Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/5, 2021 kl. 23:07, av zzzzaragon

Två världar

En storvuxen skogsarbetare har blivit tvingad av sina kollegor att besöka Stockholm, den smutsiga, bullriga och stressiga huvudstaden. I hela sitt liv har han avskytt allt som har med staden att göra, men snart får han lära sig att allt inte är skit.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

39 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Nightcare

Du är verkligen så bra på att måla upp sådana stämningar och bilder. Några av dem såå uppkåtande. Och skildringen av hans tvekande känslor inför storstaden, och om hon verkligen går att lita på. Om han kan lita på sin tolkning. Om hon verkligen vill.
Men hörni. De flesta och stöddigaste stockholmarna är ändå inflyttade lantisar. Inget att vara rädd för.

1/7, 2021 kl. 09:04

#6

RuterEss

Du träffar på pricken det jag själv känner (som den "lantis" jag är) angående vår huvudstad.

Jag älskar hur du låter mig känna karaktärerna, på samma sätt som de lär känna varandra. Och allt slutar i ett underbart klimax.

Tack!

3/6, 2021 kl. 14:28

#5

MartinL

Grymt bra, känslorna och tveksamheten tills man är bekant med situationen känns igen.

30/5, 2021 kl. 00:08

#4

Mr_Solen

Verkligen en skön läsning och ett tema som jag inte läst förut. Öppnar verkligen för fler upplevelser för skogshuggaren.

Solen

29/5, 2021 kl. 08:44

#3

zzzzaragon

Nu har jag slipat till storyn litegrann. Dirigerat om deras konversationer och funderingar lite, så att det leder fram bättre till det som följer. Jag var lite kluven när jag skrev, om vilken väg jag skulle gå i utvecklingen, så det blev lite spretigt, men nu är det mer strömlinjeformat!

28/5, 2021 kl. 14:42

#2

blåögd

Oh dear. Den här var skön att läsa. Jag känner hans tvivel kring storstan, varje dag jag går ut. Men ack så sexig och fin berättelse, väl berättad och precis rätt på alla sätt!

28/5, 2021 kl. 11:11

#1

MalmöLars

Härligt, ser fram emot en fortsättning

28/5, 2021 kl. 10:43