Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#8

sammet

Hej

Ja det hade varit ett sidospår som jag inte kunnat hålla så att säga, sen så har jag alltid retat mig på hur korkade beslut de fattar... jag köper och håller med dig

2/7, 2022 kl. 07:07

#7

arty

Jo jag kände allt igen historien. Det har varit kul att försöka klura ut vad du ändrat. Skönt att Natalie/Rebecka slapp koncentrationslägren! :-)

Det är bara det att alla beskrivningar av ryska soldater som goda och rättfärdiga gör mig illamående för närvarande.

1/7, 2022 kl. 20:24

#6

sammet

Hej

Först och främst tack för alla fina kommentarer de betyder mycket för mig.

@ ars armandi, jag skulle gett huvudkaraktären en PPDj som vapen han använde. Jag gjorde en historisk blunder där. Jag ber om ursäkt för den (skämskudde)

@Arty eftersom detta är en hommage åt Herman Wouks krigets vindar och krig och hågkomst, så är inte landstriderna så utförliga. Ja NKVD agera på order av Stalin att skjuta de som inte anföll. Han tömde fängelser med och kläde fångarna i uniformer och skickade dem i första leden så att tyskarna sköt slut på sin ammunition osv...

21/6, 2022 kl. 16:48

#5

arty

För lite mer realism skulle jag vilja se att de ädla ryssarna i historien kompletteras med ett NKVD-förband som avrättar meniga i tusental när de inte orkar anfalla.

21/6, 2022 kl. 14:38

#4

Roffee1

Tänkte spara läsningen till lördag eftermiddag men konstaterade att det blir ingen sömn före jag läst hela kapitlet.

18/6, 2022 kl. 00:07

#3

snickaren

Det är alltid ett sant nöje att få läsa något nytt av dig för du gör aldrig mig besviken, utan visar dina litterära kvaliteter gång på gång

17/6, 2022 kl. 22:54

#2

ars amandi

Som en riktig besserwisser så måste jag få poängtera att AK47 (hans första vapen) kom till när han låg på sjukhus. Den kom ut på förband 49.

Annars kan jag inte hitta några missar rent historiskt mer än vad som måste till för berättelsen.

Och jag gillar att du har fått med usla amerikanska torpeder.

17/6, 2022 kl. 21:28

#1

Jummi

Inget är som väntans tider på ett nytt kapitel från sammet.

17/6, 2022 kl. 20:39