Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

16/2, 2023 kl. 22:52, av Joki.uo

Änklingen

En novell som jag publicerade på en annan sajt för mer än tio år sedan, hoppas att den kan ge lite nöje!
/Joki

Min bästa vän Lovisa gick bort i bröstcancer för drygt ett och ett halvt år sedan, när hon bara var några år över fyrtio. Jag har känt henne sedan vi var små. Vi har delat allt genom åren och varit helt öppna för varandra. Vi har pratat om allt från smygförälskelser i mellanstadiet och jobbiga lärare, om jobbiga perioder i äktenskapen, ja om allt. Vi fick mens ungefär samtidigt, gifte oss med några års mellanrum och fick barn samtidigt, fast hon låg ett barn före. 

Lovisas man, Jonas, har sedan hon lämnade oss, gått omkring som en skadeskjuten kråka och har varit helt bortkommen här i livet. Han hade byggt upp sitt liv kring familjen - Lovisa och barnen, och hade inget annat utanför, ja förutom församlingen då. Han arbetar som gymnastiklärare och ser bra ut, vältränad och spänstig (i motsats till min egen man som börjar få en liten ölmage).  Jonas och Lovisa är lika gamla och träffades när de nyss hade börjat gymnasiet. Det var bådas första stora förälskelse och ingen av dem hade varit ihop med någon annan innan de träffades. 

De gifte sig året efter att de hade slutat gymnasiet och knappt ett år senare kom det första av de tre barnen, som alla hade hunnit flytta hemifrån när Lovisa dog. De var båda djupt religiösa och var båda oskulder när de gifte sig, och ingen av dem har så vitt jag vet varit ihop med någon annan. 

Lite innan Lovisa dog fick hon mig att lova att jag skulle se till att Jonas gifte om sig.
– Han behöver det, han klarar sig inte utan en kvinna, sade hon till mig. Jag lovade, men tänkte i mitt stilla sinne att det kan väl knappast jag ordna. Nu verkar det som om Lovisa hade rätt, Jonas klarar sig inte utan en kvinna, han är helt rotlös utan Lovisa. Sorgen i sig har börjat släppa, men han träffar inga kvinnor, även om det kanske finns en eller annan i församlingen, likaså vissa kvinnliga kollegor som skulle kunna var intresserade av honom, men han ser dem inte, eller också fattar han inte att de är intresserade. 

Jonas har sovit hemma hos oss många nätter efter att Lovisa gick bort, min make Gustav och jag är hans bästa vänner. Han har ofta suttit vid vårt köksbord och pratat om hur han saknar Lovisa. För någon månad sedan anförtrodde han sig åt Gustav att han var livrädd för hur han skulle hantera kvinnor. Han hade berättat för Gustav att han aldrig hade haft sex med någon annan än Lovisa och att han inte visste hur han skulle bära sig åt med någon annan. Han kände sig dum, bortkommen och tafatt. Han bekände för Gustav hade tittat på porr, men det hjälpte inte, där gick allt så automatiskt, allt var så självklart, det var inte på riktigt. Hans bekännelse måste varit besvärlig, för min man är pastor i församlingen och har fördömt porr grundligt i sina predikningar, han är inte så lite moralkonservativ, min älskade Gustav. 

Gustav är mycket mån om sin ställning och sitt rykte som pastor, inget får befläcka det. Det är till och med så att när vi har sex ska ljuset helst vara släckt. 

Gustav berättade detta för mig en kväll när vi låg och pratade i sängen, Jonas hade varit mycket noga med att betona att det var i egenskap av vän som han hade pratat med Gustav, så Gustav kände att han inte var bunden av samma stränga tystnadsplikt som annars hade gällt. Nu var Gustav mycket villrådig, hur i all världen skulle han kunna hjälpa Jonas? Jag var lika villrådig jag, jag tänkte på mitt löfte till Lovisa att jag skulle se till att Jonas gifte om sig. 
– Jag önskar att det fanns någon som kunde lära honom, sa jag. (Jag hade då aldrig hört talas om att det faktiskt finns sexterapeuter som hjälper till praktiskt, även om de är sällsynta).  


