Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

9/9, 2022 kl. 14:41, av mx55

EMMA 2 Del 13: Vem fan vill ha pølse, anyway?

Del 13 av 15 i serien EMMA Ett sexuellt galet sommarlov

Två tonårstjejer i en sommarstuga längst med den Danska kusten; blir det som de har tänkt sig? Och hur går Emmas tankar kring Filip och Hannes?

Förresten: På söndag är det första gången som Emma, Alice och Emy får rösta. Se till att du gör dem sällskap i vallokalen! Tjejerna hälsar att det viktigaste är att du går dit och att de skiter i vad du röstar på.

 

Emma vaknade upp bredvid sin lillebror. Hon hade sovit i hans säng hela veckan och just nu önskade hon att hon alltid skulle kunna göra det. Efter att de spenderat fredagseftermiddagen ihop så hade det gått en hel helg där båda föräldrarna varit hemma. Men på söndagskvällen hade Elisabet ryckt in på ett extra nattpass och sedan dess hade Emma och Filip alltså delat säng.

Hon vände sig mot sin bror och såg ner i hans sovande ansikte. De var båda nakna och hans utlösning låg intorkad på hennes överkropp. Hon hade legat ner i en av hans fåtöljer och han hade stått över henne och kört sin kuk i hennes anal. Samtidigt hade han sugit och slickat på hennes fötter. När det var dags för honom att spruta hade han dragit sig ur henne och pumpat ut fyra långa strålar över hennes bröst och mage. När de sedan gått och lagt sig hade de såklart legat igen och den gången hade han, som han brukade, sprutat hennes fitta full med säd. 

Trotts att de sovit, och därför haft sex, med varandra varenda natt denna vecka så kunde hon ibland känna sig lite olustig över det. Hon kunde inte få ur sig känslan över Hannes svek. Hon föreställde sig hur han satt utanför Filips dörr och lyssnade på hur hans syskon knullade samtidigt som han frenetiskt runkade sin kuk. Hon hade till och med gått upp och, under förevändningen av att behöva gå på toaletten, öppnat dörren. Såklart hade aldrig Hannes suttit där. Men hon blev inte av med obehagskänslan. 

Dessutom förbannade hon sig för att hon sagt det där om att han kanske skulle få vara med igen. Varför hade hon sagt det? Visserligen var det ju sant att sexet hade varit fantastiskt, men ändå? Hon kunde inte föreställa sig en tid när hon faktiskt skulle vilja vara med honom igen.

Hon låg inklämd mot väggen och började långsamt att resa sig upp på ena armbågen. Ännu en gång såg hon ner i Filips ansikte. Hon tyckte att han var så söt när han sov. Förvisso tyckte hon alltid att Filip var söt. Eller egentligen inte, tänkte hon. Visst var det något sött över Filips spinkiga och rätt nördiga uppenbarelse men det var ögonen hon ville fastna i och just nu var de slutna. Sanningen var väl att Filip inte var en kille hon skulle vänt sig efter på stan. Eller hade hon? Hon gillade ju William och han var ju inte heller den vrålsnygga typen. Inte som Oskar. Å andra sidan så var William mörkhårig, tänkte hon. Hon gillade killar med svart, eller i alla fall mörkt, hår. Som Hannes. Hon ruskade till huvudet i en rysning när hon tänkte på honom.

Men Alex då? funderade hon vidare. Han var ju också blond. Visserligen så var han ganska mycket mer muskulösare än hennes lillebror. Hon suckade och såg ner i hans ansikte igen. Om hon skulle vara helt ärlig så var hon nog tvungen att konstatera att hennes kärlek till Filip helt enkelt var syskonkärlek som spårat ur. Det var därför hon hade hans intorkade utlösning över sina bröst och på insidan av låren. De hade gjort saker syskon inte skulle göra och sedan blivit kära. Och allt var Hannes fel. 

Hon strök sin hand genom hans korta hår. För några månader sedan hade det varit i stort sett snaggat men nu så gick det nästan ner till öronen. Hon tyckte att den längden passade honom bättre. Hon tyckte att hans ansikte var lite för avlångt för att ha snaggat hår. Det såg nästan ut som att han var ett ägg. Hon hade samma form på huvudet och tyckte alltid att hennes ansiktsform såg lagom rolig ut i en färgglad badmössa.

Hon petade till Filip i sidan och ruskade honom lite lätt. Det var fredagsmorgon och hon var verkligen tvungen att gå upp nu. Hennes telefon hade legat under kudden och väckt henne med en tyst vibration klockan 05:15. Kanske lite väl mycket tid när hon skulle med en buss som gick strax efter sju men hon ville ta en dusch, helst hinna äta och hon hade en känsla att det skulle ta lite tid att ta sig ur sängen. Kände hon sin bror, och sig själv, rätt så skulle de säkert vilja ha ett sista sprut i henne innan hon åkte till Danmark. 

Hon visste inte riktigt hur det hade gått till, men hennes föräldrar hade bestämt att hon och Alice skulle få åka till sommarhuset i Danmark. Det skulle verkligen bli skönt att komma iväg! Dock hade de fått stränga förhållningsregler att följa. Egentligen var hennes mamma skeptisk till att allmänheten skulle bära munskydd. Emma tyckte att om det funkade för alla andra så borde det funka även här. i Asien var det ju jättevanligt att folk drog på sig ett skydd så fort de var lite förkylda, bara för att de inte ville smitta andra. Elisabets inställning var att vanligt folk inte skulle kunna hantera dem. Det var ju viktigt att slänga dem rätt och att inte röra dem under tiden de bars. Vanliga kirurgmasker var dessutom tvungna att bytas regelbundet, något som ju allmänheten knappast gjorde i de länder där de användes. Vad var meningen med att ha en mask om man tog av den så fort man kom utomhus, knölade ner den i fickan och att sedan tog på den igen när man skulle gå inomhus?

Likväl så rådde det krav på munskydd i all dansk kollektivtrafik och så också på båten. Så i hennes ryggsäck låg nu ett hundrapack med masker direkt från sjukhuset. Hur hennes mamma kommit undan med detta visste hon inte men tydligen skulle det vara bättre än de masker man kunde köpa på apoteket. Dessutom hade hon fått order om att bära mask även på bussen och tåget till Göteborg. Så tydligen fanns det någon poäng med att ha den ändå, tänkte hon.

Hon puttade till Filip ännu en gång och fick ett gnyende till svar.
– Filip. Jag ska snart åka, viskade hon och puttade på honom igen.
– Vaae? muttrade han och försökte vända över sig på sidan.
Emma greppade tag i honom så att han låg kvar på rygg och skakade honom lätt igen.
– Vad är det?
– Jag ska snart åka och ville säga ”hej då”.
– Åh, suckade Filip och satte sig upp.
– Vad är klockan?
– Snart halv sex, svarade hon.
– Varför så tidigt?
– För att bussen går sju och för att jag ville hinna prata med dig innan jag gick upp.
– Prata? Svarade han och log.
– Ja. Och kanske ligga också, svarade hon och böjde sig över sin bror och gav honom en puss.
– Var det inte därför du tänkte åka iväg med Alice?
– För vadå?
– Att ligga?
Emma svarade med ett fniss.
– Jo. Men hon är inte du.
– Så kommer du sakna mig?
– Klart jag kommer dummer.

Ännu en gång så böjde hon sig över honom och gav honom en puss. Sedan reste hon sig snabbt upp och svängde ena benet över honom. När hon satt på plats över hans mage så greppade hon hans morgonstyva kuk och förde in den i sig. Därefter böjde hon sig ner över honom igen och de kysstes.

Filip böjde benen och satte ner fötterna i sängen så att han kunde börja stöta upp i sin storasysters inre. Han höll hårt om henne medan han rörde sig ut och in i den varma mjuka tunneln allt medan de fortsatte att kyssas. 

Efter ett par minuters stötande så slöt han sina armar runt hennes kropp och började att rulla över dem så att hon skulle hamna underst. Utan att han gled ur henne så lyckades de att med gemensamma krafter få varandra på plats och så fort hon låg under honom så började han att röra sig i henne igen. Emma svarade med att saxa sina ben runt hans kropp och höll på så vis honom fast allt medan han fortsatte att knulla henne i ett jämnt och fast tempo.
– Myhe, myhe, myhe, gnydde hon i takt med stötarna.

De fortsatte att kyssas och hångla om vart annat allt medan Filip fortsatte att stöta henne. Deras sömnvarma svettiga kroppar gneds mot varandra i takt med deras rörelser och deras munnar kunde inte få nog av varandra. När deras tungor inte brottades så sög och bet de tag i varandras läppar. Filip började att kyssa sig ner längst med halsen och mot Emmas bröst. Hon rös till så fort hon kände hur hans mun omslöt hennes vänstra bröstvårta.
– Uuughee.

