Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

13/6, 2016 kl. 13:07, av blåögd

Pula i trädgården

En liten ping-pong match över en häck. Där båda spelarna går ur matchen som vinnare. Kan det vara något, en solig sommardag? Tänk vad några få ord och lite fantasi kan göra, om man har tid och ro!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

40 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#26

Hailey

Mmmm..... underbar, sensuell, kryddad - och fullständigt perfekt.

10/2, 2021 kl. 14:08

#25

Hannes II

Den här hade jag missat! Gillar spelet, lite som schack! Förklätt till trädgårdsarbete.

17/1, 2021 kl. 21:13

#24

blåögd

Blir så glad av att få positiva kommentarer. Tack Huldran och tack RuterEss!

Just det Huldran. Det gör jag med. Längtar. Sommaren är min årstid. Våren med för den delen. Stå på alla fyra med näsan i rabatten, precis. Pula lite. Sånt som hör sommaren till. Kanske så lite frön. Se hur bladen vecklar ut sig. Det är vackert. Mest av allt kanske jag saknar värmen och ljuset.

17/1, 2021 kl. 15:26

#23

Huldran

Just nu längtar jag till våren och värmen. Att få krypa på knä bland mina buskar i trädgården och ansa. För att senare pula i bersån när de skyddande bladen sprungit ut. Ohh, ljuva sommar, något att längta till.

Tack än gång till, Blåögd! //Huldran.

16/1, 2021 kl. 22:46

#22

RuterEss

Härlig historia helt i min stil.

23/6, 2020 kl. 14:20

#21

blåögd

Jomenvisst, kul att du noterade! Titlar på noveller med flera betydelser eller bara lite underfundiga, det är nog min grej. Kuriosa: jag sätter alltid titeln sist, när jag vet vad som känns rätt. Gärna spontant och det första som poppar upp. :)

3/8, 2018 kl. 15:43

#20

y

På norska betyder "pula" "knulla", så ja, naturligtvis är det pula man skall i trädgården.

30/7, 2018 kl. 21:36

#19

blåögd

Så oerhört trevligt att ni inte bara hittade min novell utan uppskattade den och skrev några ord om det! Det värmer ett just nu iskallt hjärta! Tack! :)

7/7, 2018 kl. 23:55

#18

Blyerts

Denna har jag missat!
Finstämd, välskriven och med en fin dialog som driver handlingen framåt. Att dialogen ibland är en "inre" dialog är värd ett extra plus!

5/7, 2018 kl. 11:38

#17

~K~

Det här är en av mina favoriter i Bubblan! :-)

3/7, 2018 kl. 20:45

Läs in fler