Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

28/1, 2022 kl. 08:00, av TureTutt

Pling kap 6-9

Del 3 av 8 i serien Pling

Louise och Gustens äventyr fortsätter. I den här delen ges också lite bakgrund till en del av utvecklingen. Och så får Louise och Gusten träffas igen och ha det riktigt skönt och mysigt … samtidigt som Irene smider planer.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

ChatNoir

Bra skrivet!

(Man undrar ju lite varför Pigge fortsätter läsa en novellserie som uppenbarligen inte faller på läppen...)

4/2, 2022 kl. 19:48

#6

TureTutt

Intressanta synpunkter, Pigge. Först ett tack för de fina orden gällande själva hantverket! Jag tror väl också själv att jag har rätt bra koll på själva skrivandet.
Men vad är det som driver våra fantasier? Det är en intressant frågeställning. För min del är det i alla fall ingen av de orsaker du nämner. Jag lever själv sedan många år i ett stabilt och troget förhållande som präglas av ömsesidig respekt. Det är kanske just därför som jag i mina fantasier tenderar att utforska det som till vissa delar är en kontrast till det.
Just nu skriver jag på en fortsättning på Pling-serien, men jag kan gräva i mitt skafferi av alster om där möjligen finns nån novell på ett lite annat tema. Vi hörs!

30/1, 2022 kl. 19:33

#5

Pigge

Tittat igenom författarens alster. Alla välskrivna, bra styckeindelning och god svenska!
Samtidigt väcks en fundering, varför väljer en författare ett tema som i alla noveller har förnedring, i huvudsak av män som tema? En hämnd på något, samhället, otroget ex
själv mobbad? Tror att läsarskaran som sympatiserar är ganska begränsad.
Synd att slösa bort en skrivartalang som skulle kunna glädja många

30/1, 2022 kl. 15:47

#4

TureTutt

Tack för responsen! Trevligt om jag i alla fall lyckas överraska. Det är ofta ett av mina mål när jag skriver, att inte vara helt förutsägbar. Att sen inte alla läsare gillar de svängar storyn gör, är nåt man får ta. Jag utforskar dessutom gärna det lite mörka, så välkommen med att se hur historien utvecklar sig. Den svänger helt säkert flera gånger ännu. Och: det är ju bara en fantasi, så ingen kommer till skada i verkliga livet ;)

30/1, 2022 kl. 08:48

#3

Mr_Solen

Ja denna novell är verkligen speciell. Tyvärr så tappar man all njutning i slutet, Det som såg ut att kunna bli en spännande upprinnelse till ex ett gemensamt swingersliv på lika vilkor verkar mynna i ett stort övergrepp.

Ska verkligen till en kovändning för att rädda storyn.

Solen

29/1, 2022 kl. 20:36

#2

Pigge

Fantasier kan nog ibland gå väl långt. Irene är tydligen en kraftigt störd kvinna med driften
att av någon anledning driva andra kvinnor in i något som inte slutar lyckligt. Gå fram 10 år i tiden när både Jonna och Lousie sitter som singlar, beroende av sina linor och chansen till sex är att

hora på riktigt. Barnen tar avstånd och exmannen har hittat en kvinna att leva sitt pensionärsliv med. Den störda Irene sitter sedan några år på psyket! Stackars Louise!

29/1, 2022 kl. 19:13

#1

Ulfochannika

Härligt spännande berättelse med underbart tema och ett mörker och djup, som gör det ännu mer spännande

29/1, 2022 kl. 08:47