Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

17/3, 2023 kl. 10:15, av RuterEss

"Utsikter torsdag morgon"

Del 1 av 3 i serien Utsikter

Plötsligt händer det. Det där som får en att vakna till, får pulsen att slå lite snabbare, och som i slutändan räddar din dag.

 

 

Torsdag morgon. Jag skulle börja mitt arbetspass klockan åtta så jag hade stigit upp redan vid halv sex för att styra med frukosten, och ändå hinna ta det lite lugnt, innan det var dags att rusa iväg till bussen. Den var inget märkvärdigt. En skiva rostat bröd med ost och marmelad, och en rejäl balja te. När allt var klart tog jag mackan och teet, satte mig vid mitt lilla köksbord och slog på radion för att höra sjörapporten.

"Utsikter för torsdag morgon ..." sade rösten, men jag kan inte säga att jag lyssnade särskilt uppmärksamt. Jag hade gjort en grundlig koll av vädret redan kvällen innan, så det handlade mest om att höra ifall något hade förändrats radikalt, och dessutom var jag för trött. Utan att egentligen se någonting, det var fortfarande relativt mörkt även om solen hade påbörjat sitt försök att driva undan natten, satt jag och såg ut genom köksfönstret i tankar på vad som skulle kunna vänta mig idag.

 

 

Plötsligt tändes ljuset i ett av fönstren på andra sidan gatan. Det var på samma våningsplan som mitt eget och jag kunde se rakt in, köksluckorna, diskbänken, allt. Så blev en kvinna synlig. Hon hade halvlångt mörkbrunt hår och var klädd i en lång vit t-shirt.

Den satt på ett sådant sätt att man mer än anade den fylliga bysten och de breda höfterna, och att hon däremellan hade en smal midja. Jag inbillade mig till och med att jag kunde se hennes bröstvårtor genom det tunna tyget.

 

I och med att hon var det enda som fanns att fästa blicken på så var jag så uppslukad av hennes uppenbarelse att jag helt glömde att jag själv hade ljuset tänt och därmed syntes precis lika bra som hon gjorde.

 

 

Det stod klart för mig i samma ögonblick som hon lutade sig fram över sitt köksbord och såg mig genom sitt fönster. I ett par svindlande sekunder, skiljda åt med knappa tio meter, möttes vår blickar. Först verkade hon förskräckt. Sedan lade hon huvudet lite på sned och man kunde nästan se hur hon tänkte.

Jag tyckte mig se ett litet leende innan hon vände sig om, gick bort till diskbänken, öppnade en av köksluckorna och sträckte sig upp efter något på den översta hyllan. Hennes t-shirt åkte omedelbart upp en bra bit och avslöjade både en rund och fin rumpa och stringtrosan som försvann ner mellan hennes skinkor.

 

 

Jag höll på att sätta teet i halsen. Gick hon där och visade upp sig? Det gjorde hon, för när hon fått ner den skål hon letat efter vände hon sig om med ett brett leende och ställde den på bordet samtidigt som hon åter såg på mig.

Så hände något. Hon vred hastigt huvudet åt vänster, vände sig sedan mot mig och tecknade med handen under hakan. Ville hon att jag skulle sluta titta? Det rimmade dåligt, hon visade ju upp sig nyss. Ville hon att jag skulle släcka? Jag sprang bort till lysknappen, släckte och återvände sedan till fönstret. Nu kunde hon inte längre se mig, men gjorde "tummen upp" som om hon förutsatte att jag var där. Vad skulle hända nu?

 

 

Jag behövde inte sväva i ovisshet länge. En man, iklädd endast ett par svarta mysbyxor, kom in i köket. Hon vände sig mot honom och gav honom en flyktig kyss innan hon fortsatte styra med dukningen. Han höll på med något på diskbänken, bakom hennes rygg, men kom snart åter och ställde sig bakom henne. Hon rätade upp sig och lutade huvudet mot hans axel. Det verkade som han kysste henne i nacken och på halsen, för hon log och smekte hans huvud med högerhanden.

Han slog armarna om henne och fortsatte kyssa hennes hals samtidigt som hon sträckte ena handen bakom sin rygg och smekte honom någonstans som jag bara kunde gissa. Skulle de verkligen göra det jag trodde att de skulle göra? Nu? Mitt framför mig? Var det det hon ville? Det verkade onekligen så.

 

 

Omedvetet hade jag börjat smeka mig själv utanpå pyjamasbyxorna, där min kuk hade börjat trycka utåt mot tyget. Det var nästan så att jag önskade att HON kunde se MIG, när hon nu uppenbarligen tänkte bjuda mig på en föreställning.Sedan hände saker slag i slag. Först såg jag hur hans händer kom smygande under hennes t-shirt och smekte henne över magen. Sedan vände en av dem neråt samtidigt som den andra letade sig upp till hennes bröstkorg.

