Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/9, 2020 kl. 10:48, av sammet

Röd Sparv/Vit Duva Kapitel 5

Del 5 av 7 i serien Röd Sparv/Vit Duva

Vi kysser varandra, vi delar på oss och ser på varandra. Våra två veckor är slut, de är slut och vi är kära i varandra.

Kapitel 5

***

Damian springer bredvid mig, vi kommer tillbaka till byggnaden. Vi går in och uppför trappan, vi går in byggnaden och han springer till sin vattenskål. Jag går till kylen och tar fram en flaska med vatten, ångrar mig och tar två.

Jag öppnar den första och tömmer den, sen öppnar jag den andra och tömmer den med. Jag går till duschen och ställer mig i den och duschar av mig. Torkar mig och smeker tatueringen, går fram till luckan och öppnar den.

Jag ser på tavlan, ett namn kvar. En bild, jag ser på mannen. Öppnar datorn och hans mapp, ser på byggnaden han bor i. Han kallar det Fort Knox, han lämnar det aldrig. Ingen fru, inga barn, inga älskarinnor.

Ser på ritningarna, läser igenom dem och bestämmer mig. Går ut på nätet. Läser om vad som skrivs om mig på de mindre synliga sidorna på nätet. Öppnar ett av meddelandena, läser det och svarar på det. Går upp och stänger luckan, klär på mig och ser på Damian.

  • Vakta.

Han skäller en gång, jag går ut ur byggnaden och åker till skolan. Går in och sätter mig i föreläsningssalen, hälsar på de andra. Lektionen sätter igång.

***

Ser te – salongen, går över gatan och går in. Sätter mig i ett av båsen och beställer te med honung och småkakor. Kvinnan går iväg och jag tar fram min bok, jag öppnar den och börjar läsa. Kvinnan kommer tillbaka och jag visar henne boken, hon serverar mig och går iväg.

Jag ser på teet och slår upp, jag tar av honungen och lägger i det i teet. Smakar på honungen, bra kvalité. Rör runt och tar en kaka och smuttar på teet. Det är gott, läser vidare i boken och tar en kaka till.

  • Bra bok.
  • Ja jag har alltid tyckt det, läste den första gången när jag var fyra. Min mor, är lärare i rysk historia. Hon väckte intresset.
  • Där ser man, du talar bra ryska.
  • Tack.
  • Var är du ifrån?
  • Lite här och var, ni kontaktade mig. Vad vill ni?
  • Vi har en bil som behöver lagas, en äldre bil. Så det behövs en äkta mekaniker.
  • Vad är det för en bil?
  • En rysk klassiker.
  • Där ser man, de ser man inte ofta.
  • Kom, följ med så ska jag visa den.
  • Javisst.

Jag tömmer te glaset.

  • Ni har bra honung.
  • Ekologisk, inga tillsatser.
  • Så bra.

Vi reser oss och jag slår ihop boken. Vi går igenom restauranten och vi går genom en korridor. Vi kommer in i ett rum, ser på de som står där.

  • Var är bilen?
  • Vi kommer till det.
  • Om vi säger såhär, försöker ni med något så kommer ni få leta efter en annan bilmekaniker. Det kanske till och med blir så att jag tar det personligt, säg vad ni vill ha lagat. Jag säger ja eller nej, testar ni mig så blir det nej.

Han ser på mig, han ser att jag inte blir rädd. Jag släpper boken och drar min pistol, jag skjuter vakterna och sätter pistolen på hans panna och fångar boken med min fot.

  • De har västar, de kommer vakna. De kommer ha ont, men av hövlighet så dödade jag dem inte.

Han ser på mig, på boken och sen på pistolen.

  • Tar de det personligt så kommer jag inte vara lika hövlig igen. Förstår vi varandra Gregorij?

En dörr öppnas och mannen som leder dem kommer in i rummet, han ser på vakterna och sen på mig.

  • Så de kommer leva?
  • Ja, som sagt av hövlighet. Säg namnet på bilen, jag tittar på det. Tar jag jobbet så sätter ni in femhundra tusen Euro på detta konto, jag lagar bilen och när jag är klar så sätter ni in femhundra till.
  • Du vet mitt namn?
  • Jadå, jag vet precis vem du är. Vet vem alla är, det är därför jag klarar mig. Information.

Han ser på mig och sen på mannen som har pistolen mot sin panna.

  • Seta Umurov.

Jag ser på honom.

  • Jag meddelar när jag bestämt mig, som jag sa till honom. Ni har gott te och honung. Kakorna var lite för söta för min smak.

