Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

4/11, 2022 kl. 21:19, av John

En värvad sexsamarit

Del 6 av 7 i serien En personlig assistents minnen

Under en tjejmiddag där John serverar åtta vackra flickor värvar han en sexsamarit.

FÖRORD

 

I novellen används moderna ordval. Numera säger man inte ”handikappad” eftersom det upplevs som nedvärderande och kränkande. Istället används ord som funktionsnedsättning, funktionsvariation eller funktionshinder. En person som sitter i rullstol är ”rullstolsburen” inte ”rullstolsbunden”. I novellen används de mer tidsenliga begreppen sparsamt.

 

——

 

Jag satte fingret mot dörrklockan och hörde hur det plingade där inne. Ett ögonblick senare klickade det i låset och jag gick in i hallen.

– Hallå Tom! Jag kommer!

Jag var inringd för att den ordinarie assistenten var sjuk och jag visste att Tom inte kommit ur sängen ännu trots att klockan närmade sig elva på förmiddagen.

 

I hallen såg allt ut som det brukade förutom avsaknaden av Evelinas ytterkläder och skor. Evelina och Tom hade gjort slut för en tid sedan och nu var han ensam igen.

– Så, nu är jag här. Förlåt att det tog lite tid, men jag blev bokstavligen tagen på sängen när de ringde in mig. Jag kom så fort jag kunde, ursäktade jag mig.

tom låg i sängen fortfarande och när han fick syn på mig kom tårarna.

– Det har hänt en jävla olycka. Jag har legat här sedan klockan 21 igår och kunde fan inte hålla mig längre.

Tom skämdes och jag hade inte svårt att förstå orsaken. Det måste vara höjden av förnedring att inte ens få gå på toa vid behov.

– Skit i det, vi fixar det. Du har ju skydd i sängen också och lite lakan tvättar vi på direkten.

– Ligga som en jävla hund i sitt eget piss och sedan bli bemött som om det handlade om en jävla deklarationsblankett som är försenad när man ringer in. ”Vi kommer så fort vi kan men vi kan inte trolla.”

– Ah jag fattar. Den som skulle jobba inatt då?

– Hemma med sjuka barn och ingen tillgänglig personal.

– De ringde inte mig och jag hade inget för mig.

– Det var någon ny stackare på kontoret idag. Jag måste nog ringa sedan och be om ursäkt för det jag hävde ur mig. Det var ju inte riktat mot henne liksom.

– Gör det Tom, då blir hon gladare och du också tror jag. Nu kör vi dusch och tvättmaskin. Sedan blir det Johns specialkaffe.

– Det som kan väcka döda?

Äntligen skrattade Tom.

 

Medan Tom satt under duschstrålen och njöt, rev jag lakanen ur sängen och hivade in allt i tvättmaskinen. Jag grubblade mycket över vad det innebar att ha assistans och som nu, konsekvenserna av om den uteblev. Att tvingas vänja sig vid att få hjälp med allt från att gå på toa, klä av och på sig och äta var säkert i sig en utmaning ibland. Men att inte kunna göra vad man vill när man vill eller tvingas ligga kvar i sängen flera timmar längre än normalt och i värsta fall kissa på sig för att ingen fanns tillgänglig var inget annat än förnedrande. Å andra sidan, människor blir sjuka, får sjuka barn och behöver stanna hemma och det går så klart inte att ha 15 personer stående i beredskap om något händer. Men jag brukade alltid tänka vilket ramaskri det blev om en tunnelbana var inställd på grund av sjukdom. Och då gick tågen ändå var tionde minut. eller om banken eller mataffären höll stängt. ”Mina damer och herrar, tyvärr är ICA stängt idag på grund av sjukdom. Vi öppnar imorgon igen.” Det var helt klart skillnad på olika. Det borde finnas en jour som åtminstone kunde rycka ut och hjälpa till med det mest basala. Men politiker och handläggare hade nog inte provat att ligga i sängen, oförmögen att gå upp och tvingas kissa på sig i väntan på hjälp.

– Som en ny människa.

Tom såg lättad ut när allt var klart och vi stökade med frukosten i köket.

 

På kvällen gjorde vi redo för natten. Tanken var inte att jag skulle fortsätta jobba. Mitt arbetspass hade snart passerat 12 timmar, men jag kunde lika gärna ta nattpasset och sova här i väntan på avlösningen som förhoppningsvis skulle komma imorgon.

– Jag skulle vilja se en mysrulle.

Tom såg lite generad ut och jag förstod honom. Inte ens en porrfilm kunde man sätta på lite diskret i sin ensamhet. Jag stoppade i kassetten i videobandspelaren och tryckte på play.

– Är den bra?

– Ja, en fransk mjukis, långa sexscener. Behöver det för att kunna komma. Tar sådan jävla tid på egen hand du vet.

– Förlåt om jag frågar, men hur gör du?

En gammal hederlig ”handtralla” var inga konstigheter om man kunde greppa om kuken och styra sina rörelser rytmiskt och monotont. Men Toms CP-skada gjorde att han inte kunde det själv. Hans tidigare flickvän Evelina kunde inte heller göra det för honom med händerna, men väl med munnen och när jag jobbade hos dem för första gången för något som kändes som en evighet sedan, hjälpte jag till att föra in honom i henne. Det hade — måste jag erkänna — varit både hett och fint och — måste jag också erkänna, varit förknippat med visst avund när jag sedan gick in till mitt assistentrum och bara kunnat föreställa mig fortsättningen. Sedan dess hade jag varit med Evelina många gånger, något Tom självklart aldrig skulle få veta.