– Det gör det ju inte, sa min man, det enda jag skulle kunna tänka mig är att han gick till en prostituerad, och det skulle aldrig Jonas göra. Dessutom tror jag inte en sån skulle kunna hjälpa honom, det skulle bli som en av de där filmerna han pratade om, lade han till med en rysning. 

Vi hittade ingen lösning den kvällen, men tanken gick och gnagde i mig, det var ju min plikt att hjälpa honom, jag hade ju lovat Lovisa. Till slut slog mig tanken, jag har alltid tyckt om Jonas, han litar på mig. Tänk om jag skulle hjälpa honom över tröskeln rent praktiskt. Han får träna på mig! Bara tanken gjorde mig upphetsad, både för att det var en lösning på problemet och för att tanken att ha sex med någon annan än Gustav – ja, jag måste bekänna det, det var frestande. Det var syndigt, men oerhört lockande, kanske just för att det var förbjudet. 

Jag visste att jag aldrig skulle kunna föreslå Gustav en sådan sak, det låg långt utanför hans föreställningsvärld. Han måste komma på det själv. Visserligen står det i Efesierbrevet att mannen är familjens överhuvud, men jag brukar få som jag vill, om jag tycker att det är viktigt, och det här var viktigt, jag hade lovat Lovisa! 

De närmaste veckorna ägnade jag åt att sakta föra in tanken i Gustavs huvud. Jag kom då och då in på tanken att det vore bra med någon som kunde hjälpa Jonas, ibland lade jag till att hitta någon kvinna han har förtroende för, som han inte skräms av. Detta bar frukt, förra veckan sade Gustav, blodröd i ansiktet:

– Jag har funderat på det här med Jonas. Han behöver hjälp av någon kvinna han litar på och inte är rädd för, och det måste ske utanför äktenskapet, annars blir det aldrig något äktenskap. Jag vet bara en kvinna som uppfyller de kraven. 

– Vem tänker du på då, undrade jag, jag kan inte komma på vem det skulle vara? Inom mig visste jag redan vad han skulle säga, men det måste vara han som föreslog det. 

– Bli inte arg, min käraste, fortsatte Gustav, men skulle du kunna hjälpa honom? 

– JAG! utbrast jag, men då skulle jag ju vara otrogen mot dig!

– Nej, jag har grubblat över det med, men det är ju faktiskt inte otrohet om det är jag som ber dig, och jag är medveten om det, svarade Gustav, om möjligt ännu mer blodröd i ansiktet. 

– Men då måste du vara med! kontrade jag. Det går faktiskt inte an att jag skulle…  …skulle göra något med en annan man utan att du är med. Det är ett absolut krav från min sida! Dessutom är det lättare att visa honom om vi gör det först, innan han får prova. 

– Men… kved Gustav. Han hade uppenbarligen inte tänkt igenom hur detta skulle gå till rent praktiskt, och dessutom såg jag min chans till att få en fantasi som jag hade haft i många år uppfylld, något som jag aldrig hade trott skulle kunna hända, ännu mindre på direkt uppmaning av min man! 

Det slutade med att jag gick med på att hjälpa Jonas och han lovade dels att lägga fram förslaget till Jonas och dels att delta. Några kvällar senare gick jag vidare:

– Jag har funderat, det finns ju en risk för att Jonas inte får stånd om han är stressad? Då kan jag ju inte älska med honom? 

– Ja, det är sant, svarade Gustav. Det har jag inte tänkt på. 

– Jag har läst lite på grand, och hos sexrådgivarna säger de att en kvinna kan använda munnen för att ge en man stånd. Var i Bibeln står det att man inte får använda munnen? 

Gustav grubblade, tog upp bibeln som låg vid sängen och slog i den. Efter en stund konstaterade han:
– Nej, jag hittar faktiskt inget ställe där det uttryckligen står något om att använda munnen. Åtminstone inte inom äktenskapet, och jag vet att vi bryter mot vad som står i Bibeln om du hjälper Jonas, men just nu är det faktiskt viktigare att hjälpa Jonas än att lyda Bibeln ordagrant. 

För att komma från Gustav var detta ett oerhört uttalande. Jag hade aldrig hört något liknande! Jonas måste ha berört honom oerhört, men jag tog chansen att gå vidare. 