Jag sätter tillbaka pistolen och knixar till med foten och tar min bok, jag nickar åt dem och lämnar rummet. De ser efter mig och Gregorij ser på vakterna och mannen som visade mig in.

  • Vad sa jag?
  • Inget lekande.
  • Precis.

Han lämnar rummet och går till ett annat rum, han ser på skärmen. Han läser, hans bror ser på honom.

  • Han kommer ta jobbet, sätt in pengarna.
  • Är du säker?
  • Ja jag är säker.

***

Jag kliar Damien i nacken, jag läser på mig och svarar på deras fråga. Jag kan laga bilen åt dem.

***

Gregorij öppnar paketet, i det ligger en telefon. Han öppnar den och ser bilden.

  • För över pengarna.
  • Ja herrn.
  • Bjud in honom till huset.
  • Ja Gregorij.

Ser på kontot, låter pengarna försvinna i cyberspace. Kliar Damien i nacken, han ligger med huvudet i mitt knä. Jag ser inbjudan och svarar på den, ser deras försök att attackera min dator.

Ler lite och följer attackerna tillbaka till källan, planterar ett virus. Försöker de igen så kommer det att trigga viruset, ser på skärmen. Ser attacken och ler, jag börjar skriva på datorn.

Ler lite till och lägger till en trojan till. Klickar bort programmen, reser mig och Damien tittar på mig. Tar mina stavar och går in i buren. Andas in och börjar röra mig.

***

Stannar bilen vid grinden, anmäler mig till den ene av vakterna. Han talar i en mick och grinden öppnas, jag kör in och parkerar fram den absurt stora villan. Går in och går igenom huset till baksidan.

Hör musiken dunka, hör kvinnoröster som skriker glatt, hör män som skrattar. Ser mig omkring och ser på människorna. Det ser ut som en dålig karikatyr på hur ryssar uppträder i Hollywoodfilmer.

  • Du kom.
  • Ja blev nyfiken på dina bilar, om ni har fler klassiker.
  • En del.
  • Där ser man, då kanske man kan få se dem.
  • Senare, nu är det fest.
  • Tack.

Går fram till baren och ber om en flaska mineralvatten, får den och tar en klunk. Ser på kvinnorna, de är väldigt lättklädda. Ingen av dem har bikini överdel på sig, de flesta har fejk bröst. Frågan är om han betalt dem alla.

Tar en klunk av vattnet, jag ser att de noterar vad jag dricker. Ser vakterna, de är tungt beväpnade. Deras hållning säger mig att de är före detta militärer. Är det, det som stör farbror? Att han rekryterar före detta militärer.

Ser på en av kvinnorna, hon är inte lättklädd. Inte som de andra, hon är lång, klädd i vita byxor, vitt linne och en vit kavaj. Hon har rakt blont hår, en vacker kropp och ett ännu vackrare ansikte. Ukrainska, undrar vad hon gör här. Beväpnad, livvakt. Inte omöjligt, en FSB kvinna. En av deras små sparvar, smeker min tatuering.

Hon ser på mig, ser att hon bedömer mig. Tar en klunk av vattnet, komplicera det inte nu Michail. Ser på två kvinnor som springer förbi, deras bröst rör sig knappt, så mycket silikon är det i dem. Han gillar dem storbröstade tydligen. Kommer inte röra en endaste av dem. Ser på den blonda kvinnan igen, undrar hur bra hon är.

Lämnar baren och går fram till buffén, tar mat och lägger upp på en tallrik. Tar bestick och sätter mig vid ett bord, sätter flaskan på bordet och börjar äta. Bra kvalité på maten.

  • Raisa.
  • Angenämt, Michael.
  • Din ryska är god.
  • Din med, man hör nästan inte Minsk brytningen.

Hon ser på mig, ser genom hennes tunna blus. Ser den vita bh:n. ser hennes vältränade kropp. Ser tatueringen, en av dem. Intressant, nu kliar det verkligen.

  • Hör du skillnad på det?
  • Ingår i jobbet, att höra skillnad på saker. Man blir inte gammal i det yrke jag har om man inte är utbildad.

Hon ser på mig, jag ser på henne och stoppar gaffeln i munnen. Tuggar och sväljer, hon ser på mig och jag på henne.

  • Sant, var är du utbildad?
  • Här och där, lite av detta, lite av det.
  • Som jag då.

Där hon har varit, de hämtar dem unga till det. Unga, våldsamma och intelligenta. Det gäller att trampa försiktigt, väldigt försiktigt.

  • Imponerande det du gjort, hur länge?
  • Snart ett år.

Jag äter vidare, tar en klunk av vattnet.

  • Kan du inte sätta dig, får ont i nacken av att se uppåt.