– Jag får liksom gnugga kuken mot handryggen, låsa fast handen mot sängkanten. Så här.

Oblygt drog Tom ner täcket. Jag hade sett hans kuk förut. Den var stor och grov och kunde helt säkert göra en flicka lycklig. Han visade hur han gjorde och det såg extremt bökigt ut.

– Det tar en jävla tid och jag måste vara riktigt kåt för att orka hålla på tills jag får utlösning. Nu var det hundra år sedan sist så det kanske går lättare idag.

 

Han fokuserade blicken på TV-skärmen där två yppiga blondiner och en riktig snygging till kille lekte i en enorm säng på ett hotellrum. Ena tjejen red honom där han låg på rygg medan den andra tjejen red hans mun och tunga. Ena tjejen knådade och sög på den andra tjejens bröst. Det såg enormt fint ut på något sätt. Mycket av porren var gräslig och jag brukade tänka att stönen och orgasmerna lät väl fejkade ganska ofta. Men de här såg verkligen ut att njuta av att tillfredsställa sig själva och varandra. För en gångs skull såg killen mer ut som ett verktyg för deras lustar och de hade mer ögon och läppar för varandra. På något vis kändes det mer okej och jämställt än om två killar använde en tjej som sitt verktyg. Det blev nästan alltid för grovt och förnedrande. Kvinnor gjorde det bättre helt klart, men det stämde ganska bra överens med min egen erfarenhet från unga år. Kvinnor var ofta hänsynsfulla och fina.

 

Jag avbröts i mina tankar av Tom som gjorde njutningsfulla ljud ifrån sig. Även jag hade blivit påtagligt påverkad av scenerna som utspelade sig på filmen. Det såg ut som om tom fick kämpa mer än njuta och han såg ibland frustrerad ut.

– Tom, jag kan hjälpa till om du vill?

Jag hajade till av mina egna ord. De kom av sig själva utan att jag kunnat hejda mig. Tom stannade upp i sina rörelser och såg lite förvirrat på mig.

– Seriöst?

– Ja självklart.

Han släppte kuken som börjat läcka försats.

– Kan inte du också runka då? Skulle kännas mindre konstigt tror jag.

Jag var så påverkad av filmen och hade inte haft sex med någon på nästan en vecka. Bara efter kort tvekan drog jag av mig mjukisbyxorna och la mig till rätta i sängen bredvid honom.

 

Jag tog min egen kuk i ena handen. När jag slöt mina fingrar kring Toms kuk kändes det märkligt. Jag hade bara hållit i någon annan på det här sättet vid något enstaka tillfälle i gymnasiet. När jag hjälpt honom och Evelina att komma in i varandra hade jag givetvis tagit i honom, men det här var för ett annat syfte. Samtidigt kändes det lite pirrigt.

 

Jag började sakta runka oss båda. Scenen på filmen fortsatte och höll på att eskalera. Kvinnorna red, knådade och sög och slickade varandras bröst, kysstes passionerat. Den ena tjejen, som red killens mun drabbades av orgasmen före sin väninna. Hon skrek, lutade sig bakåt och gned sig våldsamt över killens mun och tunga. den andra tjejen virvlade med tungan över hennes bröstvårtor. När hon skrikit ut sin orgasm böjde hon sig fram och sög den andra kvinnans bröst, sträckte ner handen mellan hennes ben och smekte henne. Hon red allt våldsammare och kom samtidigt som killen som stötte sina höfter upp mot henne och antagligen fyllde henne med sperma.

 

Jag runkade mer frenetiskt och kände att jag själv skulle komma vilken sekund som helst. Plötsligt krampade och stönade Tom. Tjocka strängar av sperma pumpade ut över min hand, sprutade upp över magen mot bröstkorgen. Min egen sperma kom i våldsamma mängder och jag stönade ofrivilligt.

 

På skärmen föll de tre personerna ihop i en hög, kysstes och flämtade. Min egen första förvirrade reflektion var att jag hade två kukar i händerna, sperma över två händer. Lika plötsligt kom bilder av James, en kompis som förälskat sig i mig när vi var 16. Jag hade varit mer än påverkad men vågade aldrig ta steget. Nu undrade jag om det var såhär det skulle känts att ligga med hans kuk i handen, hans sperma rinnande ner över fingrarna. Jag undrade fortfarande hur det skulle varit om han kom i min mun. Nu hade vi inte hörts av på flera år.

 

Det blev lite smått genant efteråt när jag torkade av oss. Även Tom verkade generad.

– Tack. Vilken jävla skillnad mot att göra det själv. Jag kan få hålla på en timme om jag alls lyckas få utlösning. Nu gick det bokstavligen nästan på fyra sekunder.

Vi skrattade och det kändes förlösande.

– Men ovant med en kille. Föredrar en tjej, men tack ändå.

– Det är lugnt Tom. Det var faktiskt första gången för mig också. Men jag gör det gärna igen om det behövs, bara så du vet. Har du frågat handläggaren? Mest för att se vad hon säger menar jag. Jag tror inte hon är helt oinsatt.

Jag visste att Linn som var VD för det assistansbolag som Tom använde fått frågan och skickat mig till en kvinna för att ge ”taktil massage” och hon hade förstått innebörden. Vi hade pratat kort om behovet och rätten till sin egen sexualitet, så jag visste att hon i grunden höll med.

– Nej jag har inte vågat fråga. Har antytt lite för några av mina kvinnliga assistenter, men det har bara blivit fel och konstigt och ingen har visat minsta intresse. Du är den första jag hört talas om som gör det.

