Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

29/9, 2021 kl. 08:58, av Hannes II

En mogen man i sina bästa år

Del 6 av 11 i serien Ovan molnen är himlen alltid blå

På många sätt och vis var det den bästa tiden i mitt liv, nydisputerad, nygift och nybliven pilot.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

30 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Huldran

Efter en längre tids paus har jag nu påbörjat läsandet av noveller igen. Den här serien är verkligen läsvärd. Snart fortsätter jag med nästa del.

//Huldran.

3/1, 2023 kl. 19:22

#6

Wingman1969

Mycket bra novellserie, läste om alla delarna.

30/9, 2021 kl. 20:44

#5

blåögd

Puh. ;) En väl berättad och bra historia tål tragedier också för övrigt. Även i denna genre. Bara inte i slutet om jag får välja - som läsare. Som författare... hmm.

30/9, 2021 kl. 10:35

#4

Hannes II

@blåögd, jag kan garantera att det inte kommer att inträffa någon tragedi eller bakslag!

29/9, 2021 kl. 20:40

#3

snickaren

Härligt att du publicerar igen. Samma kvalitet som du alltid skämt bort oss med

29/9, 2021 kl. 20:18

#2

MalmöLars

Härlig story som flyter på, helt i Hannes anda. Mycket uppfriskande

29/9, 2021 kl. 15:56

#1

blåögd

Jag är HELT fast i denna berättelse. Den har precis allt jag gillar.Eller för att parafrasera något: "You had me att PPL". ;)

För mig är detta av sådan kvalitet rakt igenom att jag glömmer bort var jag är och lever mig in. Förutom att jag är en sucker för flyg så är jag en romantiker likaså - innerst inne åtminstone - men säg inte det till någon! Får mitt lystmäte här och serverat på ett ypperligt sätt där berättarförmåga och kvalitet är helt underbart bra. Det enda jag oroar mig för är att det ska sluta i tragedi. Problemet med att vara obotlig romantiker med vurm för lyckliga slut och feel good. Eller borde jag benämna det som "happy ending" på en sida som denna?

29/9, 2021 kl. 12:11