Dumt, Michail, väldigt dumt. Säger den där lilla rösten i baknacken. Hon ser på mig och drar ut en stol och sätter sig.

  • Får man lära sig sådant i Sverige?
  • Har man en far som lärt en yrket så…
  • Så får man det.
  • Ja, rätt utbildning på det. Du förstår vi är rätt bra tränade, det måste vi vara med tanke på vår granne i öster.
  • Sant.

Jag äter vidare, bakgrunden höll. Hon ser på mig, jag ser på henne. Tallriken är tom.

  • Ska du inte förlusta dig?

Hon ser på kvinnorna.

  • Föredrar äkta vara, framför produkter.

Hon ser på mig och ler, givetvis så är hennes leende vackert med. Hon lutar sig tillbaka och jag ser pistolerna, knivarna sitter där de ska. Frågan är om hon svärd. Hon lägger ena benet över det andra, hon ser på mig. Jag ser på henne.

  • Vad vill du veta?
  • Varför?
  • För traditionen vidare, min far var väldigt duktig på det han gjorde. Tills han fick en mindre stroke, lite för mycket fuskande.
  • Jag beklagar.
  • Tack, så jag lämnade det jag höll på med och tog upp stafettpinnen. Lärde mig av hans misstag och gick vidare.
  • Så för familjen?
  • Ja, för familjen.
  • Intressant.

***

Ser på Gregorij, ser på mapparna. Fem stycken, öppnar dem och ser på männen på bilderna.

  • Det kommer bli dyrt.
  • Hur dyrt?
  • Kommer få gå underjord på allvar, femtiomiljoner plus den.

Pekar på en av bilarna, han ser på mig och sen på bilen. Ser ett leende på hans läppar.

  • Du har god smak.
  • Tack.
  • Vi har ett avtal, hälften nu och hälften när du är klar.
  • Hälften när jag bestämt mig, jag hör av mig. Senast i morgon.

Reser mig och lämnar lokalen går igenom trädgården som nu liknar en orgie värdig romarna. Lämnar huset och går till min bil, sätter mig i den och kör iväg.

***

  • Michail.
  • Han vill att jag dödar de fem.

Hör honom tända en cigarett.

  • Backar jag så är allt förgäves, dödar jag dem så kommer han bli nästan orörbar.
  • Nästan?
  • Nästan farbror.

Ser på skärmen, läser på mig om Raisa. Imponerande läsning, verkligen imponerande.

  • Bli kvar, gör vad som krävs.
  • Skickar det jag har om det skulle bli liv.
  • Gör så.

***

Jag svarar dem, börjar läsa på mig.

***

Ser på de fem männen, de stirrar på mig och sen på sina vakter.

  • Mina herrar.

Jag trycker av och de dör, tar den ene mannens dator. Lämnar rummet och går fram till hissen. Trycker på knappen och åker ner, går till min bil och kör iväg. Kommer hem, ser på dörren och går uppför trappan. Går in och ser på Damian, ser honom morra åt två män.

  • Jag gillar inte inbrottstjuvar, hälsa honom det. Var det Raisa så hälsa henne att jag inte uppskattar amatörer. Damian, fot.

Hunden kommer fram till mig.

  • Sitt.

Han sätter sig.

  • Nu försvinn innan jag ångrar mig.

De två männen ser på mig och sen på hunden, de går förbi mig. Nerför trappan och till sin bil, de sätter sig i den och kör iväg.

  • Bra vaktat Damien.

Hunden ser på mig och buffar till mig med nosen, jag går fram till luckan och öppnar den, går nerför trappan. Sätter datorn på skrivbordet, öppnar min egen och backar inspelningen.

De hann inte kolla något förrän Damien skrämde livet ur dem, ler lite och öppnar mannens dator, sätter i en USB sticka och tar mig in på den. Öppnar mannens bankkonto och tömmer dem, skickar ut dem i cyberspace till en regnig dag.

***

Lämnar skolan och går till min bil, ser på bilen som står bredvid min. Rutan rullar ner och jag ser på Raisa.

  • De ber om ursäkt.
  • Tack, så det var inte du?
  • Nej, det var inte jag. Avrådde faktiskt dem från det.
  • Där ser man, vad säger man, tack?
  • Ja kanske det.
  • Kaffe?
  • Gärna.
  • Kör efter mig.

Sätter mig i bilen och kör iväg, jag kommer fram till min byggnad. Öppnar grinden och kör in, går ur bilen och ser på Raisa. Hon går in genom grinden och vi går uppför trappan. Slår in koden och öppnar dörren, Damien ser på mig och sen på Raisa.

  • Hon är en vän.

Han ser på henne och luktar på henne och går iväg, vi går in.