– Jag kan kolla om du vill?

– Gör det men säg för guds skull inte att det handlar om mig.

Tom skrattade. Vi sa godnatt och jag gick in och la mig i assistenternas sovrum.

 

Jag stod i köket i den stora villan. Ute i matsalen skrattade och flamsade de åtta tjejerna runt middagsbordet. Jag hade just serverat förrätten och stod nu och förberedde varmrätten. Den bestod av lax, pressad potatis och romsås. Jag ska inte ta åt mig äran för matlagning. Den var redan förberedd.

 

Jag blev uppringd av Kirri för någon vecka sedan. Hon skulle ha en stor tjejmiddag och behövde en servitör och det skulle vara en ”snygg kille”. Tanken var att värdinnan helt skulle slippa engagera sig i köket och helt kunna ägna sig åt festen. Dessutom ville de bli uppassade på och bortskämda. Det var nog den konstigaste fråga jag fått någonsin men tackade spontant ja. Jag skulle servera och stå för lite underhållning med gitarren.

 

Så nu stod jag här i köket, finklädd och inte så lite bortkommen. Jag var förvisso uppvuxen i en medelklassfamilj med goda vanor och visste hur man serverade mat och vin. Det hade redan varit ganska underhållande att få vara en ”fluga på väggen” under en tjejmiddag. Jag trodde kanske att det bara var vi killar som kunde vara grova och frispråkiga, men jag lutade nu åt att tjejer gott och väl mätte sig med oss killar och kanske till och med överträffade oss. De verkade inte det minsta hämmade av min närvaro, kanske till och med hade den motsatt effekt.

 

Jag dukade undan förrättstallrikarna och serverade mer vin. När jag stod mellan Therese och Sofia och hällde vin i glasen, nöp Therese mig skämtsamt i rumpan.

– men Tessan, gör man sådär? Frågade Linda som sett tilltaget.

– Vet du hur många killar som nypt mig i häcken på krogen? Bara en liten revansch, fnissade hon.

– Har John någonsin nypt dig i rumpan?

– Nej tyvärr.

Tjejerna gapskrattade och jag fortsatte hälla upp vin. Det var enormt underhållande allt ihop. Halvt på skämt ställde jag mig sedan vid bordets kortända och presenterade varmrätten och möttes av en applåd och glada tillrop.

 

Jag spenderade den mesta tiden ute i köket. Fyllde diskmaskinen och körde första disken. Ute i matsalen hördes glada skratt och höga röster. Av lösrykta ord förstod jag att man givetvis pratade killar och sex. Jag tjuvlyssnade inte men det var omöjligt att inte höra.

– John jobbar som personlig assistent, han vet nog. John! Kom hit ett tag!

Värdinnan ropade på mig och jag passade på att servera mera vin.

– Ja, vad?

– Du jobbar ju som personlig assistent. Hur knullar man när man är handikappad?

Sofia sluddrade lite och några fnissade.

– För det första säger man funktionsnedsatt numera, inte handikappad. Hur menar du? Det är som att fråga ”hur knullar en människa”. Det är givetvis väldigt olika men oftast som vanligt.

– Alltså om man inte kan röra sig? Fyllde Sanna i.

Sanna var lång och blond, snygg, läkarstudent och den som verkade vara nyktrast.

– Det beror på hur mycket rörlighet man har och med vem man har sex. Men en del klarar det själva och kanske har en partner som inte har en rörelsenedsättning. Andra behöver kanske hjälp.

– Vaddå, hjälp att ha sex? Frågade Therese.

– Ja både att ha sex med någon eller för att kunna tillfredsställa sig själv.

Allmänt fnitter bröt ut runt bordet men intresset var väckt och jag blev centrum för deras uppmärksamhet en stund.

– Konkret, hur då? Vi vill ha detaljer här. Det är ingen jävla söndagsskola eller flickscouter. Kom igen nu John!

– Alltså har man assistans har man rätt att få hjälp med typ allt vardagligt, gå på toa, klä av och på sig, laga mat och äta, handla och så vidare. Det finns inget som hindrar att man får hjälp med sex, men ingen kan kräva det. Men man kan behöva hjälp att komma nära varandra om båda har en funktionsnedsättning och är man ensam kan man behöva hjälp med onani.

– Vaddå, hjälpa folk att knulla? Hur då?

– Tcha, hjälpa till att hålla i någon av dem så de kan vara nära varandra, vara ett stöd helt enkelt.

– Och onani då, runka och pulla någon?

Tjejerna grät av skratt, alla utom Sanna. Hon såg mer allvarligt intresserad ut.

– Det skulle kunna göra det men det är som sagt inget någon kan kräva av en assistent. Men det kan också innebära att hjälpa till med en massagestav.

– Har du gjort det någon gång? Fnissade Ella.

– Kolla, han rodnar! Du har gjort det alltså? Berätta!

– Jo jag har hjälpt till.

– Med händerna?

– Ja med händerna.

– Kille eller tjej?

– Både och faktiskt.

– Men — är det inte äckligt? Jag menar inte så, men alltså — det är ju privat och så. Måste man inte vara bög för att röra en kille?

– John kanske är bög.

– Det är han inte, fnissade Therese.

– Och det vet du? Nu jävlar är det saker du inte berättat Tessan!

– Nej man behöver inte vara bög, det räcker med att ha en bra människosyn, skyndade jag mig att fylla i.

– Ja men att runka eller pulla någon man inte gillar liksom? Jag skulle aldrig! Utbrast Ella.

