Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

21/9, 2023 kl. 08:07, av John

Martin och Tim

Två unga pojkar hittar varandra och blir de bästa vännerna. Den ene vill och känner mycket mer. Den andre vill nog också, men ska han våga ge sig in på alldeles ny och okänd mark?

Det blåste kuling och sjön gick hög. Den lilla katamaranen bestod bara av två skrov som såg ut som två dryga fyra meter långa kanotskrov sammanlänkade ungefär två meter ifrån varandra med två balkar av aluminium. Mellan balkarna och skroven fanns bara den spända tjocka duken med de två burkbanden, ett brett gummiband på vardera sida längs med hela duken som var till för att stoppa in benen så att man kunde burka, det vill säga hänga ut över vattnet för att försöka motverka vinden och få båten att ligga så plant som möjligt på vattnet.

 

Katamaranen flög lätt och ledigt mellan vågtopparna och jag bedömde att jag nog var uppe i närmare 30 knop i vindbyarna. Jag hade stoppat in benen under burkbanden, hade rumpan på skrovkanten och hängde ut över vattnet med resten av överkroppen. Jag seglade i slör, vilket var ett av de snabbaste segelsätten där vinden kom snett bakifrån och fyllde ut seglens fulla yta. I vänstra handen höll jag ett krampaktigt tag om rorkulten och i den högra handen skotet till storseglet. Fockskotet hade jag satt fast i en skothållare inom räckhåll för min högra hand.

 

Under benen kunde jag ibland känna hur vågtopparna slog under duken. Min överkropp var bara någon decimeter från vattenytan som rusade fram i svindlande fart. Jag var nästan förblindad av stänk och skum från vågorna och ibland slog en våg hårt upp i min rygg eller mot mitt bakhuvud.

 

Det var en vansinnig känsla att segla i 30 knop, nästan 60 kilometer i timmen och vara så nära vattenytan. Jag tänkte mig att det kändes ungefär som det skulle kännas att ligga på en skateboard bakom en bil i 100 kilometer i timmen. Minsta felaktiga rörelse så skulle armbågen skrapa i asfalten eller skateboarden välta. Samma var det nu. Om jag inte höll upp huvudet skulle det slå i vågorna och i den här farten var vattnet hårt som sten.

 

Det var tävling för ungdomar. Jag låg bra till och skulle snart slå för sista gången och ta den sista streckan in mot mål. Det var då allt gällde, men det var också då allt gick fel.

– Klart för slag, roder i lä!

Jag ropade den invanda varningen trots att jag var ensam. Det var som en tydlig signal till hjärnan och musklerna att göra allt rätt och i rätt tidpunkt. Jag spände benen och reste mig för att snabbt kunna byta sida. I den här vinden skulle bommen komma farande med en enorm kraft så jag valde att gå upp i vind och slå hellre än att göra en gipp och det gällde att hinna skota hem så mycket som möjligt när jag gick över stag och skulle få vinden från andra hållet.

 

Jag hörde det metalliska ljudet när ena vantet (staget till masten) gick av. Den tunna vajern släppte från sitt fäste. Ljudet gav återklang i hela skrovet. Vajern träffade seglet med en pisksnärt och jag hann tänka att jag nog blivit kluven på mitten om det träffat mig. Det var bara min låga position som skyddade mig.

 

Nästa minnesbild är bara vatten och hur allt snurrar som i en centrifug. Jag blev totalt desorienterad och visste inte åt vilket håll jag skulle simma för att nå ytan. Plötsligt kände jag segelbuken ovanför mig. Först kändes det som om den slingrade sig och kletade fast runt min kropp och jag var nära att få panik. Sedan kände jag att segelduken fortfarande var spänd mellan masten och bommen. Med händerna sökte jag längs segelduken tills jag hittade kanten och nådde vattenytan. Jag såg hur min katamaran studsade bort längs vågorna och drog masten, bommen, seglet och mig efter sig som ett drivankare. Just då såg jag inga andra båtar bakom vågtopparna så jag klamrade mig fast vid masten för allt jag var värd. Med ena handen drog jag åt flytvästens remmar hårdare runt kroppen.

 

Omtöcknad men med gott mod som bara en tonåring som varit nära döden kan ha, drogs jag upp i en av funktionärernas båtar. Väl uppe i båten såg jag att det var fullt med båtar runt omkring. Någon höll redan på att samla ihop spillrorna av min älskade katamaran.

– Det viktigaste först, båten går att fixa. Du ser också okej ut, sa funktionären som tittat och klämt på mig en stund.

Vi skrattade lite manligt kärvt. Det skulle nog dröja en stund innan jag skulle inse vilken tur jag haft.

– Pappa kommer slå ihjäl mig, skämtade jag vidare.

– Säkert. Han har redan bett mig påbörja det arbetet.

 

Tillbaka på land fick jag klä av mig inför en sjuksköterska. När jag försökte dra av mig den mycket trånga våtdräkten kunde jag inte sträcka armarna uppåt och bakåt utan att det gjorde förfärligt ont. En instruktör skar prompt upp våtdräktens Neopren. Jag såg för första gången min kropp.

– Ett litet blåmärke här och där. Snyggt, sa hon och skrattade.

– Sträck armarna över huvudet, bakåt, framåt.

Jag kved till när jag försökte sträcka upp armarna. Hon klämde och tryckte över min bröstkorg och fick mig att skrika trots att jag försökte bita ihop och vara cool.

– Ett litet revben. En spricka, inget brutet tror jag. Du hade tur.

 

Det tog några veckor för smärtan i kroppen att ge med sig. Det kändes ungefär som om jag körts igenom en mangel och precis alla rörelser gjorde lite ont. Det gav sig sakta med tiden trots att jag kanske inte åt mina värktabletter så flitigt som ordinerat.

 

Sommaren var slut och nian inleddes. Förutom min stora passion segling så var livet ganska trist. Skolan var okej, men jag hade ingen nära vän, ingen bästis så som många tjejer tycktes ha. Det fanns heller ingen som delade mitt intresse för segling och jag hade lite svårt att prata om och intressera mig för fotboll, hockey, bandy och allt det där som alla andra höll på med. Segling var bara vi lite konstiga skärgårdsbor som höll på med.

 

I låg- och mellanstadiet blev man alltid retad för att lukta fisk. Folk kunde gå förbi och hålla för näsan och göra miner av avsmak när de passerade. Allt det där hade upphört nu i högstadiet. Åtminstone i åttan och nian. Nu var jag bara ensam och det var mycket lättare. Det var inte det att ingen pratade med mig. Vi hälsade på varandra, pratade om det där vanliga med prov och läxor, men det var ingen som hängde med hem eller frågade om jag skulle hänga med hem och plugga efter skolan.

 

Det var när musikläraren frågade om jag ville vara med i skolensemblen som allt förändrades. Det behövdes någon mer som spelade tvärflöjt och hon tyckte det var dags att utöka mina ensamma privatlektioner. Det var lite töntigt att vara med i ensemblen samtidigt som det var en ganska populär del av jul- och sommaravslutningarna. Det var bara nördar och esteter som var med där, tjejer som skar sig i armarna och killar som var bögar. Så det bar emot lite men ärligt talat hade jag inte så värst mycket att förlora.

 

Redan vid den första repetitionen la jag märke till honom, en av dansarna. Kanske var jag så där fördomsfull som alla andra som genast gissade att han var gay. Det var väl det där spralliga och spontana som inte var så typiskt killar i allmänhet.

– Hej, välkommen! Jag heter Tim. Så kul med någon ny.

Han kom bokstavligen fladdrande emot mig sprudlande av energi och glädje och gav mig en välkomstkram. Jag kände mig ovan och lite obekväm, men när jag lite nervöst såg mig om tycktes ingen ha reagerat speciellt över det orimliga i att killar i vår ålder kramades.

 

Även när han och de övriga dansarna övade syntes skillnaden. Den lite flickaktiga men spänstiga kroppen och de graciösa rörelserna gjorde mig övertygad om att han ändå måste vara gay. Seriöst, det störde mig inte. Det var mest ett konstaterande. Det var väl lite ovanligt och kanske lite spännande just för att han var så öppen och inte tycktes skämmas det minsta över sin personlighet.

