Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

14/11, 2022 kl. 20:09, av zzzzaragon

Äntligen frågar han

Del 1 av 2 i serien Äntligen frågar han

Filippa och Bertil står på perrongen och gör sig redo att säga adjö efter ännu en fantastiskt trevlig dejt. Bertil skruvar på sig och undrar om han vågar fråga om hon vill följa med honom hem, men tåget kommer och plötsligt är kvällen slut.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Huldran

Zarina och Zzzzaragon. Ni har säkert rätt var och en på er sida sätt. Mina kommentarer var mer baserade på den verklighet som jag själv växte upp i och de uttalanden jag idag hör genom den yngre generationen i min egen närhet.

No bad feelings, //Huldran.

7/12, 2022 kl. 22:10

#6

zarina

Håller med om att inte alla är så "frigjorda" i dagens samhälle som man skulle tro och för en del är just det förbjudna eller okända det mest erotiska. Kan inte låta bli att tänka på ett citat av filosofen Alain de Boton (han är för övrigt väldigt sexig... ;) “Nothing is erotic that isn’t also, with the wrong person, revolting, which is precisely what makes erotic moments so intense: at the precise juncture where disgust could be at its height, we find only welcome and permission.”

6/12, 2022 kl. 22:41

#5

zzzzaragon

@Huldran:
Den är tänkt att utspela sig idag. Visst finns det tjejer idag som upp i vuxen ålder är lite pryda, har kvar sin oskuld, har utforskat sin sexualitet ganska lite i väntan på den rätte och som känner att det är lite läskigt och/eller förbjudet att fantisera för mycket om sex, men det är möjligt att jag överdriver en aning. Å andra sidan så försöker jag inte skriva om genomsnittssexet, utan om de specifika och sällsynta fall som triggar min lust lite extra. Och då blir det väldigt få noveller om personer som knullar med varandra för tusende gången, eller som hittar sin hundrade sexpartner, och fler om personer som upptäcker varandra i stormande känslor och som tillsammans öppnar upp världar som var bättre än de vågat drömma om.

6/12, 2022 kl. 15:45

#4

Huldran

Kommentaren raderad av användaren.

4/12, 2022 kl. 00:50

#3

Huldran

Det är synd om den unga kvinnan. Är det en ung kvinna av idag det handlar om? Eller någon för 60 -70 - 80 år sedan? Medveten om datorns möjligheter, beskrivet i texten, tyder inte på det.

Kanske har den unga kvinnan en frireligiös bakgrund, vilket gör henne speciellt osäker och med självsäkerheten i botten? För såhär okunnig och hämmad, som författaren beskriver henne, bedömer jag vara en sällsynthet bland dagens yngre vuxna. Även gårdagens, som jag själv tillhör. Även killen i berättelsen verkar vara väl så osäker.

I övrigt är historien ömsint och försiktigt trevande, passande om en ungdom som nyligen kommit in i tonåren och upptäckt att det suger i underlivet och att kroppen plötsligt blivit annorlunda. Att killar inte bara är jobbiga, utan även kan vara väldigt spännande!

Hälsningar //Huldran, morsa till tvenne döttrar.

Ps. Ett gott råd till Filippas mamma, även om det nu är alltför sent. Gå och köp en lagom stor dildo till dottern samt en tub glid och förklara sedan vad prylen skall symbolisera och vad innehållet i tuben skall användas till och varför. Sedan är det bara att praktisera! Praktiken blir lätt vanebildande. Lycka till, säger jag! DS.




4/12, 2022 kl. 00:50

#2

zarina

Skulle säga att experimenten stämmer ganska bra med verkligheten :) Men skulle nog vilja ha lite mer än 12.2 cm...

16/11, 2022 kl. 20:52

#1

Wetmartinis

Bra. Novell som inte förutsätter de vanliga porr-normerna. Huruvida den stämmer med vad unga damer med Filippas bakgrund kan jag ju inte veta - ålder, kön och erfarenhet sätter väl ett stopp där!
Men, instinktivt, kan jag nog tänka mig att den beskriver en viss verklighet.

14/11, 2022 kl. 22:28