– Så du tycker inte det är en mänsklig rättighet? Om du verkligen inte kunde ens röra dig själv? Du är ju inte en mindre sexuell varelse för det.

– Om jag inte kunde röra mig själv så skulle vem som helst få sätta på mig 24/7, annars skulle jag bli sinnessjuk! Sa Sofia och fnissade.

Alla skrattade hjärtligt.

– Jag tycker det är fint hur som helst. Säkert inte enkelt och väldigt privat men fint.

Jag såg Sanna i ögonen i samförstånd. Hon var den enda som inte flamsade bort ämnet och såg djupt eftertänksam ut.

 

Diskussionen var över och jag försvann tillbaka ut i köket igen. Det var dubbelbottnat. Jag tyckte det var positivt att ämnet diskuterades och kanske väcktes tankar hos någon. Men samtidigt alla dessa fördomar, utseendefixering och fixering vid normalitet. Att man inte ens kunde se en rörelsehindrad eller blind människa som en erotisk varelse. Det fråntog liksom rätten för dessa människor att njuta som vem som helst. Att det tycktes väcka löje och någon sorts avsmak istället för att se en människa skaka och skälva av en stark orgasm. Man behövde ibland bara göra på andra sätt. Men samtidigt, vilka människor utan funktionsnedsättning hade sex på samma sätt? Att någon ville bli bunden, någon ville ha smisk, kill- eller tjejsex var liksom inte direkt någon grej.

 

På något sätt blev jag inte förvånad när Sanna plötsligt stod lutad mot dörrposten i ingången till köket. Hon kom från hallen och toaletten. Hon hade inte behövt gå genom köket för att komma tillbaka till de andra.

– Hej. Villd du ha något? Mera vin?

– Alltså, förlåt, men jag blev så nyfiken på det där du berättade. Är det liksom på riktigt? Förlåt, jag är lite pruttig och vet inte hur jag ska fråga.

– det är okej Sanna. Ja det är på riktigt.

– Du har alltså gjort ”det”.

– Ja flera gånger.

– Hur är det?

– Hmm det är lite privat, det är sant. Men har man hjälpt någon i duschen och på toa kanske steget är mindre. Men jag tycker det är viktigt och fint på något sätt och inte minst en mänsklig rättighet och det är därför jag är där för att uppfylla grundläggande behov.

– Blir du själv kåt? Frågade hon och rodnade.

– Helt kliniskt kan det nog inte bli, i alla fall inte för mig. Jag blir påverkad ofta på ett bra sätt ja. Ibland har det lett vidare.

– Hur då? Vad gör man? Vad får man hjälpa till med?

– Det skulle nog krävas en långpromenad för att berätta. Men det kan vara lite vad som helst, helt upp till dig och din brukare. Det är nog lika svårt att även ta emot hjälpen helt kliniskt. Men för att citera dem där inne, runka eller ”pulla” har hänt.

Ofrivilligt rörde sig Sannas hand ner mot skötet men hon kom på sig i sista stund. På mig syntes nog bullen innanför byxorna.

– Gud vad häftigt. Särskilt om man gillar sex.

– Det är nog ingen nackdel, gilla sex och gilla människor och inte vara så förbannat fördomsfull.

– De menar inget illa. Det är bara okunskap och rädsla, sa hon och nickade in mot oljudet i matsalen.

– Jo visst, men det är ändå sorgligt att vi inte kommit längre.

– Men jag tar gärna den där långpromenaden. Kanske inte ikväll men imorgon om du har tid? Frågade hon.

– Absolut. Promenad är dessutom bra mot bakfylla, flinade jag.

– Bra då kan jag dricka mer vin.

Hon log och försvann ut i matsalen till de andra. Jag tänkte att det ändå var tur att det fanns människor med mindre fördomar i världen.

 

Dagen efter mötte jag Sanna efter lunch och vi började gå längs vattnet och småbåtshamnen.

– Det blev sent igår — eller idag. Men det var skitkul och du gjorde ett bra jobb.

– Tack. Första gången jag lekte servitör och trubadur. Framför allt var det första gången jag fick en inblick i en tjejmiddag. Men det var kul och skönt att lägga sig hyfsat nykter.

Jag hade tagit ett par glas vin i köket men kände mig helt fräsch idag.

– Jasså och vad tyckte du?

– Ni har klart roligare än vi på våra herrmiddagar i alla fall.

 

Vi gick och småpratade hela vägen ner till kafét på stranden.

– Ska vi fika så får du gärna berätta mer om det där vi pratade om igår — om du vill?

– Vad vill du veta? Frågade jag när vi satt oss vid ett av de lediga borden med kaffe och bullar på fat.

– Allt… Hur det kom sig att du… Och vad det innebär. Vad kallas det?

Hon rodnade lite när hon inte riktigt vågade uttala hela frågan.

– Jag tror det kallas för sexsamarit i Danmark. Här i Sverige finns ingenting motsvarande.

– I Danmark, hur fungerar det där?

– Jag vet inte exakt. Det har varit lite svårt att ta reda på. Mitt största bekymmer är att jag inte förstår ett ord danska, men också att det är lite svårt att få folk att prata om det. Vad jag förstått så kan funktionshindrade få hjälp med sexuella aktiviteter och det bekostas av staten. I praktiken är det prostituerade som utför det vad jag förstår, men jag har ingen aning om det så att säga är vem som helst eller om staten anlitar några väl utvalda. Det senare kanske är mest rimligt att anta. Man vill kanske inte ha hem vilken pundare som helst.

– Nej det så klart. Men vad gör de?