  • Välkommen.
  • Tack.
  • Se dig omkring, så lagar jag kaffe.

Jag går till köket och börjar laga kaffe, Raisa ser sig omkring i lokalen, hon går fram till mina bokhyllor och ser på böckerna. Hon läser på ryggarna och ser på mig.

  • Detta är en tillfällig bostad, så inga original. Men jag älskar att läsa så jag har böckerna.

Hon läser vidare på ryggarna, jag dukar fram muggar, socker och mjölk.

  • Har tyvärr bara pulverkaffe, det är nog det jag saknar mest med hemma. Ordentligt kaffe.

Hon ser på mig, jag ser på henne. Hon går runt i lokalen och sätter sig vid bardisken.

  • Varför här?
  • Billigt, det fyller mina behov. Har en makalös utsikt från taket, över tvåhundra kvadratmeters utrymme till en tiondel av vad jag fått betala därinne. Det är diskret.

Hon tar en klunk av kaffet, hon ser på mig.

  • Gör jag dem så nervösa?
  • Haha, ja lite så.
  • Där ser man, jag gör mitt jobb. När jag är klar så kommer jag att åka vidare, till nästa plats. Göra det jag gör där, har inga allianser.
  • Det är väl det som skrämmer dem, du får kanske en dag kontrakt att döda dem.
  • Så är det, så de skickade dig för att döda mig?

Hon ser på mig, jag ser på henne.

  • Om vi säger såhär, jag har ett mål kvar. När jag dödat honom så reser jag.
  • När?
  • Om en vecka.
  • Kalla det professionell vänlighet, du får din vecka.
  • Tack, bara så du vet. Jag kommer inte tveka, jag tvekar aldrig.

Hon ser på mig, jag ser på henne. Hon dricker upp sitt kaffe och reser sig.

  • En vecka.

Hon går ut från byggnaden, jag ser på den stängda dörren. Reser mig och går fram till luckan och öppnar den. Går nerför trappan och går till skrivbordet, öppnar mannens mapp. Ser på den och klickar på den, går igenom den en sista gång.

***

Ser uppåt, jag klättrar uppför stegen och öppnar luckan. Ser på omgivningen, klättrar ut och springer över gräset. Kommer fram till väggen och klättrar upp på taket. Drar pistolen och skjuter de fyra vakterna, jag rör mig fram till luckan.

Öppnar den och tar mig in genom den. Ser hålet mellan laserstrålarna, släpper taget och landar på golvet. Rör mig ljudlöst, ser på mannen. Drar pistolen och skjuter tre gånger. Hans kropp studsar till, känner efter pulsen.

Rör mig över golvet till hålet, skjuter ifrån och tar mig in, stänger luckan och tar mig upp på taket igen. Springer över taket och hoppar ut i luften. Landar och springer över gräset fram till luckan. Klättrar ner och tar mig ut.

***

Ser på Damien, han ser på mig. Kliar honom i nacken och kör iväg, tar fram telefonen och trycker på knappen. Byggnaden exploderar, den jämnas med marken. En annan anledning till valet av plats. Kör iväg och kommer fram till huset, stannar och parkerar bilen. Går in och stänger dörren, sätter mina väskor på golvet och ser på Damien.

  • Nu min vän då avslutar vi detta.

***

Raisa ser på ruinerna, hon ser på bilen som ligger under stenen. Hon går runt på platsen och undersöker den. Att jag inte var kvar här är hon väldigt övertygad om. Frågan är vad jag kommer göra nu, hur personligt jag tagit hotet. Ett hot som hon varnade dem från att utfärda, frågan är om hon ska ta en veckas semester. Åka iväg till Vegas kanske.

***

Jag andas in, sen ut. Rör mig framåt, lyfter mitt vapen och trycker av. Tre döda vakter. Stannar, tar fram telefonen och trycker på en APP. Flera explosioner hörs, det hörs skrik därinne. Reser mig och börjar springa, skjuter vakterna.

De är så förvirrade så att de inte märker mig. Byter magasin, ser på huset. Ser på bränderna, ser att mina mål står utanför och skriker åt vakterna. Lyfter mitt vapen och skjuter dem, skjuter vakterna.

Gregorij saknas, vet var han är. Springer tillbaka till bilen, sätter mig i den och startar den och kör iväg.

***

  • Du skulle åkt på semester Raisa.
  • Bad om det, men fick inte.
  • Trist.

Ser på Raisa, hon ser på mig. Gregorij ser på oss båda, ser honom slicka sig om läpparna. Hon drar sina svärd, jag sätter tillbaka min pistol och drar mina svärd. Hon ser på dem, jag ställer mig i redoposition. Jag ser på henne och ler, hon ser på mig och ler tillbaka. Hon attackerar, jag blockerar henne och ler mot henne.

