Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

24/6, 2020 kl. 11:57, av Hannes II

Ovan molnen är himlen alltid blå

Del 2 av 11 i serien Ovan molnen är himlen alltid blå

Det kunde bli en mycket obekväm och pinsam resa hem.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

40 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#10

Hannes II

Skriver men blev tvungen att dela fortsättningen i två delar eftersom den blev för lång även efter min standard. Tyvärr är delarna var för sig lite korta så jag skriver just nu två avsnitt parallellt. Men håll ut, de kommer!

12/1, 2021 kl. 22:05

#9

robzombie

Kan man få en fortsättning snart?????

12/1, 2021 kl. 16:45

#8

Snoopy

Ser verköigen ftam mot fortsättningen

14/11, 2020 kl. 10:39

#7

danman73

En väldigt fin och känslofyll novell som jag njöt av att läsa. Hoppas på en snar fortsättning på den, när du har tid med det.

24/7, 2020 kl. 17:27

#6

Hannes II

@Huldran, det är kanske lite för perfekt men jag ville ha känslan av en riktig chick lit, sådär lite rosa (blått) skimmer och utan att man vet det ändå vet att det skall sluta lyckligt! Fortsättningen kommer fortsätta i samma stil./Hannes

29/6, 2020 kl. 20:26

#5

Huldran

Hannes.
@Stockholmarn m fl nedan, kommenterar detta avsnitt i din serie på ett bra sätt. Jag vill tillfoga:
Du har skrivit en story med god balans, som kunde vara tagen från det verkliga livet.

Skillnaden är kanske, att det är inte alla, vilka får ihop resultatet av en flygkunnig tilltänkt kärlek, eget innehav av en mindre ångbåt samt två stycken tonåringar, kompisar, som verkligen gillar varandra. Två unga kompisar, vilka verkligen vill att deras frånskilda föräldrar skall bli ett par! Alltså i novellens verkliga liv. Bara det...

Till detta en existerande kulturell upplevelse utöver det vanliga på andra sidan sundet.

Hannes, det är bara att lyckönska till resultatet! //Huldran.

28/6, 2020 kl. 22:56

#4

D0gge

Enu en berättelse från Hannes som blir lika bra som vanligt. Som @Stockholmarn säger så är man väldigt glad för att du fortsätter skriva dina berättelser och läsare möjligheten få lösa dina texter.

Ett avslut önskas verkligen

27/6, 2020 kl. 20:14

#3

Stockholmarn

Du skriver väldigt bra. Jag blir väldigt engagerad i storyn. Konversationen flyter på bra och känns självklar, inte krystad. Fast jag måste säga att erotiken känns väldigt ”snäll”. Den är vacker, känslig och är mer som en konsekvens av den relation som du skapade innan. Till skillnad mot en del(!) andra författare så är storyn viktigare än sexet. Du börjar i ”rätt” ände så att säga. Ni är några stycken här på Bubblan. Med all respekt för både Bubblan, Fröken H och alla dina tidigare verk så måste jag säga att lägger du ihop dina noveller så har du en påse blandad skönlitteratur med samtida och realistiskt sex. Jag, och uppenbarligen många med mig, är väldigt glada att du fortfarande skriver här. Mycket kärlek till dig och ditt skrivande. Må du ha större framgångar framför dig.

26/6, 2020 kl. 20:05

#2

blåögd

Precis vad jag behövde just nu. På alla plan (förlåt!). PA-28, en sån jag själv var uppe i senast när det kommer till småflyg. Men tack för en otroligt bra novell som passade som en kall sommadrink i sommarvärmen - även om denna novell knappast hade kylande effekt...

24/6, 2020 kl. 15:49

#1

Blyerts

En härlig berättelse om vänskap, kärlek och erotik!

24/6, 2020 kl. 15:42