Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/2, 2022 kl. 17:12, av zarina

Spöklik kärlek

En berättelse om en man som måste välja mellan sin drömkvinna eller att få tillfredställa sina djuriska lustar...

Denna novell utspelar sig i modern tid i Edinburgh, Skottland, och innehåller övernaturliga element.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

19 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

Gardintroll

Tack för att du skriver lite mysterienoveller, det är skönt att ha nåt lite annorlunda att läsa.

2/3, 2022 kl. 16:51

#8

MartinL

Ren njutning en söndagskväll, fortsätt med nya grepp för det är inspirerande.

20/2, 2022 kl. 22:57

#7

Lillabella2

Super fin novell, du skapar en så fin stämning som är genomgående genom hela novellen

20/2, 2022 kl. 21:57

#6

Fucus

Hon hade säkert sina skäl, allt behöver inte förklaras. Jag blev först lite fundersam över hur han kunde känna lukten av henne i sitt eget sovrum. Men det är ju egentligen väldigt talande att han känner hennes lukt när han är med en annan kvinna, det är en fin detalj.

20/2, 2022 kl. 17:14

#5

zarina


Tack för kommentarerna, det gör att man vill skriva mer! Jag provar lite olika stilar för att se vad som funkar, så kul att ni kan hänga med och gilla det ändå. :)

Klänningen är en lite svag länk ja :) Hon var ju tvungen att ha de kläderna varje gång, annars hade han ju fattat... Anledningen till att det är just sk "second bustle period" är att det är min egen favoritperiod i modehistorien (har man själv stor rumpa så är den siluetten ganska lockande ;) ) och därför har regissören av pjäsen valt sådana kostymer. Shakespeare borde ju annars vara förlagt till 1600-tal. Den rent praktiska förklaringen till att hon har scenkläderna på sig alltid är att han träffar henne i korridoren på kvällen, nämligen när hon precis kommer tillbaka från att ha repeterat teaterpjäsen... Det är inte helt logiskt eftersom Viola i pjäsen bara har klänning precis i början och slutet (resten av pjäsen är hon klädd i manskläder).

20/2, 2022 kl. 11:27

#4

Fucus

Kanske. Pjäsen är äldre men de kan ju förlagt den till 1800-tal. Dock hade hon ju inte ens fått rollen första gången han såg henne så det skulle väl vara rätt avancerat metodskådespeleri.

19/2, 2022 kl. 22:09

#3

John

Fucus: Kanske för att pjäsen är från 1800-talet som hon övar repliker för.

19/2, 2022 kl. 21:40

#2

Fucus

Verkligen fin. Börjar som något jag inte tror jag ska vara intresserad av men jag har läst tillräckligt av dig nu för att lita på att vändningen kommer, och som den kommer. Men jag kan inte sluta undra över varför hon gick omkring i 1800-talsklänning.

19/2, 2022 kl. 11:42

#1

John

Mycket välskriven och fin som vanligt från en av mina favoritförfattare.

18/2, 2022 kl. 22:27