Hon släppte lite på greppet om honom så att han skulle kunna lägga sig bättre. Samtidigt som han kysste och sög runt hennes bröst så fortsatte han att lugnt knulla henne. Hon var helt uppfylld av känslan att ta emot honom. För henne var han världens bästa kille och just nu var hon världens lyckligaste för att hon fick ligga i hans säng och känna hur han sög på hennes bröstvårtor och rörde sin kuk inuti henne. Om några minuter skulle han fylla henne med sin säd och hon längtade efter att få känna det. Det spelade ingen roll hur de hade kommit hit och vad som hänt för att de skulle ligga här. Snart skulle hennes lillebror fylla hennes livmoder med sin lillebrorsincestsperma och det fanns inget hon ville mer. Vart skulle de där spermierna annars sprutas?

Hon pressade på med sina armar för att visa att hon ville att han skulle komma upp till hennes ansikte igen. I ett par sekunder så slutade han att röra sig i henne men så fort han var på plats igen så började han att återigen köra in sin kuk. Hon såg in i hans gråblåa ögon och log mjukt emot honom. Sedan så kysstes de igen. 

Hon saxade återigen sina ben och tryckte sina armar runt honom som i en hård kram. Han ökade takten i sina rörelser och snart andades de båda i höga, flämtande andetag. 
– Åhe, åhe, åhe, flämtade Emma under sin bror samtidigt som han ökade hastigheten ännu lite mer.

Hon kände hur Filips stötar plötsligt blev ryckigare och hur hans andetag lät mer ansträngda. Hon var rädd att hon skulle behöva avsluta själv men så fort hon kände hur de första strålarna sköts in i henne så darrade hennes kropp till och hon hörde sig själv stöna lågt.
– Åååheee, aaaaaheee. Jaahhaaa.

När han slutat att spruta så låg de kvar inslingrade i varandra. De kysstes ännu en gång och log mot varandra.
– Tack älskling, viskade hon.
– Tack själv, svarade han.
– Det här är bästa sättet att vakna på.
Emma fnissade som svar och efter några sekunder så skrattade de bägge två.
– Fast du lär väl somna om ändå va? frågade hon när Filip rullat av henne.
– Kanske. Troligen.

De låg kvar bredvid varandra och andades. Plötsligt hörde Emma hur Filip skrattade till lätt.
– Vad skrattar du åt?
– Undrade bara om du skulle klara dig över helgen nu.
– Klart jag gör. Gör du?
– Hoppas det, svarade han och lutade sig upp mot armbågen. 
Sedan kysstes de igen.
– Fast Miranda kanske kan komma förbi på måndag? frågade Emma osäkert.
– Om de vågar sig hit?
– Jo. Tror det. Men de var lite oroliga efter att … ja …
Filips mening rann ut i sanden och Emma kunde se hur han rös till lite.
– Tror du att ni ligger med varandra?
– Kanske. Troligen, svarade Filip.
– Är det ok?
Emma funderade och tryckte ihop ögonen.
– Jodå, svarade hon och suckade.
– Klart det är. Vi kan inte vara monogama och ni gillar ju varandra.

De såg på varandra igen och kysstes innan de tryckte sig hårt mot varandra i en liggande kram.
– Men ni blir själva va?
– Vet inte.
– Vadå? frågade Emma.
– Vill du ha fyrkant?
– Kanske. Eller. Blir du arg om jag vill det?
– Men varför?
– För att det är kul? svarade han prövande efter att ha tänkt några sekunder.
– Liksom. Det är häftigt att få dubbla någon som verkligen gillar det och jag och Hannes har blivit rätt bra på att göra det. Tack vare … dig, avslutade han osäkert igen.
Emma fnissade ofrivilligt.
– Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, sa hon sedan.
– Tänkt på vad?
– Att det skulle vara häftigt för killarna. Har mest tänkt på hur skönt det är för mig. Men det är klart, tillade hon.
– Det måste vara en speciell känsla.
– Jo, svarade Filip.
– Att höra dig skrika så mycket som du gör när vi dubblar dig är jättehäftigt.
Emma fnissade igen.
– Men det är också grejen. Att göra det tillsammans med en annan kille. Det är häftigt.

Emma funderade en stund. Hon skulle iväg på en helg med en massa sex med sin bästa vän. Klart att Filip, om han nu fick chansen, skulle få göra samma sak. Även om hon kanske inte riktigt var bekväm med att Hannes skulle vara inblandad. Men vem skulle annars vara det?
– Okej, svarade hon därför och försökte le.
– Se till att ge dem en ordentlig omgång då.

De bliv tysta igen
– Är du sur? frågade Filip dock efter några sekunder.
– Va? Nej. Lät jag sur?
– Lite kanske. Säker på att det är ok med Hannes?
– Nja. Jag vet inte. Men jag vill inte stoppa dig.
– På riktigt, tillade hon när hon såg sin lillebrors skeptiska min.
– Du tog det där rätt hårt va? frågade han.
– Jo. Väldigt hårt faktiskt. Men jag kommer väl över det antar jag, sa hon och suckade.
– Någon gång kanske jag också kommer att ligga med honom igen.

Och så sa jag sådär igen, tänkte hon. ”Varför gör jag det hela tiden? Jag känner ju inte för att …”. Hon suckade till och mötte Filips frågande blick.
– Det är lite jobbigt att få ihop tankarna runt honom. Han är ett as för hur han fantiserade men samtidigt så var det ju kul allting.
Filip nickade.
– Men det löser sig, sa hon sedan med en suck.

Återigen kysstes de innan Emma tillslut reste sig ur sängen. Klockan var redan tjugo över sex och det var verkligen dags att komma iordning. Hon tog en snabb dusch och gick sedan in på sitt rum för att torka sig och rota fram kläder för dagen. Det fick bli ett par tighta jeans och det ljusblåa linnet. ”Standardklädseln,” tänkte hon och log mot helkroppspegeln på insidan av garderobsdörren.

Under tiden hon duschat hade Filip gått ner i köket och satt på kaffe och brett två polarkakor med ost och gurka.
– Tack, sa hon och gav honom en kram när hon, med alldeles för blött hår, kom ner för trappan och mötte honom.
De satte sig bägge två vid bordet och tio minuter senare hade hon slängt i sig mackorna och druckit upp kaffet. 

Filip följde med henne till dörren där hon kastade på sig sin stora ryggsäck och tog på sig de vita gympaskorna.
– Hej då älskling, sa hon sedan och kramade honom.

– Jag är faktiskt lite avis, sa Filip lågt när de släppt varandra.
– Känns konstigt att inte åka dit.
– Förstår det, sa hon lika tyst. 
– Men ville verkligen komma bort lite och Mamma och Pappa kan ju inte ta semester.
– Men vi hade kunnat åka?
– Jo. Men jag och Alice bestämde innan. Och jag, ja …
Hon ryckte på axlarna och Filip nickade som svar.
– Men om du kommer fram till att inte fortsätta med … alltså … oss?
– Det kommer jag inte. Jag lovar. Det är vi nu.
– Säker?
– Jättesäker, svarade hon och böjde sig fram mot hans ansikte.
De öppnade sina munnar och kysstes djupt.
– Jag är kär i dig Filip. Du blir inte av med mig.
Filip försökte ge henne ett leende till svar och hon kysste honom igen.
– Du, sa hon sedan.
– Vi får se till att vara själva där någon gång.
Han log och nickade.
– Hälsa systrarna, sa hon sedan.
Filip försökte att le lite och ännu en snabb kyss senare så var hon ute genom dörren.

Hon började först att springa men insåg, efter en snabb koll i ”Nästa Vagn”-appen, att hon hade mer än fem minuter på sig och saktade därför ner på takten. När bussen väl anlände så klev hon in genom bakdörren och satte sig ganska långt bak i det nästan helt tomma fordonet. Väl framme vid Vara Resecentrum så började hon genast spana efter Alice som snart kom gående längst med gatan från torget. Hon var klädd i ett vinrött linne och en lång mossgrön kjol som gick nästan hela vägen ner till fötterna.
– Hej, sa de, nästan samtidigt, och kramade om varandra. 

Emma plockade fram en flaska handsprit ur sin ryggsäck och tryckte ut en stor klick av vätskan och gnuggade in i den händerna. Efter det tog hon av sig det munskydd som hängde ner över hakan, vek försiktigt ihop det och slängde det i en papperskorg. Sedan spritade hon händerna igen. Precis innan hon och Alice skulle gå på tåget så spritade hon återigen händerna och tog på sig ett nytt skydd. Alice följde Emmas instruktioner och gjorde det samma.
– Försök att inte röra det. Mamma tycker att vi ska byta så fort vi råkar men, alltså, seriöst.

Alice fnissade till och tittade på henne.
– Det ser ut som att du ska operera någon.
Emma skrattade som svar.
– Min kompis Lelah säger att det ser ut som att alla antingen ska göra det eller råna en bank. Särskilt om de har de där tvättbara, svarta maskerna. 
– Fast man skulle ha en sån’ med prideflagga, sa Alice. 
– Jo. Faktiskt, svarade Emma. 

