Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/7, 2010 kl. 23:24, av Blyerts

Tvivel är trons reskamrat!

Del 3 av 12 i serien Livet går vidare

Det djupnar mellan Boel och Nicklas och Jan konstaterar att när vuxna pussas så tycker dom jätte mycket om varandra.
Han verkar nöjd med det!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

63 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

actus

Fan.. skulle ha sovit för en timme sen.. Du är för bra. Helt underbart bra.
Får nog bli ett avsnitt till innan lampan slocknar..

16/6, 2014 kl. 00:54

#6

Mats R


Hej igen Blyerts!
Om 6 dagar är det lördag igen, kan vi då med stor glädje åter logga in på "Bubblan" och hitta ett nytt avsnitt från dig?

Jag är lite nyfiken på Göran, Anna och Johan. Det skulle vara kul att vid tillfälle höra hur det är med dem. Kanske kommer de på besök ute på landet?

Ha det så bra!
Mats

15/8, 2010 kl. 11:12

#5

Nils

Bra som vanligt med familjeliv fritid & inte minst SEX.

5/8, 2010 kl. 13:41

#4

novellist

Det här är så galet bra. Som person tittar jag, berörs, njuter, lider och blir fascinerad av en enkel, men spännande vardag. Som novellförfattare under upplärning tittar jag och lär. Underbart.

1/8, 2010 kl. 12:50

#3

Mats R


Blyerts,
Ännu en lördagsmorgon med en härlig överraskning! Du fortsätter i gammal god stil! Utan att skvallra för mycket så kan jag nämna att jag funderat på att besöka kyrkan vid ngt lämpligt tillfälle. Och detta säger en gubbe som inte varit medlem i kyrkan på drygt 30 år.

Jag och många andra längtar nu till del 4!!!!

Tack Blyerts!

Mats

31/7, 2010 kl. 11:36

#2

lordcom

Tack!!!

Religion är ett tungt ämne oavsett om det handlar om kristendom, islam eller någon annan form utav den. Men du har just beskrivit religion på det enda sättet som den kan fungera "kärlek, tro, hopp & tvivel" det är & skall alltid vara grunden i all religion.

Nu kommer jag nog få en hel del påhopp för denna kommentar, men hoppa på mig bara... ;)

//lordcom "Ateisten" som har letat efter något att tro på i drygt 29 år & hittade det i sina barn...

31/7, 2010 kl. 01:17

#1

ars amandi

Ja vad ska man säga?

Du spinner vidare på hennes tro och blandar in en ganska stor portion av livsåskådning i den här serien. Att du lägger upp historien på ett bra sätt och framförallt trovärdigt är ju dessutom inte en nackdel.

Janne och Nicklas är lika som personer men ändå olika. De har olika saker i bagaget och tar sig an livet ur lite olika vinklar. Du lyckas behålla spänningen fast du har gjort det lite svårare för dig nu. Det glädjer mig att du lyckas så bra med den här serien oxå.

Stort tack!

31/7, 2010 kl. 00:52