Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

12/10, 2017 kl. 20:30, av Sonic

Ett etiskt dilemma.

Del 3 av 4 i serien Förbjuden frukt.

Efter en fantastisk upplevelse i elevköket kommer nästa steg, men vad är nästa steg?

Klarvaken ligger jag och ser minuterna på klockradion passera en efter en. Mobilen slår över till 6:30 och jag hör introt till Sons of anarchy spela. Jag tystar larmet och hör ett gny från andra halvan av sängen. Det var ett härligt sportlov på många sätt, fem helt lediga dagar och tre av dem med besök. Jag känner en hand röra sig över mitt lår och ett par bröst möter mina skulderblad. Hon viskar i mitt öra att jag inte får gå upp innan jag gett henne ”frukost”. Jag rullar över på rygg, hon kysser mig och fingrar lite på min trötta stake.

Hennes behandling får mig snabbt att hårdna och hon glider ner. Sakta kysser hon mig längs bröst och mage, för att sen ge mig behandlingen jag njutit av flera gånger senaste dagarna. Nästa larm ljuder, 6:45 och mitt i refrängen klarar jag inte hålla mig längre. Hennes läppar stannar runt min lem och jag känner hur hon slickar upp det hon inte redan svalt. Hon smackar belåtet och torkar sig om munnen när hon ser på mig från under täcket. Det enda problemet är, det är inte Sandra…

Jag sätter mig på sängkanten och försöker resa mig när Julia lägger armarna om mig bakifrån och börjar kyssa min nacke. Det är samma sak varje gång hon kommer på besök. Under två års tid har inget förändrats. Hon kommer på besök ett par dagar och hon är rolig, självsäker, aktiv, vacker och lustfylld… första dagarna. Efter dag ett är hon inte så rolig längre, efter dag två är hon inte lika självsäker, efter dag tre är hon ovillig att göra saker som innebär att lämna lägenheten så på dag fyra är hon bara vacker och lustfylld. Jag försöker en gång till och lyfter bort hennes hand.

Det är måndag, äntligen. Samtal med vuxna människor som inte skickar snapchats om allt eller börjar varje mening med ”asså”. Jag kliver in i duschen och känner vattnet mot mitt ansikte, så skönt att Julia åker hem om ett par timmar. Men jag har lagom borstat tänderna när hon smyger in i badrummet och frågar om jag vill ha sällskap. I brist på bättre idéer stänger jag av duschen i förtid och ursäktar att jag måste skynda till jobbet.

Arbete, underbara arbete. Så skönt att vara här, att vara nära en viss person. Jag sitter i cafeterian när vi möts för första gången sen vårt äventyr i hemkunskapsköket. Greken sitter bredvid mig och pratar osammanhängande om resan han gjorde under lovet. Sandra får syn på mig sprintar nästan fram med ett brett leende, hon slår sig ner på min andra sida och hälsar glatt på oss. Greken skuttar iväg för att hämta något åt henne att dricka, i samma ögonblick han reser sig lutar hon sig fram och viskar i mitt öra. ”Ditt klassrum, innan lunch.”

En timme till lunch, tre kvart till lunch, halvtimme till lunch. Åttorna är samlade runt bordet, min uppmärksamhet är någon annanstans och jag hör blandat fnitter när jag råkar använda min sked för att äta hamburgare. Klockan slår på 11:20 och i takt med att salen töms rör sig en person mot strömmen. Sandra står dörröppningen och väntar på att den sista eftersläntraren passerat, när hon kliver in låser hon dörren efter sig. Äntligen ensamma och vad fan är det som låter? Min mobil ligger på skrivbordet och vibrerar av ett inkommande samtal.

Julias bild, vi skulle ses under lunchrasten. Jag klickar henne men hinner knappt hälsa på Sandra innan telefonen åter igen vibrerar, jag gör en ursäktande grimas mot henne när jag svarar. ”Hej. Möte, kan inte ses. Du kan lämna den i brevinkastet. Okej, mm... puss.” I ögonvrån ser jag hur Sandras min ändras från enormt leende till neutralitet och slutligen oro. Hon frågar mig om tjejen som ringde, hon vet sen innan vem Julia är men av någon anledning frågar hon igen. Vi ser på varandra och jag funderar över hur det kan gå så snabbt mellan självsäkerhet och osäkerhet.

Jag kan inte hålla tillbaka ett flin när jag tänker på lika Sandra och Julia är på det sättet, med skillnaden att Sandra vill jag fortsätta vara med även när hon är osäker. Hennes blick flackar, hon verkar ändra sig. Hon spenderar en halvminut med att stirra på sina fötter när jag nämner att det var hon som ville prata. Som släppt ur en trans går hon igång och undrar varför jag inte hörde av mig på lovet, varför jag ignorerade henne efter vi hade sex i lektionsköket.