De kom fram till Göteborg Central strax före tio och tog direkt spårvagnen till Masthuggstorget där de gick av och vandrade den korta biten över till Stena Lines Danmarksterminal.
– Jag tror inte att jag någonsin gått här faktiskt, sa Emma fundersamt när de började gå genom glastunneln som ledde mot fartyget.
– Inte?
– Nä. Vi tar alltid bilen när vi åker till huset så vi går av inne på bildäck. 
– Ah. Hur funkar det? Jag har aldrig åkt sådan här båt förut.
– Åker du aldrig med på kryssningarna?
– Nä. Eller en gång när jag slutade nian men det var rätt tråkigt och jag fick inte vara på vissa ställen på kvällen för man var tvungen att vara arton. Dessutom har de båtarna inget bildäck.
– Oh. Right. Bildäck är som ett grönt parkeringshus typ och så klämmer man sig förbi en massa bilar tills man kommer till en tung dörr som leder in till trapphuset.
– Låter jobbigt?
– Och varmt, och trångt, tillade Emma till Alices fråga.

Emma tittade sig runt i entrén och kände nästan inte igen sig. Det var alldeles för lite folk och en hel del av det som fanns ombord såg ut att vara stängda.
– Finns det mat? frågade Alice som också tittade sig runt.
– Åt ingen frukost.
– Det brukar finnas en jättestor buffé men den verkar vara stängd.

Istället för den stora brunch- eller lunchbuffén så fick de köpa sig varsin macka. De satte sig vid ett bord och tog av sig sina munskydd för att kunna äta. När de var klara med deras lunch gick de ut på däck för att kunna andas. Det var ganska varmt, om än lite blåsigt, därute och de såg flera andra passagerare som också slagit sig ner utomhus för att slippa att ha på sig munskydden.

Lite mer än två timmar senare var de framme i Fredrikshamn. Medan de flesta av de som åkt med båten skulle stanna kvar och återvända till Göteborg utan att ens gå av så ställde sig de två tjejerna i kön för att ta sig i land. Emma såg sig nervöst omkring och gjorde sitt bästa för att hålla sig på markeringarna i golvet. Hon hade med sig pass, personbevis, papper på att hennes pappa ägde en andel i en sommarstuga och telefonnummer till en farförälder bosatt i landet. Om gränspolisen skulle få för sig att ringa och kolla detta så skulle Bestemor Tine bekräfta att de skulle mötas upp i den gemensamt ägda sommarstugan. Detta trotts att hon såklart inte alls hade några intentioner att, som den pensionär hon ändå var, resa någonstans och dels för att hon inte ville störa de två ungdomarna. 

Precis när de ställde sig i kön för att komma i land blev Emma plötsligt rädd att Alice inte skulle få komma av båten. Det hade inte slagit henne att hon varken hade någon bestemor eller ägde någon sommarstuga. Lyckligtvis så frågade inte gränsvakten något och de båda vinkades in i landet.

När de väl stod nere på gatan utanför Stena Lines terminalbyggnad så tog Emma upp telefonen och tryckte ihop sig med Alice så att både rederiets och den danska flaggan syntes bakom dem. Sedan knäppte hon en bild.

– Du har inte åkt tåg heller då? frågade Alice sedan när de korsade den breda gatan.
– Jodå, svarade Emma medan hon letade sig fram till järnvägsstationen.
– Men mest norröver. 
 
Alice nickade utan att riktigt förstå och följde efter Emma längst med gatorna. Väl framme på stationen så gled de in på 7–11 och försökte hitta något att äta under tågresan.
– Han ni någon vegetarpølse? frågade Emma när hon kom fram till kassan.
– Nej. Det har vi desværre ikke, var kassörskans korta svar.
Emma suckade och sänkte axlarna. Istället för korv plockade hon åt sig två flaskor Faxe och en chokladkaka. Sedan plockade åt dem varsin glass.

Solen strålade från en klarblå himmel när de gick ut ur stationsbyggnaden. Efter att de tagit av sig munskydden igen så började de att äta av glassarna. 
– När går tåget? frågade Alice och försökte rädda lite av den rinnande vaniljglassen.
– Om typ en kvart, svarade Emma efter att ha kollat tiden.

De satt kvar i tystnad och åt upp sina glassar. Alice var upptagen med att skriva på sin mobil medan Emma tog fram selfien som hon nyss tagit och laddade upp den till sin Instagram.
> Look who they let into the country, skrev hon och taggade in Alice i bilden.

– Vem fan vill ha pölse, anyway? frågade Alice sedan när de väl satt sig på tåget upp mot Skagen.
– Jag, svarade Emma och brast ut i ett leende.
Sedan insåg hon att hon hade mask på sig och att Alice knappast kunde se det.
– Fast det fick du väl i morse? Eller i alla fall igår?
Emma försökte räcka ut tungan som svar men insåg att inte heller det var så lyckat.
– Jo. Men inte sådan pölse, svarade hon och försökte låta sur men avslöjades av att hon började skratta.
– Men jag sa ju at du inte skulle kunna hålla dig.
– Jag vet, jag vet, svarade Emma med ett långt eftertryck.
– Du har alltid rätt. Nöjd?
– Nja. Vete fan. Men vad ska jag göra? Du kommer ju inte släppa honom.
– Nä. Tyvärr, svarade Emma och suckade.
– Han måste vara jävligt bra?
– Det är han, svarade Emma och såg sig oroligt runt i det halvtomma tåget.
Hon tänkte att det var tur att ingen tjuvlyssnare i alla fall skulle kunna förstå vem det var de talade om. Eller snarare om vilken typ av relation de hade till varandra.

– Så, sa Emma sedan med en suck och ställde upp de två grönaktiga läskflaskorna framför dem.
– Vad vill du göra först?
– Vad är det där? frågade Alice istället för att svara på frågan.
– Jättesöt citronläsk. Typ som Sprite fast sötare, typ.
– Ok, svarade hon och greppade en av flaskorna.
– Vi kan väl packa upp och sedan? Jag vet inte. Vad finns att göra?
– Vi kan gå och bada? Maten borde komma före fem om den inte redan har dykt upp.

Det hade bara gått en vecka sedan hon frågat sin pappa om hon och Alice kunde åka till Danmark och nu satt de alltså här. De hade tagit någon dag för honom att få tag i Tine och ytterligare ett par för att övertyga Elisabet om att Emma skulle få åka. Det var inte bara pandemin som skavde utan också att det var första gången hon reste någonstans helt själv. Visst. Hon hade varit på olika simtävlingar och till och med på en språkresa i England. Men de resorna hade ju alltid skett under överseende av vuxna. Nu skulle hon, mitt under brinnande pandemi, resa helt själv till ett annat land.

Emmas motargument hade varit att hon skulle resa till en plats hon varit på sedan innan hon föddes. Varenda sommar i sitt liv hade hon spenderat i det där sommarhuset. Hon hittade överallt och om det var något som gick fel så var ju Tine inte särskilt långt bort. 
– Men hon ska ju inte träffa för mycket folk, hade Elisabet invänt.
– Men hon ska inte behöva komma och fixa något, hade Emma svarat.
– Vad tror du ska gå fel? Tror du inte jag fixar några dagar själv i huset?

Vad än Elisabet hade för invändningar så var det inte det. Såklart visste hon att Emma skulle klara sig. Hon var egentligen inte heller särskilt orolig för resan. Som sagt så hade Emma gjort den hur många gånger som helst tillsammans med familjen och hennes mobiltelefon fungerade lika bra i Danmark som den gjorde hemma i familjens hus. 
– Jag har ju åkt till Vara sedan jag var tio och till Göteborg sedan jag började sjuan. Så vad är grejen?
– Men vi är mitt i en pandemi? 
– Jag vet. Men gränsen är öppen för de som har sommarhus, de använder munskydd överallt i Danmark och vi ska bara vara i huset. Ingen annan stans. Lovar. Jag sätter till och med på GPS:en om det lugnar dig.
– Va? hade Elisabet svarat och sett frågande ut.
– Ja. Så du kan spåra min telefon.
– Alltså, hade Erik svarat.
– Riktigt så långt ska du inte behöva gå. Men tack ändå.

Efter några diskussionsrundor till så hade de tillslut, på söndagskvällen, bestämt att de två tjejerna trotts allt skulle få åka. Efter en del sökande hade Emma hittat båtbiljetter på fredagen med återresa på måndagseftermiddagen. Därefter hade Erik, trotts nattjobbet, gjort sitt bästa för att försöka lista ut vilka papper som Emma egentligen skulle behöva ha med sig för att kunna resa in i landet. De danska reglerna var en djungel och de ändrade sig hela tiden. Men på onsdagen trodde han att han hade en rätt bra bild av vad som behövdes. Samtidigt hade Emma och Alice tillsammans suttit och valt ut vad de behövde handla och sedan lagt en internetbeställning av mat.
– Det känns helt galet att klicka hem alkohol från typ Ica, hade Alice sagt när de suttit och delat skärm på Messenger. 

