Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

8/2, 2022 kl. 07:57, av zarina

Stuga uthyres

“Stuga uthyres”. Jag fastnade genast för annonsen i mitt Facebook-flöde. Bilden visade en klassisk liten röd stuga med vita knutar.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

27 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Ronneby

WOW vilken otroligt härlig novell.

3/2 kl. 01:04

#6

Mr_Solen

Hejsan

Ja du har en känsla som är spännande i dina noveller. Det som många nybörjare gör fel är att man inte hittar balansen. En lång uppbyggnad är upphetsande men så blir själva sexet en parentes och efterspelet minimalt. Just i sexet vill man ju nästan komma i läget att man en av parterna, då blir det skönast.

Kämpa vidare och hojta till om du vill ha fler tips

Solen

10/2, 2022 kl. 12:28

#5

zzzzaragon

Ouch!

Det får en att undra över exakt hur långt in i berättelsen din "research" sträcker sig i andra noveller ;)

9/2, 2022 kl. 17:46

#4

zarina

Aha, då förstår jag... Naturligtvis skriver jag bara för att du ska bli nöjd, men jag lovar att bättra mig till nästa gång.... ;)

Angående det andra du tar upp - när jag gjorde "researchen", så att säga, till det här så kom jag i verkligheten bara så långt som när hon ligger på sängen och skriker "jag dör". Fanns ingen som hade tid att hjälpa mig med fortsättningen just då, tyvärr :) Så förmodligen därför blev slutet inte riktigt så inlevelsefullt som man skulle önska. Får se om jag kan bättre på det också till en annan gång :)

9/2, 2022 kl. 15:26

#3

zzzzaragon

Jo, jag gillar den! Tror jag försöker säga att jag gillat flera i rad av dina verk nu, delvis pga att det inte är långa serier med tveksam moral, typ. Och det är ju kul för mig, att jag får så stor behållning av att läsa det du skriver, och kanske också för dig. Och det är alltid bra att utveckla sin berättarteknik och testa nya verktyg. Men samtidigt har jag själv upplevt att det är när jag försöker skriva mer för andras skull än min egen, som jag tappar inspirationen. Så därför kanske du inte ska tänka så mycket på vad jag tycker, för då blir jag kanske medskyldig till ett inspirationstapp. Utan skriv vad du själv vill, oavsett om jag gillar det eller ej. Typ :)

Och ja, det är ibland svårt att förmedla den känslan. I verkligheten är man kanske sällan så kåt att man rullar runt och skakar så att det skallrar i rutorna. Men hur ska man annars då fram hur det KÄNNS, om man inte får överdriva hur känslorna tar sig uttryck.

Och när vi ändå är inne på det berättartekniska. Jag tänkte på en sak som jag har problem med själv också ibland. I meningen "Kramperna spred sig ... kastad vante" går från klimax till utebbad orgasm på bara ett par rader. Det är en bra beskrivning, men det är liksom ändå över så fort. Det är är ju på något sätt det man väntat på i hela berättelsen, orgasmen man längtat efter medan man läst 66 stycken (ja, jag räknade), och sen är den utebbad på två rader.

Ingen kritik alltså, utan bara en reflektion runt något jag själv funderat en del på. Hur ska man göra för att uppehålla sig mer vid känslan? Jag har provat långa ingående beskrivningar av hur det känns (gissningar, då jag aldrig upplevt en kvinnlig orgasm själv, såklart). Jag har provat bildliga beskrivningar om båtar på stormiga hav eller resor genom rymden. Jag har provat att zooma ut och gå tillbaka i historien för att sätta orgasmen i perspektiv, och sen återvända till känslan. Och ibland så blir det bara en koncis beskrivning av vad som sker, som är över efter en mening. Vad som är bäst vet jag inte, och om man inte varierade sig mellan novellerna skulle man tröttna på beskrivningen oavsett. Men ja, det är något jag funderat på, som du eller andra här, kanske också har klurat på...

9/2, 2022 kl. 13:42

#2

zarina

Tack - tror jag? Var inte riktigt säker på om du menar att du gillar den här eller inte? Men oavsett - korta historier har inte varit min styrka precis, så jag provar mig fram för att hitta vad som funkar. Här utvecklade det sig till en övning i att försöka beskriva en tjej som är riktigt, riktigt kåt... Vet inte hur väl jag lyckades, men du vet själv - i verkligheten är hon förstås mycket, mycket kåtare ;)

Nästa alster blir något betydligt djupare, får se om det klarnar ytterligare då...

9/2, 2022 kl. 11:42

#1

zzzzaragon

Du går från klarhet till klarhet!

Du ska såklart skriva det du själv gillar, inte gå ifrån det för att försöka vara andra till freds. Men jag gillar fristående noveller (eller serier med få delar), utan tvång och när de finner varandra av rätt anledningar.

Och ja, det är något speciellt med isolerade män i stugor. Och en vilsekommen rödluva eller Greta, som hittar något annat än en varg eller häxa, något annat än det de trodde att de letade efter - Men som ändå var allt de nånsin kunde önska. :)

9/2, 2022 kl. 00:25