– Du vet att jag aldrig har använt munnen, men om jag måste göra det med Jonas så måste jag faktiskt träna, sade jag och smekte Gustav över hans lem under pyjamasen. Beröringen av min hand fick hans lem att reagera, likaså tanken på vad det faktiskt var jag sade. Han fick blixtsnabbt stånd! Kanske har han fantiserat om något sådant utan att berätta det för mig? Jag fick av honom pyjamasen och drog sedan av mig nattlinnet, samtidigt som jag tände ljuset. 
– Ska vi visa Jonas måste ljuset vara tänt, annars ser han ju inget, så det är lika bra att träna. 

Jag satte mig på hans ben och tog hans manslem i munnen. Jag hade läst att man inte skulle använda tänderna så jag försökte följa beskrivningarna jag hade läst. Det dröjde inte mer än några slick och ett tiotal tag med munnen, det kanske tog tjugo sekunder, innan Gustav plötsligt stönade till och spände kroppen. Jag hade lyft på huvudet för att se vad som hände när han sprutade, rakt i mitt ansikte och min mun. Jag tror att jag fick sperma överallt, hela ansiktet och håret var kladdigt. Jag undrar verkligen om det brukar vara så här mycket i vanliga fall? 

De närmaste kvällarna fortsatte jag att träna. Gustav vande sig och jag kunde hålla på i flera minuter innan det gick för honom. 

En kväll ringde Jonas och frågade om vi var hemma. Gustav svarade att, ja det var vi och att han var välkommen till oss. Han tittade på mig och vi kom överens om att det var dags att ta tjuren vid hornen redan i kväll. 

På kvällen tog jag en promenad och Gustav skulle prata med Jonas. När jag kom tillbaka en timme senare, såg jag direkt på dem att det hade fungerat. Båda var nervösa, uppspelta, generade och upphetsade, allt i en salig blandning. Vem som var nervösast gick inte att avgöra, det var hugget som stucket. 

– Vi har pratat, och vi kom överens om att det var lika bra at göra det med en gång. Det blir bara besvärligare om vi ska vänta tills vi ska gå och lägga oss, hasplade Gustav nervöst ur sig. 

– Det går alldeles utmärkt för mig, svarade jag, och gick fram och gav först Gustav en kyss och sedan en till Jonas. Jonas den stackaren visste inte vad han skulle göra, han ville kyssa mig, men samtidigt tittade han på Gustav ungefär som om han bad om ursäkt. 

– Slappna av Jonas, sade jag, det är Gustavs förslag och ska vi komma vidare så är en kyss inget bekymra sig för, njut istället! Jonas tog ett djupt andetag, blundade, och lade sedan in hela sin själ i kyssen. Han kysste faktiskt alldeles utmärkt, och jag kände hur kyssen och det faktum att Gustav såg på gjorde att jag blev påverkad på ett onämnbart ställe. 

Jag tog Jonas och Gustav i varsin hand och tog med dem in i sovrummet. 

– För varje plagg jag tar av tar ni också av ett sade jag till dem båda och började sakta klä av mig, det är fel att säga att jag strippade, men jag klädde sakta av mig, medan jag tittade på dem båda. När jag hade tagit av ett plagg så tog de snabbt av sig motsvarande plagg (utom bh:n då förstås). Till slut så stod vi där alla tre, nakna som Gud har skapat oss. Båda två hade redan stånd, så det verkade inte som om jag skulle få suga av Jonas av det skälet, men det gjorde inte så mycket, jag hade ju fått Gustav att acceptera oralsex, och han hade faktiskt gjort några tafatta steg själv och slickat mig, för att, som han sade, det skulle vara rättvist. 

Jag blev full i skratt, men dolde det naturligtvis, jag hade fått en impuls att ta dem i deras stånd och leda fram dem till sängen, det var kanske inte så lyckat. Jag gick fram till dem båda där de stod bredvid varandra. Den ene lite överviktig och inte så atletisk, men ändå min älskade Gustav, den andre välbyggd och muskulös, också älskad, men på ett annat sätt, båda fortfarande generade, mest inför varandra, men inte längre fullt så nervösa. 

