Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

26/1, 2021 kl. 21:54, av MartinL

Kärlekens låga och krigets plåga

Del 2 av 5 i serien Vinterkriget 1939-40

Hur Irma tog hand om sitt byte och säkrade att de viktiga uppgifterna hamnade hos rätt person.
Här börjar anas att det finns mer än bara lokala händelser och bastuliv i denna skröna men läs varligt för det kan vara farligt för sinnet.

På egen risk.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

18 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Huldran

Spännande och intressant det Du skrivit.

Även jag har besökt och studerat löpgravar och lyssnat till föredrag av gamla veteraner i Lappeenranta / Villmanstrand, södra Karelen. När de berättat om striderna på Näset och utmed Saima kanal och öster om Imatra.

En finsk väninna och jag hade hyrt en gammal husbil och åkte utmed gränsen 2015. Spännande och intressant. Det är svårt för oss idag att förstå vilken utmaning själva kriget var, men även den politiska situationen och tiden många år därefter. Man kan inte annat än beundra det finska folket!

Tack, //Huldran.

30/1, 2021 kl. 13:25

#2

MalmöLars

Spännande och målande. Ypperligt skrivet

27/1, 2021 kl. 23:19

#1

MartinL

Undrar om ämnet är av intresse och om det är skrivet så det går att förstå hur det var på den tiden?
Ge gärna synpunkter om ni vill läsa mer.

27/1, 2021 kl. 11:30