 

Ändå var det lite jobbigt första gången han hälsade på mig i korridoren en helt vanlig skoldag. Jag skämdes både för att jag tyckte att det var lite jobbigt och för att jag reagerade så. Jag försökte rannsaka mig själv om jag trots allt skämdes för att en uppenbar gaykille hälsade hjärtligt på mig mitt ibland mina kompisar eller om det var det att han var en av de töntiga esteterna. Jag besvarade hälsningen lite svalt och jag såg att han blev sårad och det fick mig att lova mig själv på hemvägen att försöka bli en bättre människa.

 

Det var ju inte det att jag hade något emot bögar, det kunde jag sanningsenligt säga. Ändå brydde jag mig för mycket om vad alla andra tyckte. Det gällde ju allting från mitt intresse för segling, att jag var en sådan där skärgårdsbo och tydligen också vilka människor som hälsade på mig. Det stred mot min uppfostran och allt jag lärt mig och trodde på. Att Tim dessutom gick i åttonde klass och således en årskurs under mig var också en sådan grej andra kanske kunde håna en för.

 

Vid nästa repetition dröjde jag mig kvar medan alla andra rusade ut ur lokalen. Jag låtsades putsa min tvärflöjt extra noga medan Tim pratade med danspedagogen om något. När han var klar slog jag igen locket på fodralet till flöjten och vi gjorde sällskap ut genom dörren.

 

– Förlåt för här om dagen, det var inte meningen, mumlade jag högröd i ansiktet.

Jag hade bestämt mig för att säga just så och det kändes viktigt.

– Skämdes du?

– Ja när åttagluttare pratar med en så är det lite svårt att hålla stilen, skämtade jag.

Han brast spontant ut i skratt och slog mig på armen. Skrattet var inte så där fjolligt, men öppet och och ohämmat på något sätt.

 

Utan att något bestämdes följde han med hem till mig. Vi åt mellanmål och förhörde varandra på våra läxor.

– Det här är ju super för mig. I nian kommer jag kunna allt som ett rinnande vatten redan.

Även jag hade nytta av det trots att det var sådant jag gått igenom och borde kunna. Nu blev det en välbehövlig repetition.

 

När min familj kom hem, mina föräldrar och två bröder, kom ett sådant där sjok av skam igen som jag skämdes över. Jag såg på dem att det var uppenbart även för dem att Tim var annorlunda. Mina bröder gav mig lite retsamma blickar och någon av dem skämtade något om att jag fått en ny pojkvän när ingen annan hörde. Jag blev generad och sedan blev jag arg för att jag blev generad. Jag ville ta det med en klackspark, skämta något om att det inte är så noga, dra den där klassiska repliken ur filmen G som i Gemenskap;

– Lite procent hit och dit, det har alla.

Men så enkelt var det tydligen inte. Ändå visste jag att mina bröder inte menade något illa och förmodligen inte skulle tråka mig till leda.

 

De kommande veckorna umgicks vi varje dag efter skolan. Vi blev som oskiljaktiga. Vi blev de allra bästa och närmaste vänner. Jag kände att jag kunde prata om allt med Tim. Ingenting kändes konstigt så som det skulle ha gjort med någon av de andra pojkarna där svaghet var något man ogärna visade.

 

Det enda jag märkte att Tim inte uppskattade, var mina tjejbekymmer. När jag ville älta en flört som inte gick som jag tänkt mig. Jag var ju kär ungefär fem gånger i veckan så jag antog först att han ledsnade. Men han blev lite kort i tonen, nästan som om han blev irriterad när tjejer kom på tal och det störde mig lite att han inte ville dela det med mig och jag förstod inte riktigt varför.

 

En dag satt jag i skolans kafé tillsammans med Ulrika, en av tjejerna i ensemblen och beklagade mig lite. Jag var lite småförtjust i henne så det fanns flera anledningar att sitta här. Jag klagade lite över att Tim kunde bli sur ibland, exempelvis som nu när jag satt här med Ulrika och fikade.

– Martin, du är lite trög va?

– Ursäkta?

– Fattar du inte, märker du inte att han är störtkär i dig?

– Kär? I Mig?

– Ja naturligtvis. Det måste du väl ha märkt.

– men jag… Vad ska jag göra åt det?

Ulrika skrattade.

– Är du kär i honom?

– Jag? Va — nej. Alltså inte på det viset. Vi är bra vänner.

– Då får du vara försiktig. Det är alltid knepigt när en vill mer än den andre. Fråga mig, jag vet.

 

När jag låg i min säng hemma den kvällen var det som ett uppvaknande. Allt blev plötsligt självklart. Varför hade jag inte sett det? Hade jag inte velat eller vågat? Att vi spenderade all vår vakna lediga tid tillsammans tänkte jag bara var just det som bästisar gör, åtminstone tjejer. Vi hade så vansinnigt roligt tillsammans, hade exakt samma humor och kunde fylla i varandras meningar i våra långa utläggningar där vi ironiserade över allt och alla. Våra vänner sa att vi borde bli ett ståupp-par just för samspelet.

 

Tim var väldigt fysisk. Varje gång han skulle betona eller förstärka något han berättade om eller såg, så tog han alltid på mig. Det kunde vara en ryggdunk, en hand på min arm eller en arm om mina axlar. Det var obekvämt i början att någon, särskilt en kille var så fysisk. Det var bara mammas gamla väninnor som ständigt skulle kramas och nypa i kinderna.

 

Jag hade vant mig fort och tänkt att det var sådan han var och till och med lärt mig uppskatta det. De där gångerna som jag ville prata om mina kärleksbekymmer med tjejer och den fysiska kontakten uteblev hade jag till och med börjat sakna den. Om jag skulle vara helt ärlig mot mig själv kändes det förbaskat bra till och med. Även nu när jag låg i sängen och tänkte på det spreds behaget i kroppen och min lem reste sig. När jag tillfredsställde mig själv var det plötsligt inte Ulrika jag tänkte på utan Tim. När min sperma rann över handen och jag stönade tyst ner i kudden undrade jag om det var så här killar gjorde för varandra. Det var förbryllande men skönt.

 

Efter den natten hade jag svårt att inte tänka på det varje gång Tim rörde vid mig. När han skrattade, lutade sig mot mig och vänskapligt la armen om mina axlar och vi låtsades ragla fram så där som två skitfulla killar kunde göra så pirrade det så skönt inuti. Jag undrade om Tim märkte någon skillnad. Jag slutade dra mig undan efter den där tiden som går från dess att någon tar på en tills det börjar kännas obekvämt och jag slutade prata om tjejer.

 

Vi satt på sängen i mitt rum och pluggade. I stereon spelade Depeche Mode  på låg volym. Det var samhällskunskap, något om demokrati och diktatur, men jag hade svårt att koncentrera mig. Tim satt nära med sitt ben och ena arm mot mig. Ibland svarade jag helt galet på något han frågade.

– Hur många sitter i Riksdagen?

– Va, vem? 365!

– Mäh, du lyssnar ju inte. 349. 365 är årets dagar.

Tim skrattade och la ner boken. Vi såg på varandra länge. Jag visste vad som skulle ske långt innan det skedde, ville att det skulle ske, det bultade mellan benen samtidigt som jag undrade hur jag skulle kunna säga nej.

 

När hans mun bara var några centimeter bort och jag kände hans varma andetag backade jag undan och skakade på huvudet. Tim försökte igen, la handen bakom min nacke för att förhindra att jag vek undan. Mot min vilja fick jag panik, reste mig ur sängen och började greja med stereon och flytta runt skolböckerna till synes planlöst över mitt skrivbord. När jag vände mig om hade Tim rest sig och stod vid dörren.

– Förlåt, vi ses imorgon.

Hans röst var tunn och bräcklig. Sedan öppnades och stängdes dörren bakom honom. En stund senare hörde jag vår ytterdörr stängas.

 

Jag svor och bankade näven och huvudet i väggen. Vad var det för fel på mig? Varför ville jag men ville inte på samma gång? Varför pirrade det så skönt i bröstet och mellan benen samtidigt som hjärnan sa nej? Jag fattade ingenting.

 

Den hösten gjorde vi studiebesök på ungdomsmottagningen. Det var ganska tramsigt och flamsigt när en ur personalen pratade om sex, samtycke, graviditet och kondomer. Alla fick ta så många man ville ha och vi blev visade hur man gjorde för att trä på en kondom. Någon blåste upp en och trädde den över huvudet och någon försökte sig på tricket att dra in kondomen genom näsan för att kunna dra ut den genom munnen. Det gick så där.

