åt ganska hetsigt sitt bröd utan att se upp och hon sköljde ner med rikligt med mjöd. Marlon lät dock ett leende spela på sitt väderbitna ansikte. Av erfarenhet visste han att det hade en lugnande effekt på folk som inte hade vett att bemöta främlingar. Dock fick han intrycket av att de stirrade än mer på kvinnan med honom än på han själv. Hallen fylldes efterhand som en timme gick och sorlet blev allt ljudligare från Satargs husfolk.

Marlon böjde sig åt sidan mot Jitinta som ätit det stekta köttet med stort behag och hade fått lite stekflott på hakspetsen.
-Du såg intensivt på den stora bärnsten som pryder Bärnestads portar när vi red in tidigare idag. Band folket dig åt tidvattnets gud som ett straff för tjuvnad?...
Marlons röst var inte anklagande. Bara lätt ironisk medan hans hand sökte sig över hennes lår under manteln. Det eggade honom att ensam veta att hon var naken under. Den mjuka lite svala huden kändes len och skön i bågskyttens valkiga händer. Hennes blå ögon gnistrade till och sneglade under den mörka hårluggen mot honom medan handen sakta gled uppåt.

-Nej, svarade hon. Bärnsten bär stor kraft. Den var viktigt för mitt folk...
-På så vis, men du är inte härifrån?...
-Nej, jag är en främling precis som du...
Handen smekte upp och ner över hennes lår och han kände värmen från hennes ljumskar. Hon klämde fast den som en reflex och blundade lätt när hans läppar snuddade hennes öra. Marlon drog in hennes doft genom näsborrarna och stack ut tungspetsen för att diskret slicka örsnibben och sakta örats vindlingar medan han omfamnade hennes midja med andra armen.

En storvuxen man i en prydligt mönstrad grönaktig mantel slängd över vänsteraxeln och som var fäst med en stor brosch av silver med en insatt bärnsten i, avbröt då deras vänslande. Han satte händerna markerat på bordet och log i sina mustascher med en hård intelligens lysande i blicken från det fårade äldre ansiktet.
-Så du är bågskytten. Den som dräper odjur och inte fruktar världens demoner?...
-Det är jag. Jag är Marlon, ni har sänt bud efter någon som kan jaga varelsen...Marlon ställde sig upp och lade märke till Jitintas stelnande blick som fästs på Satarg, Bärnestads borgmäster.
-Tack för att du kommit...Satarg korsade armarna över sin breda bröstkorg.
-Vi har modiga fiskare och landsvägsmän här. Men ingen har kunnat dräpa varelsen ännu. Belöningen vägs i silver för varelsens huvud!...Sade Satarg ganska högt och log när han ställde en penningpung på träbordet med ett metalliskt klirrande som markerade den plötsliga tystnaden.
-Jag tvivlar inte på ert mod. Men ibland krävs en jägare för att fälla ett svårt villebråd. Ge mig gärna en bädd för jag vill sova ut efter resan innan jag tar mig an varelsen... Satarg log brett.
-Må gudinnan stå dig bi. Detta är Jainan, han kan tjäna dig och din kvinna när du är här...

Borgmästaren lade sin stora hand på en pojkes huvud. En mager liten rödlätt ung man som tycktes ha dykt upp från ingenstans. Han bar usla skinn som ett ländkläde och en väst av tarvligt getskinn. Jainan såg på bågskytten med stora frågande gröna ögon. Marlon nickade och log mot pojken som följde paret upp för den knarrande trappan upp på andra våningen. Så följde även hushållet dom med sina blickar. Jainan, gick bakom Jitinta och tittade lite på hennes nakna hälar som skymtade under manteln. Innan Marlon stängde dörren till det gästrum som avsetts för honom. Bad han pojken att köpa en klänning till Jitinta. Denne nickade och fick en klapp på huvudet.

***

Jitinta ställde sig i motljuset som svagt lyste igenom där timret var svagt från väggen. Det fanns en fönsterlucka men den var stängd. Marlon närmade sig bakifrån och lade händerna på hennes axlar samtidigt som han löste upp knuten till manteln. Den föll mjukt i golvet och hon såg sig om över axeln. Marlon stödde sin haka i hennes hår ovanpå hennes hjässa och blickade ner över hennes välformade stora bröst ovanifrån medan han smekte sina händer upp och ner över Jitintas bara armar. Han började sedan smeka ryggen varsamt nerför hennes svank och kramade hennes runda skinkor. Att se henne i halvmörkret med solnedgångens röda ljus strilandes mellan väggbrädorna var eggande och Marlons resning buktade redan ut från läderbyxorna. Jitinta lutade sin nacke bakåt mot hans breda axel medan händerna smekte hennes midja långsamt och kupade sig kring hennes bröst och kramade dom masserande.

Efter att hennes armar slingrat sig bakåt runt hans nacke stack Marlon ner tungan i Jitintas mun och lät den virvla runt sugande samtidigt som han lekte med hennes bröst. Han nöp lätt i de knottrande vårtgårdarna och smekte ner mot hennes mage. Jitinta ställde en fot i bädden för bättre balans. Marlon kom då åt att smeka hennes kön med fingrarna.

