Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

14/7, 2020 kl. 21:11, av Mrs_Robinson

Viv - äventyrerskan

En resande i juveler i 20-talets orienten.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

Mrs_Robinson

Närå Hannes II, här görs det inga misstag. Om du är uppmärksam så kan man räkna fram att året är 1928 (Sikes efterlysning från 1926 var nästan 2 år gammal). Då var Blackburn i tjänst :)

Ja, jag har en känsla att berättelsen om Viv kunde bli en riktig gammaldags äventyrsroman.

8/5, 2022 kl. 14:03

#11

Hannes II

Så är det Huldran! I fantasins värld är allt möjligt!/Hannes

2/2, 2022 kl. 17:30

#10

Huldran

Hannes II! I Bubblans värld, you know... //Huldran.

2/2, 2022 kl. 09:00

#9

Hannes II

Otroligt att jag missat den här! Otroligt underhållande. Grunden för vidare äventyr finns här. Nördig som jag är så en liten undran, Blackburnen var i tjänst 1923-33 så hur tusan fick Viv tag i planet? /Hannes

1/2, 2022 kl. 21:09

#8

TheTenderPoet

Bra story! En härligt flödande fantasi!

22/7, 2020 kl. 00:09

#7

Mrs_Robinson

Åååå, herregud, hahaha, var icke orolig bäste Huldran, det där X:et i antalet år är så pass många vid det här laget att jag skulle inte våga uppsöka någon närkamp värt nämnas.

Meningen är bara att ge cred för att Vivian är verkligen kapabel att sänka en man i denna fiktiva historia.

Pöss xo

17/7, 2020 kl. 12:37

#6

Huldran

Jag darrar, Mrs_Robinson, inför att i kamp måst möta dig. Visserligen har även jag gått i en avancerad försvarskurs. Men det var länge sedan och av andra orsaker...

Redan på förhand böjer jag mitt huvud för övermakten. //Huldran.

17/7, 2020 kl. 11:56

#5

Mrs_Robinson

Jag ska delge något kuriosa om damen bakom Mrs_Robinson: X antal år sedan tränade jag både Taekwondo och Kick-boxning och min tränare sade till mig när vi sparrade att min höger var "Livsfarlig". Så jag vet att även att jag är en kvinna kan man med hjälp av teknik båda mycket kraft bakom ett slag.
De där professionella boxerskorna är nog inte att leka med och i mitt huvud har Vivian, huvudpersonen, inte bara tagit lite lektioner utan hon tränar boxning regelbundet. Så det är inte bara drömmerier att Vivian kan ta hand om sig själv :)

17/7, 2020 kl. 10:13

#4

Huldran

Ja, efter att jag läst din story och funderat över några av de mer speciella delarna: Kvinna med kraft i arm och med flaska i hand, hagelbössa, bunden man på ett lastbilsflak och ryggsäcken full med ädla stenar. Till detta eget flygplan av tidens modell, sedan en flygning till flera främmande länder.

Det måste bara bli något att dyka in i. Som herrarna nedan säger: Vi väntar, Typ.
//Huldran.

16/7, 2020 kl. 22:20

#3

Mrs_Robinson

Tack MartinL och Mr_Solen :) Ja, roligt att du säger så Mr_Solen, den här historien spelade sig i mitt huvud precis som en film. Hon är en dam som tar för sig utan att be om ursäkt så att säga.
Ibland när man skriver något så poppar det upp en karaktär som är "larger than life" och hon är något av en ultima alter ego av något slag, om man nu får vara så förmäten. Drömma kan man ju alltid :D

16/7, 2020 kl. 07:39

Läs in fler