 

När studiebesöket var slut och alla rusade mot utgången dröjde jag mig kvar. Jag stod i väntrummet och tittade på det stora akvariet och låtsades att jag var otroligt intresserad av fiskar.

– Vill du prata om något?

Jag ryckte till. Sjuksköterskan — för det antog jag att hon var, som hette Cecilia stod plötsligt bredvid mig.

– Hur så? Frågade jag brydd över hur hon kunde veta det.

– Ensamma ungdomar som dröjer sig kvar vid akvariet… Kom in på mitt rum så kan vi prata en stund.

 

Som en robot följde jag efter henne in i ett mottagningsrum. Jag satte mig längst ut på kanten av besöksstolen.

– Är det något du undrar?

– Är det sant att ni har tystnadsplikt?

– Ja visst. Vi pratar inte med någon utan ditt medgivande.

– Gäller den alltid?

– Ja nästan. Det finns några undantag.

– Vilka då?

– Om vi misstänker att en minderårig är utsatt för övergrepp eller om vi känner oss oroliga för någons hälsa och liv. Då kan vi prata med Socialtjänsten. Sedan kan vi anmäla till polisen om någon erkänner ett brott som kan leda till minst ett års fängelse.

– Vad skulle det vara?

– Mord, våldtäkt och sådana allvarliga saker.

– Men inte annars?

– Absolut inte. Du kan känna dig trygg med att det som sägs stannar mellan dig och mig. Alla här, även administrativ personal har tystnadsplikt. Vi kommer inte ens berätta att du varit här.

 

Jag satt tyst en stund. Egentligen visste jag inte varför jag stannade kvar och satt här. Eller så visste jag men inte riktigt vågade formulera frågan för mig själv.

– Hur vet man om man är bög?

Frågan bara slank ur mig. Nu var det ändå sagt.

– Det enkla svaret är om man känner attraktion till en av samma kön.

– Attraktion?

– Ja om man blir upphetsad, kåt, känner en stark längtan.

– Men om man känner samma för tjejer?

– Då kallas det för att vara bisexuell. Det är inte konstigt eller ovanligt. Man kan känna dragning till båda könen, mycket eller lite.

– Alltså jag frågar åt en kompis.

 

Hon försökte dölja ett litet men vänligt leende.

– Du får fråga för dig själv också, för det är väl egentligen dig det handlar om.

Jag ryckte på axlarna och nickade på samma gång.

– Vad ska man göra då?

– Vet du, i din ålder kan det vara väldigt jobbigt. Framför allt med vad kompisar ska tänka och säga. Man ska följa sitt hjärta, vara ärlig mot sig själv, känna sig för och göra det som känns rätt. Beroende på vem man har känslor för så bör man givetvis vara försiktig, men ingenting händer för att man utforskar sin sexualitet och provar sig fram. Är det någon jämnårig?

– Ja, ett år yngre. Han är gay, det har jag alltid vetat så länge vi känt varandra.

– Är han kär i dig?

– Jo.

– Och hur känner du inför det?

– Det känns bra när vi är tillsammans. Känns tomt när vi inte är det. Igår försökte han kyssa mig. Jag avvisade honom, kände mig taskig, han blev ledsen och gick.

– Avvisade du honom för att du inte ville? För man ska inte göra något mot sin vilja.

– Nej inte direkt — tror jag. Det kändes bra men fel.

– Blev du rädd?

– Tror det.

 

Det kändes allt bättre och lättare att prata med Cecilia. Hon hade tystnadsplikt, kände ingen i min närhet vad jag visste.

– Ville du till och med kyssas?

– Kanske, vet inte.

– Vet du vad jag tycker att du ska göra? Sök upp honom igen, säg att du blev skraj. Vill du inte kyssas så ska du säga det. Annars kan ni alltid försöka igen. Om inte annat vet man efteråt om det kändes rätt eller inte.

– men tjejer då?

– Det ena behöver inte utesluta det andra. Kanske inte samtidigt, då riskerar man kanske att såra varandra men du kommer garanterat inte sluta känna dragning till tjejer.

 

Efter en stund reste jag mig från stolen. Jag kände mig flera kilo lättare och stolt över att jag ändå vågade fråga.

– Lycka till nu och vad som än händer, var snälla mot varandra.

Vi tog i hand och jag lämnade ungdomsmottagningen. I entrén såg jag mig försiktigt om för att kontrollera att ingen såg mig när jag gick därifrån.

 

Dagen efter i skolan träffades vi och pratade nästan som vanligt. Han berörde inte det som skett och jag sa ingenting. Vi sa bara det allra mest nödvändiga om skola och nästa repetition, men det kändes inte normalt.

 

Efter skolan gick jag hem till radhuset där han bodde. Han hade gått hem före eftersom han slutat två timmar före mig. I vanliga fall skulle vi suttit i kafét och väntat på varandra, men inte idag. Jag ringde på och Tims mamma öppnade.

– Hej Martin. Tim är på sitt rum. Har det hänt något?

Det sista frågade hon med en viskning.

– Jag behöver säga förlåt.

– Det är ett bra ord. Lycka till.

 

Jag tvekade innan jag knackade på sovrumsdörren och öppnade. Tim satt i sin säng med en bok och tittade upp när jag kom in.

– Hej.

Han blev glad. Jag drog igen dörren bakom mig.

– Förlåt för i förrgår, sa jag med svag röst.

– Det är okej. Jag överreagerade. Vill du ha mellanmål?

Som att trycka på en strömbrytare blev han till sitt vanliga spralliga jag igen och vi åt limpa och drack Oboy i köket.

 

På helgen ringde Ulrika och frågade om hon fick komma en stund. Hon lät uppriven och desperat. Självklart fick hon komma och jag blev orolig för att något hänt och samtidigt nervös och pirrig för att hon ville komma till mig.

 

Hennes pojkvän hade gjort slut. Jag kände mig lite utnyttjad för att hon sökte upp mig som något sorts surrogat. Samtidigt var jag lycklig för att hon låg på min arm, snorade ner min tröja, kröp så nära hon bara kunde och lät mig stryka henne tröstande över ryggen. När vi kysstes snyftade hon fortfarande och tårarna rann. Hon kysstes hårt och världsvant. Vi låg under mitt täcke med kläderna på och gned våra underliv mot varandra. Det gick för mig i mina kalsonger av sensationen och hon lät mig komma innanför trosorna med handen. Med ett stadigt tag om min handled styrde hon mina rörelser tills hon kom långt och utdraget. Det var en underbar känsla.

 

När hon gick gladdes jag åt att vi var ett par och jag kunde inte hejda mig från att berätta för Tim. Han blev ledsen och tystlåten. Jag visste att jag gjorde fel, men överdrev nästan när jag berättade om detaljerna. Det var som om jag liksom ville såra honom, den enda jag inte ville såra och förlora. När Tim gick undrade jag irriterat vad fröken sjuksköterska skulle säga om mitt beteende. Var det också normalt?

 

I skolan dagen efter hade Ulrika hittat tillbaka till sin pojkvän. De stod och åt upp varandra i skåphallen som om tid och rum inte fanns. Efteråt kom Ulrika och kramade mig i kafeterian.

– Tack som fan för att du ställde upp och lyssnade igår. Han har gjort slut med den andra kossan och vill bara ha mig. Jag är sååå lycklig!

Förvirrad och besviken stod jag kvar när hon virvlade iväg bort längs korridoren. Det var något som var fatalt fel. Varför sket sig allt hela tiden? Var jag ens kär i Ulrika eller bara glad för att hon valde mig för en stund? Svaret var pinsamt tydligt.

 

Det tog tid att reparera skadan med Tim. Han var reserverad och inte alls sitt glada spralliga jag och jag förstod nog mer än väl att det hade med mig att göra. Hur jag skulle göra var jag däremot osäker på. Vi fortsatte umgås och allt gick sakta tillbaka till det normala igen. Jag pratade inte längre om tjejer bara för att - ja vad då? Hålla honom på avstånd trots att det inte var det jag ville?

 

Hösten gick och julen passerade utan att något särskilt hände. Jag kände någon sorts konstig odefinierbar otålighet i kroppen, som en nervös känsla, som om jag väntade på något. Jag kunde inte förstå vad det var. När jag blev kåt och onanerade dök ofta fantasierna upp om hur det skulle vara om det var han som runkade mig och hur hans lem skulle kännas i mina händer. Orgasmerna var intensiva och efteråt kände jag någon sorts skam över vad jag tänkt på.