När tåget anlände stationen Hulsig så klev de av. 
– Sa du inte Skagen? frågade Alice förvirrat när hon stod på den lilla perrongen.
– Jo. Det är typ en mil norrut. Men det är väl samma som att Sommarland är Skara fast att det är lika långt bort. 
– Okay, svarade Alice och ryckte på axlarna. Sedan började hon korsa järnvägsövergången samtidigt som hon försökte ta in det lilla samhället.
– Så du har tagit tåget upp till Skagen då? sa hon sedan.
– Ja. För att handla och så, svarade Emma och styrde dem bort från stationen.
– Här borta ligger det, sa hon sedan när de gått några hundra meter och styrde in dem på en liten skogsväg.

– Wow ändå, sa Alice när hon fick se huset.
Det låg i en liten glänta med en massa träd runt sig. Trotts att det var ganska nära till nästa sommarstuga så syntes den inte tack vara den täta skogen. Från den lilla grusvägen de gått på gick det en gång som ledde direkt upp på det trädäck som löpte runt hela huset. 
– Nice, sa hon igen.
– Jag tänkte mig typ en liten stuga med vita knutar eller något.
– Det är ganska litet, svarade Emma.
– Bestemor och bestefar köpte huset när det var nybyggt på åttiotalet. Ville ha något utanför stan att vara på under sommaren. Sedan dog bestefar typ 2001 och några år senare så bestämde de sig för att dela upp så att pappa, bestemor och hans syster äger en tredjedel var.
– Oh. Coolt, svarade Alice medan hon tog in huset.

Emma satte nyckeln i ytterdörren och följdes av Alice in i den lilla hallen. Hon tog deras ryggsäckar och gick direkt in i huset medan Alice blev kvar. Hon öppnade den dörr hon hade på sin högra sida och möttes av ett badrum. Bakom dörren på hallens andra sida hittade hon ett litet sovrum med en våningssäng och ett litet bord. Hon fortsatte framåt i huset och såg ytterligare två dörrar på hennes vänstra sida medan ett kök bredde ut sig till höger. Efter det låg ett stort vardagsrum där en liten matplats anslöt till köket. Hon tittade snabbt in i de andra sovrummen och såg ännu ett med en våningssäng och ett större med en dubbelsäng. Det var i det rummet som Emma ställt deras rycksäckar och själv börjat packa upp sin.
– Brukar du sova här? frågade Alice och fnissade till.
– Nej. Jag brukar ha det lilla rummet vid hallen. Hannes och Filip brukar få dela det andra.
– Så du får två sängar då? 
– Precis, svarade Emma och tittade upp.
– Vad gör ni om ni är fler?
– Bestämor sover alltid i sin stuga och om faster är här så brukar hon och hennes man ta vardagsrummet om inte de var här först.
– Men deras barn då? Och vaddå stuga?
– Ja. Det finns ett uthus eller vad man ska kalla det. Hon brukar vara där. Och faster har bara ett barn så hon brukar dela rum med mig om det behövs.
– Ah, sa Alice och nickade. Sedan gick hon tillbaka ut i vardagsrummet.

Emma hörde hur tv:n slogs på och hur Alice frustrerat började bläddra mellan kanalerna.
– Danska, danska, danska, danska, danska och danska, mumlade hon medan hon tryckte sig igenom kanallistan.
– Varför har ni en parabol om allt är på danska?
– Var norrbaggarna som skaffade den. Ville kunna se norsk tv.
– Ser bara ännu mera danska, suckade Alice.
– Yay! Danska nyheter, utbrast hon sedan sarkastiskt.
– TV2 News är faktiskt rätt bra. Tänk dig BBC World fast på danska.
– Och det funkar i lilla Danmark? 
– Tydligen. De har försökt i Sverige flera gånger men aldrig lyckats. Men vi har BBC World också.
– Du och din BBC, skämtmuttrade Alice och tryckte bort nyheterna.

Emma ryckte på axlarna som svar och fortsatte att kolla på sin bästa väns kamp med TV:n
– Åh ettan, hojtade hon till i spelad upprymdhet.
– Och tvåan också. Och fyran med, sa hon sedan.
– Erkänn att ni sitter här och kollar på Allsången? Som värsta invandrarsvennarna med parabol för att se hemlandet.
Emma skrattade.
– Det är norrmännen som skaffade parabolen. Inte vi. Men jo. Det händer, sa hon sedan och log.
– Fast har ni bara en norsk kanal? Inget mer? En norsk kanal och sedan tyska?
– Jag vet, svarade Emma och skrattade.
– Sucks to be Norwegian, sa Alice och lät TV:n landa på en kanal som visade musikvideor. 

Emma skulle precis sätta sig i soffan när hennes telefon ringde. Hon såg att det var ett danskt nummer och svarade direkt.
– Maten är här, sa hon när hon tio sekunder senare la på.
– Hjälper du till att lasta in?

De båda tjejerna gick ut genom ytterdörren och började att bära in alla matkassar och kartonger med dricka.
– Shit, sa Alice när hon fick se de stora flaken.
– Hur mycket beställde vi egentligen?
Emma tänkte. Var ju en massa ”köp tio för”-erbjudanden så, hon började räkna.
– Tio Smirnoff Ice. Nej. Femton för det var fem tropisk också. Sedan femton Bacardi i olika smaker och tjugo ciderburkar. 
– Vi kommer aldrig dricka upp det här, sa Alice och skakade på huvudet.
– Vi får väl ta med oss hem då? 
De båda skrattade och kastade sig om varandra.
– Fy fan vad kul vi ska ha Emma, ropade Alice.
– Bara du och jag, en massa sprit och så en massa fitta. 
Emma svarade med ett skratt och kramade sedan om sin bästis. Sedan kysstes de.

Trotts att de fortfarande var ljumna så öppnade de varsin Smirnof och tog varsina stora klunkar. Sedan lyfte de med gemensam kraft in all drickan i köket och började ställa in burkarna i kylskåpet samtidigt som de la några i frysen.

Köket var i stort sett helt urstädat även om vissa saker som kunde klara vintern hade lämnats kvar. De hittade diskmedel, en del torrvaror och till och med ett paket svenskt knäckebröd som troligen legat där sedan sommaren innan. Annars hade den norska sidan av släkten tagit med sig i stort sett allt därifrån. 
– Tror de glömde lite vin, sa Emma när hon öppnade ett av köksskåpen för att ställa in brödet. 
– Fyra flaskor rödvin? sa Alice frågande när hon tittade in. 
– De kan inte ha lämnat kvar dem tills nästa år då?
– Nä. Det är vanligt mataffärsvin. Inget speciellt. Lär nog inte vara supergott om ett år. Inget man lagrar i alla fall tror jag, sa Emma och ställde fram en av flaskorna på bordet.

Hon plockade ner två vinglas, öppnade flaskan och hällde upp ett glas var åt dem.
– Skål, sa hon sedan och räckte det ena glaset till Alice.
– Skål själv, svarade hon och höjde det.

Emma fyllde en låda med veggieburgare, bröd och grönsaker och gick ut i vardagsrummet och fram till två stora glasdörrar som hon, efter att ha låst upp dem, sköt åt sidan.
– Wow! sa Alice igen.
– Trodde det bara var en vägg.

De stora glasdörrarna ledde ut på en stor veranda. I mitten på den stod ett högt matbord och runt det en hörnsoffa. För stunden låg det dock en stor presenning över soffan.
– Nix, svarade Emma och lyfta ut lådan med mat och ställde på det stora bordet.
Sedan gick hon bort till en låda inte helt olik den de hade hemma vid badtunnan. Ur den plockade hon fram dynor och kuddar till soffan som hon snabbt satte på plats. 

Vid sidan av verandan fanns ett litet förrådsutrymme utan dörr och där det stod en stor klotgrill. Emma rullade ut den en bit från verandan och lyckades efter stund hitta även kol och tändvätska. 
– Det där är förresten bästemors ställe, sa hon och pekade på en dörr till ett uthus.
Alice kollade åt det lilla huset och nickade.
– Skönt för henne att slippa alla ungar va? sa hon sedan.
– Typ så. Det var gäststuga först men när de delade upp huset så flyttade hon in dit.
Alice nickade igen och sög in luft mellan läpparna.

Medan de väntade på att grillen skulle komma igång så hämtade Emma ut vinet samt en påse med vegetariska röda korvar.
– Ta-da! ropade hon när hon kom ut med påsen och höll upp den framför Alice som skrattade.
– Men vi ville ju inte ha pölse den här helgen ju.
– Och jag som tog med mig …, började Emma.
– Men sådana räknas inte, avbröt Alice.
– Och jag också. Har du glaspluggen?
Emma nickade.
– Mys, svarade Alice med ett utdraget Y och log. 
– Jag vill kasta mig över dig redan nu.
– Same. Men först mat, svarade Emma henne. 

