Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/8, 2022 kl. 22:42, av Dimman

Studentskivan

Del 2 av 3 i serien Åh, Den Ljusnande Framtid Är Vår

Andra delen om Jonas möte med exflickvännens syster under studentfirandet.

Det var en kvav och småkylig kväll. Jonas kände sig lite naken där han satt på bussen i sin Hawaii-skjorta och knälånga badshorts. Det var inte en tillräckligt ambitiös utklädnad för att det skulle synas att han var på väg till en temafest, men inte tillräckligt normal för att smälta in. Han såg sin spegelbild i fönstret. Han såg ändå helt okej ut, även om det började bli dags att klippa håret. Han var inte lika muskulös som han varit för ett år sedan, men lyckligtvis hade inte den amerikanska dieten lämnat alltför stora spår på hans annars ganska vältränade kropp.

Han kom precis i tid till eftersläppet. Det var ingen kö, men ett par mindre sällskap anlände samtidigt som honom. Han visade sitt leg för vakten och steg in. Lokalen såg sig lik ut. Han hade varit på åtminstone två studentskivor här förut. Just nu var det var en fest med lite sådär lagom mycket drag. Borden höll precis på att dukas undan, och en handfull människor var ut på dansgolvet. Jonas såg sig omkring, det var ingen här han kände igen. För att inte se för ensam och obekväm ut gick han och ställde sig vid baren. En handfull småberusade människor viftade med kontokort. Jonas fick kontakt med bartendern nästan direkt, han beställde en rom och cola och såg på när bartendern långsamt och orutinerat rörde ihop groggen. Han märkte att folket omkring honom började bli otåliga, men själv hade han inte bråttom. Han tog emot drinken, lutade sig mot bardisken och såg sig försiktigt kring. Ellen syntes inte till. Först nu började han känna sig nervös. Hade Ellen verkligen velat att han skulle komma för att hon var intresserad? Eller hade hon bjudit in tio andra killkompisar med samma entusiasm? Innan han hade hunnit tänka på saken kände han en hand på sin överarm.

"Heej!", utbrast hon, halvt skrikandes för att överrösta musiken
"Tja!", svarade Jonas
"Gud vad kul att du kunde komma!"

Ellen var klädd i en gröna tights och en hemmagjord bikini med två lila snäckskal i plast som täckte hennes bröst.

"Tack för att du bjöd in mig", svarade Jonas, "Hade lite svårt att hitta en utklädnad med så kort varsel"
"Äsch", svarade Ellen, "Det där duger, du är långt ifrån sämst idag".

Jonas såg sig omkring. De allra flesta hade någon form av cyklop eller snorkel hängandes runt halsen. Många var i badshorts eller bikiniöverdel, några av männen var barbröstade.

"Känns nästan som att jag har lite för mycket kläder på mig", anmärkte Jonas med ett snett leende.
Ellen sträckte sig efter knapparna på hans skjorta och knäppte upp den. "Sådär, nu passar du in!"

Hennes fingertoppar snuddade vid hans bröstkorg. Hon hade knappt rört vid honom, ändå fick det honom nästan att rysa.

"Du har varit väldigt ambitiös ser jag", sa Jonas och slängde en diskret blick nedåt.
"Tack!", Ellen sköt stolt fram bysten, "visst blev de bra!"
"Det blev asbra! Har du gjort dem själv?", frågade Jonas.
"Ja! Jag tog två såna där.. du vet sandformar som man lekte med när man var barn? Sen målade jag dem och satte på lite glitter", Ellen såg lurigt på honom och la sen till "Jag tänkte att om de ändå bara ska ligga och skräpa i något förråd så kan jag lika gärna sätta dom på mina tuttar istället".

Jonas reagerade på hur ogenerat hon nämnde sina bröst. Var hon det hela tiden eller bara med honom?

"De ser fantastiska ut" Sa han och log. Han tvekade i två sekunder och la sen till "Snäckorna blev också bra".

Ellen lappade lekfullt till honom på armen. Jonas blev rädd att han gått ett steg för långt, men Ellen såg mest road ut. De stod kvar en stund och pratade. Det gick bra, nästan overkligt bra. Samtalet kändes både rolig och avslappnad. Ellen var en bra samtalspartner. Hon var dessutom inte mer än salongsberusad, till skillnad från många andra som redan var långt inne i dimman. Ju mer de pratade desto mer insåg Jonas hur mycket han trivdes i hennes sällskap. Hon skrattade åt alla hans skämt och lyssnade intresserat när han pratade. Kanske hade de något på gång i alla fall?

