Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/10, 2021 kl. 14:28, av zzzzaragon

Bara vi kvar

Del 1 av 2 i serien Bara vi två

Jag följde med min bästa vän Raffe och hans familj på picknick på kullen ovanför deras gård. Jag slumrade till i gräset och när jag vaknade är det plötsligt bara jag och Raffes lillasyster Johanna kvar.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

32 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#8

blåögd

Vacker berättelse. Tycker det är svårt att få in en historik, känsla och spänning utan att det blir utstuderat, rörigt eller långdraget. Och går man för fort framåt är det svårt att förmedla känslan och spänningen. Imponerad över hur snabbt du fick in allt på ett naturligt sätt. Stämning, personkemi, längtan. Fokus på Ögonblicket. Då Det Äntligen Hände. Vackert, snyggt och ja, precis vad jag behövde just nu.

Det är nåt med filtar, lite kläder på och drifter som pockar trots att man är ute i det fria. Eller kanske på grund av att man är det? Tack!

26/10, 2021 kl. 10:40

#7

Nightcare

Fantastiskt. Du är så bra på den där spänningen mellan två människor innan de vet var de har varandra, eller ens sig själva. Och då behövs inget mer än ett vanligt hederligt crescendo som avslutning.
Och så en fortsättning förståss. Ser fram emot den.

24/10, 2021 kl. 12:59

#6

yonilover

Gör bra! Mysigt och hett med karaktärer som jag gärna läser mer om. Tack!

19/10, 2021 kl. 00:08

#5

zzzzaragon

Tack, hörni!

Angående fortsättning: Jag lovar inget, men jag är lite sugen på att utforska relationen från Johannas sida, dvs skriva en fortsättning som delvis blickar tillbaka på hur hon upplevde stunden på kullen. Vi får se, jag testar nog lite och ser var det landar. Jag håller med om att det finns potential att gå vidare lite.

18/10, 2021 kl. 23:58

#4

RuterEss

Mmmm. En herdestund i det gröna. Snyggt berättat.

18/10, 2021 kl. 19:03

#3

jge1969

Så himla bra. Önskar fortsättning också så blir det ännu bättre. Tack för att du delar med dig.

18/10, 2021 kl. 18:30

#2

Ahambra

Det bästa som kan hända när man loggar in här, nytt från zzzzaragon!!

18/10, 2021 kl. 17:51

#1

MalmöLars

Kommer det en fortsättning?

18/10, 2021 kl. 15:29