Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

13/7, 2018 kl. 02:52, av Huldran

Ett tillfälligt möte av kärlek/3

Del 3 av 3 i serien Ödets nyck

Glöm aldrig gamla parkeringskvitton i bilen! Flera överraskningar, vin och mänsklig värme.
Ett möte mellan två udda personer, som möts en dag.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#10

Huldran

TACK, RuterEss! Först vill jag gratulera till den första gången (enligt nedan). Jag kan bara hoppas att det blir flera.
Sedan att det var just denna novell som blev din första. Varför? Därför att novellen är speciell för mig. Men även tilltalar andra.

//Huldran.

12/8, 2020 kl. 04:33

#9

RuterEss

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte jag har läst, än mindre kommenterat något du skrivit.

Kan bara konstatera att jag väntat alldeles för länge. Din serie "Ödets nyck" är något av det bästa jag läst sen jag själv började skriva för snart 3 år sedan. Tack för en fantastisk upplevelse.

10/8, 2020 kl. 13:57

#8

Huldran

Tack, Fifty. Vad skoj att Du gillade den. Tack för att Du kommenterade det Du läst!

16/8, 2018 kl. 19:08

#7

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

21/7, 2018 kl. 01:10

#6

Huldran

TACK, Sidney M och Y för era vänliga kommentarer. Ja, även alla ni andra som läst texten om Julia och Martin.
Nu när sommarens kvällar är varma, kan jag inte nog göra reklam för att göra som de gjort. Något som vem som helst kan minnas länge efter. //Huldran.

21/7, 2018 kl. 01:10

#5

Sidney M

Kära Huldra.
Återigen en alldeles fantastsikt fin novell. Du har en fantastiskt förmåga att få bokstäverna i rätt ordning och att dessutom (eller snarare tack vare den förmågan) förmedla en känsla med texten. Du hittar även orden som beskriver sexet på ett så härligt och målande sätt - vilket är en konst i sig.

Tack för härlig läsning

20/7, 2018 kl. 17:47

#4

y

Du skriver som alltid bra. Din vanliga genre kan kanske karakteriseras som Marquesiskt magisk realism. För den här novellen kanske lite mindre realism? Nog finns det män som inte begriper innebörden av et vått kyss i örsnibben, men han här var kanske litt väl trög för att vara realistisk. I varje fall: En fin berättelse, dina gestalter har flera lag och står fram som människor mer än schabloner, då och då komplicerade människor.

20/7, 2018 kl. 12:04

#3

Huldran

TACK! Vad trevligt att novellen föll i god jord. Den var lika trevlig att skriva. Eftersom jag själv inte hade med saken att göra, blev det ett annat namn på den kvinnliga deltagaren.

18/7, 2018 kl. 06:52

#2

Deep

Tack för en lång och trevlig histora! Läste alla tre delar i ett svep...

17/7, 2018 kl. 12:40

#1

blåögd

Man brukar ofta referera till när "verkligheten överträffar dikten". Jag tror dikten överträffar verkligheten oftast, men det är endast ett fåtal gånger den gör det på ett så underbart sätt. Rappa dialoger med mycket känsla och känslor bakom. Kändes naturligt, verkligt och.. på nåt sätt, ödets nyck till trots, sannolikt. I all sin osannolikhet. Det du fångar bäst är dock känslan. En livsglädje, en spontanitet. Men backad med tankar som backar upp det, både tvivel och beslutsamhet. Så som livet är allra mest. Tack för härlig läsning, för att inte säga underbar.

15/7, 2018 kl. 15:20