Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

1/6, 2023 kl. 14:55, av Loiz

Kollektivet

Del 1 av 1 i serien Kollektivet

Huvudroller: 2 killar 3 tjejer, Joel och Ella är syskon
Noah 22, Joel 19, Alice 25, Ella 21, Iris 23

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

  • Del 1: Kollektivet.

3 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Tackochförlåt

Hej! Om man får komma med lite konstruktiv kritik har jag några saker du skulle kunna tänka på.

För det första, ta dig inte an mer än du kan hantera. När jag skrev min första novell hade jag hela storyn planerad för ett massivt verk med 7 kapitel. Det var mig övermäktigt. Jag blev färdig med de fyra första innan orken tog slut. Därför vill jag i all välmening tipsa om att kanske börja med något kortare för att bygga upp lite vana innan man ger sig i kast med långa noveller.

Du nämner själv grammatiska fel, och det som är allra tydligast är att du förväxlar de/dem.
Här har du en liten lathund:
Kan du byta ut de/dem med ”vi” - då ska det vara de.
Kan du byta ut de/dem med ”oss” - då ska det vara dem.
Exempel - Passa bollen till dem / Passa bollen till oss.
- De passar bollen / Vi passar bollen

Kul i alla fall att du försöker! Nu har det gått ett tag sedan du publicerade denna, men ge inte upp!

9/3 kl. 07:22

#1

Ug4u

Byt ut dem mot de så blir det bättre

9/6, 2023 kl. 12:44