– Vet egentligen inte det heller. Om det är någon begränsning och bara handlar om beröring och onani eller också kan omfatta samlag. Jag tror man behöver känna någon för att få veta.

– Hur kommer det sig att man gör så där men inte här i Sverige?

– Samma sak där, jag vet inte så mycket. Efter vad jag fått förklarat för mig, handlar det om att man anser att rätten till sin egen sexualitet är ett grundläggande mänskligt behov. Ungefär som mat, toalettbesök och dusch. Man lär se en koppling mellan mental hälsa och sexualitet och att risken för depression är högre utan sin sexualitet. Men någon ska utföra det och här i Sverige är vi nog lite rädda eller känsliga.

– Låter ju inte helt orimligt, funderade Sanna.

– Nej. Första gången ämnet kom på tal fattade jag först inte. Jag hade aldrig tänkt på hur det skulle vara att inte ens kunna själv. Har man en funktionsnedsättning som inte påverkar potensen eller lubrikationen så känns det nästan som tortyr.

 

Jag såg hur tankarna snurrade för Sanna och gick för att hämta mer kaffe.

– Och i Sverige då? Frågade hon när jag kom tillbaka.

– I Sverige står ingenting om rätten till sin sexualitet i Socialtjänstlagen vad jag vet. Det finns heller inget förbud att ge hjälp. Problemet är nog främst vem som ska göra det och vad man ska kunna få hjälp med. Arbetsterapeuter har börjat kunna hjälpa till med olika hjälpmedel och lösningar, exempelvis hur man kan montera en stav på stativ eller tipsa om hjälpmedel, men liksom naturligtvis inte direkt utföra någon praktisk hjälp. Många skulle nog betrakta det som otrohet mot sin partner hemma om man utförde sexuella handlingar på jobbet eller så skulle man riskera att dra personer till yrkeskåren som så att säga har fel avsikter och då är risken för övergrepp stor istället.

 

Sanna tänkte en stund.

– Jo min kille skulle inte alls uppskatta om jag hade sådana arbetsuppgifter. Hur hamnade du i det — eller hur man säger?

– Av en tillfällighet. Jag hade aldrig någonsin hört talas om det och aldrig som sagt ens tänkt på att det kunde vara ett problem. När jag jobbade hos min första klient kom ämnet sex och närhet på tal. Jag jobbade hos ett par som började prata om sin önskan att kunna komma nära varandra. Hon kunde ge honom oralsex och hon kunde gränsla honom så att han kunde ge henne oralsex, men penetrerande samlag hade de svårt att få till. Hon kunde rida men inte föra in honom i sig på grund av rörelsenedsättning i armarna och han kunde inte styra in sig i henne heller. Då frågade de om jag ville hjälpa dem.

– Hur kändes det och vad svarade du?

– Vansinnigt generad, svårt att tänka mig att ta på andra som hade sex liksom. Min klient tar jag ju i varje dag, men det är liksom i en professionell vårdsituation. Samtidigt blev jag så otroligt berörd av deras berättelse och till slut kokade det ändå ner till att det bara skulle vara vi tre och de ville ligga med varandra och skulle jag säga nej så skulle det inte gå. Det var nog mest det som avgjorde.

– Så du styrde in hans kuk i henne? Fnissade Sanna.

– Fick du inre bilder nu? Ja faktiskt precis just så. De hade haft ett långt förspel och när jag kom in låg hon över honom och gned sig över hans stånd. Jag styrde helt enkelt in honom och sedan gick jag ut.

– Hur kändes det?

– genant men fint. Det starkaste minnet efteråt när jag stod lutad mot väggen utanför deras rum och andades ut, var hennes njutningsfulla gny och hans flämtning. Efteråt berättade hon att de bara lyckats få till det så några få gånger under de år de varit ett par. Resten var bara oralsex.

– Inte så bara det heller, fnissade Sanna och rodnade.

– Nej verkligen inte. Ett vått sköte som sänks ner över munnen är underbart.

Sanna blinkade och log.

 

– Sedan då, har det hänt mera saker?

Jag berättade om min tid hos Jim och Lottie, om Jasmin, om hur jag första gången assisterat henne med onani och smekt henne till orgasm och hur det fått våra känslor för varandra att bli starka. Snabbt övergick det till mer ömsesidigt sex med oralsex och slutligen samlag.

 

Jag berättade om Gabriella som velat ha erotisk taktil massage och hur även det utvecklats till väldigt intima stunder och även samlag.

– Wow, det låter underbart.

– Jo, men du får inte glömma baksidan av myntet. I grund och botten vill alla människor bli älskade och åtrådda och duga som man är. Det kan vara knepigt att hantera känslan när det enda man kan få är hjälp betald av staten. Jag tror inte det är alla som kan och vill det. Många kan också känna att man tvivlar på sin egen kropp och förmåga. Tänk dig att någon rört dig ett helt liv, men det har alltid varit i en vårdsituation. Sjukgymnaster, fysioterapeuter eller assistenter som tar i dig i sin profession. Det är garanterat inga upphetsande situationer och skulle du bli upphetsad mot förmodan så anses du vara en snuskhummer.

 

Jag berättade för Sanna anekdoten  om min vistelse på sjukhus efter en cykelolycka och brusten blindtarm på samma gång och hur en sköterska duschat och tvålat in mig.

– Då hade jag för ont och var orörlig, annars hade jag så klart fått duscha mig själv. Men hade jag inte haft ont, hade risken för stånd varit stor vid den beröringen. Jag tror man vänjer sig av med det och som assistent rör man ju heller inte på det sättet.