Jag skulle ta dem i händerna och leda fram dem till sängen, när jag plötsligt fick en impuls och sjönk ner framför Gustav och tog hans lem i min mun och började suga. Det var uppenbarligen helt oväntat för Gustav för jag kände hur han ryckte till, men accepterade snabbt både vad jag gjorde och att jag var den som styrde. Efter kanske en halv minut så avbröt jag och ställde mig framför Jonas, kysste honom med en tungkyss, som han först inte visste hur han skulle hantera, men fattade uppenbarligen samma beslut som Gustav, det var jag som bestämde. Därefter sjönk jag ner framför honom och tog tag i hans styva lem, tog den i munnen och gjorde ett enda sug. Han fullkomligt exploderade. Det kom kaskad efter kaskad av sperma, jag svalde förtvivlat, men fick det ändå överallt. 

– Förlåt, sade han förtvivlat, det var inte meningen, ursäkta så hemskt mycket. Jag har inte varit när en kvinna på över två år och jag kunde inte stoppa det, förlåt, sade han och gjorde tafatta försök att torka av sperman.  

– Det var bara bra, svarade jag tröstande, det gör att du är mer avslappnad för fortsättningen. 
Jag tog en handduk som jag hade lagt vid sängen och torkade bort sperman så gott det gick eftersom jag inte ville lämna dem för att gå till toaletten i det här läget. 

Nu kunde jag med att ta dem i deras lemmar, den ena styv och den andra halvslak, men ändå pulserande. Jag ledde dem fram till sängen, lade mig mellan dem och sade till Gustav:

– Kan inte du vara snäll och slicka mig, så Jonas får se. 

Gustav var nästan beredd på detta eftersom vi hade talat om att problemet med att få Jonas att ta tillräckligt med tid på sig, om och när han träffade en ny kvinna. Pang på rödbetan var knappast rätt metod. Gustav lade sig på sidan om mig, i vad jag senare kom underfund med var en klassisk 69:a, och började slicka mig. Samtidigt tog jag tag i hans lem och smekte den först, för att sedan ta den i munnen, inte för intensivt, jag ville inte att det skulle gå för honom än. Efter ett par minuter när jag kände att jag var blöt, inte bara av saliv, utan av mina egna safter, sade jag : 

– Jonas, kan du lägga dig likadant på andra sidan om mig? Har du slickat Lovisa någon gång? 

– Nej, vi trodde inte att det gick an att göra så, att det var opassande, men nu förstår jag ju att det inte kan vara så, eftersom ni gör det. Jag höll på att skratta till, vilket jag dolde med en hostning, han skulle bara veta hur nytt det var med slickande och sugande! Jag vände mig bort från Gustav, mot Jonas och särade på mina ben så att han huvud hamnade mellan dem. Jag tog tag om hans lem som inte längre var slak och sade:

– Se om du kan hitta min lilla knopp med tungan, min kittlare, högst upp där blygdläpparna möts. Slicka och sug där, men ta det försiktigt så att den inte är för hårdhänt, den är känslig. 

– Jo, jag vet var den är, jag använde händerna på Lovisa, svarade han. 

Någon minut senare bytte jag till Gustav som under tiden hade smekt mina bröst och lät dem växla om. Vi fortsatte så en stund, växelvis, och när Jonas sög och slickade mig för tredje eller fjärde gången – han hade talang och känsla för det – så kände jag hur orgasmen började byggas upp, den började i min kittlare, spred sig djupt in i mig och ända ut i tårna. Jag ville bara ha mer och mer, samtidigt blev det för intensivt så när orgasmen bröt ut, ja den kom som ett vulkanutbrott, så knep jag fast Jonas huvud mellan mina ben, grabbade tag i hans hår och tryckte hans mun mot mitt sköte och min kittlare. Jag måste ha låtit, fast det vet jag inget om själv, för båda männen låg stilla och höll om mig och Gustav frågade:

– Är allt som det ska, älskade? Du skrek så, gjorde vi dig illa?

– Nej, allt är som det ska, det var bara så skönt. Ni är underbara båda två. Jonas, gör du likadant mot din nästa älskade så är det ingen fara, allt kommer att gå så bra, så bra, sa jag fortfarande flämtande. 

