Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

23/8, 2021 kl. 16:13, av sammet

Edelwiess Kapitel 5

Del 5 av 19 i serien Edelwiess

Jag lyssnar på generalen, han räcker mig mappen, jag ser på den och nickar. Jag lämnar hans kontor i Berlin, jag åker till flygplatsen och sätter mig i ett plan. Det lättar och flyger mig till flygfältet som ligger i närheten av vårt läger...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

30 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

sammet

@ Lordcom

Tack för dina fina kommentarer de värmer väldigt mycket :)

24/8, 2021 kl. 16:17

#6

lordcom

Ja du! Här blir det komplicerat för både kropp & själ. Nu när @snickaren har jämfört med Jack Higgins, så ligger ju inte Alistair MacLean, W. E. B. Griffin, Ken Follett & några till författare nära i både tidsrymd & stil.

Jag suger i mig varje rad du skriver & njuter utav historierna. Alla författare skriver på sitt eget sätt. Ditt sätt är en njutning att läsa, fortsätt & fantisera ihop nya saker.

Tack & bock!
//lordcom

24/8, 2021 kl. 01:22

#5

sammet

@snickaren

Haha du kan din Jack Higgins, Hm tvisten är ännu mer skruvad än så men ändå inte, kanske ;)
Tack för era fantastiska kommentarer de värmer jättemycket:)

//sammet

23/8, 2021 kl. 22:10

#4

Belar

Sammet, den okrönte kungen av cliffhangers.. :)

23/8, 2021 kl. 20:20

#3

snickaren

Oj!
Jag glömde att berömma dig för ditt fantastiska medryckande sätt att bygga en historia och ge dina huvudkaraktärer ett moraliskt och känslomässigt liv som är omöjligt att inte följa och önska mer av

23/8, 2021 kl. 19:30

#2

snickaren

Nästa uppdrag, är vi då inne på den gamla filmen ”örnen har landat”? Jag tycker du bygger upp mot en brytning med nazi-Tyskland på moraliska och kanske även rent fysiska premisser.
Kan han kämpa mot sin moraliska kompass?

23/8, 2021 kl. 19:17

#1

MalmöLars

Spänningen stiger, när brister det för Michael?
Intressant, väntar på nästa del med spänning.

23/8, 2021 kl. 17:29