– Mmm förstår. Men jag då, som älskar sex och att hjälpa andra?

– Du får börja som assistent, sa jag och skrattade.

– Skämt åsido, man kan inte söka assistenter på sådana premisser så vad som sker är en överenskommelse mellan dig och din klient. Du får heller inte mer betalt än din vanliga assistentlön om inte klienten själv betalar dig. Många är arbetslösa och lever på sjukbidrag och har ofta inte sådana möjligheter. Men om du vill prova kanske det går att ordna?

– Jaaa jag vill jättegärna prova. Blev så himla nyfiken när ämnet kom på tal igår och det blev inte mindre nu. Vet du någon som..?

– Jo faktiskt. Klienten jag jobbade hos den där första gången. Han och hans flickvän har gått skilda vägar.

 

Jag berättade om Toms svårigheter att onanera på grund av sin kraftigt begränsade rörelseförmåga. Jag lovade henne att fråga Tom och vi bestämde att höras efter det.

– Hur fungerar det med — hmm — ersättning? Frågade Sanna och rodnade.

– Jag vet faktiskt inte exakt. Arbetslösheten bland funktionshindrade är väldigt hög. Många, inklusive Tom har bara sjukbidrag och handikappersättning och det är inte många tusenlappar i månaden. Allt beror så klart på hur mycket du vill ha betalt?

Frågan kändes skamlig och konstig att ställa.

– Hur har du gjort? Motfrågade hon.

– Jag har bara min vanliga assistentlön. Skulle du vara intresserad kan du säkert få jobba extra på kvällar och helger som jag gör, men första gången eller gångerna så får du mina timmar för en hel dag. Då kanske Tom kan tänka sig att skjuta till lite egna medel så det känns rimligt även för dig?

– Men då får ju du ingen lön!

– Det gör inget men vi kan väl hålla det upplägget för oss själva?

– Ja absolut.

 

Klockan var 18 och jag hade just gått på mitt pass. Tom hade bokat med Sanna ikväll och det märktes att han var påtagligt nervös.

– Är 500 okej tror du eller är det för lite? Jag har inte råd att avvara mer.

– Jag har frågat henne och det är okej.

– Fan jag är skiträdd! Tänk om jag inte får upp den?

– Oroa dig inte. Det är en jättefin tjej på alla sätt. Mjuk och vänlig, humoristisk och smart och välutbildad. Till råga på allt är hon skitsnygg! Jag är i assistentrummet hela tiden om det skulle vara något, sa jag för att få honom att slappna av.

 

Tom gav till ett ofrivilligt litet tjut när det ringde på dörren. Även jag kände mig alldeles pirrig inombords när jag gick för att öppna. Sanna stod där bedårande vacker i en mycket kort kjol som visade hennes långa slanka ben. Hon tog av sig skorna och gick raka vägen fram till Tom och gav honom en lång kram.

– Hej, det är jag som är Sanna. Förlåt, jag har aldrig varit med om det här. Hur gör vi nu? Frågade hon och rodnade.

– Inte jag heller, svarade tom.

Det hördes på hans röst och svårighet att få kontroll över sitt tal att han var väldigt nervös.

– Jag assisterar så att du kommer i ordning och sedan tänker jag att ni klarar er själva? Frågade jag.

 

Vi rullade in i sovrummet och jag assisterade med att klä av Tom och göra förflyttningen till sängen. Han  såg generad ut när han låg där helt naken, redan med ett kraftigt stånd. Sanna hade fortfarande kläderna på sig och verkade vänta på att jag skulle lämna rummet. Trots att jag visste att hon var en tjej befriad från många tabun, såg hon väldigt generad ut och det var inte att undra på. Min närvaro var för en ovan djupt onaturlig. Jag mindes själv hur det varit den gången jag träffade Gabriella de första gångerna och hennes assistent suttit i samma rum.

– Jag hänger knappen här som vanligt, sa jag och hängde larmknappen inom räckhåll för honom.

Sedan smög jag ut ur rummet och stängde dörren efter mig.

 

När dörren stängdes stod Sanna villrådig en kort stund mitt på golvet. Hon tyckte alltid att det var svårt att börja med nya killar. Samtidigt visste hon att det brukade släppa efter en kort stund, särskilt om hon själv njöt och blev kåt. Den handikappade killen i sängen låg där och såg på henne med uppsnabbade andetag och bultande kön som låg upp mot magen. Han var välutrustad vilket fick det att pirra till välbekant i underlivet. Hon störde sig inte på att han var handikappad, men hur fan skulle hon göra nu?

 

Långsamt tog hon några steg närmare och stannade på någon dryg meters avstånd. Där gjorde hon som hon brukade, började klä av sig med långsamma smekande rörelser. Tröja och topp gled ner i en hög på golvet och så stod hon där och smekte sina bröst med båda händerna, lyfte upp dem och lät dem fylla händerna. Hon gick närmare som hon brukade göra för att han skulle kunna sträcka sig och ta på henne och visst märkte hon att han ville, men armarna lydde inte tillräckligt mycket. En kort sekund fick hon panik över att inte det vanliga som hon var van vid fungerade och för att hon inte visste vad hon skulle göra. Sedan böjde hon sig fram, stödde armarna på andra sidan hans kropp så ena bröstet hamnade i hans hand. Hon blev uppriktigt lycklig när hon märkte att det fungerade och att han njöt av hennes stora, mjuka bröst.

