Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/3 kl. 23:41, av John

Jag är inte en bra barnvakt

Wilma får sin utekväll förstörd när en granne behöver akut barnvakt till sin tonårige son på grund av nattarbete.. Hon tackar motvilligt ja.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

26 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

mx55

Det är inte mycket jag orkar läsa nu för tiden men det här var väl värt det! Fantastiskt mjukt och fint samtidigt som man verkligen känner hennes frustration. Tycker du gör bäst i att hålla dig till ett verklighetstroget scenario.

28/3 kl. 12:05

#11

John

Tack @Huldran & @SirVäs för era fantastiska ord. Jag blir sååå glad!

24/3 kl. 12:54

#10

SirVäs

Bra jobbat, John! Som vanligt ett litet mästerverk i den högre skolan.
Tack - jag har saknat dig!

21/3 kl. 20:48

#9

Huldran

John! Du har tolkat novellen i ditt minne på ett väldigt fint sätt. Jag ber att få gratulera!

AnneLisen har redan sagt det jag också vill säga. Men jag vill även tillägga, att Wilma tycks även ha förståelse för unga tonårskillars lustar. Inte skrika och kalla det för en massa dumma saker. (För naturligtvis sov inte killen i sängen bakom henne!! Åtminstone inte till att börja med. Ha!!).

Hälsningar, //Huldran.

21/3 kl. 16:55

#8

John

Tack alla för fin kritik.

@DG & @Ronneby Det finns flera möjliga fortsättningar på historien. Jag tror att den ska följa ett mer realistiskt spår, att pappa Jesper fortsätter leva i okunskap om vad barnvakten och tonårssonen har för sig. Kanske kommer väninnan Cissi med i bilden någon gång. Men det är så klart inte omöjligt med tanke på att Jesper är ensam och Wilma är ung, vild och vacker. VI får se. :)

@Annelisen Tack, ett extra bra omdöme som värmer och inspirerar.

/J

20/3 kl. 09:49

#7

Ronneby

Vilken trevlig läsning. Kan det kanske bli något med pappa också?

20/3 kl. 06:59

#6

marken

Kommentaren raderad av användaren.

19/3 kl. 20:19

#5

marken

En härligt målande berättelse som träffar helt rätt när det gäller känslorna, frustrationen och de snabba kasten i ungdomslivet.

19/3 kl. 19:56

#4

AnneLisen

John, jag tycker du har fångat andan av en ung tjejs känslor väldigt väl. Åtminstone jag känner igen mig väl i Wilmas liv.

19/3 kl. 16:23

#3

DG

Det här gillar jag
Kanske kommer en fortsättning med wilma och Kevin och kanske Jesper blandat sig i,leken

19/3 kl. 10:10

Läs in fler