  • Jag smiskade henne efter en månad, lyckades du med det?

Hon ser på mig, jag ser på henne. Hennes tatuering avslöjade henne, hon har varit i Sibirien hon med, jag ser insikten i hennes ögon. Vi backar och hon ser på mig.

  • Låt oss dansa Raisa.

Jag attackerar henne, hon försvarar sig och backar. Jag attackerar snabbare, ser rädsla i hennes ögon, rör mig snabbare och ser luckan. Tre rörelser senare så ligger hennes svärd på golvet. Hon stirrar på mig, jag ser på henne. Jag slår till henne tre gånger, hon ramlar ihop. Jag sätter svärden på sina platser, jag drar min pistol och ser på Gregorij.

  • Allas vår far hälsar, ni skulle gett fan i gasen.

Trycker av tre gånger, hans kropp studsar till. Tar hans dator och ser på Raisa, lyfter upp henne och bär ut henne. Sätter henne i bilen och kör iväg, bär in henne i huset. Lägger henne i sängen och går ut från rummet, klär av mig och packar mina väskor. Ser på Damien, vi går ut ur huset och sätter oss i bilen. Jag kör iväg.

***

  • Tack för ett bra samarbete.
  • Detsamma.
  • Här.

Jag räcker henne en mapp, hon tar emot den och öppnar den. Hon läser igenom den och ser på mig.

  • Gör vad ni vill med pengarna. Vi kanske träffas igen.
  • Kanske det.

Jag går ut från lokalen och sätter mig i bilen, kör till flygplatsen. Köper en biljett åt mig och Damien, tar fram min telefon.

  • Jag kommer hem farbror, du kan hälsa far att de är bortresta.
  • Då vet jag det.

Lägger på och kastar telefonen, ser dem gå iväg med Damien. Han går med dem efter uppmaning av mig. Går till gaten och sätter mig.

***

Raisa vaknar i huset, hon ser på sig själv. Hon känner sig på hakan och sätter sig upp, hon ser på sina vapen. De ligger på sängen, bredvid vapnen så ligger det ett USB. Hon ser på det och tar sina vapen och stickan, hon tar bilnycklarna som ligger på sängen.

Hon går ut från huset och går fram till bilen, hon öppnar den och kör iväg. Hon stannar vid ett hotell, hon går in och ber om ett rum, hon får nyckeln och går till hissen.

Hon åker upp och går in på sitt rum, hon sätter datorn på sängen. Öppnar den och sätter i stickan, hon klickar på mappen med sitt namn. Hon klickar på Word dokumentet, hon läser vad jag skrivit. Hon ser kontonumret, ett leende syns på hennes läppar.

***

Jag kör fram till herrgården, jag går ur bilen. Tar mina väskor och öppnar för Damien. Vi går fram till porten och öppnar den, vi går in och jag ropar på faster. Hon kommer gående och hon ser på mig och sen på Damien.

  • Hon är en vän, alla här är vänner.

Han ser på mig och skäller en gång. Faster kommer fram och hon stannar och ser på mig. Hon kramar mig och jag kramar henne.

  • Välkommen hem.
  • Tack faster.
  • Hur är det?
  • Helt slutkörd, kommer be farbror om semester.
  • Då får vi se till så att du får den.
  • Tack faster, jag ska byta om sen inställa mig hos farbror.

Jag går upp på mitt rum, sätter väskorna på sängen och öppnar garderoben. Tar på mig min uniform och går nerför trapporna, Damien ser på mig.

  • Stanna.

Han ser på mig och lägger sig, min faster ser på mig. Hon rättar till slipsen lite, jag ger henne en kyss på kinden och går ut från huset. Går till bilen, sätter mig i den och kör iväg.

Kommer fram till huvudkvarteret och parkerar bilen, jag går ur den och går in genom huvudingången. Går fram till hissen och går in i den, trycker på farbrors våningsplan. Dörrarna stängs och hissen rör sig uppåt, hissen stannar och dörrarna öppnas.

Jag går ut och gör honnör åt två högre officerare, de svarar på den och jag går fram till farbrors dörr. Jag knackar på dörren och öppnar den, jag går in och ser på farbrors sekreterare.

  • Kapten Dimitrov, jag ska inställa mig hos generalen.

Hon ser på mig och trycker på en knapp. Hon anmäler mig och visar med handen att jag kan gå in, går fram till dörren och öppnar den. Tar av mig hatten och går in. Går fram till skrivbordet och ställer mig i givakt.

