Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/12, 2023 kl. 00:24, av Mr_Grayh

Äntligen

Äntligen!

Under många år hade jag drömt om att vi skulle åka på badsemester utomlands. ”Alla andra” av mina kamrater hade gjort det med sina familjer. Men mamma hade förklarat att som ensamstående lågavlönad mamma räckte pengarna helt enkelt inte till för sådant. Och det förstod jag ju. Men jag hade ändå drömt om det.

Nu hade mamma fått en del pengar i arv efter morfar när han hade dött. Äntligen skulle vi åka en vecka till Grekland. För mig som 16-åring var det verkligen att drömmen skulle gå i uppfyllelse. Vi hade bokat ett ”ospecificerat” rum för att det skulle bli lite billigt men på en liten ö där vi räknade med att det ändå skulle vara rimligt gångavstånd till stranden.

När vi steg ur flygplanet var det som att en vägg av värme vällde mot oss. Hur ljuvligt som helst. Så småningom efter att ha väntat på väskor och blivit körda i buss runt till olika hotell blev vi avsläppta och steg in i vårt rum. Det var inte alls dåligt, det fanns toa och dusch och till och med en pytteliten balkong där det fanns plats för två stolar.

Det som fick mig att reagera var sängen. Det var en dubbelsäng. Jag hade inte alls funderat över detta men nu insåg jag att jag nog hade förutsatt att vi skulle ha varsin säng. Men här var det en dubbelsäng som inte gick att dela på. Det kändes lite fånigt att ligga i samma säng som mamma. Men det fick väl gå.

Efter att ha ätit middag på kvällen och gått en promenad i stan duschade vi och la oss. Det var fortfarande så varmt att vi lät balkongdörren vara öppen. Filten i sängen fick vi dra bort, det räckte verkligen med ett tunt lakan över sig.

Även om det kändes lite genant att sova i samma säng som mamma somnade jag efter ett tag.

Det var fortfarande mörkt och helt tyst utifrån när jag vaknade, tydligen mitt i natten. Redan halvvaken kände jag att jag hade stånd. Det var inget konstigt. Det hände ofta att jag vaknade på natten av att jag drömde något och hade stånd, ibland vaknade jag inte förrän det i sömnen gick för mig. Då brukade jag gå upp på toa och torka av mig och sedan byta kalsonger, det kändes så blött och kladdigt annars.

Jag hade drömt att jag låg och höll om min mamma i sängen. Efter någon sekund insåg jag att jag inte bara hade drömt, jag låg tätt tryckt mot mammas rygg med min ena arm om hennes midja och med min styva kuk tryckt mot hennes rumpa.

Panik! Tänk om hon vaknade.

Jag lyfte på armen för att ta bort den och kunna flytta mig från henne när jag märkte att hennes arm låg ovanpå min och därigenom låste fast den. Jag blev alldeles stel i hela kroppen, inte längre bara i kuken, och fundera vad jag skulle göra. Antingen kunde jag häftigt rycka bort armen, då skulle mamma garanterat vakna, och sedan snabbt som katten rulla så långt bort från henne som möjligt och låtsas sova. Eller också försiktigt försöka pilla loss armen, ungefär som i plockepinn.

Jag valde det senare och hade lyckats dra armen till mig en decimeter. Då kände jag att mammas hand tog ett fast tag i min arm och la tillbaks den. Några sekunder senare tog hon min hand och förde den upp till och tryckte den bestämt mot sitt ena bröst.

Mamma var vaken! Vad menade hon? Hon måste ju känna min kuk mot sin rumpa.

Jag var alldeles förvirrad. Men känslan av hennes runda, mjuka, varma, ljuvliga bröst mot min hand gjorde att jag inte kunde låta bli att klämma på bröstet, känna på det och smeka det. Det var så mjukt och härligt, det var bara själva bröstvårtan som var alldeles styv och putade ut.

Efter kanske en minut släppte mamma min arm och vände sig i sängen mot mig. Hon la sin arm om min midja och tryckte mig mot sin egen kropp. Instinktivt tog jag emot med händerna för att ha lite avstånd till henne vilket innebar att båda mina händer hamnade på hennes två bröst.

Det snurrade runt i mitt huvud. Här låg jag i sängen tätt intill mamma med hennes arm om min midja, mina båda händer på hennes bröst och min hårda kuk tryckt mot hennes mage. Det var bara mina kalsonger och hennes tunna nattlinne som var mellan våra kroppar. Vad var det som hände?

Så kände jag mammas läppar mot mina. Jag, som aldrig hade ens pussat en tjej i min egen ålder, kunde inte låta bli att ”svara” på den. Även om jag inte riktigt visste hur man kysser så gjorde jag så gott jag kunde. Öppnade munnen och kände mammas tunga mot min, liksom att den ville leka med min tunga.