 

Hela tiden spelade jag upp scener inför mitt inre, hur Tim försökte kyssa mig igen. Jag hade beslutat att inte dra mig undan och kanske var scenen jag spelade upp för mig själv om och om igen en förberedelse. Tim gjorde inga nya försök att kyssas men fortsatte vara så där nära och fysisk. Ibland när vi skojbråkade kunde han brotta ner mig och jag lät mig brottas ner. Sedan, när han var över mig kunde allt bli stilla, som ett vakuum i tiden och det kändes som om allt stod och vägde. Bara en gång sa han;

– tänk om jag försöker kyssa dig igen?

Då var han över mig och så där nära igen. Mitt stånd bultade innanför jeansen och jag kände tydligt hans hårda stånd alldeles bredvid min lem. Det var första gången det blev så uppenbart och tydligt för båda.

– Oj, hjälp, stönade jag.

Egentligen ville jag säga;

– Gör det då.

Det var det hjärnan ville säga men munnen inte sa.

 

Det var nytt år och sportlovet närmade sig. Tims familj skulle åka på skidresa till fjällen, men Tim ville inte följa med. Han hatade allt vad sport hette. Han tjatade länge om att få stanna hemma och till slut gav sig hans föräldrar. Egentligen var det nog mest protester för formens skull, att man hellre ville åka hela familjen än någon rädsla för att han skulle ställa till med något medan de var borta. Å ena sidan var vi kanske lite unga, å andra sidan var han ingen som festade och ställde till med elände.

– Jag kan sova här över sportlovet, slank det ur mig en dag.

Diskussionen hemma hos Tim stod fortfarande och vägde, men när Tims mamma förstod att han inte skulle vara ensam gav hon slutligen med sig.

 

Hemma hos mig var det ingen stor sak att jag skulle sova borta. Tim bodde bara tio minuters gångväg från mig och mina föräldrar skulle ändå jobba och mina två äldre bröder skulle också iväg med kompisar.

 

När jag packade en liten väska med lite kläder och tandborste kom min äldsta bror in i mitt rum. Först tänkte jag att han skulle tråka mig lite med att sova över hos en killkompis, men han såg så osäker och konstig ut.

– Jo du Martin, alltså -- jag skulle ju ge dig dem här.

I handen höll han ett paket kondomer.

– Alltså först tänkte jag -- när du var tillsammans med Ulrika. Nu -- jag vet inte om de behövs då, men här.

Han sträckte fram kondompaketet och jag tog reflexmässigt emot dem. Han hade samma röda färg i ansiktet som jag säkert hade. Trots att det var pinsamt kändes det som en fin stund mellan oss.

 

Jag var ju inte alls säker på hur det gick till när pojkar hade sex. Behövde man ens kondomer? Det var sådant vi fick lära oss i sexualundervisningen att man använde för att skydda sig mot graviditet och könssjukdomar. Kondomer var så starkt förknippat med tjejer för mig. Ändå var det någon utomstående som för första gången antydde att vi kanske skulle komma att ha sex, något som virvlat i mina fantasier länge nu, allt hetare vart efter tiden gått sedan vi lärde känna varandra i höstas. Men att det skulle kunna ske på riktigt?

– Tack, mumlade jag och stoppade paketet i ett dolt innerfack i min väska.

Min bror slank ut ur rummet och jag satt kvar med fjärilar i magen och ett bultande stånd mellan benen. Jag drog tyst igen min dörr och lade på haspen och lät mina fantasier och min sperma flöda fritt.

 

Efteråt låg jag och fingrade på kondompaketet. Jag hade övat flitigt och till och med runkat och kommit i kondomen. Allt för att vara förberedd till den första gången. Men nu, hur skulle det gå till nu? Att killar hade analsex hade jag så klart hört och läst om. Det var ofattbart hur det skulle gå till och än mer kännas. Ibland hade jag känt på mig själv medan jag onanerade, men stjärten var så trång och sluten att man inte ens fick in ett finger utan att det kändes märkligt. Likväl var det numera ofta där mina fingrar smekte. I fantasin var det någon annan.

 

Tankarna hade åter igen gjort mig hård och hjälplöst kåt. Långsamt rullade jag på en av de nya kondomerna. Den var halkig av glidmedel och luktade smultron. Jag runkade långsamt och länge, föreställde mig hur Tims mun skulle kännas runt mitt skaft utanpå kondomen och hur hans stjärt skulle kännas. Skulle det ens gå och skulle det vara så där trångt som det kändes när jag kände på mig själv? När min orgasm sköljde genom kroppen och min sperma fyllde den lilla bubblan längst fram på kondomen runkade jag långsamt med djupa tag och försökte föreställa mig hur det skulle kännas med hans hud emot min.

 

Det kändes nervöst att gå hem till Tim med min lilla packning dunsande mot ryggen. Allt jag kunde tänka på var att jag nu inte bara skulle gå dit och hälsa på och gå hem igen som hundratals gånger tidigare. Nu skulle jag klä av mig och sova och vart skulle jag sova? Skulle jag sova i gästrummet, på en madrass på Tims golv eller...? Herre gud så överhettad min hjärna kändes.

 

Hemma hos Tim kramades vi i hallen. Han höll kvar längre än vanligt och trots att det kändes mer än bra kämpade jag emot mina fortfarande svaga reflexer att dra mig undan efter en stund. Sedan ställde jag in min väska i hans rum utan att fråga vart jag skulle installera mig. I radhuset fanns bara föräldrarnas, syskonens och Tims rum. På golvet i hans rum låg ingen madrass, i alla fall inte ännu.

 

På kvällen bjöd Tim hem flera stycken ur ensemblen. I vanliga fall skulle andra ungdomar kanske haft fest, gjort häxblandningar av föräldrarnas sprit i barskåpet och levt livet nu när huset skulle vara tomt en hel vecka. Men med ett gäng esteter och nördar blev det mycket mera stillsamt. Vi drack te, åt ost och kex, vindruvor och chips. Vi tittade på romantisk komedi och pratade. De båda sofforna, fåtöljen och golvet var överbelamrat med människor men ljudnivån påminde om ett gammalt kafferep i någon svensk barnfilm.

 

Mina föräldrar kom förbi, antagligen på uppmaning av Tims föräldrar. De ville kontrollera om det verkligen var så stillsamt som vi sagt. Min pappa som faktiskt har humor, klev in i vardagsrummet, trängde sig ner i soffan mitt bland alla ungdomar, böjde sig fram och tog av chipsen och lutade sig sedan tillbaka.

– Starta filmen igen, nu kör vi, sa han och såg så allvarlig ut att även jag nästan gick på det till en början.

Efter att ha pratat en stund reste han sig och han och mamma lämnade oss med den ganska onödiga förmaningen att ta det lugnt.

– Dina päron är ju fett sköna. De hade gärna fått stanna, fnissade Ulrika.

– Helst inte, stönade jag lite tillgjort, inte helt utan att kunna dölja min stolthet.

 

Det var trångt i soffan där fem personer satt och trängdes. Tim satt nästan i mitt knä, så nära att jag trodde att jag kunde känna hans puls slå. Kanske var det mina egna hjärtslag, men så här nära och länge hade vi aldrig suttit. Innanför mina jeans dunkade mitt stånd plågsamt och jag skulle behöva rätta till min lem. Samtidigt ville jag inte resa mig och gå. Kanske skulle platsen bli upptagen och kanske skulle vi inte sitta lika nära igen. Ett annat problem började också göra sig påmint. Efter flera koppar te och läsk reder sig ingen i längden och till slut var jag tvungen att ursäkta mig och gå på badrummet.

 

Där hade jag svårt att få mitt stånd att lägga sig så att jag kunde lätta mig. Jag ville runka och komma, men något djupt inom mig sa att jag hellre ville vänta och spara mig. Spara mig för vad?

 

När jag kom ut från badrummet hade mycket riktigt konstellationen i soffan lösts upp. Flera hade bytt plats och min och Tims hörna var nu upptagen av andra. Ulrika med sin pojkvän halvlåg mot kuddarna och kysstes intensivt. Jag tittade länge i smyg, som en tjuv om natten. Jag förvånades över att jag bara blev kåt och tyckte att det var fint och kände mig inte det minsta svartsjuk. Visst, Ulrikas mun var skön och hennes tunga tog för sig. Hennes slida var våt och jag mindes fortfarande hennes gnyn i mitt öra när hon kom.

