Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

10/1, 2022 kl. 19:26, av Lillabella2

Att locka en man

Del 1 av 10 i serien Bella

OBS incest OBS
Bella har varit tänd på sin styvpappa i många år. När Bella går andra året på gymnasiet får hon med lite hjälp från sin bästa kompis Sanna, saker och ting att börja hända.


Jag suckade högt när jag satte mig ner bredvid min bästa kompis Sanna. Jag hittade henne som vanligt sittandes i soffgruppen under trapporna i trapphallen. Det var här vi brukade tillbringa större delen av våra håltimmar.

Hon tittade inte ens upp när jag satte mig ner.
"Vad är det med dig då?" Telefonen i högsta prioritet som vanligt.
Jag suckade irriterat som svar och la mig halvt över bordet. Jag kunde praktiskt talat höra henne himla med ögonen.
"Säg det bara". Hon la telefonen på bordet.
"Kom igen nu, jag orkar inte hålla på och leka tankeläsare med dig hela tiden"
Jag sneglade upp på henne och såg henne blänga på mig med armarna i kors.
Jag drog mig sakta upp, sittandes i soffan.
"Jag vet inte vad ska göra! Jag klarar inte det här mer, jag blir galen!" Gnällde jag. Hon satt tyst, väntade på mig att fortsätta.
"Du vet vad mitt problem är...!!!" Väste jag till henne.
Hon gav ingen reaktion. Jag suckade högt.
"Hur ska jag få honom att knulla mig? Varje dag går jag som på nålar och jag känner hur jag förlorar mer och mer kontroll, snart kastar jag mig bara över honom! Du vet hur gärna jag vill ha honom, du vet min största fantasi!" Viskade jag frenetiskt.
Hon himlade med ögonen igen.
"Hur många gånger har vi inte haft den här diskussionen? Hur många tips har jag inte gett dig? Och vad har du gjort? I N G E N T I N G. Exakt ingenting har du gjort åt saken."
"Meen...." gnällde jag och sparkade med benen mot soffan. Jag betedde mig som en femåring, det visste jag.
"Jag är för feg för att göra nått! Hur vet jag ens att han ska nappa? Och NÄR ska jag göra det?"
Hon tog ett djupt andetag som för att samla kraft innan hon svarade.
"Ok, igen, Bella du är snygg-" hon gav mig en sträng blick när jag försökte säga emot "det vet du! Du tränar regelbundet och du har fan störst tuttar i klassen, ingen skulle säga nej till dig."
Jag stirrade misstroget på henne.
"Är det nån av killarna i klassen som INTE visat intresse?" Jag öppnade munnen för att svara men hon hann före "Nej precis, ingen. Och du ser nästan ut som en Barbie med ditt långa blonda hår".
Jag sjönk ner i soffan.
"Din mamma har ju både nattskift och jour ibland, då har du ju chansen".
Jag nickade försiktigt och funderade på hur det skulle gå till.
"Hon gör det ikväll..." gav jag tyst till svar.
"Titta! Du har chansen att lägga din första stöt redan ikväll! Klä dig utmanande men avslappnat, det kan ingen man motstå, inte ens din pappa!" Jag log försiktigt mot henne.

"Pappa" var min mammas sambo Anders som hon träffat för snart tio år sedan. Han hade snabbt blivit "pappa" eftersom min egen aldrig hade varit med i bilden. Han var lång och stark, utstrålade manlighet. Anders var lite grov i kroppen men var världens snällaste. Så fort jag kom i puberteten var han den enda jag kunde tänka på och hade velat ha honom sedan dess. Jag gick nu andra året på gymnasiet och situationen började kännas olidlig.

Jag funderade på mitt och Sannas samtal resten av skoldagen. Skulle jag våga? Men Sanna hade rätt, jag måste börja någonstans. Om jag börjar lite lätt med att klä av mig lite så kanske jag skulle få mer mod varteftersom.


När jag klev in genom ytterdörren sparkade jag av mig mina skor och sprang upp på mitt rum. Mamma hade åkt till jobbet för en halvtimme sedan och det skulle dröja ytterligare en timme innan pappa kom hem. Då hade jag tid att göra läxorna och förbereda mig.

Jag hörde hur dörren smällde igen och pappas röst nerefrån hallen.
"Hallå! Hej är det nån hemma?"
"Hej! Ja jag är hemma, jag gör läxorna!" Ropade jag tillbaka.
"Okej! Jag går och hämtar posten, sen börjar jag med maten!" Ropade han till svar innan jag hörde dörren smälla igen.
Jag kände hjärtat dunka hårdare i bröstet.

Pappa och jag hade alltid samma rutin när mamma jobbade natt. Pappa gjorde middagen medan jag gjorde färdigt läxorna, sen kollade pappa på nyheterna medan jag tog hand om disken. Det var då jag tänkte sätta min plan i verket.