Plötsligt ändrade hon ställning igen, la sig på rygg och drog med sig mig så att jag hamnade ovanpå henne och mellan hennes ben. Jag tog stöd med knäna och armbågarna och stod på det viset över henne, fortfarande med båda händerna på hennes bröst.

Ingen av oss hade hittills sagt ett enda ord.

Hennes händer smekte mitt hår och min rygg från axlarna ner till midjan och till rumpan. Sedan kände jag hur den ena handen var utanpå mina kalsonger, letade sig in genom gylfen, fick ett tag i min hårda kuk och drog ut den. Hennes hand förde min kuk mot hennes kropp och jag kände hur mitt ollon mötte något varmt och fuktigt och förstod vad det var.

Vad skulle jag göra? Menade hon verkligen…? Är detta verkligt eller drömmer jag?

Jag behövde inte bestämma mig för om jag drömde eller om jag skulle göra något själv när jag kände att mamma lyfte upp sina ben, korsade dem bakom min rumpa och använde dem för att trycka på min rumpa. Min kuk gled in i hennes varma och fuktiga slida, ända in.

Då slutade jag att fundera, min hjärna som var alldeles förvirrad behövdes inte längre. Nu tog driften över. Min kropp visste, helt utan att hjärnan behövde bekymra sig, precis vad den skulle göra. In och ut, in och ut, häftigt och snabbt. Det tog inte lång tid förrän min säd sprutade in i mammas slida.

Efteråt sjönk jag ihop ovanpå mamma. Jag visste inte om jag skulle säga något och i så fall vad. Men det hade varit så oerhört skönt, något mer underbart kunde inte finnas på denna jorden.

Vi låg så i ett par minuter. Alldeles still och tysta.

Så lyfte mamma mitt huvud och tittade på mig.

-Förlåt Johan, sa hon. Förlåt. Det var inte meningen. Men jag hade legat vaken en lång stund med din arm om mig och känt din lem mot mig. Du förstår, det var så länge sedan. Så länge sedan jag hade en man i sängen. Så länge sedan jag fick känna en mans händer på mig. Så länge sedan jag hade en mans lem inne i min kropp. Jag fick sådan lust. Jag kunde inte låta bli. Förlåt mig Johan.

Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Mamma pratade om ”en mans lem inne i mig”. Den mannen var jag, en kille på 16 år. Hennes ord fick min kuk, som fortfarande var inne i henne, att återigen fyllas med blod och bli styv. Instinktivt började jag åter jucka.

-Vänta, sa mamma.

Hon drog mitt huvud mot sitt och kysste mig. Hon öppnade sin mun enbart lite och lät sin tunga glida in och ut i min mun. Hon tryckte in den snabbt, sedan drog hon tillbaks den sakta. Om igen och om igen. Jag förstod att hon visade mig hur jag skulle bete mig med kuken, jag försökte följa hennes takt och hon svarade med sin rumpa och stötte emot.

Mamma släppte min mun och drog ner mitt huvud mot sin axel.

Jag hörde hur det kom ljud från henne. Åh…åh…åh…åååh…ååååh och slutligen ett åååååååååååhåååååhåååh samtidigt som det skalv till i hennes kropp. Strax därpå gick det för mig igen och jag sprutade i henne.

Efteråt låg vi länge och pratade. Hon berättade att det inte var så lätt att vara ensam mamma, att hon ofta hade längtat efter en man hos sig. Hon förklarade också hur fel det var av henne att göra så här med sin egen son. Och jag förklarade att detta var det finaste jag varit med om i hela mitt liv och att jag inte kunde förstå hur något så fint skulle kunna vara fel. När jag sa det kom det tårar i hennes ögon, jag kysste bort dem.

Jag tror att vi somnade så småningom, i varje fall vaknade jag på morgonen när ljuset kom in genom den öppna balkongdörren. Vaknade med morgonstånd. Jag la armen om mamma och drog henne intill mig. Hon log mot mig och bredde ut sina ben och tog emot mig.

---------------------

På eftermiddagen den dan, när vi hade badad färdigt, stannade mamma utanför en butik och sa till mig att vänta utanför.

När vi hade stängt dörren till vårt rum gick jag fram till mamma och höll om henne. Tog tag i hennes T-shirt och drog den uppåt. När jag kom till armhålorna sträckte mamma armarna uppåt så att jag kunde dra av den. Sedan knäppte jag upp hennes shorts och drog av dem och trosorna på en gång. Mamma gjorde exakt samma procedur på mig. Jag slängde mig på sängen, log mot mamma och sa ”kom, jag älskar dig”.

-Jag har en present till dig, sa mamma. Vi måste vara lite kloka.