 

Jag gick runt i huset och letade efter Tim. Jag hittade honom i köket med två andra, fullt upptagna med att brygga nytt te och poppa nya popcorn.

– vart ska jag sova? Jag ställde min väska i ditt rum, sa jag när vi gick genom hallen på väg tillbaka mot vardagsrummet.

Tim sköt upp dörren till sitt sovrum och vi gick in.

– Här, om du vill?

– Absolut.

 

Tim sköt långsamt igen dörren och ljuden från vardagsrummet, ljuden av samtal och skratt och munnar som knaprade chips dämpades. Det blev ett sådant där vakuum mellan oss igen, så där som när vi skojbråkade och brottades. Världen här inne kändes helt avskild från den där ute.

– Törs du det då? Frågade han tyst.

Plötsligt stod han så nära. Jag nickade svagt. Mina knän och läppar darrade utan att jag riktigt kunde kontrollera det. Jag stod mot väggen och kunde inte backa undan om jag skulle velat det. Nu kände jag mig helt förlamad och som om benen skulle vika sig när som helst.

 

Det var som den där förra gången, jag visste vad som skulle hända. Jag påminde mig själv, om och om igen att göra som jag bestämt, som jag ville. Inte förstöra något nu. Sekunder innan jag kände hans mun mot min undrade jag förvirrat om man kysste en kille på samma sätt som en tjej? Tanken var helt orimlig. Det var där nere det var annorlunda och kanske det jag egentligen främst undrade över.

 

Det gick som elektriska stötar genom kroppen när hans läppar, tunga och saliv blandades med mina. kroppens förnuftiga halva protesterade och ville fly. Den emotionella halvan jublade. Den ena över vad de där ute skulle säga och tycka, den andra av uppdämd kåthet, längtan och fascination.

 

Jag bara slappnade av äntligen och lät mig ge mig hän. Det var skönt och märkligt att inte känna en flickas platta underliv mot mitt, utan en annan hård lem som pressades mot min genom kläders tyg, gled åt sidan och lade sig parallellt med min. Jag drabbades av insikten att jag ju aldrig vetat hur en tjej kände i den här situationen. Nu visste jag precis hur Tim kände det eftersom jag kände likadant.

 

Tim backade undan en aning med sitt underliv, la åter sin lem mot min. Vi gned oss försiktigt mot varandra och det sände blixtar genom ollonet, skaftet, ner i pungen och upp i magen. Långsamt särades våra läppar och först då upptäckte jag hans båda händer bakom min nacke, som om han hållit där för att undvika en flykt.

– Det var väl inte så farligt, sa han tyst med sin vanliga blandning av skratt och ironi i rösten.

– Potentiellt livsfarligt.

 

Jag tror att jag var rosig om kinderna när vi åter trädde ut i hallen. Ljuden från samkvämet i köket och vardagsrummet återvände och jag undrade om alla varit knäpp tysta under vår första kyss eller om mina öron tillfälligt slutat fungera? I vardagsrummet ordnade Tim tillbaka våra platser i hörnet i den stora soffan.

– Tryck ihop er!

 

Vi satte oss på vår gamla plats, lika nära när folk som trängt ihop sig för att ge oss plats åter svällde ut i soffan igen. Det kändes som om det var ben och armar överallt. Bakom min rygg kände jag hur Tims hand letade sig in under min tröja och strök fingrarna över ryggen, diskret och osynligt för alla andra. Jag drog upp benen och skylde min upphetsning med armarna i mitt knä.

 

Som de skötsamma mammas pojkar och flickor vi var, började folk bryta upp runt midnatt. Det bestämdes att göra om det här kommande kvällar i veckan, ovana som vi var att ha FF (föräldrafritt) och ett helt hus för oss själva. När de sista kramarna delats ut och ytterdörren stängts och låsts blev allt helt stilla. Vi stod i hallen några sekunder och åtminstone jag kände mig djupt tagen, som om det var nu allt började.

 

Vi tog hand om disken och röjde undan alla spår efter kvällen. För varje tekopp, glas och skål jag ställde in i diskmaskinen kändes det som om jag tog ett steg i taget mot den okända avgrunden, som en berg- och dalbana som stretar sig uppåt allt närmare stupet. Efter kyssen i Tims rum och handen under min tröja hela kvällen förstod jag att det inte skulle stanna där — ville inte att det skulle stanna där samtidigt som jag var livrädd. Hur kunde man vilja något så mycket samtidigt som hjärnan matade på med flyktförslag? Var jag inte akut sjuk, mormor dött eller något annat? Nu skulle jag ändå inte fly. Det som skedde skulle få ske, även om jag var näst intill illamående av rädsla, kåthet och förväntan.

 

Vi borstade tänderna och slutligen gick vi in i Tims sovrum. Fortfarande såg jag inte skymten av någon madrass och jag förstod att det inte skulle finnas någon. Jag försökte se naturlig och avslappnad ut när jag klädde av mig allt utom kalsonger. Först hade jag tänkt behålla T-shirten på, men det kändes konstigt.

– Vill du sova innerst? Frågade Tim.

– Går bra, svarade jag.

 

Jag kröp under täcket in mot väggen. När han kom efter märkte jag hur jag tryckte mig så nära väggen jag kunde. Hans säng var 120 centimeter bred så jag kände ändå hans ben mot mina när vi la oss till rätta. Vi pratade lite forcerat om kvällen och hur trevligt det varit, att det var första gången han var ensam hemma över natten och att han inte saknade sin familj nämnvärt.

 

Sedan blev det lite tyst en stund. Jag koncentrerade mig på att slappna av mer och la mig mer till rätta, mindre upptryckt mot väggen. Följden blev att vi kom ännu närmare varandra. Jag låg på rygg och Tim vände sig över på sidan.

– Ska jag berätta en godnattsaga? Frågade han med den där lite skämtsamt sensuella rösten han ibland använde för att få mig ur balans.

– Ja gärna.

– Jo det var en gång…

 

Han tystnade, flyttade sig lite närmare. Hans hand rörde vid min bröstkorg och min hand mötte hans och våra fingrar flätades samman ovanpå mina revben under bröstvårtorna. När jag kände hur hans andetag närmade sig mitt öra vred jag blygt på huvudet. Lite blygt kysstes vi för andra gången. Det var skönt förra gången, men den här gången kändes det helt annorlunda. Vi låg under ett täcke, var nästan helt nakna hud mot hud och förväntningarna ångade under täcket. Jag svettades lätt av både värme och nervositet.

 

Mot min höft kände jag hur hans lem trycktes mot mig bakom våra två lager kalsonger. Allt kändes så annorlunda jämfört med en tjej. Då fanns inget hårt som tryckte och rörde sig mot höften. Det var så hon måste känt när jag låg så där. Jag kände hur min kropp reagerade, rörde sig knappt märkbart närmare, tryckte mig mot det där bultande ståndet. Mitt eget kön svällde och pulserade innanför mina kalsonger.

 

Medan våra tungor smektes och våra allt häftigare andetag hördes från våra halvöppna läppar, frigjorde Tim långsamt sin hand från min, rörde den uppåt över min hals och axel, tillbaka ner över bröstkorgen. När hans fingrar nuddade min ena bröstvårta ryckte jag till som av en elektrisk stöt. Han fnissade till av sin upptäckt, rörde handen mot min andra bröstvårta, fram och tillbaka allt medan våra tungor virvlade.

 

När hans hand smekte ner över min bröstkorg och mage höll jag på att kräkas av upphetsning, skräck och förväntan. Nu skulle det verkligen hända, det där som nästan varit min enda fantasi de gångna månaderna.

 

Långsamt och inkännande gled hans fingertoppar ut över mina kalsonger, stannade upp en stund som för att se om någon protest kom. Sedan fortsatte han ut över min stenhårda, hyperkänsliga lem. Han la hela handen över, knådade mjukt, rörde den i små rörelser upp och ner. Mina höfter rörde sig i små rörelser i takt med hans hand.

 

Handen gled tillbaka upp över magen, jag visste vad som skulle hända, väntade på det, hade längtat så länge. Först ett finger, sedan flera under fållen på mina kalsonger tills hela handen var innanför. När han la handen över min lem utan något emellan, andades han ryckigt och häftigt, tryckte sitt underliv hårdare mot min höft.