De var precis inne i en diskussion om en lärare som de hade haft gemensamt när Ellens kompisar kom och drog ut henne på dansgolvet.

Jonas beställde en öl och satte sig i en av sofforna. Han pratade lite med en snubbe som satt bredvid honom och försökte fokusera på samtalet, men det var svårt. Musiken var högre nu, stämningen mer berusad. Då och då såg han sig om, försiktigt för att inte göra det för uppenbart vad han tittade efter. Han kunde skymta Ellen på dansgolvet. Hon såg förbannat bra ut när hon dansade, de breda höfterna svängde fram och tillbaka och håret virvlade runt. Jonas tvingade bort blicken och återgick till konversationen.

Minuterna började kännas som timmar. Han beställde en till drink och gick tillbaka och satte sig. Hur lång tid hade egentligen passerat? Kanske hade han verkat för ointresserad när Ellen pratade med honom. Borde han gå upp och dansa med henne? Dans hade aldrig varit hans starka sida, men det var bättre än att sitta här och betrakta henne på avstånd. Lite mer sprit i kroppen så skulle det nog gå bra. Han tog en stor klunk av sin drink och gjorde sig redo att ställa sig upp. Plötsligt slog sig Ellen ner bredvid honom med ett duns.

"Tja!", hon hade precis lämnat dansgolvet och var uppe i varv.
"Tjenare", svarade Jonas, "tar du ett break från dansen?".
"Ja, det är kul. Men jag vill ju prata lite med dig också", sa Ellen andfått, "Har du haft det kul?".
"Jo", svarade Jonas, "tack för att du bjöd in mig! Det var ett tag sen jag var på studentskiva nu, det blev ju inga förra året".
"Jag tycker fortfarande att det är så jävla coolt att du var i USA ett helt år", sa Ellen.
"Din syster höll inte med", Jonas ångrade sig i samma stund han sa det. Helvete. Han måste vara mer påverkad än vad han hade trott.
"Asså så här", Ellen svarade direkt och övertygat, "du gjorde ingenting fel. Jag vet att det var du som gjorde slut, men Alicia har fan bara sig själv att skylla!".
"Jag..", innan Jonas hann komma på vad han skulle säga fortsatte Ellen.
"Så här, hon ville plugga i Lund och det ville inte du. Ni ville olika saker, sånt händer. Men du erbjöd dig att leta efter en bostad och skaffa ett jobb där nere. Du var beredd att lämna alla dina kompisar här och göra något som du egentligen inte ville bara för att kunna vara med henne". Jonas nickade, Ellen hade haft mer insyn i hans relation än vad han hade trott.
"Du kompromissade så mycket du bara kunde, och hon gjorde inte ett skit".
"Det var inte bara flytten", sa Jonas och försökte vara diplomatisk, "ingen av oss betedde sig helt perfekt".
"Asså, okej", Ellen lät fortsatt bestämd, "jag förstår att du vill vara en 'good guy', okej? Jag förstår att du vill vara rättvis. Men hon gör så här mot alla!".

Ellen flyttade närmre. Hennes ansikte var rodnat och han tyckte sig nästan kunna känna värmen som strålade ut från hennes hud. En svag doft av vodka gick att förnimma på hennes andedräkt, ändå talade hon nyktert och med klarhet i rösten.

"Hon är så jävla van vid att få som hon vill att hon inte förstår att andra människor inte vill samma sak", hon lät nästan lite sorgsen.
"Förstår du? Hon tänker inte ens tanken. Hon får alla andra att känna sig otillräckliga".

Jonas visste inte vad han skulle svara. Det var uppenbart att Ellens relation till sin syster hade lämnat sår som var både djupa och infekterade. På många sätt förstod han alltför väl vad hon menade. Han ville säga att hon hade rätt, att hennes syster behandlat dem båda illa. Men samtidigt tänkte han på sin egen relation till Albin. Hur många gånger under sin uppväxt som han trott att de aldrig mer skulle prata med varandra. Att de så småningom börjat komma överens var bland det bästa som hade hänt honom. Han ville inte hälla bensin på lågorna, inte driva in en kil mellan Ellen och Alicia. Om det fanns en chans att de så småningom skulle försonas ville han inte ställa sig i vägen för det.

