Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

2/5, 2023 kl. 16:42, av Fucus

Nere vid ån

Om händelserna nere vid ån som förändrade allt.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

29 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

John

Även jag har klickat i denna som favorit utan att lämna spår efter mig, så jag gör det nu.

Precis som Huldran tilltalas jag mycket av miljön, situationen, tempot och språket. Även jag är uppvuxen med närhet till skogar och vatten så det blir hög igenkänningsfaktor.

Mycket bra. :)

18/8, 2023 kl. 09:22

#13

Huldran

Nu har jag återigen läst din fina novell om ung kärlek (och jobbiga syskon).

Efter att under hela min uppväxt och många år därefter, fram till för halvannan år sedan, bott mycket nära skogen och med vatten intill, känner jag extra mycket för det Du skrivit i just denna novell. Jag har lätt att identifiera mig med alltsammans.

Jag vill också tacka dig för att Du lägger upp presentationen av novellen i sådana tydliga stycken. Inte blandar dialog och citat med den löpande texten hur som helst.

Tack, // Huldran.

18/8, 2023 kl. 01:00

#12

Fucus

Varsågod, Huldran och blåögd, och tack för era kommentarer.

6/6, 2023 kl. 10:31

#11

blåögd

Precis den dos romantik och fint beskrivet sex jag behövde, tack!

5/6, 2023 kl. 12:44

#10

Huldran

Tack för en söt berättelse om ung kärlek!

// Huldran.

29/5, 2023 kl. 11:50

#9

Fucus

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

16/5, 2023 kl. 20:33

#8

Fucus

Tack så mycket y, kul att du gillade den.

16/5, 2023 kl. 20:33

#7

y

Det var lätt att tycka om Elsa, och fint att läsa en berättelse där hjälten inte drar ut i världen och vinner prinsessan och halva konungariket, men där tvärt emot prinsessan kommer och vinner honom. Och på vilket sätt! Och så fortsättningen: "Jag minns att Elsa hade en sömnig utläggning och vilka babyskor hon ville köpa" -- så är det, precis så.

15/5, 2023 kl. 23:32

#6

Fucus

Tack så mycket MalmöLars och Nilsr.

Angående att skriva mer så skriver jag för det mesta på något och bara det blir någorlunda begripligt brukar jag publicera jag det.

5/5, 2023 kl. 22:45

#5

Nilsr

Ashh, frågetecknen skulle vara tummar upp.

4/5, 2023 kl. 20:03

Läs in fler