– Nu vill jag att ni också ska nå de himmelska höjder jag nyss var på och komma in i mig, fortsatte jag, Gustav vill du börja? 

– Nej, låt du Jonas fortsätta, så tar jag över sedan, svarade Gustav. 

Jonas lade sig på mig och kom in i mig, i den ställning som kallas ”missionären” och som Gustav mycket riktigt brukar använda, Vi skojar ibland om att han sprider glädjens och herrens budskap i mig - han skänker ju mig glädje och är min herre. Jonas pumpade fram och tillbaka och jag kände hur mitt inre blev uppfyllt. Trots att han är vältränad och fin, så är Gustav faktiskt mer välutrustad än han, men det kompenserades av den energi Jonas lade ner i sina rörelser. Han grabbade tag i mina höfter och ställde sig på knä medan han höll fast mina höfter uppe i luften, allt utan att avbryta sina pumpande rörelser, de blev tvärtom allt mer intensiva. Jag kände mig som en vante, där jag hängde halvvägs upp i luften, med benen hängande på varsin sida om honom och axlarna i sängen. Jag for fram och tillbaka när han nådde sin klimax och återigen sprutade sin säd, denna gång in i mig. Hans kropp skakade som av kramper, medan våg efter våg av sperma fyllde mig. Till slut sjönk han ner på mig, alldeles våt av svett och kysste min hals, medan han halvgråtande sa till oss: 

– Tack käraste vänner för vad ni gjort för mig. Jag trodde aldrig jag skulle komma över min låsning, men det vet jag nu att jag har gjort. Nu är jag beredd att gå vidare med vad Herren och livet har att erbjuda! 

Gustav strök Jonas över håret, och sade:

– Det är en glädje att kunna hjälpa dig, samtidigt har du gett också oss, eller i alla fall mig, en insikt i kärlekens irrvägar och att allt inte alltid är svart eller vitt. 

Medan Jonas låg kvar på mig, i en djup trötthet, stod Gustav på knä bredvid honom. Eftersom det ännu inte hade gått för honom visste han inte riktigt hur han skulle göra. Han ville inte knuffa undan Jonas, men samtidigt kände han uppenbarligen ett starkt behov av utlösning han också. Problemet löstes genom att jag rullade ner Jonas från mig med orden: – Du är lite tung min käraste. 

Jag ställde mig på alla fyra med rumpan mot Gustav och sade: 

– Kom och fyll mig Gustav, jag vill känna din kropp emot min. 

Han ställde sig bakom mig och började stöta han också, uppenbarligen var jag fylld av Jonas sperma för han gled fram och tillbaka utan någon större friktion, däremot lät det väldigt mycket, plaskande, skvalpande. Plötsligt kände jag hur någon gned min kittlare. Det var Jonas som låg på rygg och betraktade våra arbetande kön från några decimeters håll, han hade sträckt ut handen och höll den mot mitt blygdben så att Gustavs rörelser rörde handen över min kittlare. Trots den låga friktionen var uppenbarligen upplevelserna under kvällen tillräckliga för att det inte skulle behövas mycket för att det skulle gå för Gustav. Jag kände min egen orgasm komma, och kramade Gustavs lem så pass mycket att även han nådde sitt klimax. Han sjönk ner på min rygg, fortfarande inuti mig, och sade: 

– Tack ska NI ha båda två, jag har fått en fantasi uppfylld, en fantasi som jag aldrig vågat erkänna, än mindre berätta för någon. Därefter lutade han sig fram och kysste först mig och sedan även Jonas. 

 

Epilog:

Jag höll alltså mitt löfte till Lovisa, på ett sätt som nog ingen av oss hade väntat sig. Gustav är mycket mindre moralkonservativ numera, och vårt sexliv har utvecklats oerhört. Jonas träffade ganska snart en kvinna, en lärarinna på skolan där han arbetar. De ska gifta sig till sommaren, men Jonas har bekänt för oss att de inte har väntat med sex till efter giftermålet. Han sade att Gustavs (och mitt, lade han till efter ett ögonblick) frimodiga exempel har fått honom att tillåta sig själv mycket mer och att han är lyckligare nu. 

 

* För den som undrar: Efesierbrevet 5:22–24

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.