"Du är klok, Ellen", svarade han istället. Komplimangen kändes i ett både för intim och för tafatt, och han kunde känna hur hjärtat började slå snabbare.
"Tack", sa hon och log mot honom.
"Så här, jag förstår om du inte vill snacka för mycket skit om ditt ex. Det är så jävla starkt av dig", Hon såg honom i ögonen, och Jonas tyckte sig ana något som såg ut som ömhet i blicken.
"Men alla jag har pratat med, asså alla, håller med mig om att du gjorde rätt".
"Har du pratat med dina kompisar om mig?", Jonas var uppriktigt förvånad. Hur mycket hade Ellen egentligen tänkt på honom?
"Asså, du var ihop med min syrra i fyra år", skrattade hon, "det är klart jag pratar om dig".

Jonas hann inte svara innan ett sällskap kom och satte sig bredvid dem. De satt så nära att deras kroppar pressades mot varandra nu. Ellens nakna axlar var tryckta mot hans armar, hennes hand vilade mot hans lår. De fortsatte prata en stund, men Jonas kände hur han började få svårt att fokusera sig. Nu satt de så nära varandra att han inte kunde vika bort blicken, ens om han ville. Hennes ögon glänste och han kunde känna hennes andetag när hon pratade. Musiken fortsatte att dunka ut ur högtalarna, men de satt så tätt intill varandra att de inte behövde höja rösten. Hennes stämma var mjuk, då och då rörde hon vid hans arm. Jonas kände det tydligare nu än någonsin förr: Han ville ha henne.

En till person slöt sig till sällskapet. Soffan var för packad för att få plats med en till, och någon började se sig omkring efter en stol.

"Nej, vänta, sitt här!" Sa Ellen, "jag kan flytta upp i hans knä".

Jonas hann inte svara innan Ellen satt sig på hans lår. Hon höll armarna om hans axlar för att inte ramla. Deras ansikte var bara centimeter ifrån varandra nu. Hennes ena hand vilade på hans bara bröst. Först nu la Jonas märke till att hon inte hade någon BH under sin utklädnad. De lila snäckorna vilade löst på hennes nakna byst, och i den här vinkeln kunde Jonas skymta ena bröstvårtan. Det blev för mycket för honom. Han kände hur blodet började rusa ner mot könet och hans stånd började trycka mot Ellens lår. De såg på varandra. Hon hade ömheten kvar i blicken, men där fanns något mer nu, något lika berusat som målmedvetet.

"Hej" sa Jonas tyst. Han kände sig dum.
"Hej" svarade Ellen lika tyst, "är det okej att jag sitter här?"
"Jo..", orden kändes meningslösa, han kunde bara fokusera på hennes blick

Jonas greps nästan av panik, men innan han hann säga något kände han Ellens läppar mot sina. Han kände en våg av njutning gå genom kroppen. Musklerna slappnade av, tankarna tillintetgjordes. Allt han kände var Ellen. Smaken av Cola på hennes läppar, hennes mjuka kropp mot hans, den tunga andningen, den fuktiga huden. Hennes tunga rörde sig smidigt och hungrigt i hans mun. Hans stånd tryckte nästan olidligt hårt mot hennes lår. Han la ena handen om hennes rygg och lät den glida nedåt. Han stannade precis innan rumpan.

Han var fortfarande medveten om att det satt människor runt omkring dem. Vad tänkte de? Visste de om att han satt och hånglade med sin före detta flickväns syrra? Han kände Ellens hand runt sin nacke och oron blev mer och mer avlägsen. Hon bröt kyssen för att positionera om sig. Hon satte sig ansikte mot ansikte, gränslandes med knäna på vardera sida om honom. Hon kysste honom igen, djupare den här gången. Hon gned sig mot hans stånd och Jonas gav ifrån sig ett dovt stön i hennes mun. Herregud. Ellen kände ingen som helst skam, de hade praktiskt taget inlett förspel med hela klubben som publik. Skamlösheten smittade av sig, om inte Ellen brydde sig behövde inte han göra det heller. Han tog ett fast grepp om hennes rumpa och tryckte henne mot sig.