Så fort grillen fått upp en bra temperatur så la Emma på både veggieburgare och de röda korvarna. Samtidigt som de grillades så skar hon upp tomat och rödlök. Precis innan allt var klart så la hon på bröd på grillen för att värma det.

– Inte superdumt ändå, sa Alice tillslut när de satt i soffan och åt.
Hon hade precis tuggat i sig en av de röda korvarna och skulle just ta en till, emellanåt tog hon en klunk av den gula Bacardin med apelsinsmak. Mitt emot henne satt Emma och tog för stunden ett stort bett av sin hamburgare. Framför henne stod en, nu iskall, burk med äppelcider. 

Emma la ner hamburgaren och spanade in tjejen som satt mitt emot henne. Hennes ansikte var lätt sommarfräknigt och det korta, röda håret glänste i solen. Hon hade fortfarande på sig samma kläder som under morgonen men hade rullat upp kjolen något för att kunna sitta med fötterna uppdragna i soffan.
– Vad kollar du på? frågade Alice och mötte Emmas blick.
– En söt rödhårig tjej.
– Sötare än din lillebror?
– Skit i honom nu. Och ja. Faktiskt.
– Det säger du bara.
– Nej. På riktigt. Du är verkligen jättesöt Alice. Filip är nördig och mysig men inte riktigt killen jag skulle vända mig om efter.
– Men du skulle vända dig om efter mig?
– Jag tror det. Jag började ju att snacka med dig redan innan vi gick i samma klass.
– Jo. Men vi var typ tolv då, kontrade Alice.
– Sant. Men visste inte du att du gillade tjejer då?
– Kanske. Jag hade aldrig varit kär i någon kille i alla fall. Men jag blev aldrig kär i dig heller.
Emma fnissade och log som svar.
– Nej. Det var väl lite otippat att vi skulle …
– Egentligen inte, svarade Alice när Emma tystnade.
– Som vi höll på var det väl bara en tidsfråga innan någon av oss skulle gå över gränsen.
– Kanske? Men alla tjejer som strular på fyllan kommer ju inte att ligga med varandra? sa Emma i frågande ton.
– Nej. Men de vill säkert göra det. Och de borde! Åtminstone prova, svarade Alice och log.
– Och nej. Tror inte jag fattade när jag var tolv men jag började bli intresserad av Tilde när jag var typ tretton.
– Snackat något med henne?
– Lite. Hon är lite irriterad på att jag är här.
– Varför då?
– Jag skulle täcka för henne så hon kunde hänga hos Tilde. 
– Åh, svarade Emma.
– Men hur skulle det funka egentligen? 
– Har funkat förut. Vi smyger ut genom källardörren och så tar hon bussen från en annan hållplats än våran och så smyger jag tillbaka. Någon gång på natten så smyger hon tillbaka till mig. 
Emma skakade på huvudet.
– Låter riskfyllt. 
– Jag vet. Men det har funkat hittills, svarade Alice och tuggade i sig sin sista bit korv och tömde sin flaska.

– Så. Ska vi bada? sa hon sedan för att byta ämne.
– Klart vi ska, svarade Emma och tömde sin ciderburk. 
– Kan vi bada nakna?
– Tyvärr. Är en vanlig strand. Men den är rätt lång så ibland ser man ingen.
– Hur lång?
– Halva landet lång, ungefär. Eller inte riktigt. Men vi behöver badkläder.

– Surt, svarade Alice och började att dra av sig sina kläder.
Hon började med att dra av sig linnet och sedan bh:n. När hon stod i bar överkropp så böjde hon sig framåt och drog av sig den långa kjolen. Emma reagerade på de vita, halvgenomskinliga trosorna som tydligt visade Alice buske innan också de drogs av. Slutligen stod hon helt naken på uteplatsen och såg på Emma.

Emma strök med blicken över sin väns nakna kropp.
– När du gör sådär så får jag ju lust att ta dig direkt här och nu, sa hon och log.
– Kom och ta mig då, skrattade Alice och sprang in i huset.
Emma följde efter henne in i vardagsrummet och sedan till sovrummet. Väl där kastade hon sig över Alice och puttade ner henne på sängen. 

Den rödhåriga tjejen svarade med att rulla över på rygg och sära på benen. Emma såg in mellan dem och på den välansade röda busken som prydde venusberget. Sedan böjde hon sig framåt och drog in doften från sin bästa väns kön innan hon satte tungan mot hennes klitoris.
– Åååhhee. Jaaaaahe, suckade Alice så fort hon kände Emmas tunga över henne.
– Här var det blött, sa Emma skrattandes.
– Jag har varit kåt skitlänge, svarade Alice henne.
– Men vi skulle ju bada, svarade Emma och hävde sig upp på armbågarna.
– Vi kan bada senare, svarade Alice och tryckte sina ben mot Emmas rygg.

Emma följde efter henne och dök in med ansiktet mellan hennes ben igen och började slicka.
– Jaaahee, suckade Alice igen när hon återigen kände Emmas sköna tunga.
– Jah. Där, suckade hon sedan när Emma tryckte in två fingrar i henne och pressade dem uppåt.
Emma ökade snabbt till tre fingrar. Långsamt började hon att röra dem in och ut i sin bästis samtidigt som hon fortsatte att slicka över hennes klitta.
– Jaaahee, jaahee, suckade Alice i långa stötar i takt med rörelserna.

Emma retade lätt med ett fjärde finger vid Alice ingång men visste att hon inte skulle kunna få in det. Istället fokuserade hon på att gnugga med tummen över den känsliga knappen samtidigt som hon själv drog in lite luft. Sedan började hon att slicka igen. 

Samtidigt som hon slickade och pullade Alice fitta så strök hon med vänsterhanden längst med magen och upp mot de runda brösten. Hon nöp försiktigt i den högra bröstvårtan och knådade sedan själva bröstet. Hon hörde hur Alice fortsatte att gny och flämta allt medan hon fortsatte sin behandling av hennes kropp.
– Ooohee, ohhhee, myyyyeeh.

Plötsligt kände Emma hur Alice drog sitt ben och sin fot över hennes rygg. Hon svarade med att dyka in hårdare över fittan och öka hastigheten på sitt fingrande. När hon kände hur Alice tryckte till med fotsulorna rakt över ryggen så tryckte hon sina fingrar uppåt samtidigt som hon mötte tryckte från utsidan.
– Jaaaahee! Faaaahhee! skrek Alice till samtidigt som Emma kände en lätt våg av vätska omsluta hennes fingrar.
– Jaaahee, suckade Alice igen innan hon släppte greppet om Emma.
– Tack, sa hon sedan.

– Varsågod älskling, svarade hon och kröp över henens kropp.
Därefter så kysste hon henne.

Deras kyssar övergick snabbt till ett mjukt hångel innan Emma reste sig upp på knä i sängen. Alice tittade upp mot sin blonda vän och sa:
– Du har alldeles för mycket kläder på dig.
Emma svarade med ett le och sedan fnissa lite. Sedan började hon att dra av sig sitt linne.

När hon lösgjort sig från alla sina kläder ställde hon sig återigen på knä i sängen.
– Så synd att ingen på stranden kommer få se din rakade lilla mus då, sa Alice och strök med fingret över det rakade venusberget.
Emma fnissade till som svar men sa sedan.
– Säg fan inte mus, och skrattade till igen.
Sedan böjde hon sig fram emot Alice och de båda tjejerna kysstes.

Så fort Alice läppar lämnat Emmas så började hon att kyssa sig längst med nacken, över nyckelbenet och ut mot de små brösten. Hon drog undan lite av Emmas blonda hårsvall och satte sedan munnen över den vänstra bröstvårtan.
– Mmmeemm, myste Emma till när hon kände läpparna.

Alice fortsatte med kyssarna över till det andra bröstet samtidigt som hon knådade det första med sin högerhand. Hon stod framåtlutad med vänsterhand hårt tryckt ner i madrassen. Hon fortsatte sitt kyssande längst med Emmas överkropp och ner mot venusberget. Väl där stannade hon upp och strök med tungan över den lena huden. Efter det så flyttade hon handen från bröstet och satte den så att hon kunde gnida med tummen över Emmas skåra.

Hon kände direkt hennes väta över fingret och pressade det mjukt in i henne. Emma svarade med att flämta till och sedan med att gny när Alice drog den fuktiga tummen över hennes klitoris. Hon vred handen och förde sedan in tre fingrar i den blonda tjejen samtidigt som hon återigen lät tummen röra över den känsliga punkten.
– Mmmeeemmhee, suckade Emma och böjde sig framåt och satte ena handen i madrassen för att inte ramla.