"Näe då börjar nyheterna snart" sa pappa och vek ihop servetten och la den på bordet.
"Du kan lämna kastrullerna på bordet så gör jag matlåda sen i pausen".
"Pausen" var det pappa kallade kulturnyheterna, sånt han kunde klara sig utan. Han reste sig upp och gick ut i vardagsrummet. Jag hörde hur t:vn sattes på och det välbekanta sorlet av reklam.



Middagen hade gått förvånansvärt bra. Jag hade lyckats trycka undan nervositeten men nu när det var dags vibrerade jag nästan av nerver. Jag började plocka ur diskmaskinen innan jag kom ihåg att byta om. Jag sprang upp på mitt rum och tog på mig kläderna jag lagt fram på sängen innan jag gick ner till middagen. En lite för stor vit tröja och ett par korta gråa shorts. Inga underkläder. Det pirrade till när jag gick ner för trappan igen, det fick bära eller brista.

Medan jag plockade ur diskmaskinen märkte jag hur tröjan åkte ner och blottade min ena axel och skymta ovansidan av mitt ena bröst, perfekt tänkte jag.

När jag skulle ställa upp glasen i skåpen hörde jag pappa komma in i köket igen. Inbillade jag bara mig eller hörde jag honom dra efter andan? Jag vågade inte se efter utan sträckte mig så långt jag kunde för att ställa tillbaka glasen. Det gick nätt och jämnt. Pappa harkalde sig.
"Du kan lämna glasen till mig, jag ställer upp dem sen så slipper du sträcka dig"
Jag vände mig om och log mot honom. Såg han lite besvärad ut?
"Tack vad snällt" jag böjde mig ner och började plocka ut resten av disken så att jag kunde börja fylla den på nytt.
Mina öron var på helspänn, letade efter varje litet ljud för att avgöra vad pappa gjorde bakom mig. Det dröjde innan jag hörde honom röra sig, och med det kom ett lätt ansträngt andetag innan han vände om för att gå ut ur köket.
Han skulle precis gå runt hörnet när jag hörde honom stanna till. Jag höll andan men tvingade mig till att fortsätta ta hand om disken. Med en suck gick pappa ut ur köket igen.
Tankarna snurrade. Han hade blivit påverkad, eller hur? Eller inbillade jag mig bara för att jag ville att han skulle bli det? Varför hade han stått still så länge? Och vad fick honom att stanna till när han var på väg ut ur köket?

Vid nio tiden tittade pappa in på mitt rum. Jag låg i sängen och tittade på en serie. Det var det enda som hade lyckats distrahera mig från att överanalysera pappas reaktion.
Jag låg på mage med fötterna i vädret när han knackade på den halvöppna dörren. Jag hade inte hört honom komma upp för trappan och visste därför inte hur länge han hade stått i dörröppningen.


"Vad fint du gjorde i köket Bella, och tack för att du packade mina matlådor, det hade du inte behövt göra"
Jag vände mig om och log mot honom.
"Äsch, jag höll redan på att plocka undan, det gick av bara farten"
"Jätte gulligt av dig" log pappa tillbaka.
"Blev du färdig med läxorna?"
"Ja, jag väntar bara på ett svar från Sanna om en uppgift, annars är jag helt klar"
"Det sån ordning på dig Bella" Pappa log innan hans blick flacka ner från mina ögon, först ett snäpp, och sen ett till innan den stannade. Jag följde hans blick och såg att han stirrade ner på mina bröst. En stor klyfta syntes över halsringningen. Det pirrade till igen. Jag hade inte inbillat mig. Med armen jag lutade mig på pressade jag försiktigt ihop mina bröst ytterliggare. Bröstvårtorna var vid det här laget styva och de var nära att kika ut över kanten på halsringningen. Pappas andning bli tyngre och jag kunde inte låta bli att rysa av välbehag.
Jag sneglade upp på pappa precis i tid för att se honom blinka till. Han skakade lite lätt på huvudet innan han harklande vände sig om mumlande att han skulle duscha. 


Jag kände hur kinderna värmde och hur det började bli fuktigt mellan benen. Varför hade jag inte testat det här innan?

20 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Solblomma

Har den inte varit på mina synder?

15/4, 2022 kl. 16:10

#3

Ro70

Du är bara underbar!

6/3, 2022 kl. 19:43

#2

mx55

Inte sluta sådär mitt i :D Väntar spänt på fortsättning.

12/1, 2022 kl. 11:47

#1

knakillen

Underbar, erotisk, eggande och tabu.
Bra skrivet och ser fram mot fortsättningen.

Tycker mig känna igen berättelsen om du publicerat den någon annanstans innan men kan inte komma ihåg ändå hur den fortsätter.

Bra jobbat!

12/1, 2022 kl. 09:07