De fortsatte att hångla. Han hade inte längre koll på vad som hände runt om honom eller hur många som tittade. Bara låtarna som avlöste varandra på dansgolvet skvallrade om tidens gång. Till slut bröt Ellen kyssen. De satt med pannorna mot varandra. Hennes ögon talade sitt tydliga språk.

"Jag måste gå på toa", sa hon, "du vet var den ligger, eller hur?".
Jonas nickade till svars.

Ellen gick upp och Jonas blev sittandes kvar. Han stirrade ner i golvet och kände den klibbiga försatsen på låret. Det satt fortfarande människor i soffan. Tittade de på honom? Förstod de vad som var på väg att hända? Han kände sig naken och utelämnad. Plötsligt blev han osäker. Hur länge skulle han vänta? Hur mycket tid hade gått? Han tog ett glas vatten från bordet och svalde ett par klunkar. Ståndet vägrade lägga sig. Han lyfte blicken. Lättat upptäckte han att ingen verkade stirra på honom. Han tog ett par djupa andetag och reste sig upp.

Stegen på väg mot toaletten kändes ödesmättade. Han stoppade ner handen i fickan och försökte dölja det bultande ståndet medan han trängde sig fram mellan sällskapen på dansgolvet. Han gick ned för en liten trappa och in på toaletten. Han passerade en person på väg ut, men väl inne var det tomt. Det var en delad dam- och herrtoa som var förhållandevis fräsch. Några av båsen var låsta. Jonas såg sig omkring, Ellen syntes inte till. Var hon inne i ett av båsen? Jonas gick fram till ett handfat och satte på vattnet. Han sköljde händerna och såg sig själv i spegeln. Hans hår var rufsigt och han såg blek ut, nästan skräckslagen. Herregud, hur kunde någon tända på honom när han såg ut så här? Hade han verkligen tolkat henne rätt? Kanske behövde hon bara kissa. Kanske skulle hon komma ut ur ett av båsen och fråga vad han gjorde här. Osäkerheten sköljde över honom och han kände hur ståndet började lägga sig.

Innan han hann tänka mer såg han i spegeln hur dörren till båset bakom honom låstes upp. Ingen kom ut. Han sneglade ner mot marken och såg ett par vita sneakers. Visst var det ett par sådana Ellen hade på sig? Han kunde inte minnas. Dörren förblev upplåst och oöppnad. Någon spolade inne på en av de andra toaletterna. Jonas hörde röster som kom närmare. Om ett par sekunder skulle han inte längre vara ensam här. Det var nu eller aldrig. Han vände sig om, öppnade dörren på glänt utan att titta in. Ingen reagerade. Det måste vara hon där inne. Stegen kom närmare. I en rörelse öppnade han dörren, gled in i båset och stängde efter sig. I samma stund kände han hur Ellen tog tag i honom och tryckte upp honom mot väggen.

Hennes tunga virvlade runt i hans mun och hon tryckte sina höfter mot honom. Hennes snäck-bikini låg slängd på toalettsitsen och han kände hur styva hennes bröstvårtor var. Jonas blev hård nästan omedelbart. Nervositeten var som bortblåst, nu var han bara kåt. Han tog ett fast tag om hennes rumpa och tryckte henne mot sig. Han ville att hon skulle känna hans stånd, känna hur kåt hon gjorde honom. Hennes höfter juckade lätt mot honom och han gav ifrån sig ett stön. Skitsamma om någon hörde, hela världen kunde få veta nu, han ville bara känna henne. Plötsligt kände han hur Ellen gled ifrån honom. Hennes fingrar letade sig till hans framsida och tog ett stadigt grepp om hans stånd. Hon började sakta runka det upp och ned utanpå byxorna.

"Har du skydd?", frågade hon, hennes röst fylld av åtrå och förväntan.
Jonas skakade på huvudet, "Nej", flämtade han samtidigt som han bannade sig själv. Hur fan kunde han ha glömt?
"Då får vi göra på annat sätt", sa hon och gav honom samma sluga, lekfulla leende som hon gett honom den där dagen på uteserveringen.