Alice flyttade sig så att Emma skulle kunna lägga sig ner. Hon rullade över på rygg och särade brett på benen. Alice följde efter och la sig med ansiktet mellan dem och började direkt att slicka henne längst med fittskåran och upp över klitoris. Hon placerade mjukt tungan över den lila knappen och förde sedan in tre fingrar i den nu sjöblöta öppningen. Med långsamma rörelser började hon att röra fingrarna samtidigt som hon fortsatte att slicka över den hårda klittan. 

Alice hörde hur Emmas stönanden och gnyende ökade i intensitet och styrka i takt med att hon ökade på takten av hennes fingrande. Hon hade alltid älskat ljuden Emma gjorde när de hade sex. Hon var verbal och högljudd utan att det lät fejkat. Hon var den perfekta vännen och en fantastisk sexpartner. 

Hon vinklade upp fingrarna och tryckte dem så långt in hon kunde för att hitta Emmas g-punkt. Det var alltid lite svårt att nå den men när hon tryckte in det fjärde fingret i henne så kunde hon samtidigt trycka handen ännu lite längre in. Samtidigt som hon tryckte fingrarna uppåt i allt snabbare takt så fortsatte hon att slicka över klitoris. 
– Jaaahee, jaahee, hörde hon Emma gny framför sig.

Hon nöp allt hårdare över bröstet med förde snart ner handen till magen på samma sätt som Emma gjort på henne. När hon tryckte handen mot stället där hon just då hade sina fingrar så kände hon hur hennes vän helt plötsligt ryckte till.
– Faaaaahn-heeee! skrek hon och spärrade upp ögonen.
Alice tog chansen att snabbt vrida ihop hela handen och medan hon fortsatte att slicka så tryckte hon in sin knuta hand i den varma tunneln. 
– Jaaaaaaahheee!! Faaaaanneehh!

Alice kände det som att det nästan kom en flodvåg runt handen. Hon drog ut den och såg hur fittan tryckte ur sig ännu en stråle av ljus vätska. 
– Fahn, frustade Emma igen och slöt återigen ögonen.
– Du och ditt jävla fistande, viskade hon sedan.
– Fy fahn, flämtade hon sedan igen.

Alice slängde sig ner på sängen och la sig bredvid henne. I flera minuter låg de bara där och väntade på att Emma skulle samla sig.
– Wow, sa hon efter en stund.
– Dina orgasmer alltså.
Alice svarade med ett fniss.
– Dina är inte heller så dumma.

De kysste varandra och var nära att rulla över igen när Emma på skoj puttade undan Alice.
– Skulle vi bada eller?
– Okej. Om du måste så, svarade hon och satte sig i sängen.
– Vi har hela helgen på oss du vet, svarade Emma henne.
– Till att bada eller ligga?
– Bägge, svarade hon och de båda brast ut i skratt.

Trotts att klockan passerat åtta på kvällen så var det fortfarande en bit över tjugo grader ute. De packade båda upp sina badkläder ur sina väskor och började att dra på sig dem. Emma hade packat med sig samma turkosblåa bikini som hon använt tidigare på sommaren medan Alice bytte till en röd. De tog varsin handduk ur ett skåp och klev barfota i sina skor och började att gå den knappt kilometerlånga vägen bort till stranden.

– Vad finns det här förutom skog förresten, frågade Alice medan de gick längst med skogsvägen som ledde mot stranden.
– Inte mycket egentligen. Mest lite sommarstugor och så ett badhotell, typ.
– Så vad gör du hela sommaren? Liksom. Inte så men …
– Slappar, drar till Skagen och till tivoli i Ålborg. Och så hänger det en massa folk från stugorna och hotellen på stranden. Det stora hotellet hyr ut stugor och lägenheter och så har de en restaurang och butik och så. När det är kasst väder går det att bada i deras badland.
– Ok, sa Alice för att visa att hon var med.
– Vissa kommer samma vecka varje år så ett tag har man liksom sommarkompisar som man bara träffar här. Och så kanske de semestrar någon annanstans en sommar och så ses man inte mer.
– Trist.
– Ibland. Men man blir ju inte direkt nära vänner. Tror Hannes faktiskt har försökt hålla kontakten med någon härifrån men att det rann ut i sanden.
– Vad var det för någon då?
– En tysk tjej han träffade för ett par somrar sedan. 
Alice drog på munnen.
– Inga killar för dig då?
– Nupp, svarade Emma.
– Faktiskt inte. Eller tjejer heller för den delen.
– Ingen som varit bra nog?
– Precis. Eller så har de haft flickvänner eller något, svarade hon och ryckte på axlarna.

När de väl kom fram till stranden så var det gott om plats, även om det fortfarande var några som badade. En bit bort från stigen satt några killar i tjugoårsåldern och drack öl och spelade gitarr.
– Så ingen av dem då? frågade Alice och kollade åt killarnas håll.
– Gitarrkillar är inte min grej, svarade hon med betoning på inte.
– Vet. Retades bara, svarade Alice och räckte ut tungspetsen.
– Liksom. Åh. Jag kan spela fyra ackord och har lärt mig texten på några låtar. Kom och ligg med mig, fyllde ändå Emma i och himlade med ögonen.

De gick en bit längre bort från killarna och la ut sina handdukar i sanden. Efter att de tagit av sig skorna så sprang de ut i det långgrunda vattnet och kastade sig framåt. Emma kastade sig över på rygg och började plaska upp en ström av vatten över Alice som svarade med att dra till sig Emmas ena fot och började kittla den.
– Nej, fan, sluta! skrek hon till svar.
– Åhhe, suckade hon sedan när hon kände hur Alice satte sin mun runt hennes tår.
– Mmmhee, fortsatte hon när Alice tog ur foten ur sin mun och istället började att slicka längst med fotsulan och ner till hälen.
– Du kommer få mig kåt igen, suckade Emma så fort Alice släppt ner foten.
– Du får det att låta som något dåligt, svarade Alice och kastade sig över henne.

Emma puttade undan henne men ställde sig sedan på knä och drog henne till sig. De kysstes och började att hångla med varandra. Efter att snabbt kollat mot killarna stoppade Emma dock Alice från att dra undan hennes bikinitopp. 
– En av killarna kollar, viskade hon i Alice öra.
Alice tittade direkt mot gruppen och visade dem sitt långfinger. Sedan sprang de längre ut i vattnet och fortsatte att skvätta vatten på varandra men inget mer än så.
– Vi får springa ner hit mitt i natten någon gång, viskade Alice.
Emma svarade henne med ett litet skratt och en snabb puss.

När de var tillbaka i sommarstugan var klockan redan halv tio. Solen hade nästan gått ner och med den föll temperaturen. Fortfarande iklädda deras blöta, men torkande, bikinis gick de in i vardagsrummet. Medan Emma drog igång lite musik på Tv:ns Chromecast så plockade Alice fram mer att dricka. 
– Här sa hon och räckte en flaska till Emma.

Emma tog emot den gula alkoläsken och tog en djup klunk ur den iskalla flaskan.
– Tack, sa hon och log.
Hon lutade sig bakåt i soffan och la upp sina fötter på bordet. Samtidigt satte sig Alice bredvid henne och gjorde samma sak. Hennes fot såg liten ut i jämförelse med Emmas. Med sina trettiofem i skostorlek hade hon två nummer mindre än henne.

Emma strök försiktigt sin högerfot mot hennes samtidigt som hon drog åt sig sin telefon. Hon tittade mot Alice knä och såg att hon redan höll på att skriva med någon.
– Vem skriver du med?
– Tilde igen, svarade hon.
– Ah. 
– Du? frågade Alice efter ett par sekunder.
– En dansk kompis som såg att jag var i landet. Hon skriver att hon vill komma hit.
– Men nej, suckade Alice.
– Eller alltså. Det är vår helg, fortsatte hon när hon insåg hur hård hon låtit.
– Jag vet. Det är lugnt, svarade Emma. 
– Skulle precis skriva det.

Just som hon skulle plocka upp telefonen igen så fylldes dock rummet av ljudet från ett inkommande videosamtal på WhatsApp. 
– Oh but fuck, mumlade Emma innan hon tryckte upp samtalet.
– Hej! sa hon på svenska och tittade in i kameran.
– Hej, svarade Lola på danska och gav Emma ett leende.
– Hvad så?
– Dricker Bacardi, lytter till musik och snakker sammen med min vän, svarade Emma på halvdanska och visade upp flaskan.
– Flott, svarade Lola och log. 
– Så. Er du i Skagen nu?
– Ja. Vill du se vårs hus?
– Gerne.

Emma reste sig från soffan och gav Lola ungefär samma husesyn som Alice tagit tidigare under dagen. När hon kom tillbaka till vardagsrummet så svepte hon med kameran över Alice som tittade upp mot Emma och mobilen.
– And this is my friend Alice,
– Hi, svarade Alice och försökte låta glad och trevlig.
– Love the hair! skrek Lola till genom samtalet.
– It’s my natural colour, svarade Alice och tittade upp och log mot kameran. 
Sedan sträckte hon ut handen och fick mobilen.

