Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

9/2, 2022 kl. 19:33, av zarina

Skogsrået

Skogsrået kan vara farligt! För er som inte gillar djup - styr undan, det här är inte för er...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

RuterEss

Helt och hållet underbar novell. Och det är så sant att det där hålet, som vi alla bär på, kan vi inte fylla själva. Någon annan måste vilja göra det åt oss.

18/2, 2022 kl. 17:01

#8

Fucus

Sällan man läser en så kort novell som ändå inte känns för kort. Och så länge man får sagt vad man vill säga är det ju bara en fördel att inte behöva fler ord.

11/2, 2022 kl. 16:38

#7

Mr_Solen

Jadå, här har du verkligen fångat det mystiska som lever där ute. Sagor, sägner och traditioner som får oss att längta och lockas av det magiska och lite overkliga men ändå, i vissa lägen, högst påtagliga.

Noveller i denna anda får verkligen Bubblan att lyfta ett pinnhål.

Solen

10/2, 2022 kl. 12:34

#6

MalmöLars

Djup, vacker och lite vemod.

10/2, 2022 kl. 10:34

#5

John

@Zarina: Tack, ja mitt nick var lite -- tramsigt. Kul men speglade inte riktigt mig längre.

Ja, mycket musik har så enormt starka kopplingar. En låt eller artist man lyssnade på just DÅ. Det framkallar alla minnen, dofter, känslor, röster, ibland exakta dialoger. Och så här dags ser ingen tårarna.

Fortsätt skriva, du gör det sjukt bra! :)

10/2, 2022 kl. 00:25

#4

zarina

Tack!
@John
Du har också soundtrack till dina ja. :) Förresten - modigt av dig att byta pseudonym till ditt riktiga (?) namn. Jag vågar bara avslöja min själ, inte mitt namn ;)

9/2, 2022 kl. 23:25

#3

zzzzaragon

Wow, vackert!

9/2, 2022 kl. 21:29

#2

John

När jag läser den här texten hör jag inom mig vissångerskan Sanna Carlstedts ”Igen”:

”Igen, igen, igen, ger hon allt för inget alls.
Igen, igen, igen, förförelsekonster, kärlekstörstande monster.”

9/2, 2022 kl. 20:48

#1

John

Extremt bra, sorgligt, vackert och mycket tänkvärt. Älskar verkligen djupet.

9/2, 2022 kl. 20:16