Han ser på mig, reser sig och går runt bordet. Han kramar om mig och jag svarar på kramen, det är första gången någonsin som han kramar mig.

  • Välkommen hem.
  • Tack farbror.
  • Sätt dig.

Jag sätter mig och han sätter sig i sin stol. Han ser på mig.

  • Du klarade det.
  • Ja farbror, jag klarade det.
  • Vår ledare är väldigt nöjd med dig, det kommer inte bli några komplikationer. Det du hittade på hans dator, bevisen för hans, eller deras dubbelspel. Gjorde en hel del människor upprörda.
  • Så bra.
  • Ja verkligen, här.

Han räcker mig ett kuvert, jag öppnar det och läser brevet. När jag är klar så ser jag på honom.

  • Det är för mycket.
  • Nej det är precis lagom.
  • Men jag hoppar över major.
  • Ja, vår ledare har talat. Han kommer hit om en halvtimme för att sätta den medaljen på ditt bröst och ge dig befordran personligen.
  • Där ser man, vad ska jag tänka på?
  • Svara på hans frågor, men svara vist.
  • Finns det möjlighet för mig att få semester?

Han ser på mig.

  • Hur länge?
  • Två veckor, jag är ganska slut. Det har varit hektiskt.
  • Jag förstår det, ta dina två veckor.
  • Tack farbror.
  • Ingen fara Michail.
  • Så vad händer annars?
  • Vi diskuterar det när du kommer tillbaka.
  • Ja farbror.

***

Jag ser på Putin han får medaljen och sätter den på mitt bröst, jag gör honnör och han nickar. De som är här applåderar och jag sänker armen, vi går in i en anslutande sal, mat och dricka är framdukat. De börjar ta för sig, jag går fram till bordet och tar en tallrik.

Jag lägger upp mat på den och går till ett av borden, jag sätter mig och börjar äta. Min farbror talar med Putin, jag börjar äta och tar en klunk av vodkan.

  • Min gode överstelöjtnant, är här ledigt?

Jag ser på mannen i civila kläder, jag vet vem han är.

  • Javisst kamrat överste.
  • Tack.

Han sätter sig, han är av den gamla skolan. Han var med under det kalla kriget, han börjar äta.

  • Så du lyckades med ditt uppdrag.
  • Ja kamrat överste.
  • Snälla säg Sergej.
  • Tack.
  • Enligt din rapport så var deras vakter före detta soldater.
  • Ja.
  • Bara soldater?
  • Nej som jag skrev i rapporten så var där en från Direktorat Q.
  • Överlevde hon?
  • Ja hon överlevde.
  • Tvekade du?

Jag ser på honom.

  • Nej jag tvekade inte, hon stod inte med på listan. Dödar inte för mitt nöjesskull.

Han ser på mig, han tuggar på maten.

  • Vad gjorde du med henne?
  • Lämnade henne i mitt säkra hus, med en bilnyckel. Vad hon gjorde när hon vaknade har jag inte en aning om.
  • Älskade ni?
  • Nej, kamrat Sergej det gjorde vi inte. Hon vet inte vem jag är, om jag behöver spela den rollen igen.
  • Så det tror du?
  • Nej jag vet det.
  • Hon var en av våra bästa, väldigt lovande.
  • Vad hände?

Han tar en klunk av vodkan.

  • Det som händer ibland, det förflutna kom tillbaka. Hon var på ett uppdrag och försvann när det var avklarat.
  • Där ser man. Så hon var lovande?
  • Ja väldigt. Det sägs att män grät efter en natt med henne.
  • Gjorde du?

Han ser på mig, jag vet om hans böjelse. Vet också att han inte kan röra mig, han skäms för sitt misslyckande. Vilket han säkert fått höra av Putin, det stör honom att jag inte dödade henne. Hon är ett bevis på hans misslyckande, de andra som var där är ytterligare ett bevis på hans misslyckande.

Att jag besegrade henne stör honom ännu mer. Den interna rivaliteten mellan GRU och FSB är vad den är, farbrors soldat blir hedrad, han får stå där med skammen.

  • Nej unge man, det gjorde jag inte.

Han sveper i sig vodkan och reser sig.

  • Tack för samtalet överstelöjtnant.
  • Tack själv överste.

Han går iväg, frågan är om jag skaffat mig en fiende idag eller om han respekterar mig. Med honom vet man aldrig, jag fortsätter äta. Drickan flödar, officerarna blir fullare och fullare. Inte jag, inte min farbror eller Putin i heller. Ser diskret på klockan. Min farbror ser på mig, vi kan inte gå innan han gör det. Svarar på en fråga från en av generalerna. Putin kommer fram till oss, han ser på generalen och han går iväg.