 

Min blygsel hade snart ingen chans längre, trängdes undan som av en övermäktig storm. Med båda händerna drog jag långsamt, mycket långsamt ner kalsongerna över höfterna och låren tills de var så långt ner att jag kunde hjälpa till med ena foten och sparka av dem helt. Handen som låg mellan oss kom åt hans lem när jag krånglade med mina kalsonger. Blygt, fascinerat och girigt kände jag för första gången på en annan kille. Mig själv hade jag rört tusen och åter tusen gånger. Det var det mest naturliga i hela världen, men det här kändes främmande och helt nytt.

 

Mina fingrar smekte utanpå tyget en stund. Sedan gjorde han likadant, drog ner och sparkade av sig kalsongerna och vi var helt nakna. Min hand kände honom så som han var. Hans lem var lite längre och smalare än min med ett tydligt ollon. Min var något kortare och grövre. Långsamt smekte och runkade vi varandra medan vi kysstes, nu helt ohämmat.

 

Jag både ville och inte ville komma, det var väldigt nära nu. Det kändes helt magiskt att någon annan runkade mig samtidigt som våra kyssar hördes med sina våta ljud blandade med andetag. Kyssar var något av det sexigaste ljud jag visste. Jag ville göra de där sista knipen med mina bäckenmuskler som behövdes för att släppa lös floden av sperma som bara väntade på att få flöda ut över någon annans hand. Märkligast var ändå känslan att ha någon annans hårda lem i min hand, göra som jag gjort så många gånger och kände mig samtidigt som en tafatt nybörjare.

 

Tim bröt vår kyss och började kyssa mig över kinden, örat, ner över halsen, axeln och bröstet. Utan att kunna kontrollera det, styrde jag så min bröstvårta passerade hans mun och han märkte min reaktion. Jag ryckte som av spasmer, stönade och suckade högt. Jag hade aldrig känt något liknande. Många gånger hade mina händer och läppar utforskat framför allt Ulrikas små bröst, fått hennes bröstvårtor att styvna i min mun, hört henne kvida och känt hennes kropp kroma sig i mitt våld. Aldrig hade någon rört vid mina bröstvårtor med en våt och varm mun, virvlande tunga och nypande och sugande läppar. Jag skulle nog kunna komma enbart av den sensationen.

 

Tim svepte undan vårt täcke och reste sig på knä med munnen fortfarande kvar över min ena bröstvårta. Han flyttade sig nedåt samtidigt som hans mun fortsatte ner över min mage, allt närmare sitt mål. Jag pressade upp mina höfter för att det skulle gå fortare. Hans läppar kysste ut över mitt ena lår, sedan det andra för att sedan slicka och kyssa sig tillbaka över min pung, upp över skaftet till ollonet. Hans hand slöts runt min lem. Han vinklade upp den och tog mig i munnen. Jag kved högt utan att kunna kontrollera mig. Han sög mig långsamt, rytmiskt och djupt. Jag kände hans lem mot mina underben, försökte nå den med mina fötter. Jag hörde på hans ljud, kände på vätan över mitt skaft att hans saliv blandades med min försats.

 

Jag hann fundera över om jag skulle få komma i hans mun, om jag borde varna honom för att det var på väg. Då slutade han och kysste sig upp över min kropp och la sig till rätta bredvid.

– Din tur, om du vill? Viskade han.

– Jag har aldrig gjort det någon gång, viskade jag kåt och panikslagen samtidigt som jag började resa mig på armbågen.

– Tänk inte på det.

Hans röst lät lugn, inte alls lika nervös som min. Bara vibrerande av kåthet.

 

Tafatt och blygt började jag göra likadant. Det kändes lite svårt att börja trots att det här var det jag älskade mest med tjejer. Det var väl bara ovant och nytt. Jag intalade mig att det bara var där nere det skiljde. Kroppen var lika slät och mjuk som Ulrikas, mer muskulös och utan bröst.

 

Jag gjorde likadant, lät min tunga virvla länge runt hans båda bröstvårtor medan jag långsamt runkade honom. Jag hörde på honom att det var skönt och det gjorde mig mer upphetsad och modigare när jag fortsatte nedåt. Jag gjorde likadant som hans, kysste ljumskar och lår, kände den hårda känslan i min hand, doften från hans kön som var så olikt en tjejs doft, så likt min egen.

 

Ögonblicket då jag höll i honom, riktade upp hans lem mot min mun och gapade ska jag aldrig glömma. Det var en stund som jag fantiserat om, undrat över, fasat inför. Nu skulle jag bara göra det. Rent tekniskt var det väl inte som att skapa jordklotet, men känslomässigt var det enormt.

 

Min tunga, mina läppar rörde vid och slöts om den lena, hårda lemmen. Jag som förmanat andra att inte komma åt med tänderna undrade om jag lyckades själv, om det verkligen var så lätt. Tims stön, hans höfters rörelser gjorde mig modigare Jag försökte göra det så skönt som möjligt, ta honom djupt, mjukt, suga och slicka. Trots att jag visste hur jag själv ville ha det, vad som var skönt så var det svårt att göra likadant. Ändå ville jag att det skulle vara så skönt för honom.

 

– Du, jag kommer komma snart. Du får gärna… men behöver inte…

Allt jag hört från tjejer var att det var äckligt. Jag hade undrat, smakat försiktigt på mig själv, slickat på ett kladdigt finger och inte känt något annat än en lite salt smak. Ulrika hade aldrig velat ta mig i munnen hela vägen, något jag längtade efter och undrade hur det skulle kännas. Nu hade jag möjligheten att uppleva det själv. Jag kunde backa ur men det hade jag inte en tanke på nu. Tims kåta andetag och min egen bultande upphetsning mellan benen drev mig vidare. Med några djupare rörelser försökte jag visa att jag inte tänkte sluta.

 

Jag kände Tims händer i mitt hår, hur hans händer följde huvudets rörelser. Mina läppar gled upp och ner, handen som höll om hans lem strax vid roten följde efter i rörelsen. När han började kvida svullnade hans lem, sedan fylldes min mun av hans varma kladdiga, salta vätska. Reflexmässigt svalde jag. Känslan var så stark att jag själv var nära att komma.

 

En lång stund efteråt låg jag med kinden mot hans ena lår och hans lem kvar i munnen. Den ville inte slakna helt. Jag kände mig fortfarande våldsamt kåt och mina fingrar kände fascinerat på hans lem som försvann in i min mun, läpparnas form runt skaftet, hur skaftet övergick i pungen och där under — hans stjärt. Skulle vi göra det också någon gång?

 

Tim vred sig loss, jag ålade mig uppåt, lät mig tryckas ner på rygg och kände hans giriga mun som snabbt slickade sig ner över bröstet, magen och tog mig girigt i munnen. Herre gud så skönt det var och rätt det kändes. Det skönaste sekunderna innan det gick för mig var vetskapen att han tyckte om det, kändes att han själv upphetsades av det och inte var sekund var rädd för att inte hinna avbryta i tid. Tvärt om visste jag att han aldrig skulle avbryta.

 

Då kom jag för första gången i någons mun. Varm och omslutande, sugande och slickande. Han lät av njutning när hans mun fylldes om och om igen. Hans fingrar smekte och knådade min pung och ner mot mellangården, tryckte och masserade. En djurisk känsla av att vilja tömma mig i det där varma våta. Jag föreställde mig att just så skulle en slida kännas.

 

Jag kände mig dåsig och matt i hela kroppen. Jag märkte knappt när Tim kröp upp, drog täcket över oss och la sin arm över mig.

 

På morgonen gjorde vi det igen. Det kändes lättare och säkrare och mitt självförtroende växte en aning. När Tim tagit mig i munnen la han sig över mig, kysstes med munnen full av min sperma. Först försökte jag förskräckt komma undan, men han höll mig fast och jag resignerade. Medan hans tunga lekfullt och retsamt överförde sperman i min mun kände jag hur hans lem låg mot min. Som en sorts urkraft jag inte kunde styra över, rörde jag mitt underliv, tog hans lem i handen och styrde ner den mot min stjärt. Det kändes så skönt där den låg halvhård och pulserade mellan mina skinkor. Det kändes så väldigt förbjudet och lockande på samma gång.

– Skulle du vilja? Frågade han tyst och rörde sitt underliv lite.

– Tror det. Om jag vågar.

– Ikväll, viskade han tillbaka.

