Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

4/1 kl. 15:52, av LX

Grönman på dårhuset.

Del 2 av 6 i serien Milftoon

Jojjes kväll -


Jojjes gamle granne Oskar Grönman rullade så snabbt han kunde genom korridorerna mot besöksrummet. Händerna studsade ivrigt över rullstolsdäcken och hastigheten var uppe i farlig nivå. Han hade ju barnbarnen på besök. Då fick han bråttom. Med ett stort grin över det glada rynkiga ansiktet visslade han fram över de nybonade golven i korridoren. I själva verket var det nog kanske en ganska blygsam hastighet. Men herr Grönman upplevde det ändå lite som ett race...

Detta var inget hardcore mentalsjukhus med låsta dörrar och gallerfönster, tvångströjor och ett allmänt gaggande gökbo han hade omkring sig. Det var mer som ett vilohem. Ganska många här var bara på rehab från nånting även om alla patienter var äldre, 50+ till åren. Personalen tyckte att Herr Grönman passade alldeles utmärkt in i miljön. Vilket dom ofta lät honom förstå. Utom dom få som trots allt uppskattade hans lite speciella humor om det nu var det. Snarare speciella humör. Detta kunde ju också bara vara ytterligare ett sken av hans ohälsa. Så kunde det ju också ligga till. Men läkarna visste inte riktigt än. Han var ju ändå ganska ny här fortfarande och hittills inte helt fullt färdiganalyserad ännu.

I besöksrummet doftade det kaffe och bullar. Folk satt och småpratade i ett småtrevligt sorlande. Patienterna i särskilda fluffiga morgonrockar med sjukhemmets logga på och de karakteristiska tofflorna. Det fanns en vakt i dörren klädd i uniform och med dom breda armarna svullet korsade över bringan. Grönman tog kurvan snärtigt med rullstolen förbi vakten som fick hoppa undan ett steg.
"Undan, jag har besök!"...

Vakten fnös och stoppade in en ny prilla snus. Sen rapporterade han händelsen med sur uppsyn via jobbtelefonen. Grönman som stannat mitt i rummet sträckte nacken och såg sig nu letandes omkring över kaffeborden. Tills han spanade in en hårt sminkad blond tjej i sittandes bredvid en yngre storvuxen kille med något vresigt i blicken och jackan på sig inomhus.
"Leeena! och lille Jojje!"...han skrattade till hest när han såg dom och snurrade fram till väntsoffan. "Där är ni ju som jag har längtat!"

Jojje skrattade och reste sig.
"Kul att se dig igen, din kåte gubbfan."...damen bredvid som satt och stickade en halsduk för tillfället sneglade buttert medan Grönman hyssjade tonåringen med händerna.
"Väggarna har öron grabben. Dom har öron!",väste han. "Schh!"

Lena reste sig nu och gav honom en framåtböjd kram. Hon log tuggandes ett rosa tuggumi och kände gubbens glada fin bli större mot kinden. Han sträckte ut tungan mot Jojje som fortfarande skrattade bakom henne fast med betydligt lägre volym. Hon hade en lång kappa men den var halvöppen och man kunde ana ett par lårhöga lackstövlar skymta fram tillfälligt. Samt en kort vit klänning, djupt urringad under. Gubben Grönman andades in doften av hennes hår och parfym och slöt ögonen lyckligt.
"Det var inte igår kära vän."
"Jag lovar att hälsa på oftare, farfar. Vad fint att se dig igen. Hur har du det?", Lena rätade på sig och pussade honom på pannan. Men höll ihopa kappan i samma rörelse.

"Skittråkigt, folk här är dumma i huvet!", Grönman fräste till så att alla hörde. Fler huvuden vände sig. Jojje fortsatte att skratta och fick lägga handen över munnen så att det inte blev för högt.
"Ojdå.", Lena sneglade omkring sig.
"Ska vi gå in på rummet då, och fika där?", föreslog Jojje och lyfte en plastkasse från golvet.
"Vi kör!"...Grönman snurrade skickligt runt i rullstolen och lät sig sedan föras framåtkörd av Lena som log ursäktande omkring sig.

När de passerat vakten och var på väg tillbaka in i korridoren plockade Jojje fram Achmeds videokamera och filmade Lena bakifrån.
"Ta av dig jackan nu, det är lugnt."
Jojje hade fått slippa Harald ännu en gång men inte helt. Det fanns några villkor. Lenas sambo/cuckold-pojkvän hade krävt filmande och minst ett telefonsamtal. I gengäld hade Harald fifflat så att det såg ut som om Lena och Jojje var släkt med Grönman. Han hade en sån kontakt genom sjukhuset. Det var inte helt nödvändigt faktiskt. Detta var inte den typen av inlåsning och besöksbegränsning men det visste ju inte Jojje.