Jag antog att han smekte henne mellan benen med den ena handen, det såg så ut på hennes ansiktsuttryck. Den andra handen började massera hennes bröst, där under t-shirten. Själv hade jag stuckit ner handen innanför pyjamasbyxorna, masserade sakta mitt växande stånd och önskade ännu hetare att hon kunde se mig.

 

 

Så slutade han massera hennes bröst och flyttade ner den handen samtidigt som den andra handen drog sig ut åt sidan. De letade efter något under T-shirten, hittade det uppenbarligen och försvann neråt. Kvinnan rörde lite på benen, sträckte ner en hand och fiskade upp trosorna som han nyss dragit ner. Hon log mot mig samtidigt som hon lade ifrån sig dem på bordet. Sedan vände hon sig om och kysste honom samtidigt som hon strök med ena handen över den tydliga bulan i hans byxor.

Hon tog ett steg åt sidan, så att de blev stående halvt om halvt med sidan mot mig, och gick sedan ner på huk framför honom, strök med handen över byxans front några gånger, greppade sedan resåren och vrängde den neråt. Hans kuk gungade ut framför hennes ansikte. Med handen smekte hon varsamt längs skaftet. Sedan räckte hon ut tungan, placerade tungspetsen under ollonet och lyfte kuken uppåt, höll den stilla, länge, samtidigt som hon såg honom i ögonen. Så öppnade hon munnen vidare och lät den glida in. Sakta. Sakta.

 

 

Jösses! Bara synen av hur hans kuk försvann in i hennes mun fick det att pirra till hela underlivet. Jag bestämde mig snabbt för att hämta glidmedlet, det där med en lätt värmande effekt, som jag hade använt några gånger med min flesh-light.

Det var inte långt till badrummet i min lilla etta, så jag var snabbt tillbaka, tryckte ut en klick av glidmedlet i handen, hasade ner pyjamasbyxorna och smorde ut det över ollonet och skaftet. Först kylde det litegrann, som det alltid gjorde, men sedan kom värmen krypande.

 

Så fokuserade jag på henne, försökte hålla samma takt, lät handen färdas nerför skaftet när hon tog honom djupt, masserade ollonet när hon bara sög på toppen, släppte helt när hon tog en andningspaus. Jag till och med vände handen så att tummen och pekfingret fick bli "läppar", och handflatan och fingrarna fick agera "tunga" och munhåla.

 

 

Precis när jag tänkte att "nu kan jag inte hålla emot längre" så fattade han tag om hennes huvud och reste henne upp, vände runt henne och lade henne på rygg över köksbordet. Så lutade han sig fram, kysste hennes mun, ner över halsen, bröstbenet, båda brösten, vidare ner över magen tills han försvann ner mellan hennes ben.

Lite besviken var jag över att inte kunna se hennes ansikte, och jag var så när på väg att avsluta mitt eget lilla "äventyr", när hon korsade benen bakom hans rygg, lade händerna på hans huvud och höll honom mot sig, böjde sin nacke hårt bakåt och såg med ett brett leende in i mitt mörka kök.

 

 

Herregud vad jag önskade att jag kunde få smaka henne, få lapa i mig hennes väta med min tunga. Jag slöt ögonen och såg mig själv mellan hennes ben, hur jag lät tungan löpa längs hennes skåra, kittla över klitoris, tränga in lite i hennes öppning och hur jag tog hela härligheten i min mun, och hela tiden smekte jag mitt stånd sakta, bara för att hålla det uppe.

Jag öppnade ögonen lagom för att få se henne lyfta huvudet och säga något till honom. Han ställde sig genast upp och hjälpte henne sedan sätta sig upp och ner på golvet. Direkt vände hon sig om och sade något över axeln samtidigt som hon placerade ut fötterna, svankade och lutade sig fram över bordet.

 

 

Första stöten fick henne att ruska till och hennes ansiktsuttryck skvallrade om hur mycket hon njöt av det. När hon lyckats ordna sina anletsdrag något sa hon något mer över sin axel. Han sträckte sig fram, tog tag i hennes t-shirt och drog upp den så att hennes bröst kom att hänga fritt. Så började han massera dem under tiden han knullade henne sakta.

Ännu en gång sa hon till honom något. Han släppte brösten, fattade tag om hennes höfter och började knulla henne hårdare. Hon reste upp överkroppen lite. Var det för att ge mig en bättre föreställning? Så måste det vara.