– Hi. I’m Alice. Nice to meet you, sa hon efter att hon vänt kameran mot sig själv.
– Hi, svarade Lola och log.
Alice tog in den äldre tjejens hjärtformade ansikte och blonda hår. Håret gick en bit nedanför öronen och på toppen hade hon en rak lugg som låg precis ovanför de svartsminkade mörka ögonen.
– So, you wanted to drop by?

Emma stod kvar på vardagsrumsgolvet och höjde förvånat på ögonbrynen. 
– Yea. But. Like. I don’t want to, like, get in the way, sa Lola osäkert.
– Well. We’ve got space, we’ve got alcohol and we’ve got two hot teenage girls. What is there to get in the way of?
Lola svarade med att skratta och skicka iväg ännu ett leende.
– I’m a Dane. I drink a lot.
– Well. Bring some vodka and maybe a few bottles of wine then. And whatever stuff you like to bring to bed.

Vid det här laget stod Emma och bara gapade. ”Vad håller Alice på med?” frågade hon sig och sänkte, utan att tänka på det, resten av sin halvfulla flaska.
– You mean like? That is a bit much honestly, svarade Lola och Emma trodde allvarligt att Alice nu lyckats skrämma bort henne.
– My family is pretty religious. 
– No worries, svarade Alice.
– I’m an expert in turning religious girls.

Emma kunde inte längre hålla ihop utan brast ut i ett gapskratt. Vad höll på att hända egentligen?
– What? utbrast Alice från soffan.
– Yea. Emma is just laughing for no reason, fortsatte hon till Lola som inte hängt med på vad som hände i vardagsrummet.
– I’m just? What’s going on? frågade hon och fortsatte att skratta.
– Just inviting your friend here, svarade Alice och log.

Emma skrattade igen och lämnade vardagsrummet. Hon gick fram till kylksåpet och plockade ut två ciderburkar och öppnade dem. Sedan ställde hon ner en framför Alice innan hon tog en stor klunk av sin egen.
– Jag sa att du skulle skicka adressen, sa Alice och räckte över telefonen innan hon själv tog en klunk av cidern.
– Okej? svarade Emma frågande.
– Är du sur?
– Nej. Bara lite förvånad. Det var väl vår helg det här?
– Jo. Men kom igen. Hon är ju skitsöt! sa Alice och log mot Emma. 
– Liksom. Till och med hennes röst är mysig och då snackar hon ändå danska.
Emma brast ut I ännu ett gapskratt. Sedan lutade hon sig tillbaka I soffan och la återigen upp sina fötter på bordet.
– Fast är inte hon lite för ung för dig?
– Hur gammal är hon?
– Tjugotvå, svarade Emma och tittade åt hennes håll.
– Får duga, svarade Alice och skrattade.
– Inte som Lisas trettioish men det är väl lite för gammalt kanske. 
Emma fnissade som svar och strök återigen med foten mot sin väns.
– Blir du svartsjuk?
– Kanske lite. Var ju tänkt att bara vara vi två.
– Men vi har fortfarande tid, svarade Alice och vände sig mot henne.

Hon plockade ner fötterna från bordet och vred sig ett halvt varv i soffan så att de hamnade i Emmas knä där hon började att dra dem längst med hennes lår och över bikinitrosan. 
– Hur träffades du och Lola förresten, frågade hon och lätt fötterna stanna löst liggandes.
– Va? frågade hon när insåg att hon frågat något.
– Är de så intressanta? Frågade Alice och lyfte fötterna och började återigen stryka med tårna över Emmas bikinitrosa.
– De är söta, svarade Emma och fnissade.
– Men du kanske skulle hålla blicken lite högre upp, sa Alice och log.
– Förlåt, svarade Emma och mötte hennes blick.

Emma tittade först mot Alice och gav henne ett leende innan hon ändå lyfte upp den ena foten och satte den till munnen. Hon kunde ta in nästan hälften av den och hon började nu suga hårt på tårna och resten av det som fick plats.
– Ååheee, suckade Alice till och började samtidigt att gnida sin andra häl mot Emmas underliv.

Emma särade lätt på benen och kände trycket från Alice häl mot sin fitta. Hon tog ut foten ur munnen och suckade till innan hon lät sin tunga glida längst med Alice fotsula och ner över hälen. Hon kysste sig ner längst med smalbenet och böjde sig framåt så att hon kunde fortsätta över låret. Samtidigt så lyfta Alice bort sin fot från Emma och särade på sina ben. När Emma började närma sig trosorna så lyfte Alice på dem och drog dem åt sidan så att hon skulle komma åt att slicka.

Emma blåste dock bara lite luft över de blottade blygdläpparna innan hon fortsatte att kyssa sig upp över Alice överkropp. När hon var framme vid brösten så började hon att krama dem med sina händer samtidigt som hon fortsatte att kyssa sig upp mot nacken. Hon nafsade till i Alice öronsnibb innan hon vände neråt mot brösten igen. 

När hennes läppar nådde fram till det sträva tyget så stannade hon. Hon flyttade händerna upp några centimetrar innan hon med mjuka rörelser började att dra ner de röda kåpor som dolde de runda, mjuka brösten. Så fort bröstvårtorna var synliga tog hon dock ett snabbt bett i den högra. Sedan så rullade hon ner resten av bikiniöverdelen så att den låg som ett tjockt snöre under dem.

Återigen böjde hon sig ner över brösten och satte sin mun över det högra. Hon lät tungan glida längst med vårtgården och sög sedan försiktigt på bröstvårtan. Samtidigt så kramade hon det andra bröstet med sin vänsterhand. Högerhanden hade dock börjat att gå på upptäcktsfärd längst med Alice mage och ner mot trosorna. När hon nådde till de blottade blygdläpparna så drog hon pek- och långfingret längst med skåran innan hon mjukt tryckte in dem.
– Mmeeehe-åååhee, suckade Alice nöjt.

Samtidigt som hon rörde fingrarna i Alice så började Emma att kyssa sig ner från brösten. Över magen och fram till venusberget. Väl nere vid troslinningen tog hon tag i tyget med tänderna och lyfte de smått och släppte det sedan så att det snärtade till mot Alice hud.
– Ajje, svarade Alice med ett skratt.
Sedan lyfte hon på rumpan så att det skulle gå enklare att dra av tygstycket.

Emma drog ut sina fingrar ur Alice trånga, varma fitta och satte dem istället vid sidan av hennes bikinitrosor. Långsamt drog hon av plagget och lät det glida ner över låren. Hon lyfte upp hennes ben och drog trosorna över smalbenen och fram till fötterna. Så fort plagget var helt av henne så böjde hon sig fram och började återigen att slicka längst med Alice fotsulor.

Emma tryckte ihop fötterna mot varandra och tog in så mycket som möjligt av dem i munnen. Hon sög hårt på de små tårna och lät tungan glida över dem innan hon efter en stund tog ut dem ur munnen. Hon fortsatte att suga och slicka på Alice tår i ytterligare någon minut innan hon återigen började att kyssa sig ner längst med benen och ner mot hennes fitta. Väl där så satte hon tungan mot klitoris och började att mjukt slicka.

– Jaaahee! Fhuck! ropade Alice till när hon kände hur Emmas tunga mjukt började röra sig i cirklar runt den känsliga knappen.
Emma fortsatte med att stryka med sin tungspets över klittan och sedan mellan de lätt särade blygdläpparna. Försiktigt förde hon in två fingrar mellan dem och började att röra dem ut och in i den våta tunneln. Hon hörde hur Alice gnydde i takt med hennes fortsatta slickande och fingerrörelser. 

– Åhe, åhe, åhe, flämtade hon när Emma tryckte fingrarna mot hennes känsliga g-punkt och tryckte de uppåt. 
– Ooohee, fortsatte hon sitt stönande när Emma samtidigt tryckte till med tungan över klittan.
– Yyyheee.

Alice vred plötsligt upp ryggen i brygga och spärrade upp ögonen. Emma såg hur hennes vän öppnade munnen men hörde bara hur ett tyst flåsande kom över hennes läppar.
– Shit, var det första Alice sa när hon väl slagit upp ögonen.

Hon reste sig upp från soffan och drog med sig Emma mot sovrummet. Väl där höll de båda tjejerna om varandra i en hård kram som slutade i att de började kyssas. Plötsligt och helt utan förvarning puttade Alice dock ner Emma på sängen och kastade sig mellan hennes ben. Hon ryckte snabbt av henne bikinitrosorna och dök in med ansiktet. Emma gnydde till så fort hon kände Alice tunga mot hennes klitoris.

Alice slickade dock bara i någon minut innan hon reste sig upp från sängen. Nyfiket reste sig Emma till sittande och följde sin bästa vän med blicken medan hon plockade fram en knottrig glasstav och glidmedel ur sin rycksäck. Emma hann också se hur hon plockade upp en liten rosa tingest. 