Han väntade tills hennes andhämtning blivit snabbare genom kyssarna och tyngre innan han plötsligt sjönk ner på knä för att finna hennes clitoris och slicka över punkten snabbt medan han pressade in två fingrar i henne och förde dom in och tillbaka igen med rytmiska rörelser. Jitinta stönade till och grävde fingrarna i hans hår så att det nästan smärtade. Marlon grimaserade lite och drog sig loss från greppet. Han knuffade henne framåt så att hon halvlåg på mage i bädden. Jitinta stönade till igen och tittade bakåt över axeln förväntansfullt småleende med glittrande våta ögon. Men hon började redan att resa sig bland vargskinnspälsarna.

Marlon slet av sig sina kläder och kastade dem åt sidan. Sedan drog han upp henne på alla fyra med händerna i hennes midja. Han pressade in den varsamt men ökade takten rätt snabbt av upphetsningen. Sedan gled han tillfredställande in och ut ur hennes varma våta kön och kunde njuta synen av hennes svankande kropp och rumpa bakifrån. Han tog henne hårdare den här gången och Jitinta verkade njuta av det. Marlon vred huvudet för att se hur hennes bröst gungade sakta under hennes viga kropp. Hon började stöna och stönandet blev snart till små orgastiska rop. Marlon, kramade hennes skinka och försökte hålla ut. Denna gången lyckades han bättre jämfört med stranden tidigare under dagen och Jitinta skrek nu till kort kastandes med håret när hon skakade ut sin orgasm.

Marlon log svettigt och vände på henne. Han skrattade vilket fick henne att börja småskratta till svar medan han kysste en väg från hennes hävande andfådda bröst upp till väntande välformade läppar. Medan de kysstes pressade han in den igen och började sakta ta henne. Han grävde sitt ansikte ner i hennes nacke och tillät sig själv att komma väldigt nära. Men drog sig då ut innan det var för sent med en flämtning. Han såg ner på hennes av värmen glänsande kropp och onanerade ut satsen så att den flög stänkande genom luften över hennes bröst. Jitinta drog in andan snabbt och såg på hur sädesvätskan rann över hennes hud. Under tiden slängde sig Marlon åt sidan och drog handen genom håret, utsträckt och tillfredställt leende. Jitintas kinder smekte hans bringa när hon lade sig halvt över honom. Hon kände hans kyssar och fingerspetsar glida över magens muskler och han spärrade upp ögonen av förtjusning när hennes mun varmt omslöt hans kön några sekunder senare.

Marlon smekte fingrarna över hennes krökta ryggrad där hon låg med ryggen till och sög av hans slaknande lem och njöt av synen av den välformade rumpan och höfterna. Hennes huvud rörde sig sakta och tungan slickade sig virvlande om hans ollon. Jitintas hand masserade sakta Marlons pung och fingrarna slöt sig kramandes om hans nu återigen hårdnande lem samtidigt som hon sög till med hetta och lät honom glida in ganska djupt i hennes mun. Marlon bet ihopa käkarna och drog i hennes hår för att hon skulle sluta. Han var stenhård och nära igen. Jitinta tittade upp leende och slickade sakta sina läppar medan hon drog sig loss från hans grepp. Sedan grenslade hon honom och sjönk ner på honom med ett litet tyst stön. Han nickade upphetsat.

Marlon lät sina händer glida över de stora brösten medan hon red honom gungande i den lite knakande trästocksbädden. Hon vilade sina händer på hans axlar eller lekte upp dom i sitt hår medan hon smekte den välbyggda manskroppen med blicken. Hon vände efter en stund huvudet mot taket blundande och gjorde vissa cirkulerande rörelser med höfterna medan hon red snabbare med öppen mun. Marlon smekte hennes lår med fastare tag och kände hur hon klämde åt med sina könsmuskler. Han utstötte ett litet kvävt morrande läte och grimaserade. Men hon fortsatte passionerat att rida honom på liknande sätt fast i ännu högre takt och började högljutt stöna ut sin andra orgasm. Till slut kom hon och kastade sig framåt. Marlon kände hennes bröst platta ut sig mjukt mot hans bringa men bestämde sig för att spara sig lite till senare. Han lät sin upphetsning ebba ut och kände pulsen i tinningarna sakta återgå till det normala. Ståndet mjuknade sakta, sakta inne i henne medan han höll henne kvar i armarna och smekte hennes rygg långsamt med näsan begravt i hennes hårsvall.

***

-Varelsen är inte ett dumt djur...viskade hon då plötsligt. -Den kommer inte att falla så lätt. Du borde tänka om. Om du vill följer jag till nästa stad...

4 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

TG64

Gillades starkt och hennes varning i slutet gav en extra knorr! Tyvärr fungerar inte gilla knappen

29/5, 2023 kl. 22:06

#2

Deep

Jepp. Håller med Huldran.

10/1, 2015 kl. 14:12

#1

Huldran

Fortfarande intressant. Nu med mera tydlig sex.

2/1, 2015 kl. 14:07