 

På kvällen när gästerna gått och vi åter låg i sängen var jag tillbaka i himmelriket. Jag som var väldigt aktiv med tjejer var mer passiv nu med Tim. Han fick mer än gärna utforska min kropp så mycket han ville och jag ville ha hans tunga och läppar överallt över min hud. Mest lycklig var jag över uppmärksamheten mina bröstvårtor fick och att inte behöva be om att någon skulle ta mig i munnen. Tim var där så fort min lem hårdnade igen efter en utlösning. Mina fingrar drogs allt oftare mot hans stjärt när vi låg i en 69:a eller när han stod på knä vid sidan av mig och tog mig i munnen. Min nyfikenhet och mitt förbjudna begär växte sig allt starkare.

 

Första gången vi försökte satt han gränsle över mig, höll i min lem och lät den glida fram och tillbaka mellan hans skinkor. Varje gång den passerade hans öppning försökte han ta emot mig, men det gjorde alldeles uppenbart ont. Vi gav upp och tillfredsställde varandra med händer och mun istället.

 

Dagen efter gick Tim hemifrån när vi ätit frukost.

– Vänta här, jag kommer snart. Ska bara göra ett ärende.

Vad det handlade om visste jag inte. När han kom tillbaka hade han handlat på ICA så jag trodde det var det som var ärendet.

 

På kvällen kändes en spänning i luften som jag inte kunde förklara. Tim var också annorlunda, mer sensuell och lät mig inte komma genast. Jag som ville tömma mig i hans mun, ta emot honom i min så ofta det gick.

 

Vi kysstes, låg ovanpå varandra och lät våra hårda lemmar gnida mot varandra. Jag som fortfarande längtade och fantiserade om det där okända förbjudna styrde hela tiden ner min lem, lät ollonet smeka hans pung och mellangård mot hans stjärtöppning. Han rörde sitt underliv uppåt som om han också ville.

– Vänta, flämtade han.

Han sträckte sig ner under sängen och tog fram en flaska kokosolja.

– Kokosolja? Frågade jag tyst.

– Mmmm går lika bra enligt ungdomsmottagningen, svarade Tim leende.

 

Han råkade trycka ut en stor mängd i handen och började smörja in stjärten, mellan skinkorna och runt analöppningen. Han slöt sin kladdiga hand runt min lem, runkade långsamt. Det kändes underbart med det kladdiga som gjorde att den gled lätt i hans hand. En doft av kokos spreds i rummet, en doft jag för alltid skulle förknippa med den här stunden.

 

Sedan la han en stor kudde under ländryggen och stjärten. Han drog upp benen till magen och lät dem falla vrett isär och drog mig över sig. Jag styrde min lem, den hittade hans trånga öppning.

– Försiktigt, långsamt, stilla så.

Jag stödde mig på armarna. Mitt ollon pressade mot hans stjärtöppning.

 

Långsamt, mycket långsamt kände jag hur öppningen gav med sig och hur mitt ollon började tränga in millimeter för millimeter. Tim stönade, höll sina händer på mina höfter, pressade lite ibland, hejdade ibland.

– Du är så stor — och skön…

– Gör det ont?

– Nej inte nu.

 

Plötsligt upphörde motståndet och jag sjönk längre in. Tim flämtade stötigt och stönade utdraget. Mina höfter började röra sig, styrda av hans händer. Hans stjärt klämde hårt om mitt skaft och jag hann tänka att jag äntligen fick känna hur det kändes att vara i någons stjärt. Runt ollonet kändes inget särskilt, allt tryck låg runt skaftet. Jag hann röra mig kanske tio gånger innan det gick för mig.

– Jag kommer, väste jag genom sammanbitna tänder.

Min orgasm pumpade med våldsam kraft.

 

Efteråt föll vi åt sidan. Min lem var kvar i honom och gled inte ut av sig själv. Jag fortsatte röra mig med små rörelser i mina efterdyningar och i min dimmiga hjärna upphetsades jag av tanken på vart min sperma nu befann sig.

– Uh långsamt, försiktigt…

Mitt ollon mötte samma motstånd på väg ut och jag kände hur hans muskler i stjärten knådade mig.

 

Tim smög iväg till toaletten och jag låg ensam kvar. Jag kände på min kladdiga lem, luktade och slickade på mina fingrar. Det luktade bara sperma och kokos. Jag vet inte riktigt vad jag föreställt mig. Kanske att det skulle lukta avföring eftersom det varit DÄR jag haft min lem. Jag hade upplevt något av det skönaste jag varit med om och blotta minnet av känslan av den trånga stjärten som omslöt mig och Tims ljud som lät som både njutning och smärta fick min tonårslem att hårdna ohjälpligt igen. Ute på toaletten hörde jag Tim spola och jag undrade om han ville göra det igen när han kom tillbaka och insåg i vilket upprört tillstånd jag befann mig i.

 

– Hur kändes det? Var det skönt? Frågade jag lite generat när han kom tillbaka?

– Hmm -- ja det var skönt. Kanske inte på det där kådiga sättet utan mer av känslan av att någon man tycker om kommer in i en, hör hur skönt det är och kommer i en. Fattar du? Frågade han och skrattade.

– Kanske.

– Och för dig då?

– Fantastiskt, underbart...

Nästan omedvetet pressade jag mitt stånd mot hans höft för att visa hur skönt det verkligen varit.

Hans hand slöts om mitt stånd och han kröp ner och tog min bröstvårta i munnen. Medan tungan virvlade och läpparna nöp lätt om den hyperkänsliga lilla knoppen runkade han mig allt snabbare. Jag försökte med ett lätt tryck nedåt mot hans axel visa att jag ville vara i hans mun när jag kom, men han skakade på huvudet.

– Då får du duscha först, viskade han med munnen fortfarande runt bröstvårtan så att den kalla luften i rummet blandades med den varma från hans mun.

När det gick för mig styrde han min lem så att jag sprutade över hans lem. Ollonen gneds mot varandra medan jag kom i en till synes oändlig ström av sperma och flämtningar.

 

På morgonen omslöts min lem av en trång, varm och skön stjärt för andra gången i livet. Vi gjorde det på sidan och bakifrån, den här gången mycket långsammare för att försöka dra ut på det så långt som möjligt. Bara att låta ollonet glida längs med klyftan och känna hans öppning med ollonet kunde få mig att komma.

 

Den näst sista kvällen innan Tims familj skulle komma hem låg vi i hans säng. Jag låg passiv på rygg och bara tog emot. Det var så här Ulrika brukade ligga medan jag kysste, slickade, smekte, knådade och fingrade henne tills hon kom. Jag förstod nu hur underbart hon måste tycka att det var och samtidigt hur lite jag fick tillbaka. Hon hade bara gjort det där vanliga som att kyssas, runka och suga, men det var inte ens i närheten av det jag fick nu.

 

Armarna låg utsträckta över huvudet och hans tunga, fingrar och mun utforskade varje millimeter av min kropp. Att någon ens ville slicka mina armhålor och insikten hur skönt det var. När hans läppar och tunga vidrörde mina fötter och tår, fortsatte upp över benen och upp mot låren var jag sedan länge i himmelriket. När han närmade sig mitt underliv öppnade och särade jag mig för att ge honom allt, få känna honom precis överallt. En mun som inte verkade tycka något var äckligt och allt var lika viktigt.

 

Tungan virvlade och läpparna kysste över mitt ollon, skaftet, pungen och insidan av låren, allt jämt vidare nedåt. Jag särade mer, vinklade upp mitt underliv och undrade om han verkligen skulle -- och hur det skulle kännas...

 

Varm våt tunga, heta andetag mellan mina skinkor, hans händer som höll i sär, pressade sig in, cirklade och tryckte in sin tunga om och om igen. Det kittlade och pirrade. Jag hade inte haft en aning om att det kunde vara så känsligt där och så gudomligt skönt. Tungan där och om han bara runkade mig två tag så skulle jag komma, men jag ville inte komma än på mycket länge, ville att det här skulle fortsätta i evighet. Antagligen skulle jag ändå komma utan beröring snart.

 

Jag kände hur han sträckte sig efter något, hörde korken på flaskan med kokosolja och sen -- kände jag hur det rann från nederdelen av pungen, ner över mellangården och ner i stjärten. En sval klibbig vätska och sedan doften av kokos igen. Hans tunga ersattes med fingrarna som började smeka in kokosoljan, runt om och in i mitt trånga stjärthål. När jag kände hur han med svårighet fick in ett finger och hur min stjärt knep ihop sig i protest, undrade jag hur det alls skulle vara möjligt med något större. Det hade ju fungerat för honom, men kanske var jag konstruerad på annat sätt? Det kändes som om jag aldrig skulle kunna ta emot hans lem där. Med skräckblandad förtjusning längtade jag samtidigt som jag ville rusa upp och skylla på att jag behövde gå på toa, men jag låg kvar, ville för allt i världen ligga kvar.

 

Han fortsatte mjukt och länge och till min glädje kände jag hur ett, sedan två fingrar kunde komma in i mig utan större besvär och det började till och med bli skönt även om det kändes lite konstigt. Sedan la han sig på sidan med mina ben över hans höfter. Hela min kropp vibrerade av nervositet och förväntan när jag kände hans lena, hårda lem nudda min mellangård och mina skinkor. Med sin ena hand böjde han upp mina ben mot magen medan han med den andra styrde sitt ollon och letade efter min trånga öppning. Den gled lätt mitt i all den kladdiga oljan och kittlade så skönt runt stjärtöppningen.

 

När han började tränga in spände jag mig och det gjorde lite ont. Jag visste att jag borde slappna av men visste inte riktigt hur jag skulle göra. När han hörde att det gjorde ont, stannade han upp, behöll ett lätt tryck mot min öppning och började runka mig, smeka mina bröstvårtor och göra små små rörelser precis i min öppning.

– Tryck på lite, ungefär som på toa, viskade han med upphetsade andetag.

Jag brast i hysteriskt fnitter av den ganska osexiga instruktionen och mitt i skratten försökte jag göra som han bad mig även om det stred mot naturen att göra det i sängen.

 

Plötsligt sjönk han in, passerade min ringmuskel som måste givit efter för intrånget.

– Gör det ont? Flämtade Tim medan han rörde sig inne i mig.

– Nej, svarade jag lite ansträngt.

Jag kände mig invaderad, uppfylld till bristningsgränsen. Mina reflexer försökte pressa ut det som var i mig utan resultat. Det gjorde inte alls ont längre. Om det var något, så var det obekvämt och kändes just som att gå på toa.

 

Men den mentala sensationen var helt annorlunda. Jag kände och hörde honom röra sig, hans underliv som stötte mot mina skinkor i den tvärposition vi låg i. Inuti mig rörde sig något stort och vetskapen av vad det var, hur det kändes för honom och att någon tillfredsställde sig i mig och snart skulle spruta sin sperma i min stjärt var otroligt skön. Fascinerat kände jag med fingrarna mellan mina skinkor, kände hur uttänjd jag var, kände hans lena hårda stånd glida ut och försvinna in i mig -- just DÄR. Jag kände på hans pung som dansade mellan hans ben, lät fingrarna stryka över huden och hörde vilken effekt det gav.

 

När hans höga, spruckna röst avslöjade att det gick för honom kände jag nog inte något speciellt inuti mig. Kanske spändes jag ut mer som om hans hårda lem svullnade ännu mer, men jag kände inget sprut, inget kladd inuti mig. Att höra och känna räckte mer än väl för njutningen.

 

En väldigt speciell vecka var slut. När jag kom hem var huset tomt vilket var skönt. Det kändes som om jag behövde smälta intrycken i min ensamhet en stund. När alla kom hem skulle den vanliga frågestunden börja, hur allt varit, trots att vi hörts regelbundet och pratet om skolan igen på måndag. Jag packade upp min lilla väska med de få kläder jag haft med mig. Kalsongerna bar fläckar som påminnelse om allt som hänt och allt luktade en blandning av mig och Tim. Snart skulle allt det försvinna i tvättmaskinen. I det lilla dolda innerfacket låg paketet med kondomer kvar som jag fått av min storebror. Jag log lite för mig själv åt minnet när han gav mig dem. Man kunde så här i efterhand konstatera att -- nej de hade inte behövts. Jag stoppade paketet i min låda i sängbordet. Alltid skulle de komma till pass någon gång i framtiden.

 

 

-----

 

 

EPILOG

 

Pappa och jag hjälptes åt att dra katamaranen ner för trärampen. När halva båten låg i vattnet hoppade jag upp på duken mellan de båda smala och smäckra skroven och tog paddeln som låg fastspänd längs ena tvärbalken.

– ta det försiktigt nu första gången så allt fungerar. Det är kallt i vattnet fortfarande.

– Det blåser ju typ ingenting, men jag ska vara försiktig.

– Gör några slag bara här utanför. Jag kommer efter med lilla motorbåten.

 

Jag började paddla ut från land för att kunna fälla ner rodret och sätta segel. Det var i slutet av maj och sommarens första värme hade äntligen kommit.

 

Vi hade behövt specialbeställa en helt ny rigg efter förra sommarens haveri. Katamaranen var inte serietillverkad så vi fick skicka in en ritning på riggen till ett företag som gjorde en ny mast, bom, stag. Ett annat företag sydde nya segel med de gamla som mall. Det hade blivit stora revor i dem och det blev inte mycket dyrare att låta sy nya jämfört med att laga de gamla.

 

Pappa hade plastat och lagat runt infästningen av staget på styrbords sida. Han var skicklig, lagningen syntes bara om man kände med fingrarna eller tittade riktigt noga.

 

Jag hissade storsegel och fock och satte mig sedan i halvliggande position lutad mot ena pontonen med rorkult och skot i händerna. Det kändes som om vinterns kyla och tristess blåstes ur kroppen.

 

Jag föll av i vinden så att seglen fylldes och skroven började göra fart genom vattnet. Det porlade svagt från rodret när det skar vattenytan och tre små streck bildades bakom rodret och de båda spetsiga och smala skroven. Inne vid bryggan hörde jag utombordaren på vår lilla snabba båt dra igång och snart kom pappa studsande på vågorna åt mitt håll. Vi styrde ut mot öppet vatten och jag gjorde några slag och gippar, seglade i halvvind, kryss, slör och lens och allt kändes helt normalt. Pappa cirklade i stora varv runt och jag kunde föreställa mig hur han betraktade mig och båten med sakkunnig blick för att se att allt såg bra ut.

 

Det hade varit ett omvälvande år, både i skolan och privat. Tiden med Tim var naturligtvis det största som hänt. Vi sågs fortfarande ibland och det var fortfarande lika makalöst skönt när vi hade sex. Jag ville inte riktigt gå hela vägen och komma ut. Jag kände mig inte redo och det kändes inte rätt. Jag tyckte mycket om när vi hade sex med varandra. Det var på många sätt väldigt starkt på ett helt annat sätt än med tjejer. Men jag kände att jag inte ville leva med en kille på det sättet. När det kom till vardagliga kyssar, kramar och smek, så var det fortfarande en flickas mjuka former jag ville känna och det var flickor jag tyckte om att vara med.

 

Tim tog det förvånansvärt bra. Kanske var han förberedd och kände min läggning redan från början. Men det var som sagt alldeles fantastiskt när vi sågs ibland. Han hade en annan pojkvän nu. Det hindrade tydligen inte att vi sågs ändå. Jag kunde känna små sting av svartsjuka när han kom på tal och det irriterade mig. Nu var det snart sommarlov och jag skulle gå upp i gymnasiet. Vi skulle inte gå i samma skola och inte ses lika ofta.

 

Åter igen tjusades jag av farten trots den relativt svaga försommarvinden. Jag sträckte ut mig på den varma duken mellan skroven och stödde mig på ena armbågen. Min hud kändes mjuk, len och lite klibbig av min Hawaiian Tropic sololja som jag smort in mig med. Det var min favorit. En tydlig doft av kokos kändes som dunster i den svaga varma vinden. Minnen och längtan sköljde genom kroppen och kuken hårdnade. Jag drabbades av en nästan oemotståndlig längtan efter att känna mig invaderad, uppfylld och doften av kokos.

 

Pappa vinkade och jag seglade med vinden i ryggen in mot bryggan. En båtlängd före bojen gick jag upp i vindögat och släppte på alla skot, fångade bojen och krokade i en tamp. Jag plockade ner och beslog alla segel, storseglet i en rulle runt bommen och focken i sin segelpåse.

– Det såg fint ut det där. Nu är hon redo för en ny säsong.

Jag kopplade loss bojen igen och med gemensamma krafter drog vi upp katamaranen på rampen av slipers.

– Dags för förmiddagsfika.

Jag följde pappa upp till altanen vid huset. Där doftade det kaffe och nybakade kanelbullar.

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.