Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/7, 2022 kl. 20:10, av zzzzaragon

En makalös manick

Del 1 av 2 i serien Manicken

Elise har lånat sin systers skåpbil och ska leva vanlife i två veckor. Men vart ska hon åka? Hon söker sig mot kusten och hittar en makalös manick som påstås kunna förändra hennes liv.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

38 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Gardintroll

Hur kan jag ha missat den här? Jättekul skrivet!

5/4, 2023 kl. 10:19

#6

Huldran

zzzzaragon, Det var en trevlig berättelse. Samtidigt fick jag mig ett gott skratt.

För några år sedan gjorde jag precis som Elise, åkte runt i den norra delen av landet samt en sväng in i Norge, under fem veckor. Bodde mestadels i en vanlig personbil. Trångt, ibland fuktigt och jobbigt, mötte okända personer men hade stundtals väldigt trevligt. Även jag badade - och träffade några.

I morgon läser jag nästa del med Elsie. Tack, // Huldran.

5/4, 2023 kl. 03:06

#5

MartinL

Blir så glad när en hittar en sån fin story att läsa mitt i natten.
Gränslös kåthet när det är som bäst, fortsätt gärna för du har bra flyt i denna.

7/8, 2022 kl. 03:15

#4

zzzzaragon

@Zanzibar: Jag tror att Gösta tycker det är skitlöjligt med alla horoskop och andra spådomar, särskilt de billiga som bara innehåller enkla förutsägelser som drabbar alla med jämna mellanrum, typ "Du kommer snart att möta någon du inte träffat på länge" eller "Någon kommer att såras av dina ord, tänk på vad du säger". Därför underskattar han värdet av att höra ett klokt ord ibland - alla borde kanske påminnas emellanåt om att ta chansen när den kommer, för oftast kanske det kommer något gott ur det. Eller så hade Elise svängt ner till hamnbyn även utan någon lapp från Gösta. Eller så använde "ödet" Göstas skojmaskin till att uträtta något större? Vem vet?

4/8, 2022 kl. 09:19

#3

zzzzaragon

@Zanzibar: Tack! Ibland bara sitter idéerna och texten flödar fram. Jag har skrivit minst tio utkast till noveller som inte blivit klara sen jag publicerade här senast. Det börjar med en bra idé, men när resten av novellen byggs upp runt den, så stakar det sig, knutar i storyn får ingen bra lösning, och sen blir den aldrig klar. Men denna gången klaffade alla byggstenar. En lättnad att äntligen kunna trycka på Publicera! (eller vad det nu står på den knappen)

2/8, 2022 kl. 19:39

#2

zzzzaragon

@MalmöLars: Inte vad jag tänkt (än), men vem vet vad nästa fantasi jag inte kan släppa blir!?

1/8, 2022 kl. 12:10

#1

MalmöLars

Härligt, finns det en fortsättning?

1/8, 2022 kl. 11:33