  • Så ytterligare en medalj.
  • Ja herr president.
  • Snälla säg Vladimir.
  • Tack.
  • Ingen fara, vad ville Sergej?
  • Skälla på mig för att jag inte dolde hans misstag, men då hade jag fått ljuga i rapporten. Jag ljuger inte, inte för att dölja andras misstag.

Han ser på mig och ler.

  • Klok strategi.
  • Tack.
  • Skulle du ljuga för min skull.

Jag ser på honom.

  • Ni har inte gett mig någon anledning att ljuga, skulle jag komma i en sådan situation så kommer jag att göra det som är bäst för landet.
  • Och vad är det?
  • Att vi har en ledare som står för stabilitet.

Han ser på mig och nickar, jag skulle ljuga för honom. Det är vad han tolkar med mitt svar.

  • Varför dödade du henne inte?
  • Som jag sa till honom, hon stod inte med på listan. Jag visste inte om de släppt henne eller om hon flytt. För det andra så kan hon bli användbar.

Han ser på mig och nickar.

  • Tror du att du kan vända henne?
  • Nej, men ingå ett avtal med henne.

Han ser på mig, jag ser på honom.

  • Vad skulle det gå ut på?
  • Som jag sa hon kan bli användbar. Vi kan se henne som konsult, säg att någon ni känner behöver beskydd, du rekommenderar henne.

Han ser på mig, han har varit underrättelse man. Han nickar, han håller med. Han kommer tala med Sergej, hon kommer inte få en kula i huvudet. Frågan är om jag kan sälja in idéen till henne. Förhoppningsvis så kan jag det.

  • Vad händer nu?
  • Två veckors permission, sen så står jag till generalens förfogande.
  • Bara två veckor?
  • Statens affärer väntar inte.
  • Sant, alldeles för sant. Amerikanerna sänder sitt tack, de är lika imponerade av dina insatser som vi är. De vill ge dig en medalj de med.
  • Förlåt?
  • Haha, det hade du inte väntat dig. Det har hänt innan ett par gånger, de kommer att föreslå ett datum där du kommer att kallas.
  • Så jag får ta emot den?
  • Haha, jadå det får du.
  • Tack.
  • Ingen fara, du har förtjänat den.
  • Tack.

Jag nickar, jag har visat de pompösa kapitalisterna vad kommunisterna kan. Det är mer värt än en medalj. Vinsten i goodwill som medaljen ger honom, är värt så mycket mer för hans ego än pengar. Efter denna vinst så kommer jag att vara orörbar så länge han sitter på den position som han har nu. Eller tills jag klantar mig.

  • Din farbror har berättat om dina föräldrar för mig, om deras uppoffringar för vårt land. Nu ärar deras son deras minne på detta vis. Dimitrov familjen är sannerligen en sann kommunistisk familj. Tydligen så ägde er familj en Datja, som beslagtogs när vårt land delades upp.
  • Ja.
  • Staten skänker dig en ny, nycklarna kommer att lämnas till dig i morgon.
  • Tack.
  • Tacka inte mig, det är dina insatser som skänker dig den. Nu ska jag vidare, vi kommer träffas igen unge man.

Jag nickar åt honom när han går, Sergej ser på mig, jag ser på honom. Han kommer få reda på vad som gäller, han kommer inte gilla det. Men han kommer acceptera det. Min farbror ser på vad som händer, han ser på Sergejs nick.

***

Jag ligger på solsängen och känner solen värma mig, jag känner hennes läppar mot mina.

  • Tack.
  • Ingen fara Raisa, som jag sa till Putin. Du var inte med på listan.
  • Putin?

Jag öppnar ögonen och ser på henne.

  • Det blev pompa och ståt när jag kom hem, befordran och medalj. Fick en Datja och din gamle chef fick reda på att jag inte får röras, nådde en överenskommelse med honom angående dig.

Hon ser på mig, jag ser på henne.

  • Att jag ska komma tillbaka?
  • Nej, att du ska bli konsult. Ibland så kanske hans vänner, eller ovänner behöver en livvakt. Då ringer de till dig, du får reda på vad det är.
  • Så jag ska bli spion?
  • På konsultbasis, det var det eller en kula i pannan.
  • Från dig?
  • Nej Raisa, du är Sergejs.
  • Så konsult?
  • Ja konsult, med fördelar. Du får behålla livet, njuta av de pengar du fick. Ta de jobb du vill. Leva var du vill, med hans goda minne. Kallar han så lyder du eller så kommer Sergej.
  • Det svinet kommer inte själv.
  • Nej det gör han inte, det är han inte man nog för. Men det finns andra, andra som inte tvekar att göra som han säger. Vem vet du kanske till och med tjäna på det.
  • Vem vet.