Så tog hon fram ett paket kondomer, tog loss en och rullade på den på min kuk och ställde sig på alla fyra i sängen.

-Kom, min älskade älskare, sa hon.

-------------------------
Om jag hade drömt om att en semestervecka i Grekland skulle vara underbar så blev verkligheten tusenfalt mer underbar. Vi solade, badade, älskade och njöt. Och undvek att prata alltför mycket om moral och om vårt förhållande och om framtiden.

Ett paket kondomer räcker inte särskilt länge när man är på kärlekssemester, som man verkligen kan säga att vi var. Naturligtvis tar det slut vid ett olämpligt tillfälle, som mitt i natten när inga affärer är öppna att köpa nya i. Då fick det bli som det blev i alla fall.

När vi kom hem till lägenheten i Sverige var jag lite orolig, vad skulle hända nu. Var detta ett ”semesteräventyr” som nu var slut? Eller? Jag hade ju mitt eget rum och min egen säng.

När vi skulle lägga oss på kvällen följde jag med mamma in i hennes sovrum. Hon tittade på mig och smålog. När jag började klä av henne, som jag hade gjort varje kväll under veckan, lät hon mig göra det och klädde samtidigt av mig.

Efteråt låg vi och pratade.

-Vi behöver nog en till säng härinne, sa hon.

-Vi kan lyfta in min, sa jag.

-Nehej du, sa mamma. Vad tror du att dina kompisar skulle säga om de såg att du inte hade någon säng på ditt rum och vi hade två här? Vi åker och köper en säng till att ha här inne.

Så blev det.

-När jag har fått mens nästa gång ska jag börja med p-piller så slipper vi kondomerna, sa hon.

-----------------------------
Jag hade inte funderat över hur lång tid det hade gått på det här viset när mamma en lördagsmorgon väckte mig. Jag ville dra henne till mig men hon ville prata. Hon såg allvarlig ut. Mycket allvarlig.

-Johan, se hon. Jag har varit på toa för jag mådde illa. Hela veckan har jag mått illa och varit tvungen att gå på toa för att spy när jag har vaknat på morgonen. Och det är alldeles för länge sedan som jag hade mens. Förstår du vad det kan innebära?

Av uttrycket i mammas ansikte förstod jag att det var en katastrof som det handlade om. Att hon kanske var med barn. Att jag hade gjort min mamma med barn. Det bara snurrade runt i mitt huvud.

-Jag måste få veta, sa hon. Vänta här så går jag ner i butiken och köper graviditetstest.

Hon klädde på sig och gick. Jag passade på att duscha av mig. När hon kom tillbaks hade jag just torkat mig och stod med ett badlakan runt mig.

Mamma klädde av sig och tog av mitt badlakan.

-Jag vill vara naken med dig när jag får min dom, sa hon. Det lät ruskigt. ”Min dom”.

Vi tog en mugg i köket och jag följde med henne in på toa. Hon kissade en skvätt i muggen och lät resten komma i toalettstolen. Vi gick ut i köket, ställde muggen på bordet och tittade på den.

-Jaha, sa mamma. Nu Gäller det.

Så tog hon stickan i handen. Vi läste båda anvisningen flera gånger.

-Du får doppa den, sa hon. Du är ju lika inblandad som jag.

Det gjorde jag. Och det var inget som helst tvivel om utslaget. ”Positivt”, dvs mamma var med barn. Mitt barn.

Jag la ifrån mig stickan och höll om mamma, drog henne intill mig. Jag såg hur tårarna rann utefter hennes kinder. Jag kysste kinderna för att torka bort tårarna.

-Mamma, sa jag. Var inte ledsen, det här kommer vi att klara. Det går ju att göra abort. Jag hade svårt att uttala ordet.

-Johan, sa hon. Jag är inte ledsen, jag är så lycklig. Jag har varit så orolig den här veckan för att jag skulle vara med barn. En katastrof, har jag sagt till mig själv. Straffet för min synd. Men nu när jag vet att jag är med barn, vårt barn, så är jag så lycklig. Johan jag vill så gärna ha det här barnet, jag vill föda vårt barn.

Jag bara tittade på henne. Menade hon verkligen vad hon sa?

-Jag lovar att du aldrig ska behöva ta något ansvar för vårt barn, ingen ska få veta att det är vårt, utom du och jag. ”Fader okänd” får det bli.

-Mamma, jag älskar dig, sa jag. Om du vill så vill jag.
-Kom, sa mamma. Vi går in i sovrummet, vi behöver ju inga kondomer längre.
 

 

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Ronneby

WOW vilken otroligt bra novell!

25/12, 2023 kl. 01:41

#1

MalmöLars

Farligt härligt

19/12, 2023 kl. 09:36