Som väntat, jag har varit beredd hela lovveckan på detta. Lugnt sätter jag mig på en av bänkarna och svarar i en sansad ton att hon inte skrivit till mig heller, att några dagar utan kontakt kändes nödvändigt för att smälta vad som hänt och att jag minst tre gånger per dag öppnat hennes kontakt för att skriva men stoppat mig själv. Några sekunder passerar med spänning i luften innan hon tvingar fram tre ord, tre ord som verkar orsaka henne stor smärta när hon säger dem.

”Men Julia då?”. Ordens sägs inte, inte rakt ut. De mumlas snarare och hade det inte varit för jag räknat med frågan hade jag inte hört vad hon sa. ”Hon betyder inget för mig, du gör. Det vet du! Hennes resa hit har varit bokad sen en månad, men hon är på väg hem nu och jag kommer säga till henne att det inte blir något mer.” Det är knappt att jag hinner avsluta meningen innan Sandra kastar sig på mig, kysser mig intensivt och hennes värme i min famn gör mig knäsvag. Jag känner hennes tunga möta min, mina händer glida upp under hennes tröja och i en snabb rörelse åker hennes bh ner på golvet. Pulsen dunkar på i högre takt när hon drar ner yogabyxorna, jag lyfter upp henne på bänken och kysser hennes hals med en hand om hennes fasta yppiga bröst.

Någon drar i dörren. Vi släpper taget om varandra och tystnaden blir total. Ett metalliskt kling hörs, en nyckel förs in i låset och tystnaden går över till panik. Sandra tar sin bh och kastar sig ner på golvet. Direkt när min kollega kliver in får hon syn på mig stående med lätt rufsigt hår och något andfådd. Med skeptisk blick frågar hon vad jag gör. ”Tabata!” slänger jag ur mig. ”Perfekt sätt att bygga upp kaffesuget, ska vi gå bort och ta en kopp?”
Hon ler intresserat när hon tar armkrok med mig upp för trapporna och börjar fråga mer om vad tabata är.

Planeringstid hela eftermiddagen, härligt. Klockan närmar sig fem, jag sitter ensam i arbetslagsrummet och avslutar min varubeställning när det knackar på dörren. ”Kom in” ropar jag och det gör hon, Sandra kliver in och ser sig om innan hon ställer sin fråga. ”Hej. Min cykel verkar ha blivit snodd, kan du skjutsa mig?”. Jag fäller ihop datorn och tar min väska. ”Ja jag ska precis dra hem, kan ta rundan runt dig så hämtar jag lite kinamat på vägen.”

Utanför Sandras hus kliver hon inte ur direkt, hon kollar mot dörren och frågar ängsligt om hon måste. Jag vet sen innan att hennes föräldrar är inne i en svår period så jag frågar bara vart hon vill att jag ska släppa av henne. Utan att möta min blick lägger hon en hand på mitt lår och yttrar att det skulle vara gott med kinamat…

Väl hemma ber jag henne ställa in maten i köket medan jag laddar ner senaste avsnittet av en serie vi båda älskar. Jag hinner lagom gå in på sidan när Sandra kliver ut ur köket, naken. Jag spanar in henne och ber henne vänta ett ögonblick. Hon spelar förnärmad och frågar om hon ska gå igen, men så fort jag satt avsnittet på nerladdning går jag fram och drar in henne i min famn. Jag kysser henne häftigt och slänger upp henne på min axel. Med ett par smiskar på vägen släpper jag ner henne på sängen, hon börjar sparka av mina byxor med fötterna. Jag hinner knappt få av mig på överkroppen innan hon satt sig upp, dragit av mig boxershortsen och börjar kyssa.

Minuterna går och jag är på gränsen att komma när jag lägger ner henne på sängen, sätter mig på knä och kysser hennes våta underliv. Hon stönar högt, skakar och klämmer nästan sönder mitt huvud innan hon vrålar ut att hon måste ha mig. Jag lägger mig över henne, toppen nosar henne lätt i det våta innan jag tränger in. Hennes armar om mig kramar åt hårdare, hårdare för varje stöt. Hon slickar mig på halsen när jag inte klarar det längre. Jag drar mig ur och extasen får mig att explodera.

Jag står kvar på knä och efter några tunga andetag börjar vi båda skratta okontrollerat. Jag ser ner på min säd utspridd över hennes bröst och mage. ”Dusch för dig, jag ställer fram maten.” Hon nickar jakande med ett fantastiskt lysande leende. När jag går in i köket hör jag hennes mobil plinga till. Hon skuttar efter och efter hon läst ser hon på mig. ”Det är mamma, hon frågar om jag kommer hem ikväll eller om jag sover hos en kompis.”
En kort stund passerar där jag lägger upp maten med ett leende. Jag går fram till henne, placerar mina läppar på hennes och svarar. ”Vi är väl inte klara än på länge?”

6 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.