Hon drog lekfullt sina händer ner för hans bröstkorg samtidigt som hon ställde sig ner på knä utan att bryta ögonkontakten. Jonas tog spjärn mot väggen. Ellen såg upp på honom, hans stånd vilade mot hennes kind. Hon hade ett stadigt grepp om resåret på hans badshorts och drog ned dem. Kuken flög upp och slog mot hans mage. I nästa stund hade Ellen tagit den i sin mun. Jonas stönade så högt att det inte kunde undgå någon som stod utanför. Ellen verkade inte bry sig, om någonting verkade hon gå igång på det. Hennes tunga virvlade runt hans ollon, saliven rann nedför hans skaft.

Herregud vad hon var bra på att suga kuk. Det var inte bara känslan av hennes läppar mot hans kön. Det var hur hon rörde sig, hur hon hungrigt lät kuken glida in och ut ur hennes mun på ett nästan djuriskt sätt. Alicia hade också gått ner på honom ibland, men för henne var det mekaniskt, nästan pliktskyldigt. Ellen o andra sidan så ut att njuta av det lika mycket som honom, om inte mer. Hon tog ett stadigt grepp om den nedre delen av hans skaft och började runka honom samtidigt som hon sög. Nästan reflexmässigt började Jonas jucka på höfterna. Först var han rädd att han skulle vara för hårdhänt, men Ellen verkade inte besväras. Om någonting blev hon nästan ännu vildare.

"Åh ja.. åh gud vad skön du är", stönade Jonas tyst. Den ena handen hade han pressad mot väggen, med andra drog han försiktigt fingrarna genom hennes hår. Han kunde inte hålla ut mycket längre till.
"Åh gud du kommer få mig.. du kommer få mig att komma", varnade han mellan flämten.
Ellen tog ur hans kuk ur munnen, såg upp på honom och sa ett enda ord innan hon fortsatte: "Bra".

Han var nära nu. Han ville inte att det skulle ta slut. Han försökte hålla tillbaka men det gick inte. Varje muskel i kroppen försökte trycka fram orgasmen. Ellen kände hur han var på väg och sög av honom snabbare, vildare.

"Jag kommer.. åh gud jag kommer".

Ellen slutade inte. Jonas kände hur hennes tunga gled över hans ollon medan satsen trängde ur honom. Han sköt fram höfterna och kände hur han pulserade. Våg efter våg av njutning sköt igenom honom, upp genom kuken och in i hennes mun. Det nästan svartnade för ögonen. Han slöt dem och lutade huvudet bakåt medan han kände orgasmen ebba ut.

Ellen lyfte på toalettlocket och spottade ut satsen. Jonas stod kvar upp och hämtade andan.

"Vad gör du den 2:a Juni?", Frågade Ellen, samtidigt som hon drog på sig bikinin.
"Jag?", Jonas var fortfarande tagen av hur fort allting gott.
"Ja, du", fnissade Ellen och log mot honom.
"Ingenting.. tror jag".
"Jag ska ha en avslutningsfest hemma hos mig", sa Ellen, "vill du komma?"
"Ja, jag kommer gärna".

Ellen ställde sig upp och kysste honom. Hennes mun var fortfarande varm.

"Vill du.. vill du ses igen. Innan dess tänkte jag?", frågade Jonas.
"Jag hinner inte", svarade hon med en hint av sorgsenhet i rösten, "jag har för mycket jag ska hinna med, och mina föräldrar..".
"Du vill inte att de ska veta?", fyllde Jonas i. Ellen nickade.
"Men kom på festen, de kommer inte vara där då", Jonas såg henne i ögonen och nickade till svars.

De omfamnade varandra och kysstes igen. Efter ett tag hörde de att det började bli tyst utanför.

"Jag tror att kusten är klar", sa Ellen.
"Du eller jag först?".

Hon svarade inte, utan bara låste upp dörren, slängde en sista blick på Jonas och gled ut. Jonas låste dörren och satte sig ned på toalettlocket.

När han kom ut från toaletten gick han raka vägen ut och hem. Staden pulserade och kollektivtrafiken virvlade med berusade människor. De trängdes och knuffades, skrek och skrattade. Jonas smög in genom dörren, upp till sovrummet och la sig för att sova.

11 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.