Hon lutar sig fram och kysser mig, hennes mjuka läppar möter mina.

  • De män jag njutit av kan jag räkna på min ena hand, de män som försökt utnyttja mig kan jag inte räkna. Frågan är vad du är?
  • En man som kommer att njuta med dig Raisa, vi kommer njuta tillsammans.
  • Lovar du?
  • Ja Raisa det gör jag, de kvinnor jag njutit av är få. Jag har aldrig älskat någon, en gång så blev jag kär. Men det var inte meningen att det skulle bli vi.
  • Så du är kär i mig.
  • Vet inte än, jag vill lära känna dig först.
  • Bra svar, det är första gången jag får det svaret och den frågan.
  • Vi har två veckor på oss Raisa, att upptäcka vad vi betyder för varandra.

Hon ser på mig med sina ljusblå ögon, jag ser leendet i dem. Hon kysser mig mjukt. Jag möter hennes läppar, våra tungor möter varandra. De smeker varandra och jag njuter, vi delar på oss. Jag ser på henne.

  • Så vem är du Raisa.

Hon ser på mig och börjar berätta.

***

Min tunga letar sig nerför hennes kropp, mina händer smeker henne. Jag slickar på hennes bröst och jag smeker hennes slida med mina fingrar. Jag känner väta från henne. Hör hennes andning förändras.

Slickar mig ner till magen. Leker runt på hennes hud, känner smaken av henne. Slickar vidare neråt, känner lukten av henne, den fyller mina näsborrar. Jag drar ut mina fingrar och min tunga ersätter dem. Slickar hennes läppar, min tunga leker med henne, undersöker alla vrår.

Slickar i mig av hennes safter, smaker på henne, njuter av henne. Min tunga finner hennes klitoris, mina fingrar fyller henne. Jag smeker hennes och slickar henne, för henne till orgasm. Jag slickar henne genom den, drar ut fingrarna och tungan ersätter dem.

Hon landar, drar upp mig. Min tunga finner hennes, vi kysser varandra våra tungor leker med varandra. Hennes händer smeker mig, vi rullar runt, hon ligger på mig. Hennes tunga dansar över min hud, känner bröstvårtorna stelna av hennes behandling.

Hon slickar sig neråt, hon når min mage, hennes hand smeker mig. Min penis växer, den reser sig. Ser på henne, hon ser på mig. Hennes ljusblå ögon tindrar. Hennes blonda hår ligger utslaget, hon böjer sig över min penis, hon tar den i munnen och börjar suga mig.

Ser hennes huvud röra sig, hennes tunga smeker mig, leker med mig. Hennes hand smeker mig samtidigt som suger och slickar mig. Jag andas tungt, mina händer kramar lakanet. Hennes andra hans smeker mina testiklar, hon slutar.

Hon ser på mig och ler, jag ler tillbaka. Hon grenslar mig, sätter ollonet mot slidan. Hon sänker sig långsamt, hennes innersta är som sammet mot min penis. Hon ser på mig, jag ser på henne.

Njutningen speglas i våra ansikten, jag når botten och hon börjar rida mig, hon har sina händer på mitt bröst. Känner hennes innersta krama mig, smeka mig. Vi andas snabbare båda två, hon ökar farten. Hon rider fort, min hand smeker hennes klitoris, hon stirrar på mig och hennes ögon spärras upp när orgasmen träffar henne, hon stannar.

Jag tar över, rör mig under henne och tar henne genom orgasmen. Hon lutar sig fram, vi kysser varandra. Våra tungor spelar med varandra. Rullar runt, ser på henne reser mig och sätter mina händer bredvid henne, tar henne med långa tag.

Ser på henne, ser på min penis. Ser vätan på den, ökar takten. Har inga spärrar idag, känner kittlingarna ta över mig, fylla min kropp. Jag ökar, känner eruptionen. Känner explosionen och min säd lämnar mig, hon kommer med mig.

Vi kommer tillsammans och min säd fyller henne, håller andan. Rör mig orytmiskt, känner hur min penis pulserar.

  • Andas Michail.

Tar ett djupt andetag, rör mig långsammare. Njuter av efterspelet till orgasmen, lägger mig ner. Ser på henne, hon ser på mig. Hon smeker min kind, jag smeker hennes.

  • Nå Michail.
  • Ja Raisa mitt svar är ja.
  • Mitt med Michail, mitt med.

Vi kysser varandra, vi delar på oss och ser på varandra. Våra två veckor är slut, de är slut och vi är kära i varandra.

***

21 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.