 

Om han inte kunde röra sig och ta för sig av henne som hon var van vid, fick hon göra det istället. Hon rörde sig över honom så att hennes bröst vidrörde hans bröstkorg, upp över ansiktet. Hon kved till av äkta njutning när hon kände den virvlande tungan över ena bröstvårtan. Sedan lät hon brösten glida tillbaka nedåt över hans kropp,  lät brösten knappt vidröra hans hårda lem med bröstvårtorna så att det pirrade skönt i henne.

 

Hon reste sig upp igen. Känslan av att nu vara den som helt bestämde var inte alls oangenäm på något sätt. Visst tyckte hon om när starka händer ömsom smekte henne, ömsom greppade hennes höfter och en hård lem trängde in i henne, men nu bestämde hon helt och hållet och hon njöt av det.

 

Långsamt smekte hon brösten, magen, höfterna och ut över stjärten. Hon vände sig om, böjde sig framåt, knådade skinkorna, drog upp kjolen och visade stringtrosorna. Hon gjorde på samma sätt som nyss, sänkte sin fylliga stjärt mot hans hand, rörde sig fram och tillbaka, kände hur de giriga fingrarna ville leta sig in i hennes mjuka, våta inre.

 

Hon reste sig upp igen, smekte ena bröstet med ena handen, lät den andra vandra in mellan benen. Lättad kände hon att hon var våt. Det skulle inte behövas något glidmedel. Hon lät fingrarna smeka slidöppningen, upp över klitoris och ner och in igen. När hon drog ut fingrarna igen var de våta av hennes safter. Hon slickade fingrarna, stoppade in dem i sig själv igen och förde dem mot hans mun. Hans tunga kittlade hennes fingrar när hon drog dem över hans läppar.

 

Hon klädde av sig kjolen och trosorna och klättrade upp i sängen. Hon ställde sig på knä gränsle över honom och gned sitt våta sköte över hans lem, flyttade sig uppåt över magen, bröstkorgen och hans väntande mun. Samtidigt knådade hon brösten inför hans trånande blick. Hon flyttade sig uppåt, gränslade hans mun och tunga och förlorade sig en stund i sin egen kåthet, men hon skulle inte kunna komma så här idag.

 

Hon flyttade sig nedåt igen, lät hans hårda lem glida längs hennes våta skåra medan hon lät brösten hänga och gunga över honom, upp över ansiktet, nedåt igen över hans bröstkorg. Hon ville ha den där stora lemmen i sig, känna hur den fyllde upp henne, men han verkade inte ha långt kvar till klimax.

 

Hon fortsatte flytta sig nedåt, formade sina bröst runt hans lem och började röra sig upp och ner så att hans lem runkades mellan brösten. Han stönade ljudligt. Hon tog hans ostyriga händer och höll dem mot utsidan av brösten för att han skulle få känna henne. Då hörde hon hur han var på väg att komma.

 

Om hon lärde känna honom bättre kanske hon skulle ta hans orgasm i munnen, men på något sätt kändes munnen mer privat, som något hon hellre gav till någon hon tyckte om.

 

Hans kvävda skrik, hans krampande händer mot hennes bröst, sperman som hon kände komma mellan brösten och gjorde det halt och kletigt! Hon rörde sig allt långsammare allt efter som hans orgasm avtog tills hon till slut låg helt stilla.

 

Plötsligt kände hon den svala luften från rummet mot hennes nakna stjärt som putade rakt ut och hon drabbades av en plötslig längtan att bli tagen hårt bakifrån!

 

Tio minuter senare vibrerade dosan på bordet inne i assistentrummet och jag reste mig. Inne i sovrummet luktade det svagt och ljuvligt av sex och varma människor. Sanna var redan påklädd igen och båda var blossande röda om kinderna.

– Det ligger ett kuvert i hallen på byrån med ditt namn på, sa Tom medan jag assisterade honom.

– Tack, svarade Sanna.

– Kan vi ses igen?

– Jag kan SMS:a så har du mitt nummer. Ring när som helst.

Sanna skickade sitt nummer till Toms mobiltelefon och försvann ut i hallen efter en hastig avskedskram.

 

Ytterdörren klickade igen efter henne. Vi gick ut i köket och jag tryckte igång kaffebryggaren som jag förberett.

– Hur kändes det där då?

– Herre gud vilken tjej och vilken kropp! Vig som en katt, log Tom lyckligt.

– Får man fråga vad som hände?

– Hon klädde av sig, visade upp sig och gned brösten och fittan över kroppen. Sedan kom jag mellan tuttarna, det var gudomligt!

Jag skrattade med men hade en molande känsla i bröstet. Var det svartsjuka eller någon sorts sorg? Jag gillade inte att han sa ”fitta” och ”tuttar” om hennes kroppsdelar. Det kändes lite tarvligt.

 

Dagen efter träffade jag Sanna på ett fik i centrum.

– Hur kändes det där då? Frågade jag och rodnade.

– Ovanligt bra måste jag säga. Annorlunda, har aldrig träffat någon som sitter i rullstol förut, än mindre haft sex med någon. Det var inget speciellt egentligen, behövde bara göra på annat sätt och det var väl lite ovant i början.

– Förlåt en kanske ofin fråga, ”ovanligt bra”, har du gjort så förut?

– Du menar sålt mig? Ja, det händer. Det började mest på kul. En kursare sa att han skulle ge vad som helst för att få vara med mig en natt och det var bara upp till bevis. Det var en helt okej natt och han betalade och jag behövde pengarna. Du vet, man lever inte så fett när man pluggar, sa hon och skrattade.

– Men jag gör det för att jag gillar det och bara med sådana jag väljer själv och inte har något direkt emot att vara med. Jag kanske inte skulle gjort det utan ersättning, men får jag betalt förenas nytta med nöje. Låter det konstigt eller billigt?