Hon började med att smörja in staven med glidmedlet innan hon återigen tog plats mellan Emmas ben. En kort stund så strök hon med toppen av den svala staven mellan Emmas blygdläppar innan hon lätt förde in den i henne. Ganska omedelbart så förde hon dock ner staven till den bakre öppningen och pressade den lätt mot den stängda rosetten. Emma svarade med en kort suck av trycket men sa i övrigt ingenting. Alice plockade bort staven och la den på sängen. Sedan greppade hon tag i glidmedelsflaskan och började försiktigt att smörja in Emmas anal.

Så fort hon tyckte att hon fåt in tillräckligt mycket av den hala vätskan så satte hon återigen den genomskinliga staven mot öppningen. Hon pressade på och kände strax hur ringmuskeln gav vika och hur staven snabb sjönk in. Långsamt började hon att röra leksaken i henne.

– Åhhe, åhhee, hyyy, suckade Emma i små gnyenden när Alice ökade takten på pullandet.
När hon kommit upp i hastighet så greppade hon tag i den rosa saken och stack in två fingrar i den. Snabbt tryckte hon till över en knapp och rummet fylldes av det lågt surrande ljudet av en vibrator.

– Maaahhee, mmmååååhee, aaaaahhggee, skrek Emma till när Alice placerade den vibrerande leksaken över hennes klitoris.
Samtidigt som hon fortsatte att pulla Emma med staven så tryckte hon bestämt klitorisvibratorn mot Emmas klitta. 
– Gooohhååådd, skrek hon till när Alice sedan höjde hastigheten på vibrationerna.

Alice såg på meden den blonda tjejen började att vrida sin kropp samtidigt som hon klämde till över brösten genom bikinitoppen. Hon böjde sig fram över henne och drog ner tygstycket. Sedan tog hon den högra vårtan i munnen och sög hårt på den samtidigt som hon ökade vibrationshastigheten ytterligare ett snäpp.
– Faaahnee, aaaahhrghee, skrek Emma som svar på det Alice gjorde med henne.
När Alice sedan höjde hastigheten ännu ett steg så exploderade hon.
– Jaaaaheee!

När hon kom till sans hade Alice dragit ur staven ur henne och tagit av sig vibratorn. Hon sträckte sig upp mot Emmas ansikte och de kysstes snabbt. Så fort deras läppar släppt kontakten med varandra så rullade Emma över Alice på rygg och hasade sig ner mellan hennes ben. Hon vände sig sedan ett halvt varv så att hennes underliv hamnade ovanför Alice ansikte. Hon drog av sig bikinitoppen och böjde sig sedan ner mot Alice fitta. Så fort hon var på plats började tjejerna att långsamt pulla och slicka varandra.

De låg så och småpullade varandra i en ganska lång tid. Rummet fylldes av ljudet från deras flämtande andetag och små gnyenden. Plötsligt lyfte sig Emma från sin väns ansikte och inriktade sig helt på henne. Hon tog tag i, den nu ganska kladdiga, staven och sög snabbt av den innan hon satte den mot Alice fitta. Hon pressade på och såg hur den snabbt försvann in i den rosa tunneln innan hon långsamt började att röra den i henne.

Efter bara någon minut hade hon dock ökat hastigheten och förde den med ganska hård kraft i sin rödhåriga kompis. Hon såg hur Alice hals och bröstkorg rodnade allt mer i takt med hennes rörelser. Ett par minuter senare tog Emma tag i den rosa vibratorn och satte den över sina fingrar.

Hon lät staven vara kvar inne i henne medan hon försökte krångla på sig saken.
– Du kan behöva lite glid på fingrarna, sa Alice i en flämtning. 
Hon hade själv börjat att röra med staven i sig.
– Ok, svarade Emma och tog en liten klick glidmedel på sitt lång- och ringfinger innan hon återigen försökte få på sig leksaken. När den väl satt på plats testade hon de olika vibrationslägena. Förutom några steg av hårda vibrationer kunde den också ge ifrån sig korta stötar. Hon valde en mellanhård hastighet och satte leksaken mot Alice känsliga knapp.

– Åååheee, suckade Alice när vibrationerna började att sprida sig över henne.
Hon fortsatte att flämta allt medan Emma tog över pullandet och när hon ökade hastigheten på vibrationerna så gnydde hon till ytterligare.
– Mmyyhee.

Alice böjde upp benen så att knäna pekade uppåt och satte hårt ner fotsulorna i den mjuka madrassen. Hon spände kroppen och grimaserade allt medan hon fortsatte att gny och stöna. Strax därefter spärrade hon upp ögonen och mötte Emmas blick. Sedan blundade hon igen och Emma kände hur hennes kropp skälvde till en hård ryckning. Därefter kom ytterligare att väsande ljud från Alice öppna mun.
– Damn girl, sa hon sedan och satte sig upp.

De satt kvar på sängen och höll om varandra. Efter ungefär fem minuter hörde Emma hur Alice drog en djup suck. Någon minut senare vågade hon sig på att säga något.
– Haft den där länge?
– Nä, svarade Alice och flämtade.
– Beställde den i april för att kunna ha något mer diskret på kvällarna.
– Diskret? Kallar du det där diskret?
– Den är liten.
De båda tjejerna skrattade.

– Men vad var det du frågade förut? frågade Emma efter de pustat ut i ytterligare några sekunder.
– Hur träffades du och Lola?
– Åh. Det? svarade Emma.
– Vi sågs på simtävlingen i Malmö. Den i mars.
– Ah, svarade Alice. 
– Den där du hade trekant med Alex och William?
– Precis. Just den, svarade Emma och fnissade.
– Och så hann du träffa en tjej också? Det sa du inget on, sa Alice med ett lätt förvånat röstläge.
– Jo. Fast vi gjorde inget mer än att prata.
– Okej, svarade Alice samtidigt som hon frustade till i ett kort fnitter.
– Hur träffades ni då?

Emma svarade genom att börja berätta om hur de hade suttit vid borden bredvid varandra och hur hon noterat att hon tillhörde en klubb ifrån Danmark. Hon berättade om de dåliga skämten som Alex dragit om danskar och om hennes käftande med den bullriga och störiga killen. 
– Wow. Vilken tur att ni sprang in i varandra ändå, kommenterade Alice när Emma hunnit till delen om hur hon sett klubben på Hyllies järnvägsstation och om hur Lola sprungit över till henne och hur de hade bytt nummer.
– Alltså fattar du hur svårt det är att få ragg av tjejer? frågade Alice.
– Det händer typ aldrig. Varför sa du inget?
– Well, började Emma. 
– Det hände ju en massa annat och så …
– Förståeligt, svarade Alice.
– Men ändå.

Emma böjde sig mot Alice och gav henne en puss.
– Avundsjuk? 
– Lite, svarade hon.
– Jag har aldrig blivit uppraggad sådär och de jag snackar med i götet säger att det är skitovanligt. 
– Jag var jätteförvånad, svarade Emma.
– Och skitnervös. Jag snackade typ tre språk samtidigt.
– Svenska, danska och, vadå? Franska?
– Knappast, skrattade Emma.
– Men tror jag mixade in lite norska ett tag.
– Norska? Seriöst? svarade Alice med ett gapskratt och Emma följde efter.

De låg kvar bredvid varandra en liten stund men ganska snart så reste sig Alice och gick ut i hallen och bort mot badrummet. Några minuter senare mötte hon Emma i köket som precis tagit fram en ciderburk. Hon hällde upp burken i varsitt glas som de sedan svepte under tystnad.
– Jag ska bara …, började Emma och tittade bort mot hallen.
– Jag kryper ner så länge, svarade Alice och gick bort mot sovrummet.
När Emma kom ut ur badrummet plockade hon upp sin telefon från vardagsrumsbordet och gick mot sovrummet.

Alice låg med ena huvudkudden mot väggen och skrollade på sin egen mobil. Emma la sig tillrätta bredvid henne och öppnade snabbt Snapchat och sedan Instagram.
– What? Utbrast hon efter att ha kollat några stories.
– Va? frågade Alice.
– Titta, svarade Emma och visade Alice sin telefon samtidigt som hon höll sin tumme tryckt mot skärmen.
– Va? sa Alice igen.
– Det är Alex va?
– Ja. Och William.
– Okej, svarade hon. 
– Hänger de?
– Jag vet inte, svarade Emma. 
– Känns jätteskumt. Är ju pandemi och allt och de bor ju på olika sidor av landet.

> Tja, skrev hon därför i en chat till Alex.
> Hur sprang du på William?

Alice hade sett vad Emma skrivit och gav henne ett snabbt leende. Sedan la de ifrån sig sina telefoner och släckte lyset i rummet. De tryckte sig tätt mot varandra och kysstes. Medan Alice sakta föll i sömn låg Emma fortsatt vaken och tänkte. Först att Alice bjöd in Lola och nu att William var i Smögen. ”Vad händer egentligen?” tänkte hon och vände sig om. ”Vad är oddsen?”

3 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.