 

 

Och det fungerade. Allt jag såg var de gungande brösten och hennes leende mun. Så ändrades hennes ansiktsuttryck. Sakta gick det från leende till lite mer ansträngt. Hon fick en rynka mellan ögonbrynen och hennes mun öppnades mer, men hon fortsatte stirra in i mitt köksfönster. Hon var nära nu. Ansiktet blev ännu mer ansträngt. Hon slöt ögonen, vred sitt huvud åt sidan, bet sig själv i underläppen för att sedan öppna munnen på vid gavel.

 

Det syntes tydligt hur hårt hon kom. Hennes ögon var slutna och munnen gapade som om hon skrek högt. Det var nästan så att jag kunde höra det in till mig. Han stötte hårt in i henne ett par gånger till, så hårt att hon föll framåt över bordet med honom över sig. Sedan blev de stilla.

Efter ett litet tag reste han sig upp igen, smekte hennes rygg, och när hon reste sig upp smekte han hennes bröst ännu en gång, kysste henne i nacken och viskade något i hennes öra. Hon nickade, log och svarade något. Han drog sig ur henne och lämnade köket. Hon rätade på ryggen, rättade hjälpligt till sin t-shirt och stirrade sedan in i mitt mörka kök, med huvudet på sned i en tyst fråga.

 

 

Så snabbt jag kunde, med pyjamasbyxorna vid knäna, sprang jag och tände ljuset, och återvände sedan till fönstret med kuken i min hand. Hon nickade gillande och log. Det behövdes verkligen inte mycket för att jag skulle komma. Jag var så laddad att det räckte med ett par runktag för att jag skulle spruta och lägga min sats på fönsterbrädan.

Jag fyttade min blick från henne till den kladdiga klicken i fönstret och sedan tillbaka till henne igen. Hon log brett. Så kysste hon sitt lång- och pekfinger, tryckte dem sedan mot köksfönstret och försvann hon också.

 

Ljuset släcktes i deras kök. Det gjorde att jag blev varse en rörelse i ögonvrån. Snett upp till höger om deras köksfönster var ljuset tänt. Där stod en kvinna.

Hon såg på mig, och hade helt säkert sett vad jag precis hade gjort. Hon smekte sig själv över brösten med sin ena hand medan den andra rörde sig nere mellan hennes ben. Så gjorde hon en liten grimas, skakade till, tog ett djupt andetag och så gav hon mig en slängkyss.

 

 

Ute hade morgonhimlen skiftat från mörkt blåsvart till ljust blågrått med en bård i rosa, orange och gult ... och jag skulle bli sen till jobbet. Men vad gjorde det?

 

Hade lite grubblerier när jag skulle kategorisera denna novell. Borde jag ta med Voyeur också? Efter att ha googlat så insåg jag att det inte stämmde till hundra procent på det som händer i novellen. Huvudpersonen ser ju på med kvinnans samtycke, m a o inte i smyg. Möjligen skulle skoptofili och exhibitionism kunna vara tänkbara i detta fall.

Förf. anm.

 

// RuterEss

13 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Ronneby

WOW vilken häftig morgonstund.

25/2 kl. 18:33

#6

RuterEss

Huldran! När du använder ord som "lysande" blir jag nästan lite generad, men också väldigt glad. Tack!

28/4, 2023 kl. 18:52

#5

Huldran

"Utsikter torsdag morgon..." Ja, titeln passar utmärkt när jag läste denna lysande novell i morse (torsdag morgon). Sedan, att jag snart fick mig ett riktigt gott skratt, efter att läst det andra stycket av texten. Det passar in på flera tillfällen för inte alltför länge sedan.

Där jag bodde tidigare kunde den om kvällen förbipasserande tydligt se vad som eventuellt hände inuti köket -- förutsatt att persiennerna inte var sänkta. Vilket det alls inte var så ofta som de borde. Ha!

RuterEss, tack för texten och att jag fick mig ett glatt skratt! Hälsar // Huldran.

27/4, 2023 kl. 11:38

#4

RuterEss

#hunken07! Eller hur?! För egen del är det länge sedan frukostbordet hade utsikt mot någon annans fönster, och inte ens då fanns förutsättningarna för en liknande upplevelse.

Spånar på en fortsättning, men alla bitar har inte fallit på plats ännu.

28/3, 2023 kl. 06:31

#3

hunken07

Mmm, vilket härligt sätt att börja dagen på ;)

27/3, 2023 kl. 10:13

#2

RuterEss

Tack #Hailey. Kul att du tyckte om den. Jag satt egentligen och jobbade på en annan novell när den här dök upp i mitt huvud och ville ut. Det gick bara inte att hålla emot :-)

19/3, 2023 kl. 15:30

#1

Hailey

Underbar läsning - så som den alltid är från din ”penna”.

18/3, 2023 kl. 12:40