Jag tänkte efter en stund. ”Hora” var någon jag förknippade med knark och någon som inte valde på samma sätt vem de hade sex med. Så länge man verkligen gjorde det av fri vilja och hade eget utbyte av det fanns inte mycket att invända.

– Nä, inte alls. Jag har nog bara aldrig träffat någon som gör det på det viset, av fri vilja och med nöje så att säga.

– Det är nog inte så vanligt. Men jag umgås och pluggar i universitetsmiljö och där är jag inte helt unik. Det är inte direkt gamla gubbar som inte passerat duschen senaste veckorna direkt.

– Men det måste väl finnas kräk även bland unga män?

– Ja det ska gudarna veta och sådana säljer jag mig inte till. Jag har mina stammisar och sedan är det någon som tipsar om någon och lite går i god för att det är en bra kille — ungefär som du nu gjort. Det är en fråga om säkerhet också.

– Synd att man inte är tjej. Ingen tjej behöver nog betala för att få ligga så lättillgängliga som vi killar är, sa jag och skrattade.

– Då får du nog vända dig till marknaden av äldre kvinnor, där skulle det säkert funka.

 

Vi beställde mer kaffe och pratade om hennes studier till läkare och mitt jobb som assistent.

– Har du berättat för någon vad du gör? Frågade hon.

– Njae. I början pratade jag med en kollega och med en kompis. Jag ville berätta och utbyta erfarenheter, höra om andra som gör på samma sätt. För mig var det här ju inte det minsta konstigt och jag tänkte att alla tyckte likadant.

– Men det gjorde de inte?

– Nä, i alla fall inte kompisen som tyckte det var omoraliskt. . En kollega har jag som vet. Hon skulle själv inte vilja men håller i princip med. Annars har jag varit väldigt försiktig. Men min chef vet om det.

– What! Vet din chef om det? Vad säger han då?

– Hon, det är en hon. Det var en klient som önskade mig för att kunna ge taktil erotisk massage och hon hade hört av bekanta att en assistent gjorde det.

– Vad i hela friden sa hon då?

– lite obekväm men nyfiken. Hon sa att det inte stred mot någon lag och att hon i princip sympatiserade men såg för många risker med det för att tycka det var en bra idé generellt. En massa förmaningar om respekt och allt det där, men sedan fick jag uppdraget hos klienten. Hon ger mig fortfarande uppdrag så helt körd verkar jag inte vara åtminstone.

– Så det blev erotisk massage?

– Ja inledningsvis i alla fall.

– Blev det mer sen?

– Mycket mer. Vi ses fortfarande och inte bara på arbetstid.

– Så ni ses privat också?

– Det är väl det som varit baksidan för mig och min ”klient” också. Det är svårt att inte känslor blandar sig i med tiden.

– Blev hon kär i dig med andra ord?

– Ja och kanske lite jag med naturligtvis. Det är mycket ensamhet och sorg för en del och alla vill vi ju bli älskade och få älska. Man får känslor för varandra, det tycks oundvikligt.

– Jo så är det ju. Det blir ju samma för mig med männen som kommer regelbundet. Man lär känna och öppnar sig för varandra. Jag är så klart inte kär i alla, om ens någon, men jag känner mer för somliga än andra.

– Är det skönt för dig på riktigt? Jag menar kommer du på riktigt?

Sanna skrattade.

– Ibland, med vissa. Ibland fejkar jag lite men det kan ju vara skönt ändå du vet. Men med en del är det skönt så där innerligt på riktigt och några är riktigt bra på att få mig att komma.

– Mmm, det är säkert ungefär samma sak.

 

Det var skönt att sitta där med Sanna och höra någon berätta om sina erfarenheter utan att döma varandra. Det var något jag saknade.

– Ska ni ses igen? Frågade jag.

– Tom menar du? Det skulle jag inte ha något emot. Där känns det väl lite dubbelt. Å ena sidan gillar man att vara med någon men betalar du inte så blir det inget. Det känns lite taskigt.

– Jo jag vet. Min förra klient tyckte jag mycket om också. Vi hade kul ihop utanför sängen och ett fantastiskt sex. Vi sågs mestadels på betald arbetstid men började också ses utanför jobbet. Ändå var det på något sätt en outtalad överenskommelse. När hon träffade en kille till slut ute på krogen insåg jag hur mycket jag egentligen tyckte om henne. Jag kunde inte jobba kvar för att det smärtade för mycket att se dem tillsammans. Jag undrade om jag inte borde ha sagt till henne hur mycket jag faktiskt tyckte om henne och att vi kanske kunde byggt något tillsammans. Men då var det ju försent.

– Åh John, jag fattar. Varit med om samma sak flera gånger med mina män. Så lätt att kära ner sig för mycket.

 

Vi drack upp vårt kaffe och gjorde oss redo att skiljas åt. Vi bestämde att hålla kontakten, kramades hastigt och gick åt varsitt håll.

18 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

John

@Hailey, @Jummi & @MalmöLars Tack så fint ni skriver :) 2 eller möjligen 3 delar återstår.

5/11, 2022 kl. 19:59

#3

MalmöLars

Håller med, fantastiskt beskrivet och ett bra slag mot tabun.

5/11, 2022 kl. 13:58

#2

Jummi

Håller med @Hailey + att dom handlar om saker som är tabu för många tyvärr.

4/11, 2022 kl. 22:29

#1

Hailey

Man blir aldrig besviken när man läser dina noveller.

4/11, 2022 kl. 21:28