Lena tittade tillbaka över axeln med ett vagt leende och blinkade ena ögat mot kameran. Hon hängde sen kappan över rullstolen. Den tunna korta klänningen passade sig inte riktigt för ett sjukhusbesök om man säger så men var ändå rätt val. Den var öppen i ryggen nästan ända ner till rumpan och man kunde ana hennes solariebruna troslösa skinkor några centimeter ner. Det röda korset under bysten visade sig nästa gång hon snurrade runt mot Jojjes cam för att blåsa en tuggummituggande slängkyss medan dom fortsatte mot Grönmans rum. Hon satte till sist på sig en liten hätta och bar redan ett par långärmade spetsvita handskar.

"Skön sexynurse outfit va... Är du nöjd gubbjävel?", skrattade Jojje nöjt. Men Grönman kunde inte riktigt se bakom sig för han var för ovig.
"Skynda på lite det blir det rajtan tajtan nu, din kåta slyna.", ropade han glatt och försökte titta rakt upp istället där Lenas i den lilla klänningen väl inpackade bröst vilade tunga över hans panna.
"Ja, herr Grönman absolut...", Lena gick snabbare och föste rullstolen framför sig. Stövlarna avgav små knäppande ljud över det nybonade shackrutemönstrade golvet. Hon kände redan spänd förväntan över vad som skulle hända. Lena gick alltid igång på den här sortens rollspelssituationer och hon gillade ju herr Grönman. De svängde in på hans lilla rum och stängde dörren.

Det var ganska litet men fönstret hade i alla fall utsikt över gården och parken bakom. Sjuksäng, en byrå, en garderob och en platt-tv på väggen. Blå gardiner och hans sedan länge frånskilda frus porträtt på byrån. Ett par vissna blommor i en glasbägare bredvid.
"Så här har du manus.", Jojje räckte fram ett skrynkligt linjerat papper.
"Asch, är det verkligen nödvändigt?"
"Jaja, det blir lättare att sälja då."
"Sälja till vem då?"
"En gubbe i Argentina, skit i det du."
"Asch! Jaja jaja...", Grönman gjorde som Jojje ville och läste otåligt igenom papperet. "Fan vilken skit."
"Ja, det är jag som skrivit det."

Lena lyssnade och satte sig på sängen under tiden.
"Det är nog inte så jättenoga. Har du det bra här annars om man räknar bort allt dumt folk så att säga?", frågade hon.
"Ja, jovars. Inget fel på sängen jag ska knulla dig i sen.", Grönman log upp fränt från sin rullstol och läste vidare.
"Ja, förstås. Jag antar att den är okej.", hon nickade och drog handen över kinden.
"Ska du sätta också på henne här hade du tänkt? För dom byter lakan varje morgon klockan 10 vet du...", frågade han Jojje.
"Läs nu. Nej, jag har redan haft mitt lilla roliga några gånger under dan med Lena."
"Klädd som doktor och sjuksköterska då?"
"Haha, nej. Bara stövlarna i farsans säng."
"Jaha, busschauffören från tårtkalaset, ja. Mm...jag gillar dom stövlarna. Men uniformen är också fin. Passar du bra i, din kåta slyna.", Grönman sneglade över hennes lår en gång.
"Eh, tack.", Lena dinglade med klackarna över sängkanten och korsade dom fint.
"Varför tog det sån tid sen sist förresten? Jaja..jaaja ta det lugnt jag läser.", Grönman fortsatte stirra på papperet och vred på det en gång medan han snurrade runt rullstolen för att få bättre ljus från fönstret.

"Vi hade en fnurra på tråden kanske. Så vi har inte setts på ett tag. Flera månader, men jag kom ju och hälsade på dig med Harald en gång som lovat. Det gillade du ju?", svarade Lena.
"Den odågan. Har han fått jobb än?", Grönman fräste till och tänkte på sin förra detta skötare med plötslig mörk blick.
"Jodå. Han jobbar på sjukhuset nu."

"Vad hittade ni på för kul med Lena sist då när inte jag var här?", frågade Jojje med ett flin och ställde in camen medan han zoomade in Lenas bröst några gånger ovanifrån där han stod. Grönman skrattade och svarade med ryggen frånvänt. Lena flirtade upp mot linsen en gång och slängde en luftkyss med två fingrar. Hon tuggade det rosa tuggummit långsamt med leende öppen mun.
"Lena kom hit med Harald. Ja, han envisades med att titta på medan hon dansade. Hon är bra på det. Mycket, mycket bra.", Grönman vred papperet igen och läste om, kanske lite avbruten av alla frågor.
"Tack, jag har tränat på det.", sa hon.
"Så hon strippade?"
"Det kan du ge dig fan på att hon gjorde. Den odågan Harald blev helt till sig men jag sa åt slyngeln att sätta sig på golvet och glo. Så då gjorde han ju det ju med snorrebananen framme i full fart. Satans odåga!", Oskar Grönman lät butter igen och stirrade en bra stund med halvöppen mun ut genom fönstret när han tänkte på Harald. Ja, det var mycket att ta in...

"Ja, han gillar ju att titta.", Lena kände sig över ena låret en gång medan Jojje filmade hennes stövlar upp och ner.
"Jag har inte sett dig dansa i dom här stövlarna än. Du vill göra det nu va?"...Jojje filmade upp mot hennes ansikte igen.
"Visst. Absolut.", hon log mot honom och tog ut tuggummit för att släppa ner det i en papperskorg invid sängkanten.

"Har du läst det nu Grönman?"
"Jaja, vänta lite."...han vände papperet igen och läste från början kisande.
"Sen då efter strippan dansat?", Jojje frågade henne mer än gubben.
"Ja, jag tog henne i alla hål som det heter nu för tiden. Eller hon fick rida flaggstång eftersom jag är handikappad, ju."
"Är det sant Lena. Fick gubben Grönman lov att knulla dig alla hål?"
"Ja.", hon nickade lätt generat medan hon svarade intervjuaren med en flackande blick som om hon mindes tillbaka. "Han knullade mig i alla hål."
"I vilken ordning?", Jojje gick närmare och lutade sig över henne med kameran med ena foten stödd på sängen.
"Munnen, fittan, munnen, munnen, analt.", Jojje gillade när hon berättade. Eller kanske mer när hon rodnade sådär, fram med ett vagt småleende och typ bekände sina synder. Han la ner kameran och böjde sig fram för att ge Lena några hårda kyssar med ena handen greppandes om hennes bröst. Grönman hade ryggen till och fortsatte att läsa nära fönstret där det var ljust. Medan de två besökarna började att hångla på hans säng. Nästan som i smyg.

"Men du sa att du hade ringt Robbe och Laban en gång också.", Jojje tryckte ner Lena på rygg med en knuff i sängen och la sig ovanpå. Han sög kyssande på hennes hals. Hon slöt ögonen och strök handen över hans rygg.
"Vem fan är det nudå?"...Grönman märkte fortfarande inte att Robbe och Lena hade smygstartat på hans säng. Dom fnissade och sneglade på hans rygg där han satt och läste manuset. Jojje smekte in handen över Lenas rumpa under sjuksköterske-klänningen och sen vidare upp under kjolen för att gnida handflatan över hennes mjukt lenrakade fitta.

"Det är två killar som Jojje känner.", svarade Lena med ett svagt stön. Jojje hade tagit fram hennes stora nakna bröst ur klänningen och börjat nafsa glatt på dom.
"Det är mer Fredriks polare. Hur ville dom knulla dig då?"...Jojje log fräckt och klämde ihopa dom i sina händer för att låta tungan glida över hennes vårtgårdar.

"H..harald hade en idé. Du vet.", Lena njöt av känslan och flämtade till med svaret. "Det var på ett spa. Ett ganska fint ställe där han känner personalen. Vi bjöd Robbe och Laban på inträdet."
"Spa, du menar bubbelpool och sån skit?", Grönman valde att fortsätta titta ut genom fönstret med ett småleende eller så läste han igen. Jojje slickade runda cirklar runt Lenas knottrande bröstvårtor eller sög in dom in munnen. Sedan började han dra sig neråt. Hon särade långsamt med en förvånad blick för han hade aldrig gjort så förut. Lenas kropp svankade sig uppåt när han började att slicka henne.

Jojje hade mest fått lust att smaka. Hon var fin och lent rakad idag. Solbränd också, överallt.
"Du har solat mycket naken under semestern va?", tungan gled över och runt skåran.
"Ja!", svarade hon lite för högt och höll handen över Jojjes huvud med fingrarna in kalufsen.

Grönman fortsatte under tiden fortfarande vänd mot fönstret:
"Ja, jag vet inte vilka slags typer dom där Robbe och Laban är. Men ett badkar ska fan inte bubbla. Fan, kokar folk levande nuförtiden!"...Lena stönade till högt bakom hans rygg.
"Ja, annat var det förr. Vi hade fan inga span. Bastu, jo. Men det var en rejäl risbastu med träflis i röven. Spa!?"...han fnös och skakade på huvudet.

Jojje hade fått lite instruktioner i ämnet av en kompis från garaget och fortsatte mer intensivt med att lapa hennes fitta. Han gillade hur Lenas kropp reagerade och åmade sig under honom. När höfterna började höja sig fick han trycka ner henne med armarna eller falla ur sängen vilket roade honom. Snart darrade hon ut en när det gick för henne. Hon stönade till med ett hest rop och sjönk sen tillbaka ner igen. Jojje klättrade upp efter att det klingat av och hon slappnat av i kroppen igen och gav henne en mjuk kyss.

"Vem tillhör du?"
"Dig. Eller alltså er, en kväll till var och en. Som jag lovat. Allt ni vill."...Lena smekte hans kind. "Studentfest med Anton nästa gång va?"...
"Stämmer. Gå till Grönman nu och gör allt han vill, ok?", Jojje log snett och satte sig först på knä i sjuksängen. Blickade över hennes halvklädda kropp en kort stund. Sen gled han ner från sängen och lyfte kameran igen.

***

Lena reste sig nästan motvilligt. Rättade till klänningen och rödakorset-hättan